Проблема е следния - Г4 тди AHF мотор - при изфорсиране над 4000 оборота когато е студен /под 60-70 градуса/ губи цилиндри и започва да тресе и пуши. Губи както му е кеф - може 2, може и 3, като са 3 в повечето случай гасне. Прави го на едно място, както и на 1-ва скорост. Мнения от рода защо и трябва ли да се форсира до такива обороти на студено няма да свършат работа на никой.
Това което съм пробвал и проверил е:
- сменени повдигачи,
- промивка на маслената система и ново масло 5В40,
- мерено налягане на маслото - няма пикове и падове на които да се обърне внимание,
- подменена за проба ГНП,
- подменени дюзи,
- изолиране на горивен филтър като 2 дни колата работи от шише /за да изключим проблем с филтър, резервоар, тръби и т.н.,
- мерена компресия /равна на 4-те цилиндъра, с около 0.5 атм разлика/
- прегледани турбо пътища за наличие на масло,
- откачана изпускателна система за проверка да няма запушване,
- откачан и махан възд ф-р
- почистване ЕГР,
- запушване на ЕГР,
- сменена маслена помпа,
- проба с оригинален софтуер защото колата е с преработен софтуер /не за да върви повече - правени са някои корекции заради топло палене и т.н./
- центровки, количества и т.н. ОК, грешки не записва
- палих и свещи и молитви /е и това не помогна/

Та това е положението, след всяко нещо което е пробвано проблема си остава и няма промяна. Единствената промяна настъпи при запушване на ЕГР - тогава губеше цилиндри на малко-по ниски обороти.
След като направи номера се оправя сама след около 10-15 сек на празен ход, ако и се подава газ ефект няма. Пуши бяло и мирише на сурово гориво.
Ако някои е имал такъв случай и знае какво е може да сподели, имам още 2 идеи, но са свързани с повече време и разходи и ако не се потвърдят не си заслужава даже и да се опитва.