Какво е "друсел"?
Дросел с правописна грешка или нещо друго?
Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- oska
- Мнения: 182
- Регистриран на: Пет 21 мар 2008 17:20
- Автомобил: passat
- Двигател: AHL
- Местоположение: варна
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Дросел,да.извинете за грешката :)
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Не може да го използваш за зареждане на акумулатор. Възможно е ако го включиш през грец, ама става сложно и по-добре не опитвай.
Ако не искаш да си купиш вземи от някой назаем.
Ако не искаш да си купиш вземи от някой назаем.
- bgeorgiev
- Мнения: 40
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 14:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
mitaka_1 написа:Премахнах R8 /330 ома/ и сега се включва на 7.5v, което вече е добре. Ако някой се интересува да добави към зарядното волт амперметър изграден с контролер може да види тази тема http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=72528&postdays=0&postorder=asc&highlight=pic+%E2%EE%EB%F2%EC%E5%F2%FA%F0&start=0&topicshow=%D2%FA%F0%F1%FF%20%F1%F5%E5%EC%E0%20%ED%E0%20%E0%EC%EF%E5%F0%EC%E5%F2%FA%F0%20%E8%20%E2%EE%EB%F2%EC%E5%F2%FA%F0%20%F1%20PIC от всичките който съм правил AVT2857 работи най добре.
Дали тази схема може да мери правилно ток при пулсиращо напрежение?
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Само да вметна че не е никакъв проблем по време на заряд напрежението на батерията да бъде до 15.5 волта.....така че не се бойте,схемата с тиристора и ценера е уникално проста и гениална.
Sent from my Android device
Sent from my Android device
- Пешо2004
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
- Автомобил: VW Passat Variant 5.5
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ronin написа:Само да вметна че не е никакъв проблем по време на заряд напрежението на батерията да бъде до 15.5 волта.....така че не се бойте,схемата с тиристора и ценера е уникално проста и гениална.
Sent from my Android device
Колега много зависи какъв акумулатор ще зареждаш.Тези напълно капсулованите (необслужваеми) те съветвам да не ги зареждаш с такъв ток.На повечето такива максималния ток на зареждане е 14,8 волта.Има качествени зарядни, които след първоначалния заряд с малък волтаж и силни ампери стигат постепенно 14,8 волта и в продължение на 2-3 часа го поддържат постоянно(амперите тука също са постоянни). След това поддържат 13,8 волта с много ниски ампери докато не дръпнеш щепсела на зарядното.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 30 яну 2011 16:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Някой знае ли аналог на транзистор 2T3109? Целия град обиколих и никъде няма такъв 

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Какъвто и да е прав(PNP) транзистор ще ти свърши работа. Ето ти един списък: http://electronics-lab.com/downloads/datasheets/low_power_transistors.html и си избери един, но да е PNP, че има и от другите.
BC177 e разпространен и би трябвало да се намира.
BC177 e разпространен и би трябвало да се намира.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 30 яну 2011 16:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ще пробвам с някой, то ще се чуе ако не става
Някой знае ли размерите на платката на зарядното от първия пост?

Някой знае ли размерите на платката на зарядното от първия пост?
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 30 яну 2011 16:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Никой ли не е изработвал такава платка освен автора на темата 

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
petiaka написа:Никой ли не е изработвал такава платка освен автора на темата
Ти прочете ли всички страници или само първата и последната?
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=187926&start=180
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
samo ra4na na zavoite написа:Схемата е добра,но виждам малък недостатък.Ако към зарядното се включи силно изтощен акумулатор след натискане на бутона Б релето П2 няма да сработи и зарядното няма да тръгне.Не ,че всеки ден се зареждат такива умрели акумулатори ама все пак се случва.Теябва да се помисли по въпроса.
Аз лично смятам да си направя тази схема на зарядно :)
Пешо2004 написа:Ronin написа:Само да вметна че не е никакъв проблем по време на заряд напрежението на батерията да бъде до 15.5 волта.....така че не се бойте,схемата с тиристора и ценера е уникално проста и гениална.
Sent from my Android device
Колега много зависи какъв акумулатор ще зареждаш.Тези напълно капсулованите (необслужваеми) те съветвам да не ги зареждаш с такъв ток.На повечето такива максималния ток на зареждане е 14,8 волта.Има качествени зарядни, които след първоначалния заряд с малък волтаж и силни ампери стигат постепенно 14,8 волта и в продължение на 2-3 часа го поддържат постоянно(амперите тука също са постоянни). След това поддържат 13,8 волта с много ниски ампери докато не дръпнеш щепсела на зарядното.
Няма проблем да го правиш и с капсулованите
Sent from my PAP4040_DUO using Tapatalk
- Пешо2004
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
- Автомобил: VW Passat Variant 5.5
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Не искам да споря с теб, но този волтаж е прекалено висок за акумулатори които са напълно необслужваеми. При тях уж има разни тип серпентини, и водата която кипи пак се връща по клетките. Но аз съм сигурен, че известен процент от водата се изпарява и после е невъзможно нивото на електролита да бъде възстановено до границите в които трябва да бъде. Това не е мое мнение, и мога да ти пратя линкове на известни производители на акумулатори с какъв заряд и какво напрежение трябва да се зареждат въпросните.
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Не спори,защото живота на който и да било акумулатор не минава на зарядното,дори да се съглася с теб и е вредно,питам колко да е вредно?
Sent from my PAP4040_DUO using Tapatalk
Sent from my PAP4040_DUO using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Vaklin1982 и 35 госта