Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
XPLOD119
Мнения: 168
Регистриран на: Пет 09 мар 2007 19:59
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: Asz 2005г
Местоположение: София

Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя

Мнениеот XPLOD119 » Сря 09 окт 2013 8:45


Колеги моля помагай те колата няма парно и проблема идва от изпарителя. Колата на бензин си има парно. Термостата работи, радиаторчето е ново, но на газ колата едвам се усеща че духа някаква хладна струя. Маркучите за водата към изпарителя са с тройници сложени на 10 см от входа на радиаторчето. Колата до пролетта си работеше докато не смених радиаторчето на парното. Някой колега с този мотор ако може да сподели от къде са му хванати маркучите за изпарителя. Надявам се че не бъркам раздела.




Потребителски аватар
ninkotv
Мнения: 264
Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]

Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя

Мнениеот ninkotv » Сря 09 окт 2013 12:43


Маркучите за изпарителя се свързват паралелно на радиаторчето (единия на входа, другия на изхода). Не би трябвало да имаш разлика в топлото на бензин или на газ, защото антифриза преминава през изпарителя постоянно, независимо дали си на газ или бензин. Съмнява ме, че си улучил менте радиаторче, нищо че е ново. Може и нещо по клапите да се е прецакало.


Потребителски аватар
XPLOD119
Мнения: 168
Регистриран на: Пет 09 мар 2007 19:59
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: Asz 2005г
Местоположение: София

Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя

Мнениеот XPLOD119 » Сря 09 окт 2013 14:54


Колега забравих да спомена че клапите са оправени. В момента така е свързан изпарителя.Радиаторчето съм го купувал от порше 135 лева. Каква е логиката на бензин да имам парно а на газ не.


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя

Мнениеот mrpetrov » Сря 09 окт 2013 16:22


XPLOD119 написа: Каква е логиката на бензин да имам парно а на газ не.


Никаква. Температурата на охладителната течност в системата (охладителната) по никакъв начин не се влияе от горивото - ако ще и на вода да я подкараш - като имаш парно, то трябва да имаш парно на всякакво гориво. Пътищата на горивото и охладителната течност са не случайно херметически изолирани - никакъв директен досег на едното с другото. Връзката е единствено в топлоотдаващите свойства на металните части, през които се прекарват съответните флуиди.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя

Мнениеот muns61 » Сря 09 окт 2013 16:54


С какъв изпарител си?
Като човек, дал толкоз пари за радиаторче, можеш да си позволиш да идеш в сервиз с този проблем.


Потребителски аватар
XPLOD119
Мнения: 168
Регистриран на: Пет 09 мар 2007 19:59
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: Asz 2005г
Местоположение: София

Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя

Мнениеот XPLOD119 » Сря 09 окт 2013 19:23


muns61 написа:С какъв изпарител си?
Като човек, дал толкоз пари за радиаторче, можеш да си позволиш да идеш в сервиз с този проблем.

Колега изпарителя ми е landi италиански. Ходих в 6 различни сервиза и никаде нищо не ми казаха освен да си вържа водата последователно, но при положение че колата се кара така от 2003 година така а това и пуснах темата защото нямам идея вече


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя

Мнениеот stefan4o » Сря 09 окт 2013 19:27


Никой не отчита факта, че когато колата върви на бензин изпарителят не отделя студ. Газта го заскрежава само, когато се изпарява. Вероятно е това да е причината на бензин да е малко по-добро парното. Може би е вариант и новото радиаторче да не е читаво и реално да има много малка отоплителна площ, като изпарителят отнемайки й топлина да става хептен зле работата.
На старата ми кола изпарителят беше свързан последователно на авт.смукач и всм.колектор и проблеми с парно съм нямал. На тази, гледам газаджията го е направил успоредно, както е при теб и парно пак си има, не намирам някаква особена разлика с предишната


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 14 окт 2013 10:05


ninkotv написа:Маркучите за изпарителя се свързват паралелно на радиаторчето (единия на входа, другия на изхода). Не би трябвало да имаш разлика в топлото на бензин или на газ, защото антифриза преминава през изпарителя постоянно, независимо дали си на газ или бензин. Съмнява ме, че си улучил менте радиаторче, нищо че е ново. Може и нещо по клапите да се е прецакало.

ако няма кранче за парното, и там хантифриза циркулира постояно, тогава изпарителя се връзва последователно след парното, без тройници :exclaim


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя

Мнениеот mrpetrov » Пон 14 окт 2013 22:11


stefan4o написа:Никой не отчита факта, че когато колата върви на бензин изпарителят не отделя студ. Газта го заскрежава само, когато се изпарява. Вероятно е това да е причината на бензин да е малко по-добро парното.

Абе така е, колега, ама ако се замислиш - той двигателя също не работи постоянно на 100%.
Затова и охладителната му система е направена гъвкава:
има си малък кръг, който винаги работи, ама не е с много голям охладителен капацитет;
има си голям кръг (с голям охладителен радиатор) - ама той се пуска само при нужда (от термостата);
никой не ти гарантира, че колата ще работи само при 12 градуса - т.е. охладителната система трябва да е достатъчно преоразмерена та колата да бачка както на северния полюс, така и в Сахара...
Та, покрай всичкото това преоразмеряване, не мисля че един изпарител - било то с газ или без газ - да може да повлияе кой знае колко... тя, нали колата, така или иначе е преоразмерена... :c020


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя

Мнениеот Bai Sando » Пон 14 окт 2013 22:44


Фрапираща ли е разликата на топлото при газ/бензин?
Не би трябвало да влияе изпарителя на парното,освен когато радиаторчето е менте и се нагрява 2 пръста площ само :gruebel Ама 130 лв за менте :18b
На един дядка на 2-ката с един познат ни хвърли размисли едно парно,а то се оказа менте радиаторче от 30 лв.
От там хоп в моргата,едно оригинално валео от една 3-ка за 15 лв и стана Африка :mrgreen


Потребителски аватар
delpi
Мнения: 284
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя

Мнениеот delpi » Чет 17 окт 2013 15:37


Нямаш избор, пробвай с друг радиатор от друга кола или от морга и ако е от него ходи им го тресни на тия в Порше да се засрамят!!!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя

Мнениеот stefan4o » Чет 17 окт 2013 17:29


mrpetrov написа:
stefan4o написа:Никой не отчита факта, че когато колата върви на бензин изпарителят не отделя студ. Газта го заскрежава само, когато се изпарява. Вероятно е това да е причината на бензин да е малко по-добро парното.

Абе така е, колега, ама ако се замислиш - той двигателя също не работи постоянно на 100%.

Не знам какво се опитваш да кажеш с това 100%, но ДВГ на бензин от старите атмосферни има такова КПД, че отделя доста топлина без значение дали го зориш на 10 или на 100%. Ама това е друга тема.


Потребителски аватар
XPLOD119
Мнения: 168
Регистриран на: Пет 09 мар 2007 19:59
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: Asz 2005г
Местоположение: София

Re: Голф 2 1990 г. Мотор 2G Проблем с изпарителя

Мнениеот XPLOD119 » Съб 19 окт 2013 13:18


Колеги много благодаря за отговорите ще видя дали ще намеря някой познат да ми даде радиаторчето да пробвам



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта