Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер-Решен

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
martin_2003
Мнения: 102
Регистриран на: Чет 28 яну 2010 22:43
Автомобил: POLO
Двигател: AGR
Местоположение: karlovo

Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер-Решен

Мнениеот martin_2003 » Нед 24 ное 2013 17:13


Здравейте колеги смених дебитомера на полото с BOSCH и тъкмо се кефих че взех да чувам турбото и на четвърта малко нат 3000об, колата заби изписа грешка 17958,прочетох много за тази грешка и се надявам да е от клапана,защото проверих вакуумите и мисля че са наред. Ето графика преди и сл ед като заби, който разбира да каже дали турбото работи нормално
лог на AGR.JPG

Един майстор бара маркуча от турбото към кулера и каза че не надува както трябва а на графиката ми показа 2080 като най-високи стойности в движение
Ако някой разбира моля за инфо.Благодаря предварително.
Имам и лог конвертирах го ето
LOG-01-003-010-002.xls
(60.5 KиБ) Свален 173 пъти

Последна промяна от martin_2003 на Сря 25 дек 2013 11:51, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер

Мнениеот nasko1978 » Нед 24 ное 2013 17:24


Колега грешката е за пренадуване!
Нищо не раазбирам от тази "кардиограма" на полото . :mhihi
Аз си правя логове на 3,10,11 канал от 1500 до 3500 оборота на 3-та или 4-та.От дебитомер е малко вероятно да пренадува.Провери уестгейта,Н-75,колектор и катализатор!
Нещо го затапва и пренадува.


Потребителски аватар
ел.техника
Мнения: 227
Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
Автомобил: GOLF4 TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Северозападна BG

Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер

Мнениеот ел.техника » Нед 24 ное 2013 19:44


Колега,аз съм с такъв мотор и преди време му брах ядовете,само че от недонадуване.При нас управлението на турбото е по просто.При мен недонадуването идваше от запушено гърне заместител на катализатора.При теб пренадуването може да е от ръждясал уестгейт/разтоварващия клапан на самата турбина/ или повреда в мембраната му,или повреден N75.Пипни с ръка клапан N75,докато колата работи на тихи,трябва да усатиш ясно как тупти.Дано съм бил полезен...


Потребителски аватар
martin_2003
Мнения: 102
Регистриран на: Чет 28 яну 2010 22:43
Автомобил: POLO
Двигател: AGR
Местоположение: karlovo

Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер

Мнениеот martin_2003 » Нед 24 ное 2013 21:03


ел.техника написа:Колега,аз съм с такъв мотор и преди време му брах ядовете,само че от недонадуване.При нас управлението на турбото е по просто.При мен недонадуването идваше от запушено гърне заместител на катализатора.При теб пренадуването може да е от ръждясал уестгейт/разтоварващия клапан на самата турбина/ или повреда в мембраната му,или повреден N75.Пипни с ръка клапан N75,докато колата работи на тихи,трябва да усатиш ясно как тупти.Дано съм бил полезен...

Ами на там клоня клапана и уестгейта като второто май ще е по вероятно,но ще почна от най-дребните нещица,та това ли е клапана н75
026906283F.jpg
026906283F.jpg (12.98 KиБ) Видяна 2251 пъти


Потребителски аватар
ел.техника
Мнения: 227
Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
Автомобил: GOLF4 TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Северозападна BG

Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер

Мнениеот ел.техника » Пон 25 ное 2013 19:05


Да това е,но под буксата трябва да има трети щуцер.На тази снимка невиждам такъв. :exclaim


Потребителски аватар
martin_2003
Мнения: 102
Регистриран на: Чет 28 яну 2010 22:43
Автомобил: POLO
Двигател: AGR
Местоположение: karlovo

Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер

Мнениеот martin_2003 » Вто 26 ное 2013 0:19


ел.техника написа:Да това е,но под буксата трябва да има трети щуцер.На тази снимка невиждам такъв. :exclaim

Има щуцер тази снимка е от нета.Колега твоя клапан знаеш ли с каква буква завършва моя е F не знам има ли значение.Имам и още един клапан който стои между този и маркучето от студената страна на турбото.Когато имам възможност ще го снимам.


Потребителски аватар
ел.техника
Мнения: 227
Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
Автомобил: GOLF4 TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Северозападна BG

Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер

Мнениеот ел.техника » Сря 27 ное 2013 19:21


Колега,няма никакво значение клапана с каква буква е накрая.Мисля,че само буксата е различна.Всички вършат една и съща работа,стига да са за налягане,а не за вакуум,както е при 110 те.Аз имам резервни и от двата модела,с овалната букса и с четвъртитата букса.С номера 7.01037.02 и 7.21895.55.И с двата модела колата работи идеално и като ги пипнеш се чустват как туптят.Иначе другите клапани командват клапата за меко гасене на двигателя и ЕГР а.


Потребителски аватар
martin_2003
Мнения: 102
Регистриран на: Чет 28 яну 2010 22:43
Автомобил: POLO
Двигател: AGR
Местоположение: karlovo

Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер

Мнениеот martin_2003 » Нед 01 дек 2013 17:34


Здр. днес ми остана време и човърках колата като я запаля Н75 няма никакви трептения цъкания и нещо което да покаже че работи. Свалих клапана Н75 и като надувах през щуцерите духа от всички,почуках го от тук от там след което сглобих всичко както си беше и като дадох контакт започна едно непрекъснато цъкане от Н75 до като запалих колата после пак млъкна.Изчетох много теми за работата на Н75,но не разбрах при моторите без променлива геометрия как работи? При мен е вързан така:
-на щуцера от горе идва налягане от турбото
-на щуцера от долу идва вакум от пластмасовата тръба преди турбото
-страничния щуцер отива на цилиндъра който командва разтоварващия клапан
Та този цилиндър с налягане ли се командва или с вакум?


Потребителски аватар
ел.техника
Мнения: 227
Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
Автомобил: GOLF4 TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Северозападна BG

Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер

Мнениеот ел.техника » Нед 01 дек 2013 19:56


Колега,по твоите обяснения,N75 е заминал.А ако клапана е като този на снимката,трябва да е вързан така:на куцера под буксата идва налягане от турбината,от другата страна този,който е точно срещу него отива в пластмасовата тръба от възд.филтър към турбото,този който е перпендикулярен на тях се връзва с уестгейта на турбото.Успех. :th_up


Потребителски аватар
martin_2003
Мнения: 102
Регистриран на: Чет 28 яну 2010 22:43
Автомобил: POLO
Двигател: AGR
Местоположение: karlovo

Re: Поло 1.9TDI AGR проблем след смяна на дебитомер

Мнениеот martin_2003 » Сря 25 дек 2013 11:51


ел.техника написа:Колега,по твоите обяснения,N75 е заминал.А ако клапана е като този на снимката,трябва да е вързан така:на куцера под буксата идва налягане от турбината,от другата страна този,който е точно срещу него отива в пластмасовата тръба от възд.филтър към турбото,този който е перпендикулярен на тях се връзва с уестгейта на турбото.Успех. :th_up

Здравейте ето един проблем е решен,въпреки многото теми за този прословут Н75 мислех че само тези с променливата геометрия го имат, та след смяната му колата вече не забива.Едно голямо благодаря на колегата ел.техника :bowdown и през следващата година повече хора да се отзовават и да си помагаме,защото най-лесно е да закараш колата на майстор и за някаква дреболия да олекнеш минимум 50лв. само за ремонт.
Весели празници на всички :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 46 госта