


На къде върви марката VW
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D
Re: На къде върви марката VW
Много ми пораснала темата, явно не съм бил разбран от доста колеги с поставяне на заглавието.Не казвам ,че искам да карам голф 2,че са най здравите коли за времето си ,но казвам,че е нормално да се промени качеството в лукса на купето, дизайн,но защо е трябвало да променят стандарта в агрегатите на двигател, скорости, че станаха големи ментаци, сега ще кажат ние ги караме на по 500 хил, да ама и тези дето още са по пътищата голф и пасат от 90-те са минали отдавна тези 500 хил ама не дават по хиляди левове за маховици,дюзи и т.н.Колкото по съвременен двигател пускат ,толкова по се чупи и за много пари.Говоря за дизели най- вече,не означава ,че трябва да спрем прогреса, но едно нещо като работи ,защо трябва да се развали от инженерите, за да не работи.Та , накъде върви марката, не ми е ясно ,но не към качествен двигател и скорости,има много места където може да се направи до съвършенство , купе,дизайн,но като се скапе сърцето,всичко е за гроба.
- Mario951
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: На къде върви марката VW
Работи, НО не работи ефективно! За това се внедряват толкова технологии за да съответства на еди кой си Евро стандарт, за да гори еди колко си мл по-малко и да изкарва още някой кон отгоре. Просто колкото по-сложни стават моторите, толкова повече са предразположени към дефекти а и производителите не си отделят вече чак толкова време да тестват какво са направили, защото бързат да избиват пари...
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: На къде върви марката VW
Двигателите според мен стават по-чупливи, защото заради разни норми за разход и изгорели газове се опитват да изкарат адски много коне от малък двигател и това е за сметка на много електроника и голям товар върху механичните части.
Пример - едно време трабантите ги гасяха по светофарите да харчат по-малко. Сега за да го докарат на разход същото го правят и на порше панамера (така де start/stop функция), нищо че съкращава живота на всичко по двигателя.
Пример - едно време трабантите ги гасяха по светофарите да харчат по-малко. Сега за да го докарат на разход същото го правят и на порше панамера (така де start/stop функция), нищо че съкращава живота на всичко по двигателя.
- Lupender
- Мнения: 772
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: На къде върви марката VW
При разработката на нов модел, няма как производителят да знае предварително колко точно сполучлив ще бъде, понеже има много неивзестин. От позицията на хора каращи втора употреба коли знаем много, но това е от позицията на опита. Да, днес можем да кажем, че Голф ІІ беше страхотно сполучлив и надежден автомобил, но това го знаем от опит. Има и още един важен момент - производителят не е независим - не всичко, което влага в автомобила е негова разработка и негово производство, разчита се на множество външни доставчици, които доставят цели възли и компоненти вграждани в един автомобил. Не на последно място е икономическата изгода - всеки автомобил се позиционира в определен сегмент, където трябва да бъде конкурентен с още 10-15 и повече модела, като цената му не бива да е драстично по-различна от другите...
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 02 авг 2010 10:08
- Автомобил: Nissan Navara
- Двигател: yd25ddti
- Местоположение: Козлодуй/София
Re: На къде върви марката VW
Lupender написа:При разработката на нов модел, няма как производителят да знае предварително колко точно сполучлив ще бъде, понеже има много неивзестин. От позицията на хора каращи втора употреба коли знаем много, но това е от позицията на опита. Да, днес можем да кажем, че Голф ІІ беше страхотно сполучлив и надежден автомобил, но това го знаем от опит. Има и още един важен момент - производителят не е независим - не всичко, което влага в автомобила е негова разработка и негово производство, разчита се на множество външни доставчици, които доставят цели възли и компоненти вграждани в един автомобил. Не на последно място е икономическата изгода - всеки автомобил се позиционира в определен сегмент, където трябва да бъде конкурентен с още 10-15 и повече модела, като цената му не бива да е драстично по-различна от другите...
А така, пак опрехме до печалбата нали, ако не беше пустата печалба а автомобилите се правеха с мисъл за качество, здравина и ориентирани повече към човека а не толкова да се гони чистата печалба съвсем друго щеше да е ...
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: На къде върви марката VW
Бих искал да уточня нещо в поста на колегата (извинявам се за спама, макар и да е свързан с темата).
Понятията "малък" (двигател) и "много" (коне) са доста относителни в пространство и време. Какво ли би казал Джеймс Уат по темата "много коне от малък двигател", ако можеше да види Форд Т (ламаринената Лизи) например? А Карл Бенц и Рудолф Дизел, ако можеха да видят Москвич от 1972г.? Ако можехме да ползваме колата на Марти Макфлай да отворим vwclub след 200 г. , сигурно щяхме да намерим постове от типа на "Леле, тия от 2013 г. кви барутници са карали и колко неефективни двигатели - от 1.2л само 100 коня. Тц, тц, тц... И са плащали като луди за гориво. Сега ние караме хипер гига турбо плазмен компресор 0.2 л/ 500 коня / разход 100 грама на 100 км. И в градината си гледаме дървета, варим им листата и става гориво."
За съжаление няма да мога да видя дали съм прав
. Но развитието на технологиите и в частност автомобилните е факт и дори и в момента да не е на прав път (което аз не се осмелявам да коментирам изобщо за разлика от доста от вас), в някакъв бъдещ момент ще го намери (правия път).
Хайде сега да видим кой първи ще ме сложи в бисерите с цитат от контекста
theultimate написа:Двигателите според мен стават по-чупливи, защото заради разни норми за разход и изгорели газове се опитват да изкарат адски много коне от малък двигател и това е за сметка на много електроника и голям товар върху механичните части.
двигателя.
Понятията "малък" (двигател) и "много" (коне) са доста относителни в пространство и време. Какво ли би казал Джеймс Уат по темата "много коне от малък двигател", ако можеше да види Форд Т (ламаринената Лизи) например? А Карл Бенц и Рудолф Дизел, ако можеха да видят Москвич от 1972г.? Ако можехме да ползваме колата на Марти Макфлай да отворим vwclub след 200 г. , сигурно щяхме да намерим постове от типа на "Леле, тия от 2013 г. кви барутници са карали и колко неефективни двигатели - от 1.2л само 100 коня. Тц, тц, тц... И са плащали като луди за гориво. Сега ние караме хипер гига турбо плазмен компресор 0.2 л/ 500 коня / разход 100 грама на 100 км. И в градината си гледаме дървета, варим им листата и става гориво."

За съжаление няма да мога да видя дали съм прав

Хайде сега да видим кой първи ще ме сложи в бисерите с цитат от контекста

- Asko VW
- Мнения: 838
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: На къде върви марката VW
Схващам идеята на поста и си прав (а филма ми е един от любимите), но темата е за сегашното положение на марката и развитието й в близко бъдеще, а и си мисля, че след 200 години двигателите с вътрешно горене ще са само лош спомен
Сори за отклонението от темата.

Сори за отклонението от темата.
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: На къде върви марката VW
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=253839
Ето тук доста е дискутирано как вече колите умишлено се смятат за по-малък ресурс за да са по-евтини и да продават с по-голяма печалба. Комбинирано с допълнителното форсиране на двигателя и по-високи обороти (1.4 на Голф 4 е към 60 коня, а на Голф 6 с турбо, supercharger и 1 тон електроника - 170) дава резултат.
В момента за 15-20к все още е по-оферта да си вземеш стара кола, понеже нови има само под 100 коня и с малко екстри. Надявам се до няколко години това да се промени и да се замислят дали да правят коли които след 5тата година са бомби със закъснител.
Ето тук доста е дискутирано как вече колите умишлено се смятат за по-малък ресурс за да са по-евтини и да продават с по-голяма печалба. Комбинирано с допълнителното форсиране на двигателя и по-високи обороти (1.4 на Голф 4 е към 60 коня, а на Голф 6 с турбо, supercharger и 1 тон електроника - 170) дава резултат.
В момента за 15-20к все още е по-оферта да си вземеш стара кола, понеже нови има само под 100 коня и с малко екстри. Надявам се до няколко години това да се промени и да се замислят дали да правят коли които след 5тата година са бомби със закъснител.
- stefan4o
- Мнения: 19324
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: На къде върви марката VW
theultimate написа:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=253839
Ето тук доста е дискутирано как вече колите умишлено се смятат за по-малък ресурс за да са по-евтини и да продават с по-голяма печалба. Комбинирано с допълнителното форсиране на двигателя и по-високи обороти (1.4 на Голф 4 е към 60 коня, а на Голф 6 с турбо, supercharger и 1 тон електроника - 170) .
Според мен описаното в скобите от теб може да се опише с една дума,която аз много обичам - оптимизация.
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: На къде върви марката VW
Форсиране, на оптимизация. Оптимизация е да накараш един мотор да работи по-добре с центровка, електроника и т.н. Да му вкараш всичко с в пъти по-високо налягане и да го въртиш на двойно по-високи обороти - това е форсиране. И аз се кефя, че карам 1.9TDI към 130 коня, а не чист предкамерен дизел 50-60 коня, но това е изцяло за сметка на живота на чарковете. Като му сложат второ турбо и още електроника и стане 200 коня ще се чупи още повече.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: На къде върви марката VW
Двигателите с вътрешно горене са утопия ( шумни, вредни, не ефективни, дефектиращи, не надеждни и т.н.) на която може би ще доживеем и ще видим края, може би сме на края на това стъпало и се готвим да се качим на следващото... ще видим 
п.п. след 200 години автомобилите (ако все още се наричат така) няма да се движат по-земята

п.п. след 200 години автомобилите (ако все още се наричат така) няма да се движат по-земята

- Mario951
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: На къде върви марката VW
Мисля че никой истински фен не иска да види края на тази ера в автомобилостроенето
Единствената 100 процента чиста алтернатива която аз бих приел е водорода! Тоци не ща аз да карам
Вива ла ДВГ! 



- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: На къде върви марката VW
Щем нещем петрола свършва.Трябва да измислят други двигатели или гориво.
Предполагам идва ерата на електромобилите.
Предполагам идва ерата на електромобилите.
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: На къде върви марката VW
forski написа:Двигателите с вътрешно горене са утопия ( шумни, вредни, не ефективни, дефектиращи, не надеждни и т.н.) на която може би ще доживеем и ще видим края, може би сме на края на това стъпало и се готвим да се качим на следващото... ще видим
п.п. след 200 години автомобилите (ако все още се наричат така) няма да се движат по-земята
Казваш двигателите с вътрешно горене били вредни, а ТЕЦ-овете които произвеждат ток, дали не са по-вредни

-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: На къде върви марката VW
Цялата работа е, че всяка държава може да произвежда ток по някакъв начин, а с петрола си зависим от арабите. Само дето литий също има само в определени държави и цялата работа е от пусто в празно, поне докато не открият революционна технология за батерии.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта