аз съм си сложил един допълнителен потенциометър 5 килоома към датчика за температура на антифриза и реално мога да си променям предварението
лятно време е без корекция и си върви добре,но сега като стана под 10градуса си му слагам корекция и има голяма разлика в вървежа,особено в ниските обороти се изстрелва
на празен ход без корекция ако оборотите са ми 800,с максималната корекция/допълнителни 5килоома към датчика/ оборотите се качват до 1600+
Двигател GU или 1P
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Двигател GU или 1P
Здравейте момчета!!! Благодаря за включването на всички
Виждам, че се заформя хубава дискусия и макар и с риска да се обадя неподготвен ще се включа и аз.
Много се радвам, че moimoi дава и ново въведения и това наистина е яко, защото, това е и целта на форумите, да си помагаме и да се учим един от друг.
Та значи, по начина предложен от moimoi, ще излъжем компа, че ДВГто е студено и той ще направи корекция на предварението (според мен ще даде допълнително предварение, за да има време студеното и не распрашено гориво да изгори), но според jordanik от ауди форума ще увеличи и времето за впръскване на дюзите.
)
Мисля си,
ако използваме стерео потенциометър на който едната секция (5к) свържем последователно към датчика на водата, както прави mojmoj, а другата (?) свържем успоредно на термо датчика на въздуха, което ще намали съпротивлението във веригата и ще излъже компа, че въздуха е топъл -съответно по-малко и той компа, ще намали времето на дюзите (така ще коригираме само предварението) , но с каква стойност трябва да бъде втората секция(и дали ще имаме избор при потенциометрите) аз не се наемам да прогнозирам. По тази логика можем да си направим и дебитомера, като по този начин ще можем да избираме между икономично, нормално и спортно шофиране.
И според мен, за всичко това трябва да имаме качествен ламбда монитор, за да следим каква смес подаваме.
Дано не съм се увлякал много

Много се радвам, че moimoi дава и ново въведения и това наистина е яко, защото, това е и целта на форумите, да си помагаме и да се учим един от друг.
Та значи, по начина предложен от moimoi, ще излъжем компа, че ДВГто е студено и той ще направи корекция на предварението (според мен ще даде допълнително предварение, за да има време студеното и не распрашено гориво да изгори), но според jordanik от ауди форума ще увеличи и времето за впръскване на дюзите.
, но така ще увеличим и разхода на гориво (е все пак -безплатен обяд нямаТемпературен датчик на охлаждащата течност. Датчикът се захранва с еталонно напрежение 5V.Част от това напрежение пада върху терморезистора,който променя своето съпротивление в зависимост от температурата,и се подава към ЕКУ-то.Температурата на двигателя се използва от системата за управление за корекция ъгъла на запалването и продължителността на впръскването.

Мисля си,

И според мен, за всичко това трябва да имаме качествен ламбда монитор, за да следим каква смес подаваме.
Дано не съм се увлякал много

Последна промяна от Милен Минков на Съб 30 ное 2013 23:28, променено общо 3 пъти.
Re: Двигател GU или 1P
stefan4o написа:При положение, че базовото предварение за тоя мотор го дават да е 6 градуса при 950 как така при 2000 ще е пак толкоз?
предполагам,че до тези обороти управлява само времето на впръскване
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Двигател GU или 1P
аз това с потенциометъра го направих понеже колата хич не и се вървеше на бензин когато е студено,особено в ниски обороти подаваш газ а двигателя глъхне и се замисля и реагира бавно,и така до един студен зимен ден някъде под минус 15 градуса сутринта,тръгвам и понеже бързах понастъпих колицата и установих че върви страхотно,от което ми светна че имам проблем с някой температурен датчик-установих че са два-на дебитомера за въздуха и на антифриза,първо пробвах с потенциометъра тоя на дебитомера и разлика не открих,след това го сложих на датчика на антифриза и установих че този датчик и показанията му указват голямо влияние върху управлението на двигателя.установих че датчика има нужда от корекция при температури от около минус 6-7градуса до плюс 10,през останалите температури датчика подава коректни данни .незнам дали проблема ми е в датчика/сменил съм 2/ и с двата нямаше разлика,може и компа да е сдал нещо багажа,все пак е на 24години,но с потенциометъра си реших евтино и трайно проблема.
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Двигател GU или 1P
Здравейте колеги. Днес изпробвах нововаведението на moimoi -ЖЕСТОКО Е
благодаря ти moimoi
. Та значи, автомобила вече се държи по съвсем друг начин, наема дори и в малките обороти( е не е като при 4000), но е много по- добре от преди. Недостатъкът му е, че колкото по-загрява ДВГто -толкова трябва да намаляваме корекцията, но това е бял кахър.
Сигурен съм,че и други колеги биха се радвали да имат такова *копченце*, но не знаят от къде *идва* тока и за това не смеят да пипат. За всички тях ще дам едно кратко пояснение :
Режеш един от двата кабела (без значение кой) свързващи синия датчик, запояваш двужилен тънък, (а може и две отделни жички) но с добра изолация кабел който отвеждаш в купето на удобно за теб място.Взимаш един потенциометър 4.7 килоома, запояваш едната жичка (без значение коя) за средния извод, а другата за един от дата външни, за кой -левия или десния се определя от желаната посока на завъртане за да направи корекция, след това запояваш свободния външен край към средния и си готов.
И побързайте, че на лято няма да ви трябва. 


Сигурен съм,че и други колеги биха се радвали да имат такова *копченце*, но не знаят от къде *идва* тока и за това не смеят да пипат. За всички тях ще дам едно кратко пояснение :
Режеш един от двата кабела (без значение кой) свързващи синия датчик, запояваш двужилен тънък, (а може и две отделни жички) но с добра изолация кабел който отвеждаш в купето на удобно за теб място.Взимаш един потенциометър 4.7 килоома, запояваш едната жичка (без значение коя) за средния извод, а другата за един от дата външни, за кой -левия или десния се определя от желаната посока на завъртане за да направи корекция, след това запояваш свободния външен край към средния и си готов.


-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Двигател GU или 1P
Здравейте, отново съм аз. Искам да помоля колегите притежаващи двигател 1Р да кажат, къде му се намират буксите на ECU и ABS за свързване с външен комп. Също ще попитам и за разход на гориво, бензин-газ.
Предварително Благодаря
Предварително Благодаря
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Двигател GU или 1P
Милен Минков написа:Здравейте колеги. Днес изпробвах нововаведението на moimoi -ЖЕСТОКО Е
Е, ще откриете какво е ръчен смукач!

Последно избутана от Милен Минков на Чет 12 дек 2013 18:28.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта