Двигател GU или 1P

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Двигател GU или 1P

Мнениеот moimoimoi » Пон 25 ное 2013 20:14


аз съм си сложил един допълнителен потенциометър 5 килоома към датчика за температура на антифриза и реално мога да си променям предварението
лятно време е без корекция и си върви добре,но сега като стана под 10градуса си му слагам корекция и има голяма разлика в вървежа,особено в ниските обороти се изстрелва
на празен ход без корекция ако оборотите са ми 800,с максималната корекция/допълнителни 5килоома към датчика/ оборотите се качват до 1600+




Милен Минков
Мнения: 50
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Двигател GU или 1P

Мнениеот Милен Минков » Пон 25 ное 2013 23:20


Здравейте момчета!!! Благодаря за включването на всички :th_up Виждам, че се заформя хубава дискусия и макар и с риска да се обадя неподготвен ще се включа и аз.

Много се радвам, че moimoi дава и ново въведения и това наистина е яко, защото, това е и целта на форумите, да си помагаме и да се учим един от друг.
Та значи, по начина предложен от moimoi, ще излъжем компа, че ДВГто е студено и той ще направи корекция на предварението (според мен ще даде допълнително предварение, за да има време студеното и не распрашено гориво да изгори), но според jordanik от ауди форума ще увеличи и времето за впръскване на дюзите.
Температурен датчик на охлаждащата течност. Датчикът се захранва с еталонно напрежение 5V.Част от това напрежение пада върху терморезистора,който променя своето съпротивление в зависимост от температурата,и се подава към ЕКУ-то.Температурата на двигателя се използва от системата за управление за корекция ъгъла на запалването и продължителността на впръскването.
, но така ще увеличим и разхода на гориво (е все пак -безплатен обяд няма :mhihi )
Мисля си, :screwy ако използваме стерео потенциометър на който едната секция (5к) свържем последователно към датчика на водата, както прави mojmoj, а другата (?) свържем успоредно на термо датчика на въздуха, което ще намали съпротивлението във веригата и ще излъже компа, че въздуха е топъл -съответно по-малко и той компа, ще намали времето на дюзите (така ще коригираме само предварението) , но с каква стойност трябва да бъде втората секция(и дали ще имаме избор при потенциометрите) аз не се наемам да прогнозирам. По тази логика можем да си направим и дебитомера, като по този начин ще можем да избираме между икономично, нормално и спортно шофиране.
И според мен, за всичко това трябва да имаме качествен ламбда монитор, за да следим каква смес подаваме.

Дано не съм се увлякал много :Mr Green Fun

Последна промяна от Милен Минков на Съб 30 ное 2013 23:28, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Двигател GU или 1P

Мнениеот poni » Вто 26 ное 2013 7:24


stefan4o написа:При положение, че базовото предварение за тоя мотор го дават да е 6 градуса при 950 как така при 2000 ще е пак толкоз?

предполагам,че до тези обороти управлява само времето на впръскване


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Двигател GU или 1P

Мнениеот moimoimoi » Вто 26 ное 2013 7:56


аз това с потенциометъра го направих понеже колата хич не и се вървеше на бензин когато е студено,особено в ниски обороти подаваш газ а двигателя глъхне и се замисля и реагира бавно,и така до един студен зимен ден някъде под минус 15 градуса сутринта,тръгвам и понеже бързах понастъпих колицата и установих че върви страхотно,от което ми светна че имам проблем с някой температурен датчик-установих че са два-на дебитомера за въздуха и на антифриза,първо пробвах с потенциометъра тоя на дебитомера и разлика не открих,след това го сложих на датчика на антифриза и установих че този датчик и показанията му указват голямо влияние върху управлението на двигателя.установих че датчика има нужда от корекция при температури от около минус 6-7градуса до плюс 10,през останалите температури датчика подава коректни данни .незнам дали проблема ми е в датчика/сменил съм 2/ и с двата нямаше разлика,може и компа да е сдал нещо багажа,все пак е на 24години,но с потенциометъра си реших евтино и трайно проблема.


Милен Минков
Мнения: 50
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Двигател GU или 1P

Мнениеот Милен Минков » Съб 30 ное 2013 23:19


Здравейте колеги. Днес изпробвах нововаведението на moimoi -ЖЕСТОКО Е :th_up благодаря ти moimoi :bowdown. Та значи, автомобила вече се държи по съвсем друг начин, наема дори и в малките обороти( е не е като при 4000), но е много по- добре от преди. Недостатъкът му е, че колкото по-загрява ДВГто -толкова трябва да намаляваме корекцията, но това е бял кахър.
Сигурен съм,че и други колеги биха се радвали да имат такова *копченце*, но не знаят от къде *идва* тока и за това не смеят да пипат. За всички тях ще дам едно кратко пояснение :
Режеш един от двата кабела (без значение кой) свързващи синия датчик, запояваш двужилен тънък, (а може и две отделни жички) но с добра изолация кабел който отвеждаш в купето на удобно за теб място.Взимаш един потенциометър 4.7 килоома, запояваш едната жичка (без значение коя) за средния извод, а другата за един от дата външни, за кой -левия или десния се определя от желаната посока на завъртане за да направи корекция, след това запояваш свободния външен край към средния и си готов. :drive И побързайте, че на лято няма да ви трябва. :p010


Милен Минков
Мнения: 50
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Двигател GU или 1P

Мнениеот Милен Минков » Съб 07 дек 2013 18:45


Здравейте, отново съм аз. Искам да помоля колегите притежаващи двигател 1Р да кажат, къде му се намират буксите на ECU и ABS за свързване с външен комп. Също ще попитам и за разход на гориво, бензин-газ.

Предварително Благодаря


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Двигател GU или 1P

Мнениеот muns61 » Чет 12 дек 2013 18:28


Милен Минков написа:Здравейте колеги. Днес изпробвах нововаведението на moimoi -ЖЕСТОКО Е :p010

Е, ще откриете какво е ръчен смукач! :biggrin


Последно избутана от Милен Минков на Чет 12 дек 2013 18:28.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ogogin и 84 госта