Нестабилни обороти на празен ход??? Решено

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
martinpetrov
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 23 фев 2005 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Нестабилни обороти на празен ход??? Решено

Мнениеот martinpetrov » Съб 16 дек 2006 21:44


Колеги, помагайте че вече се видях в чудо. Значи оборотите на празен ход почнаха да играят до сега винаги стрелката ми е седяла закотвена на първата чертичка преди 1000 оборота а сега взеха изведнъж да падат до 500-600 оборота или пък независимо че е топъл двигателя да се вдигат до около 1000 Ходих днес в Вектор-Бош на Гара Искър и там закачиха колата на всички възможни стендове и нищо, даже искаха да ме убедят че това било нормално. Накрая ми смениха стъпковия мотор взеха ми 190лв за удоволствието. Мислех че всичко се е оправило и поне беше така докъто беше топла колата, обаче преди малко слизам врътвам ключа и колата запали ама почна едно тресене като трактор оборотите играят както си искат, като се позатопли колата се пооправи обаче в движение като изключвам от скорост оборотите за секунда падат много ниско, все едно ще гасне и после се компенсират. Давайте идей че направо ще ми побелее косата
Двигателя е 1.3 AAV ако това може да ви ориентира до някъде

Последна промяна от martinpetrov на Пон 18 дек 2006 22:25, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 16 дек 2006 22:53


Щом казваш идеи:(не зная със сигурност къде ти е проблема - просто идеи :roll: ) тъй като си ходил на диагностика изключвам термодатчика за компютъра!!!
1 Аз на твое място първо бих проверил как стоят нещата с уплатнителните маркучлета за маркучите за вакум и клапата която се задвижва от вакума за отваряне на топъл/студен въздух на тръбата на въздушният филтър.
2 Като започне 500-600 оборота бих я оставил да работи на место и ако загасне след време (много вероятно): Свалям свещите и гледам. Визможно е и парченца нагар от горивната камера да се откъсват и да застават между електродите на свещите и от там свеща да не работи. Като премине или се изчисти нагара и отидеш на диагностика казват :"Свещите са си наред"
3. Някакви гадости в бензина . Сменял ли си скоро бензиновият филтър? Пробойна в тръбата между резервоара и гърловината за пълнене на гориво? (пълниш резервоара до дупка и на дръгият ден като се наведеш до колелото трябва вообще да не мирише на бензин)

4 Новото моторче да е по-дефектно и от старото (за съжаление е погрешно успокоението във всеки от нас , като сменим някоя оригинална и дефектирала част с тукашните ментаци ,че проблемите ни се решават)

Успех , и се надяваме скоро да се похвалиш как си решил проблема.. :wink:

п.п. Упссс.. като видях 1.3 ААV помислих ,че става въпрос за Поло ,а ти си със Сеат (Зная ,че много си приличат ,но Сеатите са ми "мъгла") и все пак нещата най-вероятно са идентични... :roll:


Потребителски аватар
martinpetrov
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 23 фев 2005 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот martinpetrov » Съб 16 дек 2006 23:14


Благодаря за съветите, за свещите казаха че са на шест, стъпковото моторче уж оригинално Бош с 1 година гаранция :-) Бензина уж от ОМВ 100октана ама то гаранция няма, Лошото е че като го смениха стъпковия и се попромениха малко проблемите но по същество пак са си в оборотите. За маркучетата много много не ги разбирам, ама явно в понеделник ще им висна пак на тия в Бош.

А относно Сеат-а и прилика с Поло, повярвай няма много разлика :D


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 16 дек 2006 23:37


Това е въпросната клапа:
Изображение
Говорих за този маркуч който излиза от нея (горе) и има гумено и облечено в кафява ошиновка уплатнение. По цялата кола са общо два маркуча с по две уплатнения по 5 см . Общо 20 см ти трябват. Продават се на метър , 1м беше към 8 лв май - режат ти колкото ти трябва. Въпросната клапа се задвижва от вакум ,като когато колата е студена вакума "повдига клапата и започва да смучи топъл въздух от изпускателният колектор на двигателя и ако вакума не е достатъчен си смучи винаги студен! Лесно можеш да провериш и какви ги върши клапата (от къде смучи възду докато е студена) ,чрез поднасяне на пламък от запалка към отвора. Ако и дръпнеш жилото на гаста с ръка ще проличи повече :wink:


Потребителски аватар
martinpetrov
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 23 фев 2005 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот martinpetrov » Нед 17 дек 2006 9:58


Това ще го пробвам Лошото при мен е и не зная дали има връзка е че точно този кюнец от колекторите ми го махнаха и сега си смуче въздух все от вънка въобще не се бях сетил за това но до сега не съм имал никакви проблеми с него, ще пробвам да си го сложа на мястото обаче не съм сигурен но мисля че това бялото маркуче тънкото е затапено и май и то не си играе ролята в момента


Потребителски аватар
martinpetrov
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 23 фев 2005 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот martinpetrov » Пон 18 дек 2006 22:25


Проблема вече е решен. След малко допълнителни настройки и всичко е на шест:-)


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пон 18 дек 2006 22:30


martinpetrov написа:Проблема вече е решен. След малко допълнителни настройки и всичко е на шест:-)

Какви???


Потребителски аватар
martinpetrov
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 23 фев 2005 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот martinpetrov » Вто 19 дек 2006 14:45


Връщане на заводските настройки на компа за работа със стаъпковото моторче. Блока се е бил настроил към работата на старото. Обясниха ми, че с течение на времето и износването се променят стойностите при които работи. Не знам дали това е точно но горе долу това разбрах :roll:


Потребителски аватар
anton1975
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот anton1975 » Пет 12 яну 2007 12:48


а бе брат и моя е AAV или AVV ще те излъжа кои точно ама документите ми не са у нас да видя. Аз съм със същия мотор 1.3 93г. Ако си решил проблема си пиши как в темата "оборотите падат и колата гасне" то на един сиромах с такава дръгня като твоята и моята само това им остав да им одерат кожите ти си се оттървал с 190лв. аз вече прескочих 370лв. сменяха клапани и какво ли не. Благодаря предварително и макар и в твоита тема благодаря на Аnbuch. пък ми харесва да го е.. в сеата. Ако не ми харесваше до сега щях да му платя с боиния чук ,че аман вече.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта