Пасат Б3 1.8 mi - Работна темпепатура

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Пасат Б3 1.8 mi - Работна темпепатура

Мнениеот velinsl » Съб 14 сеп 2013 19:50


Напоследък покарвам (не)малко и на газ автомобилът ми Б3 и ми стана интересно следното:
При работана двигателя независимо зиме, лете, градско, извънградско работната температура на двигателия ми никога не минава над 80 градуса(може би по изключение ги достига по жестоки баири). Именно поради тази причина и нямам парно. Единствения сериозен проблем на този автомобил... да чукна на дърво.
Интересува ме някой справил ли се е с този проблем?
Ако има такъм да сподели как си е решил проблема, много моля!

Доколкото има значение автомобила е с климатроник.




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми

Мнениеот Iezekil » Съб 14 сеп 2013 20:11


Колега,трябва да имаш супер парно още на 40 градуса.Първо съм сигурен,че не ти отчита вярно стрелката на температурата,тук причините общо взето са 2.Ако пък е вярна,то си за термостат.Тук насоки ще даде термомтра,както съм казвал 100 пъти.
По проблема с парното най-логично ми звучи кофти/менте/ радиаторче или запушено оригинално такова.Това при положение,че клапите ти са наред.Наред значи да са облепени и да работят коректно.
Та много станаха насоките по които да работиш в иначе краткия си въпрос.


Потребителски аватар
ninkotv
Мнения: 264
Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]

Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми

Мнениеот ninkotv » Съб 14 сеп 2013 21:18


Лесно може да се разбере дали уредът отчита точно. Оставяш колата да работи на място докато загрее и се включи перката. При включването на перката градусите са 95. Ако по табло сочи друго, значи не показва вярно. Иначе за парното, щом си с климатроник има едно моторче, което движи клапата при радиаторчето и ако е дефектирало, клапата не се движи. Също така ако клапите не са облепвани, оригиналният дунапрен се е разпаднал.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми

Мнениеот velinsl » Нед 15 сеп 2013 11:29


запушено радиаторче едва ли.. когато дойде нагорнището и стрелката отлепи от 70-те градуса парното си идва.
от както си го имам(2008г) автомобилът има една такава специфична миризма в купето, същата, коато се появи и в Джетата ми когато и правиха клапите. Не бих я нарекъл неприятна, а и за 5 години не съм виждал дунапренчета да летят, но не казвам и че са на 100% като нови.
Самият факт, че когато доиде нагорнищетои парното си идва ме кара а си мисля, че проблема с парното ще се реши някак си с ограничаване на въздушното течение около радиатора.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми

Мнениеот Pet_rov » Нед 15 сеп 2013 12:06


Според мен си за термостат. Когато си купих моята кола, беше в същото положение. Почти веднага след купуването трябваше да пътувам до София. Беше септември и видях 80 градуса на таблото едва при баира на Витиня. Върнах се, нов термостат и сега при всякакви условия държи около 87-89 градуса по табло.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми

Мнениеот velinsl » Нед 15 сеп 2013 12:52


Предложете марки!
Сменял 2 пъти все е едно и също. Първият, който смених може би е бил оригиналния, предния не го помня. Сега съм с "оригинален" на Behr.
И при трите положението е едно и също.


Потребителски аватар
predat0r
Мнения: 2810
Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
Автомобил: Mercedes-Benz W203
Двигател: C270CDI
Местоположение: АСЕНОВГРАД

Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми

Мнениеот predat0r » Нед 15 сеп 2013 13:05


От ноември 2012г съм със термостат Вернет което струваше 14лв. Държи си редовно извън градско към 87-88градуса. Градско залепва точно 90.. До ден днешен не ми е правил проблеми още си държи Пробега който съм минал е към 17-18к километра с този термостат. Зимата си имам перфектно парно..


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми

Мнениеот Pet_rov » Нед 15 сеп 2013 13:26


Behr за 19 лв. Карам 5-та година


Потребителски аватар
ninkotv
Мнения: 264
Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]

Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми

Мнениеот ninkotv » Нед 15 сеп 2013 14:19


velinsl написа:Предложете марки!
Сменял 2 пъти все е едно и също. Първият, който смених може би е бил оригиналния, предния не го помня. Сега съм с "оригинален" на Behr.
И при трите положението е едно и също.

Това само доказва, че проблемът не е в термостата. Не може при три поредни термостата и то на доказани марки, да държи такава ниска температура. Премери с термометър. Друго, което може да създава проблем за парното е ако има на маркучите за парно байпасни клапани, които с течение на време се съсипват и не пропускат антифриза към радиаторчето. Имал съм такъв проблем и го отстраних като поставих тръбички на мястото на байпасовете.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми

Мнениеот Iezekil » Нед 15 сеп 2013 19:10


Тук май само ще се говори и няма да се прави нищо.Проблемите са 2 отделни,както вече писах.Температурата я оставям настрана,понеже и на 60,и на 70,80 парното трябва да го има и да е супер.
Няма как да кажа от раз какво става,трябва си разглабяне.Иска ми се да препрочетеш предния ми пост,а аз тук ще нахвърлям още възможности.
По отношение на запушеното радиаторче-няма как да разбереш,че е запушено.Маркучите на парното си загряват нормално/ти твоите пипа ли/,но дебита е наполовина и съответно топленето е такова.Същото е и с менте радиаторче-топли,ама слабо.Няма достатъчно добро топлоотдаване,иначе циркулация си има.Също така е възможно и самото радиаторче да байпасира вътре.
После следва клапата за топло/студено.Дали работи,дали е цяла/облепена/.
После пък се сещам за газта-ти ли я слага,преди това имаше ли парно?Как е вързана,да не би да прави байпас на парното?
Най-сигурният начин е да си запретнеш ръкавите и да почваш.Първо напиши как са на пипане маркучите към радиатора.Ако парят и двата разглабяй таблото.Ако са хладнички,проблема не е под таблото.
А за таблото-идеята е да стигнеш до радиаторчето.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми

Мнениеот velinsl » Нед 15 сеп 2013 22:14


Iezekil написа:Тук май само

Човек, разбирам че си автомобилен гуру, но бих искам да сондирам и други мнения.
Благодаря за съвета, прочетох ти и двата поста, дори и първия и то не веднъж, но е неприятно така постоянно да "натякваш". Не се обиждай, може и да си прав. Нека кажат и други своето мнение.

Иначе тези клапи на въздухопроводите ли са или някъде по маркучите на охладителната система?
Знам, че климатроника има клапи - за тях ли става дума или за други?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми

Мнениеот Iezekil » Пон 16 сеп 2013 4:44


Не съм "автомобилен гуру" колега.Тази дума май си я взаимствал...
Клапите се намират в кутията на парното.Грешката ми всъщност е,че при теб няма да е лесно заради климатроника.Клапата която ни вълнува е в края на главния въздуховод
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=117312&hilit=парно&start=45
При мен свалянето му беше лесно,даже карах без него и бърках да пипам радиаторчето дали е горещо в движение.При теб обаче във въпросния въздуховод е изпаритела на климатроника и не знам дали ще можеш да махнеш ръкава без да точиш фреона и да развиваш тръби...
Що се отнася до натякването-не даваш подробната информация която да ни насочи.За това ще те помоля да извършиш следните действия:
1.Опипай на средно топъл и на загрял/80гр/двигател как са двата маркуча към парното.Сравни със задържане входящия и изходящия имат ли разлика,парят ли.Сподели проблема преди да сложиш газ имаше ли го или си взел колата с газовото.
3.Сравни топлината на входящия маркуч на парното с този към изпаритела,ако изпаритела е вързан към парното.
4.Замери с термометър температурата на антифриза,за да видим дали датчика лъже или термостата.
5.Сподели резултатите.
Има тук колега,който се занимава с авто климатици.Ако се наложи разглабяне той всъщност ще даде насоки кое може и не може.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми

Мнениеот ktamen » Пон 16 сеп 2013 7:00


Опипай и двата маркуча на парното, ако са горещи (да не могат да се държат с ръка) и двата значи или клапите са без дунапрен и трябва да се облепят или радиаторчето е фалшиво.
Ако всичко е изправно парното започва да духа топло още при 50 градуса.
Някой от тези термостати минал ли е през тенджера?
Реалната температура на двигателя мерил ли си я някога с термометър?


Потребителски аватар
Kovach
Мнения: 196
Регистриран на: Вто 13 юли 2010 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми

Мнениеот Kovach » Пон 16 сеп 2013 21:41


Термостат на 100%, останал е отворен. Аз така си купих пасатчето и като гледах стрелката за температурата все не мърдаше на повече от 40 - 50 градуса и парно нямах. Смисъл духаше си ама не топло а средно. Не загряваше до нормална работна температура. Смених 4 термостата и работата се оправи. В момента съм със термостат който отваря на 87 градуса (оригиналния ми отваряше на 83) но свикнах с него. Смисъл че докато отвори и температурата ми стига до към 95 но веднага стрелката пада и колата се движи на около 90. Казвам около, защото понякога стрелката показва малко над нормалното, понякога малко под нормалното. Но е рядко, иначе след отварянето си се движи на (средата) 90 градуса.
Ако си купил термостат и пак има проблем, купи друг и после друг и после пак... Термостатите които продават не винаги работят. Нали ти казвам, аз смених 4 термостата докато не уцеля работещ :smile
След смяна на първия, втория уж нов а не отваря, третия уж нов но и той не беше наред... отвори и не затвори. С четвъртия успях. Имам познат който за един ден смени 9 термостата и все нови от магазин и накрая не си намери в този магазин.
Ако вземаш нов, провери и датата на производство - не трябва да е седял нов в кутията повече от 3 години - пак не става. Успех колега :th_up

Колегата ninkotv е писал за работа на вентилатор и градуси... Има и друго, вентилатора е на 2 степени, едната се включва на 93 градуса а втората на 101. Няма как да разбере за проблем при тия 95 градуса ако му работи само втора степен - която се включва на 101 градуса. Така че това засега отпада... а и на него не му загравя до 90, как да разбере дали му се включва перка на 95???


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13409
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Темпепатура на Пасат 1,8ми

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 17 сеп 2013 6:11


Kovach написа:Колегата ninkotv е писал за работа на вентилатор и градуси... Има и друго, вентилатора е на 2 степени, едната се включва на 93 градуса а втората на 101. Няма как да разбере за проблем при тия 95 градуса ако му работи само втора степен - която се включва на 101 градуса. Така че това засега отпада... а и на него не му загравя до 90, как да разбере дали му се включва перка на 95???


Колега,леко си в грешка.
Перките за охлаждане тръгват на 95гр. за първа скорост,и на 102гр. за втората скорост.
От месец и половина съм с датчик,който пуска перките на 90/97гр.и температура повече от 98-100гр. по табло не съм видял.
Преди седеше закована на 100гр по табло,реални 95.

Поздрави!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: apolon78, ognqn и 43 госта