


1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: Пон 21 яну 2013 20:07
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: sofia
1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!
Здравейте колеги! Проблема е следния: в интервала от 2000 - 2200 оборота започва да ми свети лампата на маслото и да пищи на умряло. Изфорсирам ли я над тези обороти вс си идва на място. Не показва грешки на диагностика. Датчика за маслото го сменях два пъти, дали отива за смяна на маслена помпа??
- ceci4
- Мнения: 885
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
- Автомобил: VW Golf V TDI 16V
- Двигател: BKD 2004
- Местоположение: Плевен
Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!
Мисля, че е нейния ред за проверка/диагностика.
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!
Възможно е проблема да е много по сериозен, например лагери на коляновия вал или турбина. Дано не съм прав, но ми се е случвало преди години на бензинова кола след счупено турбо маслото започва да преминава от там без нужното съпротивление, и пада налягането на маслото от там и лампата, но ако е турбото след теб ще е мъгла от изгоряло масло.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!
По-добре не и давай много газ (че даже и на място) преди да резбереш какъв е проблема. Датчика за маслото под 2000 оборота не се включва. Та това, че не свети лампата под 2000 оборота не означава, че има масло и можеш да я караш в тия обороти.
Премери налягането. След като се убедиш, че имаш проблем в мотора - отваряш и търсиш какво е. Първо виж турбото. Ако изглежда сухо и да не е текло (то ще е очевадно при него) сваляш помпата и я отваряш. Ако и от нея не е - продължаваш нататък - лагери. И така едно по едно :) .
Премери налягането. След като се убедиш, че имаш проблем в мотора - отваряш и търсиш какво е. Първо виж турбото. Ако изглежда сухо и да не е текло (то ще е очевадно при него) сваляш помпата и я отваряш. Ако и от нея не е - продължаваш нататък - лагери. И така едно по едно :) .
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: Пон 21 яну 2013 20:07
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: sofia
Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!
Значи турбото е сухо. От смяна до смяна не доливам масло не мърда и милиметър. Отзад дори и при настъпване няма пушек. Едиствено свири когато я закрепя на тези обороти, всмисъл поддържам 100 км/ч тя е на 2 и малко...
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!
brum написа:
Премери налягането. След като се убедиш, че имаш проблем в мотора - отваряш и търсиш какво е. .

-
- Мнения: 57
- Регистриран на: Пон 21 яну 2013 20:07
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: sofia
Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!
Сетих се още нещо след смяна на маслото не се появява известно време проблема. Като минат няколко хил. км и чак тогава започва. Дали да пробвам първо с друго масло. В момента съм с п.с. 10В40 Mobil 1 S2000
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!
От нещата дето си ги написал съвсем логично изглежда, че мотора е за ремонт. Ако ще го караш докато загине и после ще го изхвърляш - давай. В този случай няма нужда да го отваря. Но ти остават малко километри :) .
Ако ще го правиш - отваряй. Или лагери, или помпа са.
Ако ще го правиш - отваряй. Или лагери, или помпа са.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!
Най-вероятно лагери колега!Вземи един манометър закачи и провери колко бара е налягането на загрял двигател и загряло масло..над 2000об/м трябва да е над 2бара по малко ли е си за смяна на лагери.Незнам това на каква кола е но аз сменях на едно Ауди б4 без да свалям нищо само отдолу през картера става
Успех.

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!
На зная кой датчик си сменил. но в случая те интересува този на филтъра. Виж също оригинално какъв цвят трябва да бъде, мисля трябва да е сив
!

-
- Мнения: 57
- Регистриран на: Пон 21 яну 2013 20:07
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: sofia
Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!
Значи днес колата мина през сервиз и са казали че налягането е ок. Проблема според тях е в някой от датчиците тъй като били два един до 2000 или някъде там и един след това при мен е сменян само този на филтъра и може да се окаже че не са го уцелили точната номерация. Разбрахме се в понеделник да им я оставя и да се занимават по- обстойно та малко ми вдъхнаха надежда че може да мина само с датчици :)
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!
Ако проблемът се окаже датчик, то той е именно този на филтъра, както ти написах ма-а-а-лко по-нагоре. Важно е и с каква боя е боядисан, говоря сериозно
.

-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!
Ако го прави това само като загрее /на дълъг път/ няма да е от датчика гаранция 

-
- Мнения: 57
- Регистриран на: Пон 21 яну 2013 20:07
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: sofia
Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!
За цвета не съм обръщал внимание да ти кажа честно. За загряването не само прави го и на по-къси скорости. Просто на дълъг път шанса да поддържаш едни и същи обороти е по-голям. В градски условия не я закотвям на 2000...Въпроса е че винаги при е при едни и същи обороти. Първия път когато го направи беше преди няколко месеца тогава и за първи път смениха датчика. Тези в сервиза са казали че ако е от налягането на маслото трябва досега да съм бил изхвърлил двигателя. А от тогава до сега са и навъртяни над 8000 км.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 ТДИ 1З мига лампата за маслото!!!
Може дa е от дaтчикa, особенно aко е сложен друг цвят, дa речем от бензинкa. Пък нaшите мaйстори не обичaт дa се вживявaт в подробности.
Трябвa дa е сив!
Трябвa дa е сив!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта