1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Ted87
Мнения: 57
Регистриран на: Пон 21 яну 2013 20:07
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: AFN
Местоположение: sofia

1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!

Мнениеот Ted87 » Съб 21 сеп 2013 17:36


Здравейте колеги! Проблема е следния: в интервала от 2000 - 2200 оборота започва да ми свети лампата на маслото и да пищи на умряло. Изфорсирам ли я над тези обороти вс си идва на място. Не показва грешки на диагностика. Датчика за маслото го сменях два пъти, дали отива за смяна на маслена помпа??




Потребителски аватар
ceci4
Мнения: 885
Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
Автомобил: VW Golf V TDI 16V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Плевен

Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!

Мнениеот ceci4 » Съб 21 сеп 2013 18:10


Мисля, че е нейния ред за проверка/диагностика.


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!

Мнениеот rufkata » Съб 21 сеп 2013 18:46


Възможно е проблема да е много по сериозен, например лагери на коляновия вал или турбина. Дано не съм прав, но ми се е случвало преди години на бензинова кола след счупено турбо маслото започва да преминава от там без нужното съпротивление, и пада налягането на маслото от там и лампата, но ако е турбото след теб ще е мъгла от изгоряло масло.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!

Мнениеот brum » Съб 21 сеп 2013 18:50


По-добре не и давай много газ (че даже и на място) преди да резбереш какъв е проблема. Датчика за маслото под 2000 оборота не се включва. Та това, че не свети лампата под 2000 оборота не означава, че има масло и можеш да я караш в тия обороти.

Премери налягането. След като се убедиш, че имаш проблем в мотора - отваряш и търсиш какво е. Първо виж турбото. Ако изглежда сухо и да не е текло (то ще е очевадно при него) сваляш помпата и я отваряш. Ако и от нея не е - продължаваш нататък - лагери. И така едно по едно :) .


Ted87
Мнения: 57
Регистриран на: Пон 21 яну 2013 20:07
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: AFN
Местоположение: sofia

Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!

Мнениеот Ted87 » Нед 22 сеп 2013 9:40


Значи турбото е сухо. От смяна до смяна не доливам масло не мърда и милиметър. Отзад дори и при настъпване няма пушек. Едиствено свири когато я закрепя на тези обороти, всмисъл поддържам 100 км/ч тя е на 2 и малко...


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!

Мнениеот juve » Нед 22 сеп 2013 10:04


brum написа:
Премери налягането. След като се убедиш, че имаш проблем в мотора - отваряш и търсиш какво е. .

:th_up


Ted87
Мнения: 57
Регистриран на: Пон 21 яну 2013 20:07
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: AFN
Местоположение: sofia

Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!

Мнениеот Ted87 » Нед 22 сеп 2013 10:07


Сетих се още нещо след смяна на маслото не се появява известно време проблема. Като минат няколко хил. км и чак тогава започва. Дали да пробвам първо с друго масло. В момента съм с п.с. 10В40 Mobil 1 S2000


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!

Мнениеот brum » Нед 22 сеп 2013 10:56


От нещата дето си ги написал съвсем логично изглежда, че мотора е за ремонт. Ако ще го караш докато загине и после ще го изхвърляш - давай. В този случай няма нужда да го отваря. Но ти остават малко километри :) .

Ако ще го правиш - отваряй. Или лагери, или помпа са.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!

Мнениеот phantom_ » Нед 22 сеп 2013 14:29


Най-вероятно лагери колега!Вземи един манометър закачи и провери колко бара е налягането на загрял двигател и загряло масло..над 2000об/м трябва да е над 2бара по малко ли е си за смяна на лагери.Незнам това на каква кола е но аз сменях на едно Ауди б4 без да свалям нищо само отдолу през картера става :c020 Успех.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!

Мнениеот milmar » Нед 22 сеп 2013 16:07


На зная кой датчик си сменил. но в случая те интересува този на филтъра. Виж също оригинално какъв цвят трябва да бъде, мисля трябва да е сив :th_up !


Ted87
Мнения: 57
Регистриран на: Пон 21 яну 2013 20:07
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: AFN
Местоположение: sofia

Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!

Мнениеот Ted87 » Вто 24 сеп 2013 14:27


Значи днес колата мина през сервиз и са казали че налягането е ок. Проблема според тях е в някой от датчиците тъй като били два един до 2000 или някъде там и един след това при мен е сменян само този на филтъра и може да се окаже че не са го уцелили точната номерация. Разбрахме се в понеделник да им я оставя и да се занимават по- обстойно та малко ми вдъхнаха надежда че може да мина само с датчици :)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!

Мнениеот milmar » Вто 24 сеп 2013 14:34


Ако проблемът се окаже датчик, то той е именно този на филтъра, както ти написах ма-а-а-лко по-нагоре. Важно е и с каква боя е боядисан, говоря сериозно :biggrin .


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!

Мнениеот phantom_ » Вто 24 сеп 2013 16:49


Ако го прави това само като загрее /на дълъг път/ няма да е от датчика гаранция :exclaim


Ted87
Мнения: 57
Регистриран на: Пон 21 яну 2013 20:07
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: AFN
Местоположение: sofia

Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!

Мнениеот Ted87 » Вто 24 сеп 2013 20:13


За цвета не съм обръщал внимание да ти кажа честно. За загряването не само прави го и на по-къси скорости. Просто на дълъг път шанса да поддържаш едни и същи обороти е по-голям. В градски условия не я закотвям на 2000...Въпроса е че винаги при е при едни и същи обороти. Първия път когато го направи беше преди няколко месеца тогава и за първи път смениха датчика. Тези в сервиза са казали че ако е от налягането на маслото трябва досега да съм бил изхвърлил двигателя. А от тогава до сега са и навъртяни над 8000 км.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!

Мнениеот milmar » Вто 24 сеп 2013 23:52


Може дa е от дaтчикa, особенно aко е сложен друг цвят, дa речем от бензинкa. Пък нaшите мaйстори не обичaт дa се вживявaт в подробности.

Трябвa дa е сив!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта