Напоследък покарвам (не)малко и на газ автомобилът ми Б3 и ми стана интересно следното:
При работана двигателя независимо зиме, лете, градско, извънградско работната температура на двигателия ми никога не минава над 80 градуса(може би по изключение ги достига по жестоки баири). Именно поради тази причина и нямам парно. Единствения сериозен проблем на този автомобил... да чукна на дърво.
Интересува ме някой справил ли се е с този проблем?
Ако има такъм да сподели как си е решил проблема, много моля!
Доколкото има значение автомобила е с климатроник.
Пасат Б3 1.8 mi - Работна темпепатура
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми
Колега,трябва да имаш супер парно още на 40 градуса.Първо съм сигурен,че не ти отчита вярно стрелката на температурата,тук причините общо взето са 2.Ако пък е вярна,то си за термостат.Тук насоки ще даде термомтра,както съм казвал 100 пъти.
По проблема с парното най-логично ми звучи кофти/менте/ радиаторче или запушено оригинално такова.Това при положение,че клапите ти са наред.Наред значи да са облепени и да работят коректно.
Та много станаха насоките по които да работиш в иначе краткия си въпрос.
По проблема с парното най-логично ми звучи кофти/менте/ радиаторче или запушено оригинално такова.Това при положение,че клапите ти са наред.Наред значи да са облепени и да работят коректно.
Та много станаха насоките по които да работиш в иначе краткия си въпрос.
- ninkotv
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
- Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
- Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]
Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми
Лесно може да се разбере дали уредът отчита точно. Оставяш колата да работи на място докато загрее и се включи перката. При включването на перката градусите са 95. Ако по табло сочи друго, значи не показва вярно. Иначе за парното, щом си с климатроник има едно моторче, което движи клапата при радиаторчето и ако е дефектирало, клапата не се движи. Също така ако клапите не са облепвани, оригиналният дунапрен се е разпаднал.
Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми
запушено радиаторче едва ли.. когато дойде нагорнището и стрелката отлепи от 70-те градуса парното си идва.
от както си го имам(2008г) автомобилът има една такава специфична миризма в купето, същата, коато се появи и в Джетата ми когато и правиха клапите. Не бих я нарекъл неприятна, а и за 5 години не съм виждал дунапренчета да летят, но не казвам и че са на 100% като нови.
Самият факт, че когато доиде нагорнищетои парното си идва ме кара а си мисля, че проблема с парното ще се реши някак си с ограничаване на въздушното течение около радиатора.
от както си го имам(2008г) автомобилът има една такава специфична миризма в купето, същата, коато се появи и в Джетата ми когато и правиха клапите. Не бих я нарекъл неприятна, а и за 5 години не съм виждал дунапренчета да летят, но не казвам и че са на 100% като нови.
Самият факт, че когато доиде нагорнищетои парното си идва ме кара а си мисля, че проблема с парното ще се реши някак си с ограничаване на въздушното течение около радиатора.
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми
Според мен си за термостат. Когато си купих моята кола, беше в същото положение. Почти веднага след купуването трябваше да пътувам до София. Беше септември и видях 80 градуса на таблото едва при баира на Витиня. Върнах се, нов термостат и сега при всякакви условия държи около 87-89 градуса по табло.
Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми
Предложете марки!
Сменял 2 пъти все е едно и също. Първият, който смених може би е бил оригиналния, предния не го помня. Сега съм с "оригинален" на Behr.
И при трите положението е едно и също.
Сменял 2 пъти все е едно и също. Първият, който смених може би е бил оригиналния, предния не го помня. Сега съм с "оригинален" на Behr.
И при трите положението е едно и също.
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми
От ноември 2012г съм със термостат Вернет което струваше 14лв. Държи си редовно извън градско към 87-88градуса. Градско залепва точно 90.. До ден днешен не ми е правил проблеми още си държи Пробега който съм минал е към 17-18к километра с този термостат. Зимата си имам перфектно парно..
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми
Behr за 19 лв. Карам 5-та година
- ninkotv
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
- Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
- Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]
Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми
velinsl написа:Предложете марки!
Сменял 2 пъти все е едно и също. Първият, който смених може би е бил оригиналния, предния не го помня. Сега съм с "оригинален" на Behr.
И при трите положението е едно и също.
Това само доказва, че проблемът не е в термостата. Не може при три поредни термостата и то на доказани марки, да държи такава ниска температура. Премери с термометър. Друго, което може да създава проблем за парното е ако има на маркучите за парно байпасни клапани, които с течение на време се съсипват и не пропускат антифриза към радиаторчето. Имал съм такъв проблем и го отстраних като поставих тръбички на мястото на байпасовете.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми
Тук май само ще се говори и няма да се прави нищо.Проблемите са 2 отделни,както вече писах.Температурата я оставям настрана,понеже и на 60,и на 70,80 парното трябва да го има и да е супер.
Няма как да кажа от раз какво става,трябва си разглабяне.Иска ми се да препрочетеш предния ми пост,а аз тук ще нахвърлям още възможности.
По отношение на запушеното радиаторче-няма как да разбереш,че е запушено.Маркучите на парното си загряват нормално/ти твоите пипа ли/,но дебита е наполовина и съответно топленето е такова.Същото е и с менте радиаторче-топли,ама слабо.Няма достатъчно добро топлоотдаване,иначе циркулация си има.Също така е възможно и самото радиаторче да байпасира вътре.
После следва клапата за топло/студено.Дали работи,дали е цяла/облепена/.
После пък се сещам за газта-ти ли я слага,преди това имаше ли парно?Как е вързана,да не би да прави байпас на парното?
Най-сигурният начин е да си запретнеш ръкавите и да почваш.Първо напиши как са на пипане маркучите към радиатора.Ако парят и двата разглабяй таблото.Ако са хладнички,проблема не е под таблото.
А за таблото-идеята е да стигнеш до радиаторчето.
Няма как да кажа от раз какво става,трябва си разглабяне.Иска ми се да препрочетеш предния ми пост,а аз тук ще нахвърлям още възможности.
По отношение на запушеното радиаторче-няма как да разбереш,че е запушено.Маркучите на парното си загряват нормално/ти твоите пипа ли/,но дебита е наполовина и съответно топленето е такова.Същото е и с менте радиаторче-топли,ама слабо.Няма достатъчно добро топлоотдаване,иначе циркулация си има.Също така е възможно и самото радиаторче да байпасира вътре.
После следва клапата за топло/студено.Дали работи,дали е цяла/облепена/.
После пък се сещам за газта-ти ли я слага,преди това имаше ли парно?Как е вързана,да не би да прави байпас на парното?
Най-сигурният начин е да си запретнеш ръкавите и да почваш.Първо напиши как са на пипане маркучите към радиатора.Ако парят и двата разглабяй таблото.Ако са хладнички,проблема не е под таблото.
А за таблото-идеята е да стигнеш до радиаторчето.
Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми
Iezekil написа:Тук май само
Човек, разбирам че си автомобилен гуру, но бих искам да сондирам и други мнения.
Благодаря за съвета, прочетох ти и двата поста, дори и първия и то не веднъж, но е неприятно така постоянно да "натякваш". Не се обиждай, може и да си прав. Нека кажат и други своето мнение.
Иначе тези клапи на въздухопроводите ли са или някъде по маркучите на охладителната система?
Знам, че климатроника има клапи - за тях ли става дума или за други?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми
Не съм "автомобилен гуру" колега.Тази дума май си я взаимствал...
Клапите се намират в кутията на парното.Грешката ми всъщност е,че при теб няма да е лесно заради климатроника.Клапата която ни вълнува е в края на главния въздуховод
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=117312&hilit=парно&start=45
При мен свалянето му беше лесно,даже карах без него и бърках да пипам радиаторчето дали е горещо в движение.При теб обаче във въпросния въздуховод е изпаритела на климатроника и не знам дали ще можеш да махнеш ръкава без да точиш фреона и да развиваш тръби...
Що се отнася до натякването-не даваш подробната информация която да ни насочи.За това ще те помоля да извършиш следните действия:
1.Опипай на средно топъл и на загрял/80гр/двигател как са двата маркуча към парното.Сравни със задържане входящия и изходящия имат ли разлика,парят ли.Сподели проблема преди да сложиш газ имаше ли го или си взел колата с газовото.
3.Сравни топлината на входящия маркуч на парното с този към изпаритела,ако изпаритела е вързан към парното.
4.Замери с термометър температурата на антифриза,за да видим дали датчика лъже или термостата.
5.Сподели резултатите.
Има тук колега,който се занимава с авто климатици.Ако се наложи разглабяне той всъщност ще даде насоки кое може и не може.
Клапите се намират в кутията на парното.Грешката ми всъщност е,че при теб няма да е лесно заради климатроника.Клапата която ни вълнува е в края на главния въздуховод
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=117312&hilit=парно&start=45
При мен свалянето му беше лесно,даже карах без него и бърках да пипам радиаторчето дали е горещо в движение.При теб обаче във въпросния въздуховод е изпаритела на климатроника и не знам дали ще можеш да махнеш ръкава без да точиш фреона и да развиваш тръби...
Що се отнася до натякването-не даваш подробната информация която да ни насочи.За това ще те помоля да извършиш следните действия:
1.Опипай на средно топъл и на загрял/80гр/двигател как са двата маркуча към парното.Сравни със задържане входящия и изходящия имат ли разлика,парят ли.Сподели проблема преди да сложиш газ имаше ли го или си взел колата с газовото.
3.Сравни топлината на входящия маркуч на парното с този към изпаритела,ако изпаритела е вързан към парното.
4.Замери с термометър температурата на антифриза,за да видим дали датчика лъже или термостата.
5.Сподели резултатите.
Има тук колега,който се занимава с авто климатици.Ако се наложи разглабяне той всъщност ще даде насоки кое може и не може.
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми
Опипай и двата маркуча на парното, ако са горещи (да не могат да се държат с ръка) и двата значи или клапите са без дунапрен и трябва да се облепят или радиаторчето е фалшиво.
Ако всичко е изправно парното започва да духа топло още при 50 градуса.
Някой от тези термостати минал ли е през тенджера?
Реалната температура на двигателя мерил ли си я някога с термометър?
Ако всичко е изправно парното започва да духа топло още при 50 градуса.
Някой от тези термостати минал ли е през тенджера?
Реалната температура на двигателя мерил ли си я някога с термометър?
Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми
Термостат на 100%, останал е отворен. Аз така си купих пасатчето и като гледах стрелката за температурата все не мърдаше на повече от 40 - 50 градуса и парно нямах. Смисъл духаше си ама не топло а средно. Не загряваше до нормална работна температура. Смених 4 термостата и работата се оправи. В момента съм със термостат който отваря на 87 градуса (оригиналния ми отваряше на 83) но свикнах с него. Смисъл че докато отвори и температурата ми стига до към 95 но веднага стрелката пада и колата се движи на около 90. Казвам около, защото понякога стрелката показва малко над нормалното, понякога малко под нормалното. Но е рядко, иначе след отварянето си се движи на (средата) 90 градуса.
Ако си купил термостат и пак има проблем, купи друг и после друг и после пак... Термостатите които продават не винаги работят. Нали ти казвам, аз смених 4 термостата докато не уцеля работещ
След смяна на първия, втория уж нов а не отваря, третия уж нов но и той не беше наред... отвори и не затвори. С четвъртия успях. Имам познат който за един ден смени 9 термостата и все нови от магазин и накрая не си намери в този магазин.
Ако вземаш нов, провери и датата на производство - не трябва да е седял нов в кутията повече от 3 години - пак не става. Успех колега
Колегата ninkotv е писал за работа на вентилатор и градуси... Има и друго, вентилатора е на 2 степени, едната се включва на 93 градуса а втората на 101. Няма как да разбере за проблем при тия 95 градуса ако му работи само втора степен - която се включва на 101 градуса. Така че това засега отпада... а и на него не му загравя до 90, как да разбере дали му се включва перка на 95???
Ако си купил термостат и пак има проблем, купи друг и после друг и после пак... Термостатите които продават не винаги работят. Нали ти казвам, аз смених 4 термостата докато не уцеля работещ

След смяна на първия, втория уж нов а не отваря, третия уж нов но и той не беше наред... отвори и не затвори. С четвъртия успях. Имам познат който за един ден смени 9 термостата и все нови от магазин и накрая не си намери в този магазин.
Ако вземаш нов, провери и датата на производство - не трябва да е седял нов в кутията повече от 3 години - пак не става. Успех колега

Колегата ninkotv е писал за работа на вентилатор и градуси... Има и друго, вентилатора е на 2 степени, едната се включва на 93 градуса а втората на 101. Няма как да разбере за проблем при тия 95 градуса ако му работи само втора степен - която се включва на 101 градуса. Така че това засега отпада... а и на него не му загравя до 90, как да разбере дали му се включва перка на 95???
-
- VW експерт
- Мнения: 13409
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми
Kovach написа:Колегата ninkotv е писал за работа на вентилатор и градуси... Има и друго, вентилатора е на 2 степени, едната се включва на 93 градуса а втората на 101. Няма как да разбере за проблем при тия 95 градуса ако му работи само втора степен - която се включва на 101 градуса. Така че това засега отпада... а и на него не му загравя до 90, как да разбере дали му се включва перка на 95???
Колега,леко си в грешка.
Перките за охлаждане тръгват на 95гр. за първа скорост,и на 102гр. за втората скорост.
От месец и половина съм с датчик,който пуска перките на 90/97гр.и температура повече от 98-100гр. по табло не съм видял.
Преди седеше закована на 100гр по табло,реални 95.
Поздрави!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта