Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя
- XPLOD119
- Мнения: 168
- Регистриран на: Пет 09 мар 2007 19:59
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: Asz 2005г
- Местоположение: София
Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя
Колеги моля помагай те колата няма парно и проблема идва от изпарителя. Колата на бензин си има парно. Термостата работи, радиаторчето е ново, но на газ колата едвам се усеща че духа някаква хладна струя. Маркучите за водата към изпарителя са с тройници сложени на 10 см от входа на радиаторчето. Колата до пролетта си работеше докато не смених радиаторчето на парното. Някой колега с този мотор ако може да сподели от къде са му хванати маркучите за изпарителя. Надявам се че не бъркам раздела.
- ninkotv
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
- Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
- Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]
Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя
Маркучите за изпарителя се свързват паралелно на радиаторчето (единия на входа, другия на изхода). Не би трябвало да имаш разлика в топлото на бензин или на газ, защото антифриза преминава през изпарителя постоянно, независимо дали си на газ или бензин. Съмнява ме, че си улучил менте радиаторче, нищо че е ново. Може и нещо по клапите да се е прецакало.
- XPLOD119
- Мнения: 168
- Регистриран на: Пет 09 мар 2007 19:59
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: Asz 2005г
- Местоположение: София
Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя
Колега забравих да спомена че клапите са оправени. В момента така е свързан изпарителя.Радиаторчето съм го купувал от порше 135 лева. Каква е логиката на бензин да имам парно а на газ не.
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя
XPLOD119 написа: Каква е логиката на бензин да имам парно а на газ не.
Никаква. Температурата на охладителната течност в системата (охладителната) по никакъв начин не се влияе от горивото - ако ще и на вода да я подкараш - като имаш парно, то трябва да имаш парно на всякакво гориво. Пътищата на горивото и охладителната течност са не случайно херметически изолирани - никакъв директен досег на едното с другото. Връзката е единствено в топлоотдаващите свойства на металните части, през които се прекарват съответните флуиди.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя
С какъв изпарител си?
Като човек, дал толкоз пари за радиаторче, можеш да си позволиш да идеш в сервиз с този проблем.
Като човек, дал толкоз пари за радиаторче, можеш да си позволиш да идеш в сервиз с този проблем.
- XPLOD119
- Мнения: 168
- Регистриран на: Пет 09 мар 2007 19:59
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: Asz 2005г
- Местоположение: София
Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя
muns61 написа:С какъв изпарител си?
Като човек, дал толкоз пари за радиаторче, можеш да си позволиш да идеш в сервиз с този проблем.
Колега изпарителя ми е landi италиански. Ходих в 6 различни сервиза и никаде нищо не ми казаха освен да си вържа водата последователно, но при положение че колата се кара така от 2003 година така а това и пуснах темата защото нямам идея вече
- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя
Никой не отчита факта, че когато колата върви на бензин изпарителят не отделя студ. Газта го заскрежава само, когато се изпарява. Вероятно е това да е причината на бензин да е малко по-добро парното. Може би е вариант и новото радиаторче да не е читаво и реално да има много малка отоплителна площ, като изпарителят отнемайки й топлина да става хептен зле работата.
На старата ми кола изпарителят беше свързан последователно на авт.смукач и всм.колектор и проблеми с парно съм нямал. На тази, гледам газаджията го е направил успоредно, както е при теб и парно пак си има, не намирам някаква особена разлика с предишната
На старата ми кола изпарителят беше свързан последователно на авт.смукач и всм.колектор и проблеми с парно съм нямал. На тази, гледам газаджията го е направил успоредно, както е при теб и парно пак си има, не намирам някаква особена разлика с предишната
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя
ninkotv написа:Маркучите за изпарителя се свързват паралелно на радиаторчето (единия на входа, другия на изхода). Не би трябвало да имаш разлика в топлото на бензин или на газ, защото антифриза преминава през изпарителя постоянно, независимо дали си на газ или бензин. Съмнява ме, че си улучил менте радиаторче, нищо че е ново. Може и нещо по клапите да се е прецакало.
ако няма кранче за парното, и там хантифриза циркулира постояно, тогава изпарителя се връзва последователно след парното, без тройници

- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя
stefan4o написа:Никой не отчита факта, че когато колата върви на бензин изпарителят не отделя студ. Газта го заскрежава само, когато се изпарява. Вероятно е това да е причината на бензин да е малко по-добро парното.
Абе така е, колега, ама ако се замислиш - той двигателя също не работи постоянно на 100%.
Затова и охладителната му система е направена гъвкава:
има си малък кръг, който винаги работи, ама не е с много голям охладителен капацитет;
има си голям кръг (с голям охладителен радиатор) - ама той се пуска само при нужда (от термостата);
никой не ти гарантира, че колата ще работи само при 12 градуса - т.е. охладителната система трябва да е достатъчно преоразмерена та колата да бачка както на северния полюс, така и в Сахара...
Та, покрай всичкото това преоразмеряване, не мисля че един изпарител - било то с газ или без газ - да може да повлияе кой знае колко... тя, нали колата, така или иначе е преоразмерена...

- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя
Фрапираща ли е разликата на топлото при газ/бензин?
Не би трябвало да влияе изпарителя на парното,освен когато радиаторчето е менте и се нагрява 2 пръста площ само
Ама 130 лв за менте
На един дядка на 2-ката с един познат ни хвърли размисли едно парно,а то се оказа менте радиаторче от 30 лв.
От там хоп в моргата,едно оригинално валео от една 3-ка за 15 лв и стана Африка
Не би трябвало да влияе изпарителя на парното,освен когато радиаторчето е менте и се нагрява 2 пръста площ само


На един дядка на 2-ката с един познат ни хвърли размисли едно парно,а то се оказа менте радиаторче от 30 лв.
От там хоп в моргата,едно оригинално валео от една 3-ка за 15 лв и стана Африка

Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя
Нямаш избор, пробвай с друг радиатор от друга кола или от морга и ако е от него ходи им го тресни на тия в Порше да се засрамят!!!
- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя
mrpetrov написа:stefan4o написа:Никой не отчита факта, че когато колата върви на бензин изпарителят не отделя студ. Газта го заскрежава само, когато се изпарява. Вероятно е това да е причината на бензин да е малко по-добро парното.
Абе така е, колега, ама ако се замислиш - той двигателя също не работи постоянно на 100%.
Не знам какво се опитваш да кажеш с това 100%, но ДВГ на бензин от старите атмосферни има такова КПД, че отделя доста топлина без значение дали го зориш на 10 или на 100%. Ама това е друга тема.
- XPLOD119
- Мнения: 168
- Регистриран на: Пет 09 мар 2007 19:59
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: Asz 2005г
- Местоположение: София
Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя
Колеги много благодаря за отговорите ще видя дали ще намеря някой познат да ми даде радиаторчето да пробвам
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта