


Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: Сря 24 дек 2008 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?
Здравейте. Колата е Polo Variant TDI 1998 г. Случаят е такъв, карам основно градско над 30-40 минути без да я гася и онзи ден, като застудя, като увеличих на втора степен парното температурата на колата падна на 70 градуса. А въздуха, който излизаше от парното беше между хладък и топъл. С майстора ми на другия ден тествахме, но извънградско и на по-спортно каране и нямаше проблем. Според него няма нужда от нов, но на мен ми е на мисъл този проблем. Моля, ако някой се е сблъсквал с проблема да сподели. Благодаря.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?
градско,селско и т.н трябва да държи 90г и да не мърда-сменяй
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?
А допълнителен подгрев на антифриза има ли?
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: Сря 24 дек 2008 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?
Има три свещи за допълнителен подгрев на антифриза.
И аз смятам, че без значение какво е управлението трябва да държи 90 градуса и да не се влияе от силата на парното, но според майстора няма нужда.
И аз смятам, че без значение какво е управлението трябва да държи 90 градуса и да не се влияе от силата на парното, но според майстора няма нужда.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?
И аз бих подкрепил мнението на майстора ти.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?
По принцип,няма как да не се влияе от парното но на 2ра степен да пада температурата-значи нещо не е в ред!Провери подгревните свещи и динамото също колко зарежда,защото подгрева се влияе от зареждането на динамото.
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: Сря 24 дек 2008 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?
Аз също вярвам на майстора си, но имам колата от 3 години и до сега не съм забелязал такова нещо, та за това рекох да попитам и тук, ако някой се е сблъсквал с проблема. Иначе лесно ще ми го смени човека, но той самия ми каза, че не смята за нужно това действие. От друга страна, когато стане още по-студено по тази логика аз няма да имам парно в купето.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?
Ами именно не може всичко да ти е в ред и да нямаш парно.все има нещо,но исчакай ако искаш и ще го разбереш със сигурност.
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: Сря 24 дек 2008 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?
Абе, то парно има, но не е с нужната топлина, която би трябвало да бъде. Тоест стоя си вътре със зимно яке и не ми е жега и то на предната седалка. Ами тези отзад?
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: Сря 24 дек 2008 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?
Здравейте. От сутринта тествам при 70 градуса горния маркуч е топъл до половината, а долния /ако съм го уцелил, че има много/ е студен. При 90 градуса горния е горещ долния студен. Като излязох извън града колата си държи 90 гр и парно си има, но все пак е 3-4 градуса навън.
- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?
Ако наистина при 90 градуса долния ти маркуч е студен значи термостата е изправен. Ако двигателя работи на малка мощност отпадъчната топлина (демек топлината, която отива в антифриза) е малко и парното е достатъчно да я отнеме всичката, затова ти пада температурата. Термостата не произвежда топлина, а само спира антифриза към големия радиатор, щом долния маркуч е студен значи термостата си върши работата добре.
Не се вкарвай в излишни филми, карай си колата.
Не се вкарвай в излишни филми, карай си колата.
- tremendous
- Мнения: 124
- Регистриран на: Сря 15 юли 2009 20:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?
Аз искам да попитам за да не пускам нова тема ще използвам на колегата , надявам се няма нищо против. 1.9 ААЗ с 2 перки на радиатора - при запалване на двигателя почва да грее горния маркуч , долния напълно студен. На 70° горния е горещ - долния е топъл , на 90° и двата са еднакво горещи. Лятото на продължителни баири или задръствания вдига 95°- включва 1-ва степен / следя по оборотите на двигателя на празен ход/ - не достига , вдига 110- включва 2-ра степен и сваля на 95° и цикалът се повтаря. Зимата рядко вдига 90°. Според вас това нормално поведение ли е на охладителната система ?
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?
tremendous написа:Аз искам да попитам за да не пускам нова тема ще използвам на колегата , надявам се няма нищо против. 1.9 ААЗ с 2 перки на радиатора - при запалване на двигателя почва да грее горния маркуч , долния напълно студен. На 70° горния е горещ - долния е топъл , на 90° и двата са еднакво горещи. Лятото на продължителни баири или задръствания вдига 95°- включва 1-ва степен / следя по оборотите на двигателя на празен ход/ - не достига , вдига 110- включва 2-ра степен и сваля на 95° и цикалът се повтаря. Зимата рядко вдига 90°. Според вас това нормално поведение ли е на охладителната система ?
Не е нормално!Търси запушватия по системата или превъртяла в оста си турбинка на водната помпа или друг проблем.
А за автора на темата-ще се самоцитирам от друга тема:
Да споделя малко пресен личен опит по темата.
Карам 1.9ТДИ,АФН от 4г.и съм изчел доста инфо за бавното загряване,високото КПД и т.н. на тези двигатели.
Та преди миналата зима реших да проверя въпросните 3 свещи и да сменя изгорелите и да мръзна по-малко в студовете.И се разочаровах-и трите здрави

Тест на стария(оригиналния-щампи номер и т.н.) от любопитство.Мислех,че стои леко отворен,но нищо подобно-плътно затваря,но започва да отваря при 63-65гр.

Та сега малко за градусите(мисля знаете-не са това,което виждате ) с нов,проверен термостат и здрави свещи.След неколкократни опити градско-загрява осезаемо по-бързо от преди

И тази неделя,сравнително топло,+5+7гр. и на магистралата- 30км,после 2км по третокласен път,стрелката на 90гр.Спирам и веднага меря:
-антифриза в казанчето:62,64гр.
-маслото в картера:80гр.
-долния маркуч-студен.
Та с изправен термостат и пуснато парно,при такива температури въобще не се стига до големия кръг на охладителната система .Термостата стои ЗАТВОРЕН.
Лятото ще видим
- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo Variant TDI 1998 г. Дали съм за термостат?
tremendous написа:Аз искам да попитам за да не пускам нова тема ще използвам на колегата , надявам се няма нищо против. 1.9 ААЗ с 2 перки на радиатора - при запалване на двигателя почва да грее горния маркуч , долния напълно студен. На 70° горния е горещ - долния е топъл , на 90° и двата са еднакво горещи. Лятото на продължителни баири или задръствания вдига 95°- включва 1-ва степен / следя по оборотите на двигателя на празен ход/ - не достига , вдига 110- включва 2-ра степен и сваля на 95° и цикалът се повтаря. Зимата рядко вдига 90°. Според вас това нормално поведение ли е на охладителната система ?
При 70 градуса все още трябва да е ледено студен долния маркуч. Купи си друг термостат и задължително го пробвай в тенджера преди да го монтираш. Колегата над мен много добре е обяснил за пробването. Обаче това за превъртялата турбинка и запушванията не ми се вижда много логично. Самия той е имал същите симптоми допреди 2 седмици и се е оправил само със смяна на термостат. В дългия си пост не споменава да е търсил запушвания или превъртели турбинки.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 50 госта