голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ
Еми колега казал си "От двигател 100 коня не може да очакваш .." не си казал "от двигател на vw 100 коня..." Хонда не хонда пак си е 4 цилиндъра,пак е бензин пак е атмосферен.E вярно има Variable valve timing, но при спокойно каране не отиваме над 4000-5000оборота където това нещо работи.Мога дам и примерни за други мотори около 100 коня мъкнещи не повече от 1000-1200 (тоест колкото голф) ,които не харчат повече от 10/100.
Иначе хондата мисля че се води сивик 6та генерация 1.6 16VTI.
Иначе хондата мисля че се води сивик 6та генерация 1.6 16VTI.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ
По-скоро може да е 106 катъра ;) атмосферка 1,5 да даде 160 коня може би, но вероятно над 9-10 000 об./мин. Те хондите по принцип са си резачки, но точно сивика едва ли им е най-глямата точилка...
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ
Има такава Хонда 1.6 160 коня:
Displacement 1,595 cc (97.3 cu in)
Power (bhp@rpm): 160 hp (119 kW) @ 7,600 rpm & 111 lb·ft (150 N·m) @ 7,500 rpm
Compression: 10.2:1
VTEC Engagement @5,400rpm
Redline @8,200rpm
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ
Оставете газта... думите за които се хванах бяха че не можем да очакваме от двигател 100коня незнам си какво..
Не казвам че конете не са важни за разхода, но според мен по-важен е обема на двигателя.Както споменах преди малко дали тия 100 коня идват от 1.4 или от 2.0 така без да претендирам за супер достоверност но от разни неща които съм карал и са полулярни по улиците може да дойде една разлика от 3-4литра на 100.Което хич не е малко.Колкото до 1.6 75 и 101 на vw първото го караме по в ниски обороти защото просто във високите само вдига шум без да върви,за разлика от 101 който си има тяга почти до края на оборотомера и така по има смисъл да го държим във високи обороти, от където се качва и разхода, но като цяло получаваме нещо от там.Не че не можем и 75 да го държим в обороти но ще получим само шум и висок разход. Колкото до хондата по логиката на колегата с изказа за стоте коня като е 160 би трябвало нормално да си харчи 20/100 по груби сметки.Ако караме номрлано до 3000 и малко повече обороти сигурно тая хонда дава примерно 70-80-90 коня които са достатъчни да се поддържа някаква скорост.Също и 1.6 101 на vw колко коня има на 3000 оборота?Пак са сигурно толкова, въпроса е че на 7000 ако ни трябват имаме 160 ,а при другия мотор на vw пак са под 100.Готиното на тия мотори е че като ни трбява мощност я имаме някъде, а ако карам леко имаме и икономия на гориво.Двигателя с голям обем примерно 2 и нещо литра, който би имал тия коне на ниски обороти ще гори много,защото тия цилиндри трябва да се пълнят с нещо и при ниски обороти.И тук вече е тъпото имаме мощност на ниски обороти примерно в града на 5та с 60-70 където подържаме скорост и всичките тия коне не ни трябват.
Не казвам че конете не са важни за разхода, но според мен по-важен е обема на двигателя.Както споменах преди малко дали тия 100 коня идват от 1.4 или от 2.0 така без да претендирам за супер достоверност но от разни неща които съм карал и са полулярни по улиците може да дойде една разлика от 3-4литра на 100.Което хич не е малко.Колкото до 1.6 75 и 101 на vw първото го караме по в ниски обороти защото просто във високите само вдига шум без да върви,за разлика от 101 който си има тяга почти до края на оборотомера и така по има смисъл да го държим във високи обороти, от където се качва и разхода, но като цяло получаваме нещо от там.Не че не можем и 75 да го държим в обороти но ще получим само шум и висок разход. Колкото до хондата по логиката на колегата с изказа за стоте коня като е 160 би трябвало нормално да си харчи 20/100 по груби сметки.Ако караме номрлано до 3000 и малко повече обороти сигурно тая хонда дава примерно 70-80-90 коня които са достатъчни да се поддържа някаква скорост.Също и 1.6 101 на vw колко коня има на 3000 оборота?Пак са сигурно толкова, въпроса е че на 7000 ако ни трябват имаме 160 ,а при другия мотор на vw пак са под 100.Готиното на тия мотори е че като ни трбява мощност я имаме някъде, а ако карам леко имаме и икономия на гориво.Двигателя с голям обем примерно 2 и нещо литра, който би имал тия коне на ниски обороти ще гори много,защото тия цилиндри трябва да се пълнят с нещо и при ниски обороти.И тук вече е тъпото имаме мощност на ниски обороти примерно в града на 5та с 60-70 където подържаме скорост и всичките тия коне не ни трябват.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ
До тук добре, ама дигателя 2 и нещо литра няма нужда да го режеш до 7 000 и нагоре обороти,та да получиш повече мощност и има доста повече ресурс като изминати километри, в сравнение с 1,6. Освен това предавките на 2 и нещо литра са съответно по-дълги съобразно въртящия момент и мощността им при съответните обороти. И на дълъг път не отстъпва много по икономичност на 1,6, освен това и носи и по-големи товари, в ниските и средни обороти. Недостатък че в в града хапва повече заради по-големия работен обем.
В крайна сметка всяко съотношение мощттност/работен обем си има предимства и недостатъци.
В крайна сметка всяко съотношение мощттност/работен обем си има предимства и недостатъци.
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ
Разбира се всичко има + и -. И въпрос на вкус не на последно място, за мен е по-практично малък мотор, който има мощност при нужда.В градски условия не ти трябва на ниски обороти мощност.Малкия обем гори винаги по-малко на светофар и тн.А дали е здрав мотора е въпрос на желание от страна на производителя, масовите хонди, които се търкалят в България са на 10+ години и така от хора каращи такива автомобили и четейки по разни форуми не им е проблем 300к км без сериозни ремонти и харч на масло.Масовия шофьор в Бг не минава повече от 15-20к на година.Както и да малко се оптлеснахме от темата, но се получи приятна дискусия поне на мен ми беше интересно :)


- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ
Във връзка с всичко изписано по-горе от колегите - някой знае ли сайт или софтуер със графиките от дино на заводски коли, като коментираните?
'Щото въртяхте, сукахте, ама все за едни коне на някакви обороти се разправяхте - а конете на еди какви си обороти - от дино графика. Ама графики от къде?
'Щото въртяхте, сукахте, ама все за едни коне на някакви обороти се разправяхте - а конете на еди какви си обороти - от дино графика. Ама графики от къде?

-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ
Нещо такова може би търсиш
http://rototest-research.eu/popup/performancegraphs.php?Flap=Graph&ChartsID=633
edit:
От графиката виждам че на хондата примерно на 3000 оборота имаме 45 коня на 1.6 101 имаме 50 и малко коня,на 6000 имаме 100 на хондата и 90 на vw.Значи излиза че двата мотора се идентични до тук с разликата че хондата продължава нагоре до 160 коня, а vw си е до тук.
http://rototest-research.eu/popup/performancegraphs.php?Flap=Graph&ChartsID=633
edit:
От графиката виждам че на хондата примерно на 3000 оборота имаме 45 коня на 1.6 101 имаме 50 и малко коня,на 6000 имаме 100 на хондата и 90 на vw.Значи излиза че двата мотора се идентични до тук с разликата че хондата продължава нагоре до 160 коня, а vw си е до тук.
- martincho
- Мнения: 311
- Регистриран на: Нед 24 юни 2012 22:21
- Автомобил: VW Golf MK3 1.6GT
- Двигател: AEK 1996
- Местоположение: sofiq
Re: голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ
колеги питал съм за газта а не за тия хонди простотии итн !!!
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ
Ами 5 страници едно и също, колега. Казват ти, че разходът ти е нормален, но ти не си съгласен. Ние какво повече да ти кажем? Моята например веднъж гори 12, друг път 13, но не си мисли, че постоянно и вдигам капака и ровя по газовата. В крайна сметка, като не ти харесва разходът на газ, карай на бензин.
Цифрата определено ще е по-малка.

- martincho
- Мнения: 311
- Регистриран на: Нед 24 юни 2012 22:21
- Автомобил: VW Golf MK3 1.6GT
- Двигател: AEK 1996
- Местоположение: sofiq
Re: голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ
Pet_rov написа:Ами 5 страници едно и също, колега. Казват ти, че разходът ти е нормален, но ти не си съгласен. Ние какво повече да ти кажем? Моята например веднъж гори 12, друг път 13, но не си мисли, че постоянно и вдигам капака и ровя по газовата. В крайна сметка, като не ти харесва разходът на газ, карай на бензин.Цифрата определено ще е по-малка.
Еми тогава може да заключат темата вече, а не да се коментират някакви смешни хонди итн
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ
Като цяло темите за висок разход на газ са ми били винаги много интересни. Обикновено се започва с чудене, как може на мене да ми гори 12, а на Пешо да му гори 11. После се минава - ходих на майстори, ама те нищо не направиха. Накрая вече започваме да се караме на другите потребители пишещи в темата ни, която разбира се няма еднозначен отговор "Да" или "Не" и въпросът й съдържа много неизвестни. По принцип съм склонен да се съглася, че всеки човек трябва да е специалист в нещо без да претендира, че в други области го бива от специалистите в тях, но погледнато пък от друг ъгъл понякога е по-добре сами да задълбаем в проблема си, да прочетем информация, да вземем лаптопа в ръка и да поразгледаме какво се случва. Ако нямаме възможност или сметнем, че не е необходимо да го правим - е по-добре да спрем да се оплакваме и да си ползваме колата със здраве, или да я продадем и да се надяваме, че следващата ще гори, колкото ни се иска (ха дано, ама надали - казал Графа
). Казвам го като човек, прочел не 1 или 2 теми в тоя раздел с такова заглавие. Голяма част от потребителите просто са свикнали да им се поднася с лъжичка информацията без дори малко да си поблъскат мозъка - развий 2 оборота на тройника, навий един на изпарителя, айде готов си с ниския разход 
12/100 може да е както нормален, така и ненормален разход за тоя автомобил според зависи много неща. Затова и темата се превърна в това, което е.


12/100 може да е както нормален, така и ненормален разход за тоя автомобил според зависи много неща. Затова и темата се превърна в това, което е.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ
Онзи ден при мен идва един пичага с фиат мареа.Видимо ядосан.Викам какъв е проблема той вика гори ми 11-12 газ ГРАДСКО(на скоро бил и сложил Г.И. някъде си).Викам му,и?А той,ми бензин градско ми гореше 8
Затворих му капака и му пожелах лек ден.Баси комбито 8 бензин градско.
Самата тема на колегата :голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ,първоначално си помислих голям,голям 15-16,а то 12.Ми то и моя стария АЕК ми даваше толкова лятото.Ми толкова си гори и тва е.
Утре ако Гошо ми каже,абе и аз със същия голф ми дава 10 да не мислиш че ще му се вържа?Жив и здрав.

Затворих му капака и му пожелах лек ден.Баси комбито 8 бензин градско.
Самата тема на колегата :голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ,първоначално си помислих голям,голям 15-16,а то 12.Ми то и моя стария АЕК ми даваше толкова лятото.Ми толкова си гори и тва е.
Утре ако Гошо ми каже,абе и аз със същия голф ми дава 10 да не мислиш че ще му се вържа?Жив и здрав.

- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ
1л за градското е капка в морето.Ако на ден минаваш по 10км градско, 100км ги минаваш за 10 дена,а 1л е 1.30лв ,което означава,че на ден ти се падат по 13 стотинки повече .Ако 13стотинки на ден за теб са проблем зарязвай колата и си купи едно колело.С него ще ти е напълно безплатно.Ако при извънградско и при еднакви условия ти гори 1л повече от на други коли тогава може и да се обезпокоиш малко :)
Стила на шофиране от голямо значение.За пример моя зАЕК гори извънградско 7л/100км газ (90км/ч) ,а сега докато чакам новата книжка я кара баща ми (73г пенсионер) и не знам какво прави но при него извънградското е 8,7л/100км
за една и съща кола и еднакви условия.
Стила на шофиране от голямо значение.За пример моя зАЕК гори извънградско 7л/100км газ (90км/ч) ,а сега докато чакам новата книжка я кара баща ми (73г пенсионер) и не знам какво прави но при него извънградското е 8,7л/100км


-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: голф 3 1.6ГТ АЕК голям разход на газ
Bai Sando да разбирам ли че се занимаваш с газови уредби?
Мога ли да попитам ако е така разбира се, ако не е така приеми извиненията ми предварително.Та какво щях да питам да... защо реши че човека не си познава колата, и не знае колко бензин му е горяла? Пита ли го кога и къде кара, че 8 е малко за мареа дори с най-малкия 1.4 двигател това ясно, ама ако примерно кара сутрин в 6 от Дружба до Овча Купел по околовръстното или примерно от Нови Искър до Младост 4 пак по същото време и се прибира следобяда в 3 когато няма трафик или отива в 12 на работа и се прибира в 9 или нещо такова защо да не му дава 8.
И може да не е въпроса за единия лътър, щом колата гори повече значи не е настроена добре и не работи оптимално, а дали 13 стотинки на ден ще ни съборят е друго.Някой си е дал 1000лв за ГИ,еми негово право си е да иска да му е настроена добре, не е въпроса дали ще се разори или не.
Мога ли да попитам ако е така разбира се, ако не е така приеми извиненията ми предварително.Та какво щях да питам да... защо реши че човека не си познава колата, и не знае колко бензин му е горяла? Пита ли го кога и къде кара, че 8 е малко за мареа дори с най-малкия 1.4 двигател това ясно, ама ако примерно кара сутрин в 6 от Дружба до Овча Купел по околовръстното или примерно от Нови Искър до Младост 4 пак по същото време и се прибира следобяда в 3 когато няма трафик или отива в 12 на работа и се прибира в 9 или нещо такова защо да не му дава 8.
И може да не е въпроса за единия лътър, щом колата гори повече значи не е настроена добре и не работи оптимално, а дали 13 стотинки на ден ще ни съборят е друго.Някой си е дал 1000лв за ГИ,еми негово право си е да иска да му е настроена добре, не е въпроса дали ще се разори или не.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта