Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот ktamen » Вто 17 сеп 2013 12:02


Ти Милен не го мисли, той все някак ще се оправи и без нашата безценна помощ.
Аз вчера го мерих напрежението на трифазния. Мултицета (цифров за 20лв) ми показа 11,6В, а след диодите 14,5В. Това е без никакъв товар. Снимка на алтернатора има в темата за резачките.




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Вто 17 сеп 2013 13:11


Човек ти тоя алтернатор ли го мъчиш ? :smile

Ти си номер 1 !

Виж, аз наистина променливото не съм мерил колко е.

Но без товара-Акуто и след диодите си бие едни 80 волта и то постоянни така. А защо ги вади.
Принципно като се съберът трите фази е логично сумарното напрежение да е по високо.

Така става и при междуфазно късо - на село го играх това при една буря- имах си една отпаднала фаза и две различни от 220- 115 и 290.

Та и тука дори и 12 волта да вади, като се съберат би следвало да се качи изходното постоянно. То за това е и реле регулатора. А и самият Акумулатор, освен токоизточник е и товар-регулатор на напрежението във веригата.

Аз нямам претенции че съм някакъв специалист- просто от опит споделям това което знам и мисля.

А иначе нека този Милен да се оправи - нямам нищо против, да има хора и колеги които да разбират и да помагат на другите !

Ако аз бъркам нещо или говоря нещо по инерция, добре може всеки да ми каже е тука бъркаш, или не си го разбрал. Но да ми се слага печат -тоя говори само глупости -е това малко вече е Дивашко.

:beer


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот ktamen » Вто 17 сеп 2013 14:03


Напреженията на трите фази не могат да се събират като напреженията на три батерии по волт и половина. Тези 11,6В, които измерих са вече "събрано" напрежение (между върховете на звездата), ако меря всяка фаза поотделно ще покаже около 7 - 8 волта (по-точно 11,6 делено на 1,73)
Послушай Милен и си изтрий постовете - Съвсем по-приятелски ти го казвам :th_up


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Вто 17 сеп 2013 14:12


kossis написа:....
А иначе нека този Милен да се оправи - нямам нищо против, да има хора и колеги които да разбират и да помагат на другите !

Ако аз бъркам нещо или говоря нещо по инерция, добре може всеки да ми каже е тука бъркаш, или не си го разбрал. Но да ми се слага печат -тоя говори само глупости -е това малко вече е Дивашко.

:beer

Ще се опитам да обясня някои неща, до колкото мога:
1. Защо свещите за подгрев на антофриз не променят тока си: всеки резистор има положителен температурен коефициент на съпротивление. Коефициента показва с колко се променя съпротивлението му с повишаване на температурата, обикновенно е безразмерна величина, в проценти. Така е и със свещите, когато ги захраниш с напрежение, протича ток, развива се някаква мощност и се отделя пропорционално топлина. Това ги кара "да станат жълто-червени", достигат няколко стотин градуса, съпротивлението им се повишава, а токът пада. Това е така, но само при свещ поставена в газова среда или въздух. Освен това, при подгревните свещи това е търсен ефект, по този начин те бързо загряват, понеже отначало съпротивлението им е малко, и въпреки това не изгарят, защото със загряването им съпротивлението нараства, а токът намалява.
Но когато свещите са в течност, това няма как да стане, водата или антфриза са своеобразен регулатор на температурата. Течността (вода или антифриз) има много голям специфичен топлинен коефициент (в сравнение с въздуха примерно) и отнема голямо количество топлина, освен това няма как да се загрее над 120 градуса примерно без да се получи фазов преход, т.е. изпаряване. А такова гаранция не става, защото всички ще го забележим - ще избие някой маркуч. Значи повърността на свеща едва ли е много над 120 градуса. Къде са 700-800 градуса при другите свещи. А и при свещите за антифриза не се търси такъв ефект.
Най-важното, лично мерих тока, държи си постоянно над 60A общо за 3-те свещи, друг е въпроса ако се съмняваш в измерването ми.
2. Регулатора в автомобилния генератор въздейства на тока в една допълнителна намотка, наречена индуктор. При съвременните генератори, тази намотка е подвижната, намира се в ротора. А другата, в която се индуктира напрежението (котва) се нарича и статорна, защото е разположена в статора.Но е възможно да бъде обратното. Избрано е така, защото токът към индукторната намотка е от порядъка на 2-3A и не е проблем да се предаде чрез четки и пръстени, докато "полезния" ток от котвената намотка може да е 50-100-200А и повече за автомобилен генератор и не е удобно да минава през колектор и четки. Обикновено статорната намотка е трифазна, но не защото не може да бъде n-фазна, включително и еднофазна. Избрана е 3-фазна от една страна заради полупроводниковите изправители (диоди), токът се разпределя през повече на брой елементи (обикновено 6) и средния ток през всеки един по отделно намалява ( в сравнение ако е една фаза) и охлаждането е по-лесно, освен това от друга страна коефициентът на пулсации в един "трифазен грец" ( т.нар. схема Ларионов)е значително по-малък от "стандартния" грец.
Изходното напрежение след диодите се получава на практика от линейното на трифазната намотка минус два спада върху диод (2 PN-прехода в права посока), да речем 2V по-малко. Ако имаме постоянно напрежение 14V, то максималната стойност на линейното трифазно трябва да е да речем 16 или 17V, а измерено с мултицета (ефективна стойност) трябва да е 1.44 пъти по-малко, т.е. около 12V. Понеже 14-те волта са стабилизирани и независими от оборотите на генератора и от натоварването му посредством управление на тока в подмагнитващата намотка, то в крайна сметка и трифазното ще е стабилизирано, но с променлива честота.

В крайна сметка аз съм много далече от мисълта да усложнявам живота си с инсталиране на трифазна енергопреносна система в автомобилът си :Mr Green Fun , но не е невъзможно да се направи. И германския инженер не е бил тъп, просто не е намерил за необходимо да го направи, не че не се е сетил че може.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Вто 17 сеп 2013 14:33


Не знам кой какво мери, но при мене - чисто нови свещи стават жълт-бели след няколко секунди и това едва ли е по различно в антифриза-със сигурност и там светят и не са нагряти само до 120 градуса. Колкото и антифриза да е леден. 120 градуса едва ли ще подгреят антифриза съществено на тази малка площ !
Жълто-белият цвят е индикатор за 700 и нагоре градуси.
Защо казвате че изгорелите газове са по ефективни- точно защото са доста горещи и площта е по голяма на серпантината.
Така че ако само 120 градуса е подгряването им са напълно безполезни.

А това че тока им пада след като загреят малко също го измерих и го видях на уреда. Така че за мене тока се променя и не е константа.

Даже на самият фланец мерих едновременно двете свещи и в първият момент уреда даваше -1, щото е до 20 ампера. Но след малко спадаше до 15-16 ампера за двете свещи !

Е за тези неща вярвам на моите измервания -щото лично съм се убедил.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Вто 17 сеп 2013 15:25


ktamen написа:
valtor написа:Напрежението на генератора на празен ход е 18-20в.по спомен

Вероятно този спомен ти е останал от някое не много качествено зарядно за акумулатор.
Ако нямаше реле регулатор и четките на ротора бяха постоянно захранени с 12 волта при максимални обороти на двигателя напрежението на изводите на алтернатора ще бъде около 100 волта. Релерегулатора регулира напрежението, а не тока - без значение колко е консумацията алтернатора поддържа 14 волта по начина, който добре си описал, като намаля и увеличава тока през ротора.
А може спомена да ти е останал за работа на алтернатора без акумулатор - тока от алтернатора е пулсиращ, а акумулатора играе роля на филтриращ кондензатор, без него волтметърът би показал доста странни стойности.


Виж какво си написал в една друга тема - и колегата ти е написал че мултицета мери ефективни стойности, а не пулсации и амплитудни колебания.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот ktamen » Вто 17 сеп 2013 17:07


И пак бих го написал.
Милен ти обясни как работи алтернатора, но май не си го разбрал. Ще се пробвам и аз.
Силовите намотки (в тях се индуцира якия трифазен ток) са поставени във въртящо се магнитно поле. Колкото е по-силно това поле и колкото по-бързо се върти толкова по-високо напрежение се индуцира в силовите намотки. Ротора всъщност е електромагнит и при въртенето си създава това магнитно поле. Понеже оборотите на двигателя са различни, а ни е нужен ток със стабилно напрежение е поставен релерегулатора, който да намаля тока през ротора при повишаване на оборотите и го увеличава при намаляването им така, че индуцираното променливо напрежение във силовата намотка винаги да е едно и също независимо от оборотите.
Ако регулатора се скапе той може да подава постоянно напрежение към ротора 12В и тока през цялото време да е максимален. Тогава индуцираното напрежение в силовите намотки ще зависи само от оборотите на двигателя и ако няма някакъв як товар да го смъкне напрежението може да стане страшно високо.
Така или иначе, ако релерегулатора е изправен няма как индуцирания трифазен променлив ток да достигне такива стойности, ако по някакъв начин ги достигне диодите по никакъв начин не могат да го намалят.


Потребителски аватар
pepi_iliev
Мнения: 189
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
Двигател: AGR
Местоположение: София

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот pepi_iliev » Вто 17 сеп 2013 17:17


kossis написа:...Хора стартовият ток може и да е по 20 ампера макс, но точно след като свеща достигне работна температура тока пада до 8-10 ампера.
Това показа уреда при тестовете ми. Така че реално трите свещи харчат не повече 30 ампера, което е около 360 вата.
Тоя 1 киловат и тия 60 ампера ич неса малко за авто алтернатора. Да не забравяме че има бензинки с по 60 амперови алтернатори...



Точно така. Аз на Ваг-Ком съм ги следил тия свещи. Като запаля зимата сутрин, включа фаровете и т.н., алтернатора ми произвежда 50% от максималния ток, който може да произведе. Като се включат след няколко секунди свещите, алтерннатора отива на 80%. Алтернатора ми е 90А, което означава, че свещите харчат около 27А. :smile


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот fox_vt » Вто 17 сеп 2013 17:54


kossis написа:Не знам кой какво мери, но при мене - чисто нови свещи стават жълт-бели след няколко секунди и това едва ли е по различно в антифриза-със сигурност и там светят и не са нагряти само до 120 градуса. Колкото и антифриза да е леден. 120 градуса едва ли ще подгреят антифриза съществено на тази малка площ !
Жълто-белият цвят е индикатор за 700 и нагоре градуси.
Защо казвате че изгорелите газове са по ефективни- точно защото са доста горещи и площта е по голяма на серпантината.
Така че ако само 120 градуса е подгряването им са напълно безполезни.

А това че тока им пада след като загреят малко също го измерих и го видях на уреда. Така че за мене тока се променя и не е константа.

Даже на самият фланец мерих едновременно двете свещи и в първият момент уреда даваше -1, щото е до 20 ампера. Но след малко спадаше до 15-16 ампера за двете свещи !

Е за тези неща вярвам на моите измервания -щото лично съм се убедил.


Ти като мери тока двигателя беше ли запален :wink щото ако да то движещия се антифриз би ги охлаждал и тока ще падне съвсем малко.Относно загряването до червено-ти виждал ли си изпарен бързовар,буквално изчезнал защото е включен но не е сложен във вода?А съм виждал баба ми също-температурата е била над 1100 градуса тъй като медната обвивка се топи при само 1084 градуса и някви десети.Това без вода и сега ако ми покажеш бързовар който в кофа с вода ще е с някакъв друг цвят от нормалния му и температура повече от 100 градуса цифром словом,веднага идвам от твоя отбор срещу останалите.Нямам някоя излишна свещ да ти направя клипче във вода.А пък който казва че няма файда от тия свещи то той не знае какво е без тях.


Потребителски аватар
pepi_iliev
Мнения: 189
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
Двигател: AGR
Местоположение: София

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот pepi_iliev » Сря 18 сеп 2013 10:29


fox_vt написа:...А пък който казва че няма файда от тия свещи то той не знае какво е без тях.


От кога им го повтарям това. Няма да забравя как първата зима на -20 тръгвам сутринта към университета, който се намира точно на 14,5км от нас. Аз поне 7-8км съм карал с ръкавици и шал, а пък да не говорим, че до университета съм карал със зимното яке в колата, без дори и да го разкопчая. А съм от хората, които държат на студ. И да, термостатът ми работи перфектно. Е, отваря малко рано, на 76 градуса, но преди да достигне тези градуси, не отваря и милиметър. :smile


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Сря 18 сеп 2013 10:43


pepi_iliev написа:....
Точно така. Аз на Ваг-Ком съм ги следил тия свещи. Като запаля зимата сутрин, включа фаровете и т.н., алтернатора ми произвежда 50% от максималния ток, който може да произведе. Като се включат след няколко секунди свещите, алтерннатора отива на 80%. Алтернатора ми е 90А, което означава, че свещите харчат около 27А. :smile

Точно в този случай, данните от VAGCOM-a са съвсем ориентировъчни и в никакъв случай не може да се разчита на точност, още повече пък такава, че да разчиташ, че са 27, а не 28A :biggrin . Компа няма начин да прави точни измервания на натоварването на генератора, освен ако не сте с някакъв върхов модел генератор с CAN шина и вграден процесор, има и такива icon_idea . Най-мразя да правя клипове, но ще ме накарате да снимам и да покажа :smile . Имам два шунта, един 100А и един мисля че беше 150А. Имам и един електромагнитен стрелкови амперметър за вграждане в ел.табло, мери достатъчно точно, и постоянен, и променлив ток :biggrin . Електронните китайки за до 10-20А не им зная бройката из къщи, не стават за в случая.

ЕДИТ


Потребителски аватар
pepi_iliev
Мнения: 189
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
Двигател: AGR
Местоположение: София

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот pepi_iliev » Сря 18 сеп 2013 11:21


Добре, просто написах ОКОЛО 27А. Никъде съм написал, че са 27А, с допуск +-0,0А. Смятам, че на всеки е ясно, че е ориентировъчно, но стойностите се въртят около 27А. :smile Все пак това е променлива величина. :wink


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Сря 18 сеп 2013 15:52


Човек, техните свещи са бързовари, и харчат по 400 квата.

Майни, къде сме тръгнали ние да се сравняваме с тия Бързовари. :Mr Green Fun

Трябва по два алтернатора да им сложат, щото като пуснат и трифазното, ще стане режим на тока.

И тогава ще се наложи да закупуват енергоспестяващи бързовари клас АААА+++

Сега сериозно-
Когато кажа че Вагкома е програма която не може да дава 100% актуална инфо- веднага ме нападат че не е така.
Обаче сега пък Вага не бил актуален и достоверен ??!!
А сега де ?
------------------------

Защо стрелковият мултицет(амперметър)е по точен ??? Има обяснение !

Мерих ги на изгасен мотор тия свещи и също на без мотор. :mrgreen

Еми аз това бях написал че без реле регулатора - напрежението се покачва неконтрулируемо.

Но и без Аку пак се наблюдава скачане на напрежението.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Сря 18 сеп 2013 16:39


Напразно бях предупреден от колега, че в някои случаи е безмислено да се обяснява, колкото и доброжелателен да е човек и да си загуби времето, файда няма да има .... Аз му обяснявам най-подробно, пък той продължава с някакъв измислен спор....
В тази тема вече има повече спам, отколкото в спам раздела :stumm .


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Чет 19 сеп 2013 11:33


http://kosser.net/Polezno/PodgrevniSvesti.php

Delphi с двойна намотка по подобен начин осигурява подобрена надеждност и работни характеристики.
Керамичните свещи от своя страна предлагат:
още по-бързо подгряване - в рамките на 3-4 секунди се постига температура от около 850С;
още по-висока температура през периода на удължено подгряване (около 1200С);
по-ниска консумация на енергия (по-малко от 40W през периода на удължено подгряване);
по-дълъг работен живот;
по-леко тегло на продукта;
намален диаметър на работния връх на свеща, което осигурява по ефективно горене;

Изображение

Това са спецификациите на тези подгревни свещи !

Държа да подчертая че и трите свещи заедно, са в пъти по малки като площ от малък бързовар !!!

Така че сравнението на колегата по горе с бързовара е меко казано некоректно.

То и леденият въздух, макар и с по ниска плътност охлажда свещите в цилиндрите, НО в цилиндрите колеги освен въздух има и разпрашена нафта, която също е с ниска температура и деиства охлаждащо на подгревните свещи.
Плътноста на горивната смес е по голяма от на чистият въздух !!!

Тоест и там имаме добро охлаждане на свещите !

Даржа да подчертая, че от моите 7 свещи само една беше изгоряла тотално- тази на антифриза. Аз смених всичките !!!

Това казват фактите ! И със сигурност температурата на свещите в леден антифрис не не само 100 градуса. със сигурност светват !

Какво ни говори това ??? :question
по-ниска консумация на енергия (по-малко от 40W през периода на удължено подгряване)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Steels и 55 госта