Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот samo_pechka » Сря 25 сеп 2013 20:16


penko_pulev написа:... В момента съм със сетъпа 1Z маховик и ACE съединител но имам проблеми и ще се маха това. Валеото комплект с маховика ми излиза 734 лв. с големи отстъпки....

Колега преди да сложиш Валеото , щракни една снимка на феродовия му ,специално там дето са пружините, ако може да измериш и самата им дължина , както и теглото на комплекта Валео и стария сет-ъп с едномасовия от 1З - комплект както си е с притискателя и феродовия ( след демонтажа му де ). Като и да споделиш какви са точно разликите/приликите м/у двата комплекта - Валеото и твоя в момента дето е ( 1З и АЦЕ съединител), особено пружините , дали има някаква взаимозаменяемост м/у феродов и притискател . Много ще ти стане , но ако не те затруднява сподели , че инак няма кой да ни каже на този етап :redface :beer




penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот penko_pulev » Чет 26 сеп 2013 5:21


Само да събера кураж, че точно сега парите не са ми въобще излишни. Имам време да помисля до 10-ти. Мога да кажа само, че пружините са доста големи, с по-голям диаметър и разстоянието между витките им е доста голямо, което позволява да имат по-голям ход и да понесат натоварването. Това е по инфо на колегата с който говорих и който ще ми уреди комплекта. Иначе търговците тук могат да кажат какви са разликите, снимки да пуснат и т.н. ама...
Следя темата и когато имам повече информация или развитие по проблема ще пиша и то подробно, особено за това което ме помоли.
Поздрави


Потребителски аватар
tedwv
Мнения: 62
Регистриран на: Нед 10 яну 2010 17:14
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1998 + Brezel
Местоположение: Неясно

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот tedwv » Чет 26 сеп 2013 8:12


Сега да споделя аз какъв опит имам с тези съединители. На един пасат AFN 1998г. качихме маховик от ауди 80 бензиново 112к.с. съединителя е SACHS 230мм.- 235лв. Колата е с чип няма никакви проблеми момчето дето я кара даже е
много доволен. Оригиналния демфер комплект тежи 14.500 кг.А този който качихме забравих да премеря :banghead
Но имах чувството, че е малко по-лек ама без да е мерен може и да си внушавам.


Geimara
Мнения: 99
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 22:49
Автомобил: Passat B5 and Golf Mk6
Двигател: 18Т APU 20 TDI DSG
Местоположение: София / Сандански

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот Geimara » Чет 26 сеп 2013 10:47


Надявам се да не е много офтопик, но с 1.8Т с чип как стоят нещата. Като се сложи чип държи ли стоковият съединител и до колко ?


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот penko_pulev » Сря 30 окт 2013 8:44


Днес е денят колеги. Доста се забавих но имах малко здравословни проблеми. Колата е оставена при хората в сервиза. Ще свалят кутията и ще ми се обадят за диагнозата. Частите са уговорени и ме чакат в магазина довечера да ги взема след работа. Ще направя обещаните снимки и ако имам възможност ще премеря и претегля. Стискам палци когато свалят кутията да няма допълнителни поражения и ремонта да се усложни и оскъпи, че ще се забави работата. Ако всичко е наред утре се събира кутията и ще давам отзиви тези дни кое как е. Цената е що годе приемлива макар, че за 14 годишна кола не си заслужава но имам ли избор :)
Поздрави


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот samo_pechka » Сря 30 окт 2013 13:42


:th_up :bowdown


Потребителски аватар
martin_2003
Мнения: 102
Регистриран на: Чет 28 яну 2010 22:43
Автомобил: POLO
Двигател: AGR
Местоположение: karlovo

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот martin_2003 » Сря 30 окт 2013 18:44


Здравейте на всички и аз да се включа в момента карам поло вариант с АГР мотор още не съм имал проблем с маховика(дано и да нямам скоро),но на предното поло с АЕФ мотор сменях маховика с комплект на Валео и бях много доволен сякаш колата имаше повече мощност след смяната, което може да се дължи и на разбития стар двумасов маховик и износения феродов диск.Та моето мнение е сменяйте без да се притеснявате продадох колата и още се кара без проблем.А за тези които са фенове на двумасовите ето нещо което открих днес http://prodavalnik.com/retseklirane-na-denmferni-diskove-za-koli-busove-kamioni-i29768433


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот juve » Сря 30 окт 2013 22:07


Сори за оффтопика, обаче... обявата рецеклиране на денмферни дискове за коли,бусове,камиони е просто уникална... колко ли тъпо диво говедо трябва да си,за да напишеш "обява" така и колко трябва да е умственият багаж на клиент, заложил на такава обява.. :screwy :horror :dummy Пък може и да не съм прав, знам ли .. :mhihi


Потребителски аватар
zevsa
Мнения: 142
Регистриран на: Чет 24 яну 2008 14:37
Автомобил: VW Passat ALLTRACK
Двигател:

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот zevsa » Чет 31 окт 2013 0:14



с тая обява ме прати яко в размисъл. а ти чичо пенко вземи си вдигни телефона ти дам кураж че от камион време и се каниш на тая пущина.ще стискам палци да мине ок и скоро да си на манежа :beer


Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот SCALE » Чет 31 окт 2013 8:15


С комплект Валео съм от 1.5 г.( АХФ 110 кс) , направи ми впечатление че феродото на съединителя е доста тънко и преполага по-бързо износване , освен това цената само на съединителя е около 500 лв , по-добре беше да направя комбинация с 1з + ВР6 ама сега ми идва акъла . Още като взех колата забелязах , че е по-тракаща на празен ход , превключването е по-твърдо и рязко . При подаване по-рязко газ и с гуми 205 55 16 приплъзва съединителя а не гумите.
Общо взето компромис несъответсващ на цената + труда ( 800 лв ) обаче не взех 2 масов заради ментерлъците и рециклираните , които се продават за нови .


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот penko_pulev » Чет 31 окт 2013 12:15


Снимки довечера ще има. На първо четене казвам само, че комплекта на Валео ми харесва. Пружините са огромни в сравнение с на ACE. При мен проблема беше във вибрации породени от малките пружини на феродото. Имат малко ход и въртящият момент ги свива до край като иска още и започва да тресе. Днес ще се монтира комплекта и утре ще взема колата да видим какво сме направили. Чичо Стойчо ( zevsa )телефона ми беше спрян човек, имах малко здравословни проблеми а и колата глътна бая пари и за това. Бъди по-настоятелен когато звъниш.
Поздрави :)
Относно човека с рециклирането на маховиците нищо не мога да кажа, но в петък ще се прибирамкъм Сопот и задължително ще отида да го проверя за какво става дума. Принципно не е проблем да се рециклира един маховик. Моя го отворих и ако имам възможност да го вкарам на работното си място също мога да го рециклирам. Вече зависи с какви части се рециклира и дали е качествено затворен след това. По същия начин може да се направи демпфера на твърд маховик. Балансираш го след това и избираш правилен съединител но играчката е голяма и не е рентабилно да го правиш а и винаги има риск.
Забравих да спомена , че поради динамичното ми развитие на деня нямах достъп до кантар. Не можах да претегля комплекта на Валео, но на усет като гледам са го докарали почти колкото депфера. Разликата да е около 1 килограм а може и по малко. Ще претегля демпфера който още стои, ще претегля и ACE комбинацията когато взема колата.

Момчетата ми потвърдиха,че с комплекта на Валео колата работи много по-добре от колкото с АЦЕ-то.
Прикачени файлове
DSC_9466.jpg
DSC_9467.jpg
DSC_9468.jpg
DSC_9469.jpg
DSC_9474.jpg
А сега открийте разликите !

Последна промяна от penko_pulev на Пет 01 ное 2013 0:34, променено общо 1 път.


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот penko_pulev » Чет 31 окт 2013 23:28


И още малко
Прикачени файлове
DSC_9472.jpg
DSC_9473.jpg
DSC_9476.jpg
DSC_9477.jpg
DSC_9480.jpg


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот penko_pulev » Чет 31 окт 2013 23:30


Коментарите оставям на Вас колеги. Утре когато взема колата ще дам мнение и аз понеже се прибрах в 22 часа от работа и няма кой да ме чака :)
ВзаимОзаменяемост между двата комплекта (Валео и АЦЕ) не е възможен или поне аз така си мисля! На Валеото притискателя е по-дълбок заради големите пружини и забележете щифтовете на маховика на Валеото къде са. Там ляга притискателя а феродовия влиза в маховика.
Диаметъра на демпферните пружини е видимо различен. При Валео е около 25мм. а при ACE около 17-18 милиметра. Размерите са приблизителни понеже рамената на шублера са къси а беше трудно с дълбокомера му да ги премеря, особено на ACE-то понеже вътре има намотана още една пружина.
Искам само да добавя, че разликата в дебелината на двата маховика не трябва да ви притеснява. От там идва и лекотата на маховика от 1Z. Феродото на Валеото влиза в самия маховик и този берт така да се каже липсва при 1Z. При внимателно подбран комплект съединител без проблем може да се ползва маховика на 1Z, даже си мисля, че съединител също от 1Z е по-добре от колкото от ACE но само предполагам и пробите са за ваша сметка :) Момчетата при които ходя от 7 години в сервиза се изказаха доста лошо по отношение на съединителя от ACE който свалиха. Показаха ми неща за които като се замислиш наистина от този съединител лъха на менте макар,че ако може би не беше менте нямаше да имам проблем и да се стигне до нова смяна. На няколко места вече попадам на информация, че комплекта валео тежи 13 килограма. Само не разбирам защо шипинга е 18 килограма. Умирам от яд, че нямаше как да го претегля а само по усет го разнасяхме из сервиза. Тези дни ще претегля другите поне за да знаете и вие.
Поздрави.
Прикачени файлове
DSC_9481.jpg
DSC_9482.jpg


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот samo_pechka » Пет 01 ное 2013 7:46


:bowdown С нетърпение ги чаках снимките .Браво колега :th_up Кажи после как е в движение , притрисания има ли и в кой диапазон обороти :smile


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот penko_pulev » Пет 01 ное 2013 13:49


Първите ми впечатления са много добри като знам какво тресене беше. Педала е много мек, много лек, отделя горе долу на една трета от хода, превключва скоростите много добре. Със 70 км/ч на 4-та стария съединител разтрисаше цялото купе, чак огледалата се местеха. Сега вибрации има пак но нямат нищо общо с предишните и се усеща, че не са от съединителя. Най вероятно предното тресене е разбило нещо и ще се търси какво е. Трябва да сравня с на някой колега колата защото може да почвам и да се вманиачавам и да си внушавам. Имам идея която е лесно и евтино изпълнима и си мисля, че може да резонират гърнетата. Надявам се само от тресенето да не са се разбили тампоните на мотора отново. Някой има ли идея дали тампони от 2,5 ТДИ стават на АФН на мотора?
С две думи съм много доволен от краткото каране днес. Все едно е друга кола. Малко тромаво ускорява заради тежкия маховик, но пък във високите обороти върви много по-добре с тежкия маховик :) Доволен съм за момента и ще видим колко ще изкара пущината и дали ще се възползваме от гаранцията която има.
Поздрави



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта