Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо Решено!

Техническа и сервизна информация за Passat
vlassadar
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 27 май 2008 13:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо Решено!

Мнениеот vlassadar » Пон 02 сеп 2013 0:34


Здравейте, колеги!
След доста ровичкане и питане така и не мога да разбера корена на проблема ми - след оправяне на клапите на парното миналата зима, сега през лятото установих, че радиатора на парното в купето почти постоянно е горещ. С климатроник съм, който изключвам, като прекъсвам едно от релетата, които са под предния капак - изгубил съм схемата и не мога да си спомня точно каква жица прекъсвах.
Та, в изключено положение на климатика и позиция Lo или каквато и да е - през клапите духа малко по-топъл въздух от външния, а в краката ми лъха страшна жега - при едно разглобяване в това положение и на запален двигател, установих, че 100% е радиаторчето, в което влиза врялата вода от охладителната система на колата и го напича здраво.
Мисля, че преди не е имало такъв проблем, това ми е трето лято на тази кола, а и колеги с такива коли се чудят че имам такъв проблем. Според всички майстори и сервизи не съществува клапа, която да прекъсва притока на гореща вода от двигателя, т.е това положение било нормално за този модел?! Постепенно стигнахме до решението да се монтира кранче на едната тръба, която подава горещата вода в купето. Естествено, ако го направя, ще искам да имам дистанционен контрол отвътре, а не да отварям капака за всяко отваряне/затваряне. Това е лесното решение, но ми се струва че може да има нещо, което не работи - клапа в самото радиаторче или на друго място. Искам просто да ми духа нестоплен външен въздух когато е 20-28 градуса. Не обичам климатиците ако не е над 32 градуса или не съм в задръстване.
Имаше няколко пътувания, в които след много ръчкане - вкл./изкл. на духалките и климатроника, пипане на градуси и позиции, това напичане изчезваше, но не можах да хвана някаква логика, сега май вече е постоянно така.
Това са маркучите, които вкарват горещата вода (използвам снимка на колега от култовата тема)
Изображение

Последна промяна от vlassadar на Пет 18 сеп 2015 14:14, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо

Мнениеот anrus » Пон 02 сеп 2013 0:47


Радиаторът е наред, проблемът ти е в моторчето на температурната клапа.


Потребителски аватар
ninkotv
Мнения: 264
Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]

Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо

Мнениеот ninkotv » Пон 02 сеп 2013 7:20


Естествено, че ще минава топлият антифриз през него постоянно. Клапата, която отваря и затваря притока на въздух към радиаторчето ти се е скапала и постоянно въздухът преминава през него. Като се оправи тази клапа всичко ще се нормализира. Това с крана го забрави, защото ще влошиш охлаждането на двигателя, понеже ще му затвориш малкия кръг.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо

Мнениеот Dpop » Пон 02 сеп 2013 8:56


Както казаха и колегите преди мен, не си прави експерименти със затваряне притока на охл. течност към малкото радиаторче(за парното). Кучето е заровено в клапата(трябва да се управлява с ел. мотор), която определя постъпването на топъл/студен въздух в купето. Може и причината да е само заради изпадал дунапрен(всички клапи ли си профилактирал?), с който е облепена което е по-добрия вариянт.
Прегледай тази тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=292124&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%BA+%D0%B4%D1%83%D1%85%D0%B0+%D1%82%D0%BE%D0%BF%D0%BB%D0%BE
Диагностика на грешките направихте ли?
С натискане на бут. (Рецирк.)и (ЕСОN)за 3 сек. се вика памет на грешките.Вляво на дисплея-тризначен код на грешката,а вдясно число "00".След натискане(ТЕМР+)се появява следващия код на грешка.Ако вляво се появи CODE "000" ,то няма повече грешки.Натиска се (ECON) за 3сек. за изтрив. на грешките и още веднъж ( ECON)за норм. режим на индикация.

Последна промяна от Dpop на Пон 02 сеп 2013 9:10, променено общо 1 път.


vlassadar
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 27 май 2008 13:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо

Мнениеот vlassadar » Пон 02 сеп 2013 9:07


Ако температурната клапа наричаш тази, която определя дали въздуха минава през радиатора или не - клапите са ремонтирани при ZFA159. Ако е някоя друга, която отрязва пътя на горещата вода - къде се намира това моторче, за да го сменя?

ninkotv - не написах, че дори при изключено положение на вентилатора (Off) този радиатор продължава яко да пече и не се търпи ако навън е 25 градуса например. Това преди го е нямало.

Между другото, колата почти винаги седи на около 70 градуса, само на баир или в големите жеги на климатик може да приближи 90, и супер рядко ги превишава, 100 досега не е стигала никога. Така че няма да имам проблем с охлаждането заради това радиаторче, а и не мисля че е нормално да двигателя да отделя част от топлината си в купето.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо

Мнениеот Pet_rov » Пон 02 сеп 2013 9:22


Без да съм голям разбирач, колега, не е нормално моторът да работи на 70 градуса по табло. Защо не пробваш да замериш температурата на антифриза с външен термометър? Да не би да се окаже, че термостатът ти е останал отворен? Него проверявал ли си?
Моята кола зиме, лете, с климатик или без винаги държи една идея отдолу на 90 градуса - по уреда на таблото.


Потребителски аватар
ninkotv
Мнения: 264
Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]

Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо

Мнениеот ninkotv » Пон 02 сеп 2013 14:00


Дори и при изключен вентилатор, въздушната струя влиза със сила, когато колата се движи. Клапата го насочва или през радиаторчето или покрай него. В твоя случай клапата не си върши работата и въздухът преминава безпрепятствено затопляйки се през радиаторчето. Въпросното радиаторче е монтирано в пластмасов кожух и при затворена клапа не отделя никаква топлина в купето. Няма никакъв смисъл от кран, най-малкото щом производителят не е сложил, има защо да е така. Друг е въпросът, ако търсиш по-лесен начин и не ти се занимава да разглобяваш таблото.


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо

Мнениеот anrus » Пон 02 сеп 2013 14:59


vlassadar написа:Ако температурната клапа наричаш тази, която определя дали въздуха минава през радиатора или не - клапите са ремонтирани при ZFA159. Ако е някоя друга, която отрязва пътя на горещата вода - къде се намира това моторче, за да го сменя?



Самият факт, че веднъж жегата в духалките я няма, а друг път се появява означава, че проблемът не е в целостта на клапата, а в нейното положение. Отивай отново при zfa159, той е наясно с дефекта и отстраняването му (ново моторче за 260 лв). Разбира се можеш да сложиш ръчен байпасен клапан между входа и изхода на радиаторчето на парното, но какво ще правиш на зима, когато клапата реши да се затваря прозволно и от духалките лъхне мраз на кристали?


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 839
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо

Мнениеот Asko VW » Пон 02 сеп 2013 15:30


Както вече неколкократно ти казаха другите колеги, при пасата, а и при повечето, ако не и всички по-съвременни западни коли (за разлика от руските), НЕ се управлява потока на топла вода от двигателя към радиаторчето на парното, а потока на входящият въздух. В радияторчето постоянно си влиза топла вода, а една клапа управлява входящият въздух дали и колко да минава през радиатора, при климатроника това става автоматично в зависимост от зададената от теб температура за поддържане, като системата си мери няколко температури и нагажда клапата. За това си оправи именно тази клапа.
Нещо друго не ми стана ясно, защо си спираш климатроника чрез прекъсване на жици? Няма ли бутон Econ, той служи да изключиш компресора, но системата да продължи да работи (един вид като обикновено парно или вентилация) ? А пълното изключване на системата става от бутон OFF или при моделите без този бутон (както е при мен) от стрелките за управление скоростта на вентилаторчето на парното (натискаш на долу докато се изключи - изпише OFF на екрана).


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо

Мнениеот rudoni » Пон 02 сеп 2013 20:37


http://rudoni.snimka.bg/automobiles/remont-na-parno-na-audi-a4.439003
ето малко материал за размисъл и действие.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо

Мнениеот milmar » Пон 02 сеп 2013 22:21


Както казаха колегите, потокът през радиаторчето е част от малкия кръг на охлаждането. Затвориш ли го - край. При спукан радиатор на парното например се прави байпас, за да се осигури поток на течността, а не затапване. Хм-м-м, всъщност това е интересен вариант :smile...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо

Мнениеот zfa159 » Вто 03 сеп 2013 8:17


Да ама проблема му не е в клапата :mhihi .Самата клапа механично сме я облепили и цялостта и не е нарушена,както и мотора си я управлява от крайно до крайно положение без проблем и не дава и грешка за нея... Следващото доказателство в полза на това,че клапата е здрава е,че при пуснат компресор, не смесва въздуха т.е. духа 5-6 градуса като е на студено и 50-55 като е на топло.Като и свалиш пак градусите,пак си духа 6-7 градуса.
Принципно климатроника не е мислен нито да седи на OFF по време на движение на колата,нито компресора му да е принудително спрян. Въздуха,който постъпва в кожуха така или иначе се загрява,защото под цялото табло е топло,пък и радиатора не е в отделна кутия,а е в същата кутия и е отделен само с клапата. Обикновено духат с 10 градуса по-топло от навън при спрян компресор. Econ всъщност спира компресора,ама Econ e дадено да се ползва когато температурата навън е по-ниска от тази,която искате да бъде в колата, съответно тогава този технически недостатък не се усеща. Когато клапите са в ред и през радиатора циркулира антифриз добре (нов радиатор или хубаво промит стар), това се появява като проблем.Независимо дали е климатик или климатроник или обикновено парно,ако компресора не работи, вътре духа по-топло от навън.
Странен е факта,че ту го има,ту го няма,ама това може да се дължи на различен въздушен поток който влиза навътре...той зависи от вятъра навън - дали набива въздуха към вентилатора или не.Също така климатроника има една клапа,която е точно за това - air flow flap...само че тя започва да работи чак след 100км/ч и тогава започва да притваря въздуха,който постъпва към вентилатора (ако изобщо работи,защото те редовно се развалят), но дори тя да е изправна, греенето под 100км/ч ще си го има.
Решението за дистанционна клапа принципно може да се изпълни без проблем,само че влошаваш частично охлаждането на двигателя.При Ауди А6 Ц4 има клапа,която затваря притока на вода към радиаторчето и се управлява с вакуум.т.е. слагаш едно ключе,един вакуумен клапан,хващаш си вакуум от колектора и си готов с това управление...само дето конструктивно не е мислено да го има,защото реално погледнато не е нужно...предвидено е компресора да си работи и да си охлажда въздуха и съответно той не излиза затоплен.
vlassadar написа:
Та, в изключено положение на климатика и позиция Lo или каквато и да е - през клапите духа малко по-топъл въздух от външния, а в краката ми лъха страшна жега - при едно разглобяване в това положение и на запален двигател, установих, че 100% е радиаторчето, в което влиза врялата вода от охладителната система на колата и го напича здраво.

За този проблем с духането в краката,май установихме каква беше причината - когато радиатора загрееше доста, се отваряше една цепнатина между двете части на кутията и от там вееше право в краката.Това го оправихме с 2-3 допълнителни скобички и до колкото ми е известно,е решено като проблем.
:beer


vlassadar
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 27 май 2008 13:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо

Мнениеот vlassadar » Вто 03 сеп 2013 11:49


тъкмо се бях убедил, че клапата все пак не изправна и ще ти дойда на гости да разглобяваме, сега като прочетох поста ти, всичко звучи логично, явно след профилактиката на системата (не си спомням дали сменихте радиатора или го промихте) съм усетил тази разлика.
Напоследък наистина постоянно си топли откъм краката, все пак има шанс тази клапа да не работи нормално, но не мога да я проверя. Лъхането на жегата си остава, въпреки че затворихме онази цепка.
Варианта с клапата много ми харесва - но ако не се намери такава - след зимата ще мисля как да направя врътката. Ще прегледам и дали прекъсването на този поток прекъсва изцяло малкия кръг или само се отрязва тази част от него с това радиаторче. Ако е второто - няма да имам проблем с температурата - тези ниски градуси ги държи дори като съм махнал ножа (Пасата е вдигнат и отзад и е общо взето много добър за лек офроуд). Ако обаче се прекъсва изцяло малкия кръг, големия кръг ще охлажда постоянно, или? Нали циркулацията не може да блокира и да избие нещо? В този случай идеята с байпаса ми харесва :) но дано не стигаме чак дотам.

Няма бутон Econ нито друг официален вариант за спиране на компресора, затова го пипнах аз ...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо

Мнениеот zfa159 » Вто 03 сеп 2013 15:56


Не помня какъв точно ти беше мотора,ама давам схемата за 1.8 моно. Малкия кърг се състои от общо 3 пътя при този двигател.
Антифриза излиза от главата от 3 места :
- челния фланец, от там отива директно при водната помпа т.е. единия маркуч е от малкия кръг.
- страничния фланец - от там отива в радиатора на парното и ако колата има газ, през изпарителя. От тях се връща пак във водната помпа.
- от главата през всмукателния колектор и обратно към тръбата за към водната помпа.
Реално дори да отрежеш достъпа на антифриз към радиаторчето вътре, няма да имаш никакъв проблем с прегряването на колата...само че когато не върти зъвдух през радиатора, той се затлачва и прецаква.
:beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Парно на Пасат B3 - радиатиорчето е постоянно горещо

Мнениеот zfa159 » Вто 03 сеп 2013 15:56


Не помня какъв точно ти беше мотора,ама давам схемата за 1.8 моно. Малкия кърг се състои от общо 3 пътя при този двигател.
Антифриза излиза от главата от 3 места :
- челния фланец, от там отива директно при водната помпа т.е. единия маркуч е от малкия кръг.
- страничния фланец - от там отива в радиатора на парното и ако колата има газ, през изпарителя. От тях се връща пак във водната помпа.
- от главата през всмукателния колектор и обратно към тръбата за към водната помпа.
Реално дори да отрежеш достъпа на антифриз към радиаторчето вътре, няма да имаш никакъв проблем с прегряването на колата...само че когато не върти зъвдух през радиатора, той се затлачва и прецаква.
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта