Колеги, Голфа спря дя пали - не върти стартера и аз реших или четки, или стартер.
Свалих го, но като подам ток на четкодържателя - върти, шалтера щрака и изхвърля бендикса развъртайки леко стартера. На кабелчето, захранващо шалтера, като завъртя ключа отчита 12.4 волта, но на моста между шалтера и четките отчита под 1волт.
Може ли някой да ми каже шалтера за смяна ли е и кога и колко напрежение протича на моста към четките. Рових и изчетох доста теми, но не можах да си отговоря.
Голф 3 свалих стартера но...
- vanesto
- Мнения: 6350
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Голф 3 свалих стартера но...
Така, както го описваш - шалтера ти е за смяна, ама и без това си го свалил, отвори го и виж четки, втулки, колектора зачисти.
Re: Голф 3 свалих стартера но...
Четки има. Втулките са леко разбити. Шалтерът ли затваря веригата за да протече големия ток за завъртане на стартера.
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 3 свалих стартера но...
Да, шалтера я затваря. Може да се пробваш да го отвориш и да го ремонтираш. Аз от 9 години карам с ремонтиран шартер.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф 3 свалих стартера но...
Втулките трябва да имат луфт. Смени шалтера и четките и си спокоен за нататък. Редуктор нямаш ли?
Re: Голф 3 свалих стартера но...
Как се отваря това чудо?
Имам предвид задната част. Там вероятно са намотки и аз няма да се справя. Явно ще купувам нов, или на майстор!
Мисля, че е с редуктор, т.е. една пласмасарка, но не съм сигурен, че се нарича така.
Имам предвид задната част. Там вероятно са намотки и аз няма да се справя. Явно ще купувам нов, или на майстор!
Мисля, че е с редуктор, т.е. една пласмасарка, но не съм сигурен, че се нарича така.
- martom
- Мнения: 438
- Регистриран на: Сря 08 юни 2011 20:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1.4AEX
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 3 свалих стартера но...
kлеморед може ли да е
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 3 свалих стартера но...
vmarinoff написа:На кабелчето, захранващо шалтера, като завъртя ключа отчита 12.4 волта,
Ако беше клеморед тези 12,4В нямаше да ги има.
Отварянето не е лесно, а и шалтера не е много скъп.
С отверка се изправя подгънатия борд на ламарината, която държи пласмасата, като се дърпа пластмасата трябва да се разпои и една жица (дали не бяха две) която излиза от намотката на шалтера и е запоена на малката клема на пластмасата.
При затварянето аз нацапах със силикон и подгънах борда само на 3 места за да ми е по-лесно следващото отваряне, но още не се е наложило.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф 3 свалих стартера но...
Предвид техническата грамотност на автора, по-добре да намери някой да свърши работата.
Пич, от къде си?
Пич, от къде си?
Re: Голф 3 свалих стартера но...
От Сафия съм и наистина не съм грамотен технически. Просто преди да дам 40лв. за нов, исках да съм сигурен, че е наложително.
Katmen, благодаря ти за информацията,помогна ми да реша какво да правя. При липса на подходящ поялник и нужните познания по електротехника, сферата на услугите ме зове.
Katmen, благодаря ти за информацията,помогна ми да реша какво да правя. При липса на подходящ поялник и нужните познания по електротехника, сферата на услугите ме зове.
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 3 свалих стартера но...
Щях да напиша, че ми дължиш една виртуална бира, ама май освен нея ми се полага и риза заради новия ник, който си ми написал 

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф 3 свалих стартера но...
За отваряне - ще го отвориш шалтера. Особено ако срежеш завалцовката на 2 места с ножовка, за да ти е по-лесно разбертоването. Ама после трябва да обърнеш контактната планка и контактните болтове, за да идат на нова, неработила повърхност.
И запомни - свалил ли си стартера, сменяй четките и касетата на редуктора, да не го правиш пак в големите студове, че тогава се товари здраво и се предава.
И запомни - свалил ли си стартера, сменяй четките и касетата на редуктора, да не го правиш пак в големите студове, че тогава се товари здраво и се предава.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 87 госта