Здравейте колеги, случая е следния стария мотор е прегрят зверски в следствие на което мотора блокира.Собственика я кара в сервиз и там му казват че има двигател за него, който в последствие разбрахме че е 1.9 1Z та така накракто монтират го с ГНП от стария мотор /1.6 тд/ и му го връчват.
Колата пали и работи добре но неще да върви.
Как най-безболезнено може да се подкара нормално и какво трябва да се смени за да тръгне?



Пасат б3 1.6 тд към 1.9 тди 1Z
- ch5393ah
- Мнения: 157
- Регистриран на: Нед 10 юни 2007 18:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Котел
Re: Пасат б3 1.6 тд към 1.9 тди 1Z
Като за начало на двата мотора главите и дюзите са различни, мисля че и буталата им са различни......, но най-вероятно не върви от това, че помпата на тд то не за дюзите на тди то....
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: Пасат б3 1.6 тд към 1.9 тди 1Z
пуши ли като си направи работната температура и се подгони,как е направено управлението на турбото(има разлика между турбото на 1,6 и 1,9 като принцип на задействане).ГНТ на 1,6 по принцип може да си храни 1,9 но с пускане на повече гориво(това нещо извършено ли е).
Защо така като са се дали сума пари,не са дадени още мъничко,че човека да си караше реален 1З.
Защо така като са се дали сума пари,не са дадени още мъничко,че човека да си караше реален 1З.
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
- ch5393ah
- Мнения: 157
- Регистриран на: Нед 10 юни 2007 18:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Котел
Re: Пасат б3 1.6 тд към 1.9 тди 1Z
Кое турбо е оставено....
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Пасат б3 1.6 тд към 1.9 тди 1Z
Турбото е гарет т2, и не не пуши... работи като часовник.Днеска човека си го взе и го закара при баш майстори те да го дооправят.А те му казали, че ще му сложат ГНП от ААЗ и ще се успи работата
Проблемите му бяха че нямаше мощност и не се форсираше като хората.

Проблемите му бяха че нямаше мощност и не се форсираше като хората.
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат б3 1.6 тд към 1.9 тди 1Z
Няма да има мн разлика дори и с ГНП от AAZ . Но съм любопитен все пак , как ще е . Ние навремето правихме едни експерименти- АХУ с механично ГНП от AAZ , дюзите и тръбичките към тях - от АХУ, турбото си беше от AAZ-ета + кулер от ТДИ, от тях като резултат : колата пали адски леко , дори и в студ , странното е ,че единия път бяхме забравили дори и лулите за свещите , да ги натикаме . Т.е. колата запали от раз и без подгрев- ма сутрин рано ( под нулата беше- спомням си ), на обяд разбрахме ,че не са подвързани свещите
Работи добре на място - мърка
като я подкарахме , усетихме следното , колата до към 3 - 3.500 оборота ( вече зор )- става, оттам насетне - никой няма
бе гориво ли не бутахме , бе турбо ли..няма и няма
До към средни приятно изджасква кръста
при реденето на скоростите . Колата така замина в ръцете на едни "бразилци", доскоро я караха
Без кадърна преработка е трудна работа , знам ,че става . Просто във високите се получава недостиг на мазут
и заради това куца вървежа . Колега беше споменал в друга тема , че за да стане що годе добре ( т.е. да е почти идеално
) се криви едно желязо в ГНП-ето и така се гарантира нужното гориво във високите , но не се сещам кой беше колегата
мисля в темите за мТДИ беше
Не съм го правил това, щото и колата не беше моя ,че да подходя толкова радикално
Сега ако ми се удаде повод пак да пробвам , и то на лично моя кола, бих заложил на ГНП от механичен DI мотор ( пак Бош ) Много ми е скапано купето на Гуфи , бих се пробвал ей така за тръпката и спорта
да го подкарам с АХУ мТДИ 
П.п любопитен съм на колко мм предварение ще е ГНП-ето
Оригинално на AAZ е 0.8 по книжка , но той си е предкамерен, а на мТДИ колко ще го направите ? Ние бяхме пробвали на 0.60 но не знам коректно ли е било
На 0.80 мн тракаше...






Без кадърна преработка е трудна работа , знам ,че става . Просто във високите се получава недостиг на мазут





Сега ако ми се удаде повод пак да пробвам , и то на лично моя кола, бих заложил на ГНП от механичен DI мотор ( пак Бош ) Много ми е скапано купето на Гуфи , бих се пробвал ей така за тръпката и спорта


П.п любопитен съм на колко мм предварение ще е ГНП-ето


- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Пасат б3 1.6 тд към 1.9 тди 1Z
Както и да е щом още има такива хора дето ядът доматите с колците...
На мене ми трябваше конкретно инфото дали става с друга помпа например от ААЗ. Варианта който му предложих беше да се вземе ГНП оргиналдъ за тоя мотор, комп и инсталация и да се направи като хората..нооо тва му се стори прекалено сложно на човека
Дано поне да го направят като хората и ако се върне пак тоя човек в нашия сервиз ще пиша дали са го подкарали като хората
пп. на мойта кола в момента предварението е на 0.8 и пак трака..


Дано поне да го направят като хората и ако се върне пак тоя човек в нашия сервиз ще пиша дали са го подкарали като хората


пп. на мойта кола в момента предварението е на 0.8 и пак трака..
- ch5393ah
- Мнения: 157
- Регистриран на: Нед 10 юни 2007 18:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Котел
Re: Пасат б3 1.6 тд към 1.9 тди 1Z
Докато не си му сложат нещата както трябва нема да стане ........
- don hose
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат б3 1.6 тд към 1.9 тди 1Z
Може да се подкара нормално, но след преправяне на ГНП.Това пък от своя страна не може да се обясни с писъне във форума.Най-реалистично е помпа от ААЗ с анероид от 1.6ТД и увеличаване на цикловта порция.
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат б3 1.6 тд към 1.9 тди 1Z
Колега don hose ако не се бъркам ,ти ли спомена в една тема за част , дето тр се преработи , за да се захрани добре мотора във високите ? Нещо тр да се изкриви или огъне допълнително, сподели ако можеш пак за това 

- don hose
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат б3 1.6 тд към 1.9 тди 1Z
Ами сложно е така да се обясни с две думи.В общи линии трябва да се удължи чопчето, което влииза в контролният пръстен на помпеното бутало.И трябва да се премахне ограничителят на горивото.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Пасат б3 1.6 тд към 1.9 тди 1Z
Aз не мога да си обясня защо се занимавате с по-трудното, като можете да оправите нещата много по-лесно. Ами да купи колегата един комп със инсталацията (за 1Z разбира се) едни педали и дебитомер и да си направи колата 1Z. Тогава ще му върви и няма и да му харчи.
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат б3 1.6 тд към 1.9 тди 1Z
Как да ти кажа колега ...Има си и предимствата , да си е чисто механично. А то е ,че е по-надеждно и по-просто ! Има си и недостатъци това разбира се ...Въпрос за избор
Аз лично бих се помъчил с мех.помпа малко 


- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Пасат б3 1.6 тд към 1.9 тди 1Z
Аз съм с 1Z сега, имал съм и 1,6 SB, както и 1,9 ААZ, не бих заменил TDI-то за нищо друго вече. Такъв разход с моя начин на шофиране, няма как да се постигне с механична помпа, нито такава динамика. Вярно, има дебитомер, клапани и комп, ама все пак..... 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], JMJ и 26 госта