Г4 TDI AHF - тресене на високи обороти при студен мотор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Г4 TDI AHF - тресене на високи обороти при студен мотор

Мнениеот °niksi° » Съб 14 сеп 2013 22:38


Дайте да видим има ли някой идея за какво става дума.
Проблема е следния - Г4 тди AHF мотор - при изфорсиране над 4000 оборота когато е студен /под 60-70 градуса/ губи цилиндри и започва да тресе и пуши. Губи както му е кеф - може 2, може и 3, като са 3 в повечето случай гасне. Прави го на едно място, както и на 1-ва скорост. Мнения от рода защо и трябва ли да се форсира до такива обороти на студено няма да свършат работа на никой.
Това което съм пробвал и проверил е:
- сменени повдигачи,
- промивка на маслената система и ново масло 5В40,
- мерено налягане на маслото - няма пикове и падове на които да се обърне внимание,
- подменена за проба ГНП,
- подменени дюзи,
- изолиране на горивен филтър като 2 дни колата работи от шише /за да изключим проблем с филтър, резервоар, тръби и т.н.,
- мерена компресия /равна на 4-те цилиндъра, с около 0.5 атм разлика/
- прегледани турбо пътища за наличие на масло,
- откачана изпускателна система за проверка да няма запушване,
- откачан и махан възд ф-р
- почистване ЕГР,
- запушване на ЕГР,
- сменена маслена помпа,
- проба с оригинален софтуер защото колата е с преработен софтуер /не за да върви повече - правени са някои корекции заради топло палене и т.н./
- центровки, количества и т.н. ОК, грешки не записва
- палих и свещи и молитви /е и това не помогна/ :icon_lol

Та това е положението, след всяко нещо което е пробвано проблема си остава и няма промяна. Единствената промяна настъпи при запушване на ЕГР - тогава губеше цилиндри на малко-по ниски обороти.
След като направи номера се оправя сама след около 10-15 сек на празен ход, ако и се подава газ ефект няма. Пуши бяло и мирише на сурово гориво.
Ако някои е имал такъв случай и знае какво е може да сподели, имам още 2 идеи, но са свързани с повече време и разходи и ако не се потвърдят не си заслужава даже и да се опитва.




Потребителски аватар
Adrian-AAA
Мнения: 1319
Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
Автомобил: Golf 2 and 3
Двигател: AAA and AFN
Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)

Re: ТДИ - тресене на високи обороти при студен мотор

Мнениеот Adrian-AAA » Съб 14 сеп 2013 22:47


Аз го имах също този проблем,ноо интересното е че от самосебеси изчезна или не съм забелязал да го прави,карам с масло 5w30.

Казват,че повдигачите се свръх пълнели.

Аз имам друго наблюдение, от както съм сменил турбината с собствено сглобена хибридна(студена част от 2.5 тди )не го е правила този номер.

Дори днес се сещам сутринта,че стрелката на водата не бе мръднала и ме хванаха лудите с една 1-ва и 2-ра на пълна газ .


Потребителски аватар
Adrian-AAA
Мнения: 1319
Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
Автомобил: Golf 2 and 3
Двигател: AAA and AFN
Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)

Re: ТДИ - тресене на високи обороти при студен мотор

Мнениеот Adrian-AAA » Нед 15 сеп 2013 0:40


Да добавя, с дюзи 0,216 съм с чип и преди с оригиналната турбина ми пушеше при форсиране на място и случващ се в следствие проблем.

Сега не пуши при форсиране на място с хибридната турбина.

Сетих се да дам този пример защото правихме опити с газ-анализатор и форсирахме на място много кратно без веднъж да е направил проблема.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: ТДИ - тресене на високи обороти при студен мотор

Мнениеот Dobromirski » Нед 15 сеп 2013 7:22


Niki, кви помпи, какви софтуери, какви 5 лева.
Виж сега . Правил съм си следният експеримент:
Форсираш колата и тя се "омотква". Гасиш и веднага дърпаш реле 109 (целта е да не запали) . Въртиш на стартер и по въртенето разбираш, че един или два цилиндъра нямат компресия. Може и 3 пъти да въртиш все тая. Ако я оставиш да поседи няколко минути и врътнеш пак, ще върти все едно нищо не е било.
Е според тебе какво мислиш, че е ? :Mr Green Fun
Аз съм сигурен, че хидравличният компенсатор (повдигача) се разпъва повече от нормалното и клапана остава отворен.
Сега почвам да умувам на глас : :Mr Green Fun
Тоя повдигач го разпъва налягането на маслото. Там всичко е ОК. Да ама до къде го разпъва....ами до като двата му края опрат (единият в стеблото на клапана, другият във вала).
След като налягането е нормално, за да не се разпъне повече от необходимото, значи опорните точки поддават. Вала едва ли се мести :Mr Green Fun , но пък ако пружината на клапана е омекнала (защото всъщност тя противодейства на компенсатора), дали пък клапана няма да поддаде малко надолу и да отвори :rolleyes
PS: Пружините поне се сменят лесно, и после драсни, че и на мене ми е интересно :wink


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: ТДИ - тресене на високи обороти при студен мотор

Мнениеот bayspiro » Нед 15 сеп 2013 8:31


Здравей, колега! Има нещо вярно в твоята идея, но не е възможно масленото налягане да създаде такава сила / по груби сметки тя е 12 - 15 кг при 5 кг/см2 /, че да преодолее пружината ,освен ако не е счупена. icon_idea По-скоро, клапаните на студено задържат във водачите от нещо ( нагар, масло.....) и не могат на "връщане" да "догонват" профила на гърбицата, което веднага се компенсира от хидрокомпенсаторите (това им е работата) и така се появяват "дългите клапани". Пък и ако са запушени разтоварващите отвори на хидроповдигачите ефекта се усилва..


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: ТДИ - тресене на високи обороти при студен мотор

Мнениеот Dobromirski » Нед 15 сеп 2013 11:49


:th_up


komanreel
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 26 ное 2009 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: ТДИ - тресене на високи обороти при студен мотор

Мнениеот komanreel » Нед 15 сеп 2013 21:11


Братята Руснаци отдавна са решили този проблем!Всичко идва от пружините на клапаните омекнали са!


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: ТДИ - тресене на високи обороти при студен мотор

Мнениеот hooligan_sk » Нед 15 сеп 2013 21:18


komanreel написа:Братята Руснаци отдавна са решили този проблем!Всичко идва от пружините на клапаните омекнали са!


Ти да видиш... ква беля му отворихте на Ники :icon_lol


Потребителски аватар
Adrian-AAA
Мнения: 1319
Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
Автомобил: Golf 2 and 3
Двигател: AAA and AFN
Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)

Re: ТДИ - тресене на високи обороти при студен мотор

Мнениеот Adrian-AAA » Нед 15 сеп 2013 23:51


Което в моя случай какво означава :question ,че са се втвърдили от само себеси :neutral :gruebel


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ТДИ - тресене на високи обороти при студен мотор

Мнениеот °niksi° » Нед 15 сеп 2013 23:55


Добре де в тази тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=338149&start=0 явно е същия проблем /както и в много други/.

И сега имам допълнителен въпрос - Защо по дяволите този проблем го има само на ТДИ /или поне аз не съм чувал при бензинови да става подобно нещо/.

Това с пружините беше едно от предположенията, но тъй като не съм имал такъв случай и след като говорих с колеги и се оказа, че не са имали и те такива и реших че шанса е много минимален.


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: ТДИ - тресене на високи обороти при студен мотор

Мнениеот bayspiro » Пон 16 сеп 2013 7:07


Щот' на бензинките пружините са по-кУрави :Mr Green Fun :screwy

Просто характера на мърльотията на бензинките и дизелите е различен. Салярката прави повече смоли и сажди които се навират навсякъде, особено в увеличените хлабини на поизносен мотор (някой да се оплаква от това на нов мотор?)Може да се направи аналогия с зацапването на геометрията на турбината, макар, че не е съвсем коректно.А като разглобиш за смяна на пружините щеш - нещеш, чистиш всичко...


Потребителски аватар
Adrian-AAA
Мнения: 1319
Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
Автомобил: Golf 2 and 3
Двигател: AAA and AFN
Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)

Re: ТДИ - тресене на високи обороти при студен мотор

Мнениеот Adrian-AAA » Пон 16 сеп 2013 8:11


Ок,последното е по приемливо за маслото,аз редовно си сменявам маслото и редовно карам продължително с V-max и в моя случай проблема се е само решил.


plamkata86
Мнения: 111
Регистриран на: Пон 20 окт 2008 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: ТДИ - тресене на високи обороти при студен мотор

Мнениеот plamkata86 » Сря 18 сеп 2013 22:48


Имах подобен проблем от зацапана геометрия и обърната пластинка на геометрията.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: ТДИ - тресене на високи обороти при студен мотор

Мнениеот Andonov » Чет 19 сеп 2013 7:16


:th_up

Точно колега... това с пренадуването никой не го спомена но е факт и трудно се хваща.

Откачете меката връзка преди смукателните колектори (за да стане атмосферна) и тествайте пак.


Потребителски аватар
Adrian-AAA
Мнения: 1319
Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
Автомобил: Golf 2 and 3
Двигател: AAA and AFN
Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)

Re: Г4 TDI AHF - тресене на високи обороти при студен мотор

Мнениеот Adrian-AAA » Нед 29 сеп 2013 13:54


Поиграх си с Гейта на геометрията ми вчера и вдигнах малко налягането и днес до понастъпих и неочаквано бууст метъра показа 2 бара пик на 1ва предавка и веднага се "задави" мотора и почна да тресе леко.

След повторно настъпване Компа вече си регулира гейта и не пренадувам,случва се само след палене и 1-во настъпване :exclaim поне при мен.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 65 госта