Здравейте колеги смених дебитомера на полото с BOSCH и тъкмо се кефих че взех да чувам турбото и на четвърта малко нат 3000об, колата заби изписа грешка 17958,прочетох много за тази грешка и се надявам да е от клапана,защото проверих вакуумите и мисля че са наред. Ето графика преди и сл ед като заби, който разбира да каже дали турбото работи нормално
Един майстор бара маркуча от турбото към кулера и каза че не надува както трябва а на графиката ми показа 2080 като най-високи стойности в движение
Ако някой разбира моля за инфо.Благодаря предварително.
Имам и лог конвертирах го ето



Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер-Решен
- martin_2003
- Мнения: 102
- Регистриран на: Чет 28 яну 2010 22:43
- Автомобил: POLO
- Двигател: AGR
- Местоположение: karlovo
Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер-Решен
Последна промяна от martin_2003 на Сря 25 дек 2013 11:51, променено общо 2 пъти.
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер
Колега грешката е за пренадуване!
Нищо не раазбирам от тази "кардиограма" на полото .
Аз си правя логове на 3,10,11 канал от 1500 до 3500 оборота на 3-та или 4-та.От дебитомер е малко вероятно да пренадува.Провери уестгейта,Н-75,колектор и катализатор!
Нещо го затапва и пренадува.
Нищо не раазбирам от тази "кардиограма" на полото .

Аз си правя логове на 3,10,11 канал от 1500 до 3500 оборота на 3-та или 4-та.От дебитомер е малко вероятно да пренадува.Провери уестгейта,Н-75,колектор и катализатор!
Нещо го затапва и пренадува.
- ел.техника
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер
Колега,аз съм с такъв мотор и преди време му брах ядовете,само че от недонадуване.При нас управлението на турбото е по просто.При мен недонадуването идваше от запушено гърне заместител на катализатора.При теб пренадуването може да е от ръждясал уестгейт/разтоварващия клапан на самата турбина/ или повреда в мембраната му,или повреден N75.Пипни с ръка клапан N75,докато колата работи на тихи,трябва да усатиш ясно как тупти.Дано съм бил полезен...
- martin_2003
- Мнения: 102
- Регистриран на: Чет 28 яну 2010 22:43
- Автомобил: POLO
- Двигател: AGR
- Местоположение: karlovo
Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер
ел.техника написа:Колега,аз съм с такъв мотор и преди време му брах ядовете,само че от недонадуване.При нас управлението на турбото е по просто.При мен недонадуването идваше от запушено гърне заместител на катализатора.При теб пренадуването може да е от ръждясал уестгейт/разтоварващия клапан на самата турбина/ или повреда в мембраната му,или повреден N75.Пипни с ръка клапан N75,докато колата работи на тихи,трябва да усатиш ясно как тупти.Дано съм бил полезен...
Ами на там клоня клапана и уестгейта като второто май ще е по вероятно,но ще почна от най-дребните нещица,та това ли е клапана н75
- ел.техника
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер
Да това е,но под буксата трябва да има трети щуцер.На тази снимка невиждам такъв. 

- martin_2003
- Мнения: 102
- Регистриран на: Чет 28 яну 2010 22:43
- Автомобил: POLO
- Двигател: AGR
- Местоположение: karlovo
Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер
ел.техника написа:Да това е,но под буксата трябва да има трети щуцер.На тази снимка невиждам такъв.
Има щуцер тази снимка е от нета.Колега твоя клапан знаеш ли с каква буква завършва моя е F не знам има ли значение.Имам и още един клапан който стои между този и маркучето от студената страна на турбото.Когато имам възможност ще го снимам.
- ел.техника
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер
Колега,няма никакво значение клапана с каква буква е накрая.Мисля,че само буксата е различна.Всички вършат една и съща работа,стига да са за налягане,а не за вакуум,както е при 110 те.Аз имам резервни и от двата модела,с овалната букса и с четвъртитата букса.С номера 7.01037.02 и 7.21895.55.И с двата модела колата работи идеално и като ги пипнеш се чустват как туптят.Иначе другите клапани командват клапата за меко гасене на двигателя и ЕГР а.
- martin_2003
- Мнения: 102
- Регистриран на: Чет 28 яну 2010 22:43
- Автомобил: POLO
- Двигател: AGR
- Местоположение: karlovo
Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер
Здр. днес ми остана време и човърках колата като я запаля Н75 няма никакви трептения цъкания и нещо което да покаже че работи. Свалих клапана Н75 и като надувах през щуцерите духа от всички,почуках го от тук от там след което сглобих всичко както си беше и като дадох контакт започна едно непрекъснато цъкане от Н75 до като запалих колата после пак млъкна.Изчетох много теми за работата на Н75,но не разбрах при моторите без променлива геометрия как работи? При мен е вързан така:
-на щуцера от горе идва налягане от турбото
-на щуцера от долу идва вакум от пластмасовата тръба преди турбото
-страничния щуцер отива на цилиндъра който командва разтоварващия клапан
Та този цилиндър с налягане ли се командва или с вакум?
-на щуцера от горе идва налягане от турбото
-на щуцера от долу идва вакум от пластмасовата тръба преди турбото
-страничния щуцер отива на цилиндъра който командва разтоварващия клапан
Та този цилиндър с налягане ли се командва или с вакум?
- ел.техника
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер
Колега,по твоите обяснения,N75 е заминал.А ако клапана е като този на снимката,трябва да е вързан така:на куцера под буксата идва налягане от турбината,от другата страна този,който е точно срещу него отива в пластмасовата тръба от възд.филтър към турбото,този който е перпендикулярен на тях се връзва с уестгейта на турбото.Успех. 

- martin_2003
- Мнения: 102
- Регистриран на: Чет 28 яну 2010 22:43
- Автомобил: POLO
- Двигател: AGR
- Местоположение: karlovo
Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер
ел.техника написа:Колега,по твоите обяснения,N75 е заминал.А ако клапана е като този на снимката,трябва да е вързан така:на куцера под буксата идва налягане от турбината,от другата страна този,който е точно срещу него отива в пластмасовата тръба от възд.филтър към турбото,този който е перпендикулярен на тях се връзва с уестгейта на турбото.Успех.
Здравейте ето един проблем е решен,въпреки многото теми за този прословут Н75 мислех че само тези с променливата геометрия го имат, та след смяната му колата вече не забива.Едно голямо благодаря на колегата ел.техника

Весели празници на всички

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта