Ти Милен не го мисли, той все някак ще се оправи и без нашата безценна помощ.
Аз вчера го мерих напрежението на трифазния. Мултицета (цифров за 20лв) ми показа 11,6В, а след диодите 14,5В. Това е без никакъв товар. Снимка на алтернатора има в темата за резачките.
Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Човек ти тоя алтернатор ли го мъчиш ?
Ти си номер 1 !
Виж, аз наистина променливото не съм мерил колко е.
Но без товара-Акуто и след диодите си бие едни 80 волта и то постоянни така. А защо ги вади.
Принципно като се съберът трите фази е логично сумарното напрежение да е по високо.
Така става и при междуфазно късо - на село го играх това при една буря- имах си една отпаднала фаза и две различни от 220- 115 и 290.
Та и тука дори и 12 волта да вади, като се съберат би следвало да се качи изходното постоянно. То за това е и реле регулатора. А и самият Акумулатор, освен токоизточник е и товар-регулатор на напрежението във веригата.
Аз нямам претенции че съм някакъв специалист- просто от опит споделям това което знам и мисля.
А иначе нека този Милен да се оправи - нямам нищо против, да има хора и колеги които да разбират и да помагат на другите !
Ако аз бъркам нещо или говоря нещо по инерция, добре може всеки да ми каже е тука бъркаш, или не си го разбрал. Но да ми се слага печат -тоя говори само глупости -е това малко вече е Дивашко.


Ти си номер 1 !
Виж, аз наистина променливото не съм мерил колко е.
Но без товара-Акуто и след диодите си бие едни 80 волта и то постоянни така. А защо ги вади.
Принципно като се съберът трите фази е логично сумарното напрежение да е по високо.
Така става и при междуфазно късо - на село го играх това при една буря- имах си една отпаднала фаза и две различни от 220- 115 и 290.
Та и тука дори и 12 волта да вади, като се съберат би следвало да се качи изходното постоянно. То за това е и реле регулатора. А и самият Акумулатор, освен токоизточник е и товар-регулатор на напрежението във веригата.
Аз нямам претенции че съм някакъв специалист- просто от опит споделям това което знам и мисля.
А иначе нека този Милен да се оправи - нямам нищо против, да има хора и колеги които да разбират и да помагат на другите !
Ако аз бъркам нещо или говоря нещо по инерция, добре може всеки да ми каже е тука бъркаш, или не си го разбрал. Но да ми се слага печат -тоя говори само глупости -е това малко вече е Дивашко.

- ktamen
- Мнения: 6371
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Напреженията на трите фази не могат да се събират като напреженията на три батерии по волт и половина. Тези 11,6В, които измерих са вече "събрано" напрежение (между върховете на звездата), ако меря всяка фаза поотделно ще покаже около 7 - 8 волта (по-точно 11,6 делено на 1,73)
Послушай Милен и си изтрий постовете - Съвсем по-приятелски ти го казвам
Послушай Милен и си изтрий постовете - Съвсем по-приятелски ти го казвам

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
kossis написа:....
А иначе нека този Милен да се оправи - нямам нищо против, да има хора и колеги които да разбират и да помагат на другите !
Ако аз бъркам нещо или говоря нещо по инерция, добре може всеки да ми каже е тука бъркаш, или не си го разбрал. Но да ми се слага печат -тоя говори само глупости -е това малко вече е Дивашко.
Ще се опитам да обясня някои неща, до колкото мога:
1. Защо свещите за подгрев на антофриз не променят тока си: всеки резистор има положителен температурен коефициент на съпротивление. Коефициента показва с колко се променя съпротивлението му с повишаване на температурата, обикновенно е безразмерна величина, в проценти. Така е и със свещите, когато ги захраниш с напрежение, протича ток, развива се някаква мощност и се отделя пропорционално топлина. Това ги кара "да станат жълто-червени", достигат няколко стотин градуса, съпротивлението им се повишава, а токът пада. Това е така, но само при свещ поставена в газова среда или въздух. Освен това, при подгревните свещи това е търсен ефект, по този начин те бързо загряват, понеже отначало съпротивлението им е малко, и въпреки това не изгарят, защото със загряването им съпротивлението нараства, а токът намалява.
Но когато свещите са в течност, това няма как да стане, водата или антфриза са своеобразен регулатор на температурата. Течността (вода или антифриз) има много голям специфичен топлинен коефициент (в сравнение с въздуха примерно) и отнема голямо количество топлина, освен това няма как да се загрее над 120 градуса примерно без да се получи фазов преход, т.е. изпаряване. А такова гаранция не става, защото всички ще го забележим - ще избие някой маркуч. Значи повърността на свеща едва ли е много над 120 градуса. Къде са 700-800 градуса при другите свещи. А и при свещите за антифриза не се търси такъв ефект.
Най-важното, лично мерих тока, държи си постоянно над 60A общо за 3-те свещи, друг е въпроса ако се съмняваш в измерването ми.
2. Регулатора в автомобилния генератор въздейства на тока в една допълнителна намотка, наречена индуктор. При съвременните генератори, тази намотка е подвижната, намира се в ротора. А другата, в която се индуктира напрежението (котва) се нарича и статорна, защото е разположена в статора.Но е възможно да бъде обратното. Избрано е така, защото токът към индукторната намотка е от порядъка на 2-3A и не е проблем да се предаде чрез четки и пръстени, докато "полезния" ток от котвената намотка може да е 50-100-200А и повече за автомобилен генератор и не е удобно да минава през колектор и четки. Обикновено статорната намотка е трифазна, но не защото не може да бъде n-фазна, включително и еднофазна. Избрана е 3-фазна от една страна заради полупроводниковите изправители (диоди), токът се разпределя през повече на брой елементи (обикновено 6) и средния ток през всеки един по отделно намалява ( в сравнение ако е една фаза) и охлаждането е по-лесно, освен това от друга страна коефициентът на пулсации в един "трифазен грец" ( т.нар. схема Ларионов)е значително по-малък от "стандартния" грец.
Изходното напрежение след диодите се получава на практика от линейното на трифазната намотка минус два спада върху диод (2 PN-прехода в права посока), да речем 2V по-малко. Ако имаме постоянно напрежение 14V, то максималната стойност на линейното трифазно трябва да е да речем 16 или 17V, а измерено с мултицета (ефективна стойност) трябва да е 1.44 пъти по-малко, т.е. около 12V. Понеже 14-те волта са стабилизирани и независими от оборотите на генератора и от натоварването му посредством управление на тока в подмагнитващата намотка, то в крайна сметка и трифазното ще е стабилизирано, но с променлива честота.
В крайна сметка аз съм много далече от мисълта да усложнявам живота си с инсталиране на трифазна енергопреносна система в автомобилът си

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Не знам кой какво мери, но при мене - чисто нови свещи стават жълт-бели след няколко секунди и това едва ли е по различно в антифриза-със сигурност и там светят и не са нагряти само до 120 градуса. Колкото и антифриза да е леден. 120 градуса едва ли ще подгреят антифриза съществено на тази малка площ !
Жълто-белият цвят е индикатор за 700 и нагоре градуси.
Защо казвате че изгорелите газове са по ефективни- точно защото са доста горещи и площта е по голяма на серпантината.
Така че ако само 120 градуса е подгряването им са напълно безполезни.
А това че тока им пада след като загреят малко също го измерих и го видях на уреда. Така че за мене тока се променя и не е константа.
Даже на самият фланец мерих едновременно двете свещи и в първият момент уреда даваше -1, щото е до 20 ампера. Но след малко спадаше до 15-16 ампера за двете свещи !
Е за тези неща вярвам на моите измервания -щото лично съм се убедил.
Жълто-белият цвят е индикатор за 700 и нагоре градуси.
Защо казвате че изгорелите газове са по ефективни- точно защото са доста горещи и площта е по голяма на серпантината.
Така че ако само 120 градуса е подгряването им са напълно безполезни.
А това че тока им пада след като загреят малко също го измерих и го видях на уреда. Така че за мене тока се променя и не е константа.
Даже на самият фланец мерих едновременно двете свещи и в първият момент уреда даваше -1, щото е до 20 ампера. Но след малко спадаше до 15-16 ампера за двете свещи !
Е за тези неща вярвам на моите измервания -щото лично съм се убедил.
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
ktamen написа:valtor написа:Напрежението на генератора на празен ход е 18-20в.по спомен
Вероятно този спомен ти е останал от някое не много качествено зарядно за акумулатор.
Ако нямаше реле регулатор и четките на ротора бяха постоянно захранени с 12 волта при максимални обороти на двигателя напрежението на изводите на алтернатора ще бъде около 100 волта. Релерегулатора регулира напрежението, а не тока - без значение колко е консумацията алтернатора поддържа 14 волта по начина, който добре си описал, като намаля и увеличава тока през ротора.
А може спомена да ти е останал за работа на алтернатора без акумулатор - тока от алтернатора е пулсиращ, а акумулатора играе роля на филтриращ кондензатор, без него волтметърът би показал доста странни стойности.
Виж какво си написал в една друга тема - и колегата ти е написал че мултицета мери ефективни стойности, а не пулсации и амплитудни колебания.
- ktamen
- Мнения: 6371
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
И пак бих го написал.
Милен ти обясни как работи алтернатора, но май не си го разбрал. Ще се пробвам и аз.
Силовите намотки (в тях се индуцира якия трифазен ток) са поставени във въртящо се магнитно поле. Колкото е по-силно това поле и колкото по-бързо се върти толкова по-високо напрежение се индуцира в силовите намотки. Ротора всъщност е електромагнит и при въртенето си създава това магнитно поле. Понеже оборотите на двигателя са различни, а ни е нужен ток със стабилно напрежение е поставен релерегулатора, който да намаля тока през ротора при повишаване на оборотите и го увеличава при намаляването им така, че индуцираното променливо напрежение във силовата намотка винаги да е едно и също независимо от оборотите.
Ако регулатора се скапе той може да подава постоянно напрежение към ротора 12В и тока през цялото време да е максимален. Тогава индуцираното напрежение в силовите намотки ще зависи само от оборотите на двигателя и ако няма някакъв як товар да го смъкне напрежението може да стане страшно високо.
Така или иначе, ако релерегулатора е изправен няма как индуцирания трифазен променлив ток да достигне такива стойности, ако по някакъв начин ги достигне диодите по никакъв начин не могат да го намалят.
Милен ти обясни как работи алтернатора, но май не си го разбрал. Ще се пробвам и аз.
Силовите намотки (в тях се индуцира якия трифазен ток) са поставени във въртящо се магнитно поле. Колкото е по-силно това поле и колкото по-бързо се върти толкова по-високо напрежение се индуцира в силовите намотки. Ротора всъщност е електромагнит и при въртенето си създава това магнитно поле. Понеже оборотите на двигателя са различни, а ни е нужен ток със стабилно напрежение е поставен релерегулатора, който да намаля тока през ротора при повишаване на оборотите и го увеличава при намаляването им така, че индуцираното променливо напрежение във силовата намотка винаги да е едно и също независимо от оборотите.
Ако регулатора се скапе той може да подава постоянно напрежение към ротора 12В и тока през цялото време да е максимален. Тогава индуцираното напрежение в силовите намотки ще зависи само от оборотите на двигателя и ако няма някакъв як товар да го смъкне напрежението може да стане страшно високо.
Така или иначе, ако релерегулатора е изправен няма как индуцирания трифазен променлив ток да достигне такива стойности, ако по някакъв начин ги достигне диодите по никакъв начин не могат да го намалят.
- pepi_iliev
- Мнения: 189
- Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
- Двигател: AGR
- Местоположение: София
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
kossis написа:...Хора стартовият ток може и да е по 20 ампера макс, но точно след като свеща достигне работна температура тока пада до 8-10 ампера.
Това показа уреда при тестовете ми. Така че реално трите свещи харчат не повече 30 ампера, което е около 360 вата.
Тоя 1 киловат и тия 60 ампера ич неса малко за авто алтернатора. Да не забравяме че има бензинки с по 60 амперови алтернатори...
Точно така. Аз на Ваг-Ком съм ги следил тия свещи. Като запаля зимата сутрин, включа фаровете и т.н., алтернатора ми произвежда 50% от максималния ток, който може да произведе. Като се включат след няколко секунди свещите, алтерннатора отива на 80%. Алтернатора ми е 90А, което означава, че свещите харчат около 27А.

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
kossis написа:Не знам кой какво мери, но при мене - чисто нови свещи стават жълт-бели след няколко секунди и това едва ли е по различно в антифриза-със сигурност и там светят и не са нагряти само до 120 градуса. Колкото и антифриза да е леден. 120 градуса едва ли ще подгреят антифриза съществено на тази малка площ !
Жълто-белият цвят е индикатор за 700 и нагоре градуси.
Защо казвате че изгорелите газове са по ефективни- точно защото са доста горещи и площта е по голяма на серпантината.
Така че ако само 120 градуса е подгряването им са напълно безполезни.
А това че тока им пада след като загреят малко също го измерих и го видях на уреда. Така че за мене тока се променя и не е константа.
Даже на самият фланец мерих едновременно двете свещи и в първият момент уреда даваше -1, щото е до 20 ампера. Но след малко спадаше до 15-16 ампера за двете свещи !
Е за тези неща вярвам на моите измервания -щото лично съм се убедил.
Ти като мери тока двигателя беше ли запален

- pepi_iliev
- Мнения: 189
- Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
- Двигател: AGR
- Местоположение: София
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
fox_vt написа:...А пък който казва че няма файда от тия свещи то той не знае какво е без тях.
От кога им го повтарям това. Няма да забравя как първата зима на -20 тръгвам сутринта към университета, който се намира точно на 14,5км от нас. Аз поне 7-8км съм карал с ръкавици и шал, а пък да не говорим, че до университета съм карал със зимното яке в колата, без дори и да го разкопчая. А съм от хората, които държат на студ. И да, термостатът ми работи перфектно. Е, отваря малко рано, на 76 градуса, но преди да достигне тези градуси, не отваря и милиметър.

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
pepi_iliev написа:....
Точно така. Аз на Ваг-Ком съм ги следил тия свещи. Като запаля зимата сутрин, включа фаровете и т.н., алтернатора ми произвежда 50% от максималния ток, който може да произведе. Като се включат след няколко секунди свещите, алтерннатора отива на 80%. Алтернатора ми е 90А, което означава, че свещите харчат около 27А.
Точно в този случай, данните от VAGCOM-a са съвсем ориентировъчни и в никакъв случай не може да се разчита на точност, още повече пък такава, че да разчиташ, че са 27, а не 28A




ЕДИТ
- pepi_iliev
- Мнения: 189
- Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
- Двигател: AGR
- Местоположение: София
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Добре, просто написах ОКОЛО 27А. Никъде съм написал, че са 27А, с допуск +-0,0А. Смятам, че на всеки е ясно, че е ориентировъчно, но стойностите се въртят около 27А.
Все пак това е променлива величина. 


Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Човек, техните свещи са бързовари, и харчат по 400 квата.
Майни, къде сме тръгнали ние да се сравняваме с тия Бързовари.
Трябва по два алтернатора да им сложат, щото като пуснат и трифазното, ще стане режим на тока.
И тогава ще се наложи да закупуват енергоспестяващи бързовари клас АААА+++
Сега сериозно-
Когато кажа че Вагкома е програма която не може да дава 100% актуална инфо- веднага ме нападат че не е така.
Обаче сега пък Вага не бил актуален и достоверен ??!!
А сега де ?
------------------------
Защо стрелковият мултицет(амперметър)е по точен ??? Има обяснение !
Мерих ги на изгасен мотор тия свещи и също на без мотор.
Еми аз това бях написал че без реле регулатора - напрежението се покачва неконтрулируемо.
Но и без Аку пак се наблюдава скачане на напрежението.
Майни, къде сме тръгнали ние да се сравняваме с тия Бързовари.

Трябва по два алтернатора да им сложат, щото като пуснат и трифазното, ще стане режим на тока.
И тогава ще се наложи да закупуват енергоспестяващи бързовари клас АААА+++
Сега сериозно-
Когато кажа че Вагкома е програма която не може да дава 100% актуална инфо- веднага ме нападат че не е така.
Обаче сега пък Вага не бил актуален и достоверен ??!!
А сега де ?
------------------------
Защо стрелковият мултицет(амперметър)е по точен ??? Има обяснение !
Мерих ги на изгасен мотор тия свещи и също на без мотор.

Еми аз това бях написал че без реле регулатора - напрежението се покачва неконтрулируемо.
Но и без Аку пак се наблюдава скачане на напрежението.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Напразно бях предупреден от колега, че в някои случаи е безмислено да се обяснява, колкото и доброжелателен да е човек и да си загуби времето, файда няма да има .... Аз му обяснявам най-подробно, пък той продължава с някакъв измислен спор....
В тази тема вече има повече спам, отколкото в спам раздела
.
В тази тема вече има повече спам, отколкото в спам раздела

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
http://kosser.net/Polezno/PodgrevniSvesti.php
Delphi с двойна намотка по подобен начин осигурява подобрена надеждност и работни характеристики.
Керамичните свещи от своя страна предлагат:
още по-бързо подгряване - в рамките на 3-4 секунди се постига температура от около 850С;
още по-висока температура през периода на удължено подгряване (около 1200С);
по-ниска консумация на енергия (по-малко от 40W през периода на удължено подгряване);
по-дълъг работен живот;
по-леко тегло на продукта;
намален диаметър на работния връх на свеща, което осигурява по ефективно горене;

Това са спецификациите на тези подгревни свещи !
Държа да подчертая че и трите свещи заедно, са в пъти по малки като площ от малък бързовар !!!
Така че сравнението на колегата по горе с бързовара е меко казано некоректно.
То и леденият въздух, макар и с по ниска плътност охлажда свещите в цилиндрите, НО в цилиндрите колеги освен въздух има и разпрашена нафта, която също е с ниска температура и деиства охлаждащо на подгревните свещи.
Плътноста на горивната смес е по голяма от на чистият въздух !!!
Тоест и там имаме добро охлаждане на свещите !
Даржа да подчертая, че от моите 7 свещи само една беше изгоряла тотално- тази на антифриза. Аз смених всичките !!!
Това казват фактите ! И със сигурност температурата на свещите в леден антифрис не не само 100 градуса. със сигурност светват !
Какво ни говори това ???
Delphi с двойна намотка по подобен начин осигурява подобрена надеждност и работни характеристики.
Керамичните свещи от своя страна предлагат:
още по-бързо подгряване - в рамките на 3-4 секунди се постига температура от около 850С;
още по-висока температура през периода на удължено подгряване (около 1200С);
по-ниска консумация на енергия (по-малко от 40W през периода на удължено подгряване);
по-дълъг работен живот;
по-леко тегло на продукта;
намален диаметър на работния връх на свеща, което осигурява по ефективно горене;

Това са спецификациите на тези подгревни свещи !
Държа да подчертая че и трите свещи заедно, са в пъти по малки като площ от малък бързовар !!!
Така че сравнението на колегата по горе с бързовара е меко казано некоректно.
То и леденият въздух, макар и с по ниска плътност охлажда свещите в цилиндрите, НО в цилиндрите колеги освен въздух има и разпрашена нафта, която също е с ниска температура и деиства охлаждащо на подгревните свещи.
Плътноста на горивната смес е по голяма от на чистият въздух !!!
Тоест и там имаме добро охлаждане на свещите !
Даржа да подчертая, че от моите 7 свещи само една беше изгоряла тотално- тази на антифриза. Аз смених всичките !!!
Това казват фактите ! И със сигурност температурата на свещите в леден антифрис не не само 100 градуса. със сигурност светват !
Какво ни говори това ???

по-ниска консумация на енергия (по-малко от 40W през периода на удължено подгряване)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Steels и 55 госта