Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Съб 20 апр 2013 22:06


Какво е "друсел"?
Дросел с правописна грешка или нещо друго?




Потребителски аватар
oska
Мнения: 182
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 17:20
Автомобил: passat
Двигател: AHL
Местоположение: варна

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот oska » Нед 21 апр 2013 10:21


Дросел,да.извинете за грешката :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Нед 21 апр 2013 12:10


Не може да го използваш за зареждане на акумулатор. Възможно е ако го включиш през грец, ама става сложно и по-добре не опитвай.
Ако не искаш да си купиш вземи от някой назаем.


Потребителски аватар
bgeorgiev
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 14:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот bgeorgiev » Пет 14 юни 2013 12:25


mitaka_1 написа:Премахнах R8 /330 ома/ и сега се включва на 7.5v, което вече е добре. Ако някой се интересува да добави към зарядното волт амперметър изграден с контролер може да види тази тема http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=72528&postdays=0&postorder=asc&highlight=pic+%E2%EE%EB%F2%EC%E5%F2%FA%F0&start=0&topicshow=%D2%FA%F0%F1%FF%20%F1%F5%E5%EC%E0%20%ED%E0%20%E0%EC%EF%E5%F0%EC%E5%F2%FA%F0%20%E8%20%E2%EE%EB%F2%EC%E5%F2%FA%F0%20%F1%20PIC от всичките който съм правил AVT2857 работи най добре.



Дали тази схема може да мери правилно ток при пулсиращо напрежение?


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Ronin » Нед 14 юли 2013 22:58


Само да вметна че не е никакъв проблем по време на заряд напрежението на батерията да бъде до 15.5 волта.....така че не се бойте,схемата с тиристора и ценера е уникално проста и гениална.

Sent from my Android device


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Пешо2004 » Пон 15 юли 2013 9:12


Ronin написа:Само да вметна че не е никакъв проблем по време на заряд напрежението на батерията да бъде до 15.5 волта.....така че не се бойте,схемата с тиристора и ценера е уникално проста и гениална.

Sent from my Android device

Колега много зависи какъв акумулатор ще зареждаш.Тези напълно капсулованите (необслужваеми) те съветвам да не ги зареждаш с такъв ток.На повечето такива максималния ток на зареждане е 14,8 волта.Има качествени зарядни, които след първоначалния заряд с малък волтаж и силни ампери стигат постепенно 14,8 волта и в продължение на 2-3 часа го поддържат постоянно(амперите тука също са постоянни). След това поддържат 13,8 волта с много ниски ампери докато не дръпнеш щепсела на зарядното.


petiaka
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 30 яну 2011 16:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот petiaka » Чет 24 окт 2013 17:54


Някой знае ли аналог на транзистор 2T3109? Целия град обиколих и никъде няма такъв :banghead


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот dandan » Чет 24 окт 2013 20:12


Какъвто и да е прав(PNP) транзистор ще ти свърши работа. Ето ти един списък: http://electronics-lab.com/downloads/datasheets/low_power_transistors.html и си избери един, но да е PNP, че има и от другите.
BC177 e разпространен и би трябвало да се намира.


petiaka
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 30 яну 2011 16:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот petiaka » Пет 25 окт 2013 12:34


Ще пробвам с някой, то ще се чуе ако не става :biggrin
Някой знае ли размерите на платката на зарядното от първия пост?


petiaka
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 30 яну 2011 16:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот petiaka » Пон 28 окт 2013 20:17


Никой ли не е изработвал такава платка освен автора на темата :question


sladurra
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 03 фев 2013 21:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот sladurra » Съб 02 ное 2013 20:31


petiaka написа:Никой ли не е изработвал такава платка освен автора на темата :question

Ти прочете ли всички страници или само първата и последната?
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=187926&start=180


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Ronin » Чет 28 ное 2013 23:20


samo ra4na na zavoite написа:Схемата е добра,но виждам малък недостатък.Ако към зарядното се включи силно изтощен акумулатор след натискане на бутона Б релето П2 няма да сработи и зарядното няма да тръгне.Не ,че всеки ден се зареждат такива умрели акумулатори ама все пак се случва.Теябва да се помисли по въпроса.

Аз лично смятам да си направя тази схема на зарядно :)



Пешо2004 написа:
Ronin написа:Само да вметна че не е никакъв проблем по време на заряд напрежението на батерията да бъде до 15.5 волта.....така че не се бойте,схемата с тиристора и ценера е уникално проста и гениална.

Sent from my Android device

Колега много зависи какъв акумулатор ще зареждаш.Тези напълно капсулованите (необслужваеми) те съветвам да не ги зареждаш с такъв ток.На повечето такива максималния ток на зареждане е 14,8 волта.Има качествени зарядни, които след първоначалния заряд с малък волтаж и силни ампери стигат постепенно 14,8 волта и в продължение на 2-3 часа го поддържат постоянно(амперите тука също са постоянни). След това поддържат 13,8 волта с много ниски ампери докато не дръпнеш щепсела на зарядното.

Няма проблем да го правиш и с капсулованите

Sent from my PAP4040_DUO using Tapatalk


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Пешо2004 » Пет 29 ное 2013 10:02


Не искам да споря с теб, но този волтаж е прекалено висок за акумулатори които са напълно необслужваеми. При тях уж има разни тип серпентини, и водата която кипи пак се връща по клетките. Но аз съм сигурен, че известен процент от водата се изпарява и после е невъзможно нивото на електролита да бъде възстановено до границите в които трябва да бъде. Това не е мое мнение, и мога да ти пратя линкове на известни производители на акумулатори с какъв заряд и какво напрежение трябва да се зареждат въпросните.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Ronin » Вто 10 дек 2013 21:34


Не спори,защото живота на който и да било акумулатор не минава на зарядното,дори да се съглася с теб и е вредно,питам колко да е вредно?

Sent from my PAP4040_DUO using Tapatalk


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Ronin » Пон 16 дек 2013 23:29





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта