Механизъм за превключване на скорости голф 2 1.6D

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
polkut
Мнения: 132
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 10:43
Автомобил:
Двигател:

Механизъм за превключване на скорости голф 2 1.6D

Мнениеот polkut » Сря 27 ное 2013 21:32


Здравейте колеги! Днес смених двигателя на моя голф. Бях със 1.6D с код JP. Сложих му същия двигател (1.6D JP), но новият двигател е със 5 степенна скоростна кутия, докато моя беше с 4 скорости. Понеже съм много умен в моргата реших че скоростния механизъм от лоста за скорости до скоростната кутия са еднакви и няма да го взимам и ся го ям големия. Въпросите са ми: целият механизъм от лоста, до скоростната кутия ли трябва да се сменя, защото в момента имам само 3-та и 4-та скорост. Нямам задна, първа, втора и пета. Или трябва да се смени само определена част/и от този механизъм. Друго... колко вървят чисто нови такива механизми и колко са по моргите? Когато ида в морга да гледам за такъв механизъм как да позная кой е за 4 и кой за 5 скорости. Благодаря предварително на отзовалите се :love.vwclub :beer




batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Механизъм за превключване на скорости голф 2 1.6D

Мнениеот batVenci » Чет 28 ное 2013 22:13


Колега, проблема не е толкова голям. Има една малка пластмасова част-лост, хваната директно към единият лост на скоростната кутия, която е различна при избирачите на 4 и 5 степенните СК. На самата малка пластмаса си пише на немски 4 gang или 5 gang, в зависимост за каква СК е предназначена. Може да се вземе от старото купе от автоморгата, но навремето съм я купувал и от Ауто+. От тази малка пластмаса зависи включването на първа, втора и задна скорост. Превключването на пета скорост зависи от малка корекция на кутията в купето, в която е монтиран лоста за скоростите. Просто тази кутия се изрязва леко от дясно, с цел по-голям ход на лоста на дясно, когато се налага смяна на пета скорост. Общо взето е това, така постъпих когато преди няколко години смених старата 4-степенна СК с 5-степенна. След тези корекции превключването на скоростите при мен стана нормално, при преминаването от 4 на 5-степенна СК.


polkut
Мнения: 132
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 10:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Механизъм за превключване на скорости голф 2 1.6D

Мнениеот polkut » Чет 28 ное 2013 23:16


Колега благодаря ти много! Днес бях в една морга и им обеснявам кво е станало, онея вдигат рамене и викат нз ква част ти трябва даже започнаха да ме убеждават, че е заминала скоростната кутия. Тая вечер не издържах и ходих да я джътна, оказа се че влизат и първа и втора... първа е на задна, а втора е натискаш лоста надолу все едно ще вкарваш задна + втора. За пета четох теми за бензинови мотори и разбрах че и при мен няма да е по различно от това да изежа под лоста. Имаш ли някакви снимки да видя къде и колко горе долу трябва да се изреже? + бонус въпрос :D от щеката за маслото там където влиза в двигателя долу ми сълзи масло. Има ли някакви гумени уплатнения които се сменят там или да си го почистя и намажа със силикон :love.vwclub


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Механизъм за превключване на скорости голф 2 1.6D

Мнениеот batVenci » Пет 29 ное 2013 0:21


За съжаление не мога да пратя снимки, но си мисля, че с думи добре го описах случая. Първо става въпрос за пластмасовото лостче, което натиска единия лост на скоростната кутия. Захванато е директно към СК и при петстепенните е по-късо, на което на немски пише 5 gang (може би така е само за оригиналните). Ако в автоморгата незнаят за него, то във веригите като Ауто+, Еуро07 и т.н. знаят, како по спомен не струва скъпо. На долната снимка е елемент №36.
http://media.snimka.bg/3874/014002928.jpg
Лостчето изглежда така:
http://www.vwclub.bg/forum/download/file.php?id=24296
Иначе при разширяването на кутията на лоста в купето (кутията е около позиции №№3 и 4 на снимката), нищо особено - просто се разширява от дясно, чрез леко изрязване на ламарината от дясно, докъто при движение на лоста на дясно и напред ще може да се оцели пета скорост без да пречи кутията на нормалния ход на лоста. При 4-степенните кутии там пространството е ограничено.
Накрая за прецизно регулиране на хода на лоста наляво-надясно се разхлабва скобата №37, стегната с гайката-болта, елементи №№38 и 39 съотвенто. За тази операция трябва канал.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Механизъм за превключване на скорости голф 2 1.6D

Мнениеот batVenci » Пет 29 ное 2013 0:43


Иначе на "бонус въпроса" отговора е, че доколкото знам там връзката е запресована между тази пръчка и блока на двигателя, т.е. няма гумени уплътнители и т.н. Според мен проблема с това сълзене е от друго естество, а именно може да има проблем с картерната вентилация на двигателя. При работещ двигател на празен ход, при извадена щека за измерване на маслото, не трябва да има голямо газово издухване, да не кажа то трябва да е много малко, при изправна картерна вентилация на двигателя и при добра компресия на двигателя, разбира се. Ако двигателя е "издухан" или има големи пропуски на газове в цилиндро-буталната група, т.е. ниска компресия, то количеството на картерните газове естествено става изключително голямо. Но едва ли нещата са стигнали чак до там и затова първо е необходимо да се провери въпросната вентилация на картерните газове за запушвания, при леки течове от нестандартни сглобки на блока на двигателя.


polkut
Мнения: 132
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 10:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Механизъм за превключване на скорости голф 2 1.6D

Мнениеот polkut » Пет 29 ное 2013 10:00


От щеката няма никакво духане, нито на външен вид, нито като си сложиш палеца на нея. Обаче просто там от тази сглобка си сълзи. Още не съм сменил маслото и забелязвам, че то е на MAX. Възможно ли е да избива за това.

П.С. взех си 5gang лостче и с леки корекции по 37 38 и 39 имам всички без 5та. Остана да резна само ламарината :th_up


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Механизъм за превключване на скорости голф 2 1.6D

Мнениеот batVenci » Пет 29 ное 2013 16:47


Въпреки, че моето масло е доста над макс на щеката, от основата на пръчката на щеката не съм забелязъл да сълзи. Явно тази сглобка е хлабава и трябва да се уплътни, щом няма силно издухване на картерни газове. Все пак това сълзене само по себе си е по-скоро козметичен дефект, но явно дразни и трябва да се оправи.


golfmk1
Low rider
Мнения: 5573
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Механизъм за превключване на скорости голф 2 1.6D

Мнениеот golfmk1 » Пет 29 ное 2013 17:09


Номер 46 също е различен при 4 и 5 скорости :wink Освен ако не си взел новата кутия с него де :mhihi


polkut
Мнения: 132
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 10:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Механизъм за превключване на скорости голф 2 1.6D

Мнениеот polkut » Пет 29 ное 2013 22:26


Трябва да е с кутията, не помня вече :biggrin


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Механизъм за превключване на скорости голф 2 1.6D

Мнениеот samo_pechka » Пет 29 ное 2013 22:37


:love.vwclub polkut ти ме пита на лични , но не всичко си знам ( спомням) друго си е ,когато и др. колега по-запознат от мен се включи :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Механизъм за превключване на скорости голф 2 1.6D

Мнениеот stefan4o » Пет 29 ное 2013 22:43


БатВенци, едни момчета от автосервиз ми твърдяха също като теб, че се реже в купето ламарината, за да има ход 5-та скорост. Понеже и аз минах от 4 на 5-степенна кутия на старата ми Джета. Нищо подобно... Нищо не се реже. Просто се сменят някои неща по пр. механизъм и нещата си стават като от завода. При мен моторът беше 1.3 към 1.6 АБУ, които са с 085 кутии, ама принципът е същият. :beer
Конкретно на колегата му трябват следните два елемента, за да може да си включва нормално всички предавки:
1. selector rod
191 711 595 - 4 spd.
191 711 595 A - 5 spd.
2.Relay lever
191 711 201 E - 4 spd.
191 711 201 F - 5 spd.
Според мен тези две неща са му нужни без да реже нищо по купето и/или около скоростния лост :a045
От схемата на БатВенци това са номер 36 и номер 46.


polkut
Мнения: 132
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 10:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Механизъм за превключване на скорости голф 2 1.6D

Мнениеот polkut » Съб 30 ное 2013 10:49


stefan4o ей сега проверих в един магазин... искат ми 75лв. с доставката за 191 711 201 F - 5 spd :eek Трябвало да си я търся тази част в представителството на VW.
Как изглежда тази част спрямо 4speed. По-голяма по-малка. Какви са разликите да търся по моргите.


golfmk1
Low rider
Мнения: 5573
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Механизъм за превключване на скорости голф 2 1.6D

Мнениеот golfmk1 » Съб 30 ное 2013 13:35


Просто търси 5-степенна кутия.Погледни си на старата 4-степенна кутия дали стои.Ако стои значи твоето е от 5-степенната кутия icon_idea След това търси каквото и да е :th_up


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Механизъм за превключване на скорости голф 2 1.6D

Мнениеот stefan4o » Съб 30 ное 2013 18:17


polkut написа:stefan4o ей сега проверих в един магазин... искат ми 75лв. с доставката за 191 711 201 F - 5 spd :eek Трябвало да си я търся тази част в представителството на VW.
Как изглежда тази част спрямо 4speed. По-голяма по-малка. Какви са разликите да търся по моргите.

Във форума продават един милион такива коли на части. Защо се занимаваш с магазини, това не са гуми или тампони да ги купуваш нови. На практика тези части се сменят само като правиш такава трансформация, според мен. Отвори раздел продава и разгледай колите. Попитай някой колега, дай му 20 ако трябва 30 лева за тия две неща и си карай заводска 5-степенна кутия, вместо да режеш и да побългаряваш.


polkut
Мнения: 132
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 10:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Механизъм за превключване на скорости голф 2 1.6D

Мнениеот polkut » Пон 02 дек 2013 10:53


Колеги оказва се че съм с Relay lever за 5 степенна скоростна кутия. Моето си стои на старата скоростна. Не знам защо (може би заради луфт в самия механизъм за превключване на скоростите), но без рязане не станаха работите. Изрязах само една черна пластинка, която е в кутията на скоростния лост, не се е налагало да режа от купето на колата. След това с малко настройки на 37 38 39 станаха нещата. Важното е, че вече всички скорости са на лице. Благодаря на всички колеги които помогнаха. Едва ли щях да се справя без вас :love.vwclub



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: laleto_1, vandu и 44 госта