На къде върви марката VW

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот stivenj » Пет 08 ное 2013 10:19


Много ми пораснала темата, явно не съм бил разбран от доста колеги с поставяне на заглавието.Не казвам ,че искам да карам голф 2,че са най здравите коли за времето си ,но казвам,че е нормално да се промени качеството в лукса на купето, дизайн,но защо е трябвало да променят стандарта в агрегатите на двигател, скорости, че станаха големи ментаци, сега ще кажат ние ги караме на по 500 хил, да ама и тези дето още са по пътищата голф и пасат от 90-те са минали отдавна тези 500 хил ама не дават по хиляди левове за маховици,дюзи и т.н.Колкото по съвременен двигател пускат ,толкова по се чупи и за много пари.Говоря за дизели най- вече,не означава ,че трябва да спрем прогреса, но едно нещо като работи ,защо трябва да се развали от инженерите, за да не работи.Та , накъде върви марката, не ми е ясно ,но не към качествен двигател и скорости,има много места където може да се направи до съвършенство , купе,дизайн,но като се скапе сърцето,всичко е за гроба.




Потребителски аватар
Mario951
Мнения: 483
Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот Mario951 » Пет 08 ное 2013 11:00


Работи, НО не работи ефективно! За това се внедряват толкова технологии за да съответства на еди кой си Евро стандарт, за да гори еди колко си мл по-малко и да изкарва още някой кон отгоре. Просто колкото по-сложни стават моторите, толкова повече са предразположени към дефекти а и производителите не си отделят вече чак толкова време да тестват какво са направили, защото бързат да избиват пари...


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот theultimate » Пет 08 ное 2013 11:01


Двигателите според мен стават по-чупливи, защото заради разни норми за разход и изгорели газове се опитват да изкарат адски много коне от малък двигател и това е за сметка на много електроника и голям товар върху механичните части.

Пример - едно време трабантите ги гасяха по светофарите да харчат по-малко. Сега за да го докарат на разход същото го правят и на порше панамера (така де start/stop функция), нищо че съкращава живота на всичко по двигателя.


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 772
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: Audi A4 B9
Двигател: EA 288
Местоположение: Благоевград

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот Lupender » Пет 08 ное 2013 11:11


При разработката на нов модел, няма как производителят да знае предварително колко точно сполучлив ще бъде, понеже има много неивзестин. От позицията на хора каращи втора употреба коли знаем много, но това е от позицията на опита. Да, днес можем да кажем, че Голф ІІ беше страхотно сполучлив и надежден автомобил, но това го знаем от опит. Има и още един важен момент - производителят не е независим - не всичко, което влага в автомобила е негова разработка и негово производство, разчита се на множество външни доставчици, които доставят цели възли и компоненти вграждани в един автомобил. Не на последно място е икономическата изгода - всеки автомобил се позиционира в определен сегмент, където трябва да бъде конкурентен с още 10-15 и повече модела, като цената му не бива да е драстично по-различна от другите...


tabu_bg
Мнения: 116
Регистриран на: Пон 02 авг 2010 10:08
Автомобил: Nissan Navara
Двигател: yd25ddti
Местоположение: Козлодуй/София

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот tabu_bg » Пет 08 ное 2013 12:09


Lupender написа:При разработката на нов модел, няма как производителят да знае предварително колко точно сполучлив ще бъде, понеже има много неивзестин. От позицията на хора каращи втора употреба коли знаем много, но това е от позицията на опита. Да, днес можем да кажем, че Голф ІІ беше страхотно сполучлив и надежден автомобил, но това го знаем от опит. Има и още един важен момент - производителят не е независим - не всичко, което влага в автомобила е негова разработка и негово производство, разчита се на множество външни доставчици, които доставят цели възли и компоненти вграждани в един автомобил. Не на последно място е икономическата изгода - всеки автомобил се позиционира в определен сегмент, където трябва да бъде конкурентен с още 10-15 и повече модела, като цената му не бива да е драстично по-различна от другите...


А така, пак опрехме до печалбата нали, ако не беше пустата печалба а автомобилите се правеха с мисъл за качество, здравина и ориентирани повече към човека а не толкова да се гони чистата печалба съвсем друго щеше да е ...


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот plamikcho » Пет 08 ное 2013 13:12


Бих искал да уточня нещо в поста на колегата (извинявам се за спама, макар и да е свързан с темата).

theultimate написа:Двигателите според мен стават по-чупливи, защото заради разни норми за разход и изгорели газове се опитват да изкарат адски много коне от малък двигател и това е за сметка на много електроника и голям товар върху механичните части.
двигателя.


Понятията "малък" (двигател) и "много" (коне) са доста относителни в пространство и време. Какво ли би казал Джеймс Уат по темата "много коне от малък двигател", ако можеше да види Форд Т (ламаринената Лизи) например? А Карл Бенц и Рудолф Дизел, ако можеха да видят Москвич от 1972г.? Ако можехме да ползваме колата на Марти Макфлай да отворим vwclub след 200 г. , сигурно щяхме да намерим постове от типа на "Леле, тия от 2013 г. кви барутници са карали и колко неефективни двигатели - от 1.2л само 100 коня. Тц, тц, тц... И са плащали като луди за гориво. Сега ние караме хипер гига турбо плазмен компресор 0.2 л/ 500 коня / разход 100 грама на 100 км. И в градината си гледаме дървета, варим им листата и става гориво." :mhihi

За съжаление няма да мога да видя дали съм прав :mrgreen . Но развитието на технологиите и в частност автомобилните е факт и дори и в момента да не е на прав път (което аз не се осмелявам да коментирам изобщо за разлика от доста от вас), в някакъв бъдещ момент ще го намери (правия път).

Хайде сега да видим кой първи ще ме сложи в бисерите с цитат от контекста :c010


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 838
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот Asko VW » Пет 08 ное 2013 13:36


Схващам идеята на поста и си прав (а филма ми е един от любимите), но темата е за сегашното положение на марката и развитието й в близко бъдеще, а и си мисля, че след 200 години двигателите с вътрешно горене ще са само лош спомен :icon_lol
Сори за отклонението от темата.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот theultimate » Пет 08 ное 2013 13:38


http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=253839

Ето тук доста е дискутирано как вече колите умишлено се смятат за по-малък ресурс за да са по-евтини и да продават с по-голяма печалба. Комбинирано с допълнителното форсиране на двигателя и по-високи обороти (1.4 на Голф 4 е към 60 коня, а на Голф 6 с турбо, supercharger и 1 тон електроника - 170) дава резултат.

В момента за 15-20к все още е по-оферта да си вземеш стара кола, понеже нови има само под 100 коня и с малко екстри. Надявам се до няколко години това да се промени и да се замислят дали да правят коли които след 5тата година са бомби със закъснител.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот stefan4o » Пет 08 ное 2013 13:43


theultimate написа:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=253839

Ето тук доста е дискутирано как вече колите умишлено се смятат за по-малък ресурс за да са по-евтини и да продават с по-голяма печалба. Комбинирано с допълнителното форсиране на двигателя и по-високи обороти (1.4 на Голф 4 е към 60 коня, а на Голф 6 с турбо, supercharger и 1 тон електроника - 170) .

Според мен описаното в скобите от теб може да се опише с една дума,която аз много обичам - оптимизация.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот theultimate » Пет 08 ное 2013 13:48


Форсиране, на оптимизация. Оптимизация е да накараш един мотор да работи по-добре с центровка, електроника и т.н. Да му вкараш всичко с в пъти по-високо налягане и да го въртиш на двойно по-високи обороти - това е форсиране. И аз се кефя, че карам 1.9TDI към 130 коня, а не чист предкамерен дизел 50-60 коня, но това е изцяло за сметка на живота на чарковете. Като му сложат второ турбо и още електроника и стане 200 коня ще се чупи още повече.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот forski » Пет 08 ное 2013 14:42


Двигателите с вътрешно горене са утопия ( шумни, вредни, не ефективни, дефектиращи, не надеждни и т.н.) на която може би ще доживеем и ще видим края, може би сме на края на това стъпало и се готвим да се качим на следващото... ще видим :smile

п.п. след 200 години автомобилите (ако все още се наричат така) няма да се движат по-земята :smile


Потребителски аватар
Mario951
Мнения: 483
Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот Mario951 » Пет 08 ное 2013 22:01


Мисля че никой истински фен не иска да види края на тази ера в автомобилостроенето :bowdown Единствената 100 процента чиста алтернатива която аз бих приел е водорода! Тоци не ща аз да карам :thumb_down Вива ла ДВГ! :drunk


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот Bai Sando » Пет 08 ное 2013 22:12


Щем нещем петрола свършва.Трябва да измислят други двигатели или гориво.
Предполагам идва ерата на електромобилите.


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот Golf_Diesel_ » Нед 10 ное 2013 18:17


forski написа:Двигателите с вътрешно горене са утопия ( шумни, вредни, не ефективни, дефектиращи, не надеждни и т.н.) на която може би ще доживеем и ще видим края, може би сме на края на това стъпало и се готвим да се качим на следващото... ще видим :smile

п.п. след 200 години автомобилите (ако все още се наричат така) няма да се движат по-земята :smile



Казваш двигателите с вътрешно горене били вредни, а ТЕЦ-овете които произвеждат ток, дали не са по-вредни :question


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот theultimate » Нед 10 ное 2013 19:02


Цялата работа е, че всяка държава може да произвежда ток по някакъв начин, а с петрола си зависим от арабите. Само дето литий също има само в определени държави и цялата работа е от пусто в празно, поне докато не открият революционна технология за батерии.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта