Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот Apokaliptiko » Пет 20 сеп 2013 14:15


Здравейте, от заглавието предполагам става ясно какво Моля да разискваме в тази тема. Понеже идва и моето време да сменя маховика, и затова съм решил с Ваша помощ да имам преднина като информация какъв е по правилният вариант, да е демпферен или твърд. Нека да сравним всичко като здравина за напред, цена /на единият, другият/. Общо казано всички плюсове и минуси, за да знам и не само аз за какво да се подготвя.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот samo_pechka » Пет 20 сеп 2013 14:22


В тази тема разисквахме някой и друг аспект по този въпрос http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=355734 Ще ми е интересно да науча и аз доп. подробности по замяната :smile


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот phantom_ » Пет 20 сеп 2013 16:01


Според мен колега тея демпферни маховици са измислени от производителите да се слагат на автомобилите само и само за пари..старата технология на твърдите маховици толкова години преди това е разработвана и тествана и в същото време толкова здрава и безотказна,се сменя от тая "простотия"/консуматив/ само и само с цел по-често обслужване :no .


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот Apokaliptiko » Пет 20 сеп 2013 16:05


То е ясно, че в света нищо не се прави без да има пари за печалба, но потърпевшите сме ние и трябва да търсим варианти.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот phantom_ » Пет 20 сеп 2013 16:24


Именно слагаи твърдия тои се е доказал!!!


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот IRRITATING » Пет 20 сеп 2013 16:56


Защо си мъчиш акъла и скоростите за 200-300лв разлика?


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот DA@KA » Пет 20 сеп 2013 18:46


Пред тази дилема бях юли месец.Питах маистори и припатили колеги и тъи като ще си карам буса 2.5TDI още годинки везната се наклони към двумасовия маховик.Този маховик не е някаква изгъзица.


emzobg
Мнения: 103
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот emzobg » Пет 20 сеп 2013 19:41


IRRITATING написа:Защо си мъчиш акъла и скоростите за 200-300лв разлика?

При мапната кола , колко мислиш ще изкара новия маховик ?

Вярно зависи как е мапната, но като цяло.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот radi_nrj » Пет 20 сеп 2013 20:03


И при 2-та варианта има компенсаторни пружини само, че са на различно място. Основно идеята е да се направи фвродовия диск който е основния консуматов да е по-прост защото остава само един диск с плочки феродо. Пружините са изместени от феродовия диск в маховика. Тук е много добре обяснено:


Потребителски аватар
instantaccess
Мнения: 689
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот instantaccess » Пет 20 сеп 2013 22:19


Колега автор - как разбра, че и ти ще сменяш маховик? Лично аз имах два случая - на голф 4 тди 90к.с. имаше едно "дрънчене", сменихме маховика и се оправи. При пасат б5 1,9 110к.с. има вибрации при отпускане на съединителя, но тези вибрации ги има вече 4год. и 80хил.км. без да се увеличават или нещо си.
Та, извинявам се за може би "тъпия" ми въпрос - ама как да разбера дали е за смяна маховика или не е? При възможност преди да е свалена кутията.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот phantom_ » Съб 21 сеп 2013 8:45


Както писах и по-горе тия демпферини маховици са пълен т..ак,особенно афтърмаркет частите продавани в Б-я...
Баща ми има Мазда 6 2.0 136к.дизел,нейния маховик го смених със твърд не само заради парите но повярвай разлика няма,дори в момента двигателя е по пъргав защото обикновенния маховик е по лек :c020 .Ако на мен ми се наложи смяна въобще не бих се замислял за двумасовия боклук.. :th_up


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот juve » Съб 21 сеп 2013 15:18


Не знам.. аз пък чувам тук - там, че двумасовата шитня, била по- добра от обикновения в гасенето и ако се сложи обикновен грижата била в скоростната кутия - била " по-нежна" от старите и започвала да се предава по-лесно...идеята е, че като удариш чертата се оказвало накрая, че си спестил пари от съединителя, ма си ги дал за кутия... :horror Иначе е ясно че тоя възел е направен за пари с добре заложено "инженерно остаряване".... :newsm66


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот Apokaliptiko » Съб 21 сеп 2013 15:27


Аз продължавам да чета, и в други форуми и повечето мнения са двузначни. Ако е твърд, кутията заминава. Ако е демпферен дали ще е стока. Но пък като се замисля, като е демпферен все 200 хил. км ще държи, тоя сега който е може и повече да има на гърба си. Продължавам да търся, събирам мнения. Всичко зареди пари правим, като знаем как ги изкарваме.......


Потребителски аватар
pEsHkyY
Мнения: 729
Регистриран на: Вто 06 сеп 2011 14:06
Автомобил: VW Passat B5 1998
Двигател: AFN++++
Местоположение: София

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот pEsHkyY » Съб 21 сеп 2013 15:47


Записвам се и аз :smile Да попитам AFN-ските юзери, високо ли ви отделя съединителя? При мен е доста височко, но така го карам вече втора година, а и преди това е каран на такава височина до колкото ми е казвано. Ходено е на прегледи и е казвано, че няма проблеми и било нормално да отделя по-високо за този мотор :dontknow :gruebel Вашите високо ли отделят? :a045


Потребителски аватар
snoopcar
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.9 AFN
Местоположение: Сливен

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот snoopcar » Съб 21 сеп 2013 16:50


Моя отделя високо от както имам колата(вече 3 години). Но почва да приплъзва вече,и обмислям евентуална смяна с
нещо което ще държи на повечко коне.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, pspetkow и 57 госта