Здравейте колеги,
имам следния проблем на Голфа: след като запаля оборотите на празен ход са много непостоянни и варират от 1200 до 1500 като постоянно си ги вдига сама без да барам газта. Поради този проблем изчистих дросела но няма никаква промяна, даже мога да кажа, че започна да вдига 100 оборота отгоре. Понякога (веднъж на 20 пускания на празен ход) оборотите са добре 750-800.
Съмнява ме дебитомера но него няма как да го замеря...... или някаква идея да дадете как се почиства?
Благодаря предварително на отзовалите се.
Ето и един клип - извинявам се за лошото качество но се разбира. На 20сек аз подавам газ до 2000 обороти а преди това колата сама си подава.
Golf 4 1.6 AKL - обороти на празен ход 1200-1500
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 AKL - обороти на празен ход 1200-1500
Някакви мнения?????
Забелязах, че този проблем основно го прави когато е включен климатика. Като се спре много по-рядко се случва.
Забелязах, че този проблем основно го прави когато е включен климатика. Като се спре много по-рядко се случва.
- golf avenue
- Мнения: 359
- Регистриран на: Пон 19 фев 2007 17:53
- Автомобил: vw golf variant
- Двигател: azj 02
- Местоположение: Варна
Re: Golf 4 1.6 AKL - обороти на празен ход 1200-1500
Когато е загряла прави ли го, пробвай да въртиш волана ляво/дясно когато го направи, но на място не в движение, ако паднат на 750 датчик на хидравликата. Тествай го няколко пъти
- chinadracon
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 12 юли 2006 14:10
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател: AKL 1999
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 AKL - обороти на празен ход 1200-1500
След чистене дросел-клапата следва да се обучи с VAG-COM, или евентуално да пробваш по побългарения начин с откачането на акумулатора, който беше описан някъде във форума. Може би от това ще ти се реши проблема?
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 AKL - обороти на празен ход 1200-1500
golf avenue написа:Когато е загряла прави ли го, пробвай да въртиш волана ляво/дясно когато го направи, но на място не в движение, ако паднат на 750 датчик на хидравликата. Тествай го няколко пъти
Това го тествах и от 5 опита един път оборотите паднаха на 750-800....предполагам, че там е проблема. Тия дни ще пусна ваг-кома да адаптирам дросела и да видя дали няма записана грешка от хидравличния датчик.
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 AKL - обороти на празен ход 1200-1500
Нямат оправия тия обороти
Сутрин гасне 2-3 пъти при първи старт..... след като вдигне 30 градуса се нормализира но оборотите пак са високи. Когато си поиска ги сваля и после пак ги вдига. Днес ще сменям О-ринговете на всумакателния колектор, смених и температурния датчик и нищо.
Нещата си отиват на дросел или дебитомер....




Сутрин гасне 2-3 пъти при първи старт..... след като вдигне 30 градуса се нормализира но оборотите пак са високи. Когато си поиска ги сваля и после пак ги вдига. Днес ще сменям О-ринговете на всумакателния колектор, смених и температурния датчик и нищо.
Нещата си отиват на дросел или дебитомер....
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1.6 AKL - обороти на празен ход 1200-1500
Колега, може и да не е датчика на хидравликата. И аз съм имал този проблем с високи играещи обороти (но без да гасне). Пробвай следното нещо: в момент, когато са високи оборотите и си спрял (примерно на светофар), отпускай много леко съединителя, но без да подаваш газ. Издебни момента, когато започне да се тормози леко двигателя и опитай да свалиш оборотите на около 800, но без да загасиш мотора. Ако този номер става многократно, би трябвало да е дросела. На мен когато ми чистиха първия път клапата, стана така, но докато се наканя да отида да я адаптират, тя се самоадаптира (някъде след 200км градско каране). Дебитомера лесно ще провериш какъв ефект има - изключи го и виж какво става. От о-ринговете може да прави такива магарии също, но трябва да са много изпечени и напукани и да дърпа доста въздух. Провери този големия гофриран маркуч от дебитомера до дросела особено при частта за картерните газове. Виж и малкото маркуче отдолу да не е хлабаво или сцепено. Най-добре, вземи един стартер спрей и провери навсякъде за пробойни. Закачал ли си диагностика?
Re: Golf 4 1.6 AKL - обороти на празен ход 1200-1500
Има голяма вероятност да е от температурния датчик.
Re: Golf 4 1.6 AKL - обороти на празен ход 1200-1500
Колеги помагайте...
Колата е голф 4-1.6 акл.101 коня.Колата е с обикновена газова и до известно време нямаше ядове.В един хубав ден колата сама качи оборотите до 2000.Закачихме я на ваг-ком и излиза дросела ,че е проблемен,от там го сваляме,чистиме и наново същия проблем.Взимам дросел втора ръка работещ,но оборотите са си пак високи.Сменен е термо- датчика с нов и нищо.Смених гумичките на колектора и пак нищо,прегледах маркучите и са видимо здрави.Та ако някой се е сблъсквал с този проблем и може да помогне,нека помогне и има няколко бири от мен..
Колата е голф 4-1.6 акл.101 коня.Колата е с обикновена газова и до известно време нямаше ядове.В един хубав ден колата сама качи оборотите до 2000.Закачихме я на ваг-ком и излиза дросела ,че е проблемен,от там го сваляме,чистиме и наново същия проблем.Взимам дросел втора ръка работещ,но оборотите са си пак високи.Сменен е термо- датчика с нов и нищо.Смених гумичките на колектора и пак нищо,прегледах маркучите и са видимо здрави.Та ако някой се е сблъсквал с този проблем и може да помогне,нека помогне и има няколко бири от мен..
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 AKL - обороти на празен ход 1200-1500
Монтирах друг дросел и нещата са малко по-добре. Основно държеше високи обороти когато е на климатик а сега с новия дросел е хладно и няма как да го тествам на климатик.
Като цяло дросела е поблема и температурния датчик, като се свенят тези две неща работата на празен ход е много по-стабилна.
Като цяло дросела е поблема и температурния датчик, като се свенят тези две неща работата на празен ход е много по-стабилна.
Re: Golf 4 1.6 AKL - обороти на празен ход 1200-1500
Здравейте,
Имам Голф 3- 1,6 101 коня. Имам същия проблем. Колата ми сменя оборотите постоянно. Преди на празен ход вдигаше от 1000 до 2000. След изчистване на дросовата клапа и адаптиране започна да ги сменя като падат на долу. Например запалвам я държи 1000 и в един момент започват да падат и да се вдигат като на моменти толкова падат, че колата гасне. Прави ми впечатление, че когато започва да го прави когато включа фаеовете, парното или нещо друго на ток. А щом се включи перката почти винаги гасне. Моля за някакви съвети...
Имам Голф 3- 1,6 101 коня. Имам същия проблем. Колата ми сменя оборотите постоянно. Преди на празен ход вдигаше от 1000 до 2000. След изчистване на дросовата клапа и адаптиране започна да ги сменя като падат на долу. Например запалвам я държи 1000 и в един момент започват да падат и да се вдигат като на моменти толкова падат, че колата гасне. Прави ми впечатление, че когато започва да го прави когато включа фаеовете, парното или нещо друго на ток. А щом се включи перката почти винаги гасне. Моля за някакви съвети...

-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Нед 02 авг 2009 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Golf 4 1.6 AKL - обороти на празен ход 1200-1500
голф4-1.6 -101к -акл-съшите признаци.Смених о-пръстени,свещи,и имах 1зъб на ремъка прескочен.Оправих ги,исмених датчик на колянов вал.Всичко си дойде на място.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пон 04 ное 2013 13:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 4 1.6 AKL - обороти на празен ход 1200-1500
Привет и от мен.
Наскоро жена ми си купи Голф 4 1.6 АКЛ. Колата дойде от Германия с много забележки. Едната, от които беше точно играенето на оборотите. Покарах я малко и наблюдавам, че като загрее стрелката на тепературата на охлаждащата течност пада от време на време на мин и после пак застава на 90 и т.н. Попрочетох из форума. Има много теми за работата на празен ход (явно си е болежка на този мотор). Реших преди да правя каквото и да е да направя една диагностика на колата в Порше. Резултата беше трагичен :) Грешка дебитомер, грешка ламбда сонда, грешка температурен датчик (и една карама тампони, предни дискове и накладки, които нямат отношение по темата). Обща цена на матеряли (с рециклиран дебитомер за 300 лв) 1200 лв. Реших да започна от датчика. В Порше е 66 лева в Авто плюс със същия каталожен номер (чешки) беше около 26лв (ако някои се интересува от цвета е син). Смених го вчера. Много малко антифриз изтече. Чистих и дроселовата клапа (с ВД40,но нямаше много мръсотия), свалих и един друг датчик (предполагам че това е дебитомера - пише Хитачи) и е точно след въздушния филтър. На външен вид изгеждаше добре (много финни елементи, които почистих с мека четка за рисуване. Мисля че имаше фин прах).
Предполагам, че като изключа другите неща освен температурния датчик (който си беше дефектен) не са допринесли кой знае колко. След това запалих и колата започна да се държи като трябва (както беше старата ми хонда сивик - докато загрее стои на 1000-1100 оборота и като стигна срелката 90 градуса падна на 800). При подаване на газ рязко оборотите плавно падад пак до 800. Преди това оборотите играеха нагоре-надолу докато се стабилизират - и това всеки път като подам газ. Колата се караше много неприятно, особенно при паркиране.
Колата я взехме с идеята, че е масова и има части втора употреба (особенно ламарини) и за учене за жената. Кола с толкова дефекти не бях имал. Предния собственик изобщо не се е грижил, а само е карал. Но ще стане :) А свещите къде са завряни не е истина, но след малко хранене на немски майки ги смених и тях без да разглобя половината мотор. Частите не са много евтини на голфа противно на моите очаквания и противно на мита за скъпите части за япоснки автомобили. Инак колата е с добър дизаин и приятна за каране.
Успех на всички.
Наскоро жена ми си купи Голф 4 1.6 АКЛ. Колата дойде от Германия с много забележки. Едната, от които беше точно играенето на оборотите. Покарах я малко и наблюдавам, че като загрее стрелката на тепературата на охлаждащата течност пада от време на време на мин и после пак застава на 90 и т.н. Попрочетох из форума. Има много теми за работата на празен ход (явно си е болежка на този мотор). Реших преди да правя каквото и да е да направя една диагностика на колата в Порше. Резултата беше трагичен :) Грешка дебитомер, грешка ламбда сонда, грешка температурен датчик (и една карама тампони, предни дискове и накладки, които нямат отношение по темата). Обща цена на матеряли (с рециклиран дебитомер за 300 лв) 1200 лв. Реших да започна от датчика. В Порше е 66 лева в Авто плюс със същия каталожен номер (чешки) беше около 26лв (ако някои се интересува от цвета е син). Смених го вчера. Много малко антифриз изтече. Чистих и дроселовата клапа (с ВД40,но нямаше много мръсотия), свалих и един друг датчик (предполагам че това е дебитомера - пише Хитачи) и е точно след въздушния филтър. На външен вид изгеждаше добре (много финни елементи, които почистих с мека четка за рисуване. Мисля че имаше фин прах).
Предполагам, че като изключа другите неща освен температурния датчик (който си беше дефектен) не са допринесли кой знае колко. След това запалих и колата започна да се държи като трябва (както беше старата ми хонда сивик - докато загрее стои на 1000-1100 оборота и като стигна срелката 90 градуса падна на 800). При подаване на газ рязко оборотите плавно падад пак до 800. Преди това оборотите играеха нагоре-надолу докато се стабилизират - и това всеки път като подам газ. Колата се караше много неприятно, особенно при паркиране.
Колата я взехме с идеята, че е масова и има части втора употреба (особенно ламарини) и за учене за жената. Кола с толкова дефекти не бях имал. Предния собственик изобщо не се е грижил, а само е карал. Но ще стане :) А свещите къде са завряни не е истина, но след малко хранене на немски майки ги смених и тях без да разглобя половината мотор. Частите не са много евтини на голфа противно на моите очаквания и противно на мита за скъпите части за япоснки автомобили. Инак колата е с добър дизаин и приятна за каране.
Успех на всички.
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1.6 AKL - обороти на празен ход 1200-1500
Привет и на теб, колега! Дано проблемите се ограничат само до това, което си описал. Че има и други слаби места по тази кола като например скоростите. Дебитомера се чисти само със спрей, не е добре механично.Приятно и безпроблемно каране 

-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Golf 4 1.6 AKL - обороти на празен ход 1200-1500
Колеги, така е с оборотите за жалост. След чистене на дросел, дебитомер, смяна на о-пръстени и маркучи за вакуума нещата се оправиха. Остана проблема с играене на оборотите при включен климатроник, когато е на бензин, на газ няма никакви проблеми. Според мен при включен клима се подава сигнал за повече гориво за да вдигне леко оборотите до 860, но тъй като са на 10 + години ланда сондата и дросела не могат да разберат както трябва и започва 1500/1200об.
Свещите ги сменях, като махна всичко отгоре, но намерих коляно от руско гидоре и сега без да се сваля нищо за 10 мин ги сменям.
Свещите ги сменях, като махна всичко отгоре, но намерих коляно от руско гидоре и сега без да се сваля нищо за 10 мин ги сменям.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 27 госта