Пасат В4 1,8 ми проблем с отчитането на темп. на таблото

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4

Мнениеот doktora » Чет 15 мар 2012 17:59


Колега predat0r , колко пина ти е датчика?
Ако е с 4 пина, предполагам че трябва да е с жълт пръстен.
Единия вариант за да си сигурен е да звъннеш на Фолксваген и да ги питаш. Другия вариант - пусни търсене в професор Гугъл по каталожен номер 6U0 919 501 B и виж за кои двигатели и до коя година се слага. При търсенето можеш да уточниш че става дума за жълт цвят.
Третия вариант - някой ако има ЕТКА за Фолксваген, ще ти каже със сигурност какъв е цвета!




Потребителски аватар
predat0r
Мнения: 2810
Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
Автомобил: Mercedes-Benz W203
Двигател: C270CDI
Местоположение: АСЕНОВГРАД

Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4

Мнениеот predat0r » Чет 15 мар 2012 18:44


гледах на един познат ADZ двигаеля е жълт пръстена.. Иначе моя датчик е с 4 пина..


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4

Мнениеот Iezekil » Чет 15 мар 2012 19:54


genov1 написа:При RP и при ABS май е така синия е за двигателя, черния е за таблото а червения за лампата на таблото

някой ми беше казал,че червеното е термо включванел за подгряването на колектора/таралежа/.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4

Мнениеот doktora » Пет 16 мар 2012 14:34


predat0r написа:гледах на един познат ADZ двигаеля е жълт пръстена.. Иначе моя датчик е с 4 пина..


Разменете ги за малко и пробвай как ще е. Моя мотор също е ADZ, с жълт датчик


Потребителски аватар
predat0r
Мнения: 2810
Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
Автомобил: Mercedes-Benz W203
Двигател: C270CDI
Местоположение: АСЕНОВГРАД

Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4

Мнениеот predat0r » Пет 16 мар 2012 17:43


няма ли някои колега с мк3 ABS двигателя да каже какъв пръстен му е датчика...


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4

Мнениеот Iezekil » Пет 16 мар 2012 20:27


аз съм с този мотор на пасата,жълт ми е пръстена оригинално,не съм го сменял.


Потребителски аватар
passat19911800
Мнения: 166
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4

Мнениеот passat19911800 » Пет 16 мар 2012 21:05


Аз също съм за проблем, но не в таблото. Датчика ми е с жълт пръстен, а двигателя с код 1,8 АБС на Б3. И аз съм сменял какво ли не по тази пуста охладителна ситема: помпа, датчик на радиатора, този датчик с четирите пина, термостат, а накрая и радиаторчето на парното. Първо ми държше висока температура по датчик, а пък всичко се включваше нормално. Мерих температурата на водата и на главата с друг термометър, и всичко си беше нормално, само дето ми показваше 110 градуса на таблото.Смених тремостата и започна да ми показва с 10 градуса по-ниска температура от нормалното при положение, че и двата бяха с еднакви показатели. След известно време почна ди ми губи сериозно количество вода. Оказа се, че имам теч на антифриз отзад по блока. Причината беше в гумено уплътнение между главата на двигателя и смукателните колектори. Та за твоя конкретно проблем, най-вероятно ти взема въздух от някъде и затова ти играе температурата на датчика на таблото. Място на този датчик, който подава сигнал към датчика на таблото е такова, че може да се образува въздушна тапа /мехурче/ и от това да ги прави тези магарии. Защото при мене този проблем изчезна изцяло, след като си оправих течовете. Направи си пълна профилактика на охладителната система за възможни течове.Ако сега ти губи охладителна течност около 100 -200 грама на около 500км. значи проблема е от това. Каза, че си ремонтирал таблото, значи според мен там нещата са добре. Според мен, а и други колеги датчика или работи или неработи, малко вероятно е да дава грешни стойности. Вземаш един от моргата за 20лв., пробваш го и сам ще се увериш, че разлика в показанията няма да има, като направих и аз между другото. Да вметна, че по принцип на тези автомобили като заводски дефект е посочено, че е възможно понякога стрелката на температрата да се отклонява в посока по-високи градуси, и ако се задържи по-дълго време да се следи да не минава над 110 градуса или да не светне червената лампа за охлаждането. Това е от мен, дано съм ти помогнал.


Потребителски аватар
predat0r
Мнения: 2810
Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
Автомобил: Mercedes-Benz W203
Двигател: C270CDI
Местоположение: АСЕНОВГРАД

Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4

Мнениеот predat0r » Пет 16 мар 2012 21:08


Значи ще попитам пак в магазина по каталог с жълт пръстен ли е...


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4

Мнениеот doktora » Пон 19 мар 2012 11:54


Колеги, не е от таблото,защото след презапояването му нямаше никакъв ефект.
Отивам на варианта смяна на датчик, който мисля да взема от някоя автоморга. Много вероятно е да е от него, защото още при първите замервания на стойностите му при загрял двигател и стрелка сочеща 80 градуса, показваше 150-160 Ом, а трябва да е около 110-115 Ом. Същото беше и когато закачих резистор 150 Ом на клемата - таблото отчете 80 градуса.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4

Мнениеот doktora » Пон 26 мар 2012 9:32


Здравейте колеги!
Проблема с отчитането на температурата е оправен :beer - оказа се че виновника е датчика за температурата на охлаждащата течност. В събота купих един за 5 лв от една автоморга и на таблото вече виждам едно съвсем точно и правилно отчитане.
Преди да приключа с този пост, искам да ви кажа как най-лесно да разберете дали датчика ви прави проблеми, без да знаете кои са правилните точните му стойности.
За целта трябва да следите съотношението на замерените стойности на двата пина за таблото и на двата пина за компира. Съотношението трябва да е около 52,3 % (стойност на ECU ) към 47,7% (стойност на таблото).
За да ме разберете по лесно ще дам пример, за правилно работещ датчик:

Приемаме че двете стойности на 4-тях пина са равни на 100 % .
Правите замерване на два по два пина, като темепратурата на охладителната течност няма значение. Примерно замерили сте 1900 Ом на пиновете за компира и 906 Ом на пиновете за таблото. Съотношението между двете стойности в проценти ги изчислявате по следния начин:

906 х 100 = 90600
90600 делено на 1900 = 47,7 %
Т.е. получихме че 906 Ом е 47,7 % , а 1900 Ом е 52,7 % , или съотношението между двете стойности е 52.3% (ECU) към 47,7% ( табло ).

Искам да уточня, че е възможно да има разминаване с +- 2-3 единици от стотните от процентите, но долу-горе това трябва да ви е правилното съотношение, при каква да е температура на охлаждащата течност.Всякакво по фрапиращо отклонение от това съотношение може да ви говори че имате проблем с датчика.

Ето и един пример за неправилно съотношение, което трябва да ви наведе на мисълта че датчика е повреден. Ще използвам стойностите които бях замерил на стария датчик и които бях написал в форума:
doktora написа:..... след което направих замерване на стойностите на 4-те пина:

При около 3 градуса - лявата двойка пинове имат съпротивление 4600 Ом, а дясната - 2930 Ом;

Изчислявам съотношението на двете стойности в проценти
2930х100=293000
293000:4600=63,7 %
или съотношението е 63,7 % ( за ECU ) към 36,3 % ( за таблото ) , т.е. датчика е за кофата, защото правилното съотношение трябва да е около 52,3:47,7

Дано да съм ви бил полезен.


Потребителски аватар
Bobko81
Мнения: 96
Регистриран на: Вто 29 юли 2008 17:11
Автомобил: Skoda Fabia I 1 4 16V
Двигател: AUB
Местоположение: Видин

Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В

Мнениеот Bobko81 » Чет 29 авг 2013 18:40


Здравейте колеги.От месец и нещо карам Пасат Б4 1,9 TDI 1Z и искам да попитам подгряващите свещи и стрелката за температурата от един и същ датчик ли взимат информация защото стрелката не минава 70-80 градуса градско а при палене сега в тази жега свещите греят преди палене около 5сек.


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В

Мнениеот milen_1975 » Пет 30 авг 2013 9:31


genov1 написа:При RP и при ABS май е така синия е за двигателя, черния е за таблото а червения за лампата на таблото


При мен на Б4 ABS 1.8 1993 год. оригиналния датчик беше с жълто пръстенче! Но след една дълга идилия с висока температура след смяна на термостата по миналата зима го смених. За това има тема подобна на сериал :mhihi И на края след смяна на какво ли не се оказа, че таблото лъже с 5 градуса :mhihi . Новия датчик е със синьо пръстенче. Един познат търговец ми каза, че от 2002 год. специално оригиналните датчици за този двигател, на които пише Luksemburg, ги правели вече със сини пръстенчета. Нямам проблем с новия датчик, не зависимо от цвета на пръстенчето. Взех го за 50-тина лева мисля :beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В

Мнениеот Iezekil » Пет 30 авг 2013 20:33


И аз го смених скоро,Люксембург с жълт пръстен за 16 лева.


Потребителски аватар
Bobko81
Мнения: 96
Регистриран на: Вто 29 юли 2008 17:11
Автомобил: Skoda Fabia I 1 4 16V
Двигател: AUB
Местоположение: Видин

Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В

Мнениеот Bobko81 » Чет 05 сеп 2013 7:30


Искам също така да попитам може ли да не загрява ако е повредена капачката на разширителя и маркучите са меки.Защото днес карах 7-8 км. и температурата на таблото не мина 60 градуса,парното си духаше идеално при положение,че навън беше 8 градуса.Термостата си работи защото долния маркуч беше студен.


Потребителски аватар
Bobko81
Мнения: 96
Регистриран на: Вто 29 юли 2008 17:11
Автомобил: Skoda Fabia I 1 4 16V
Двигател: AUB
Местоположение: Видин

Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В

Мнениеот Bobko81 » Пет 06 сеп 2013 16:54


Проблема е решен оказа се температурния датчик.Смених го с нов и стрелката вече си стой на 85-90 градуса.Разликата с новия между стрелката и реалната температура се оказа 4-5 градуса по време на диагностиката.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта