


Идея за Г образния обтегач
- KadROo
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1Z 1997
- Местоположение: Варна
Идея за Г образния обтегач
Здравейте колеги. Имам проблема за който вече сте се досетили. Преди година смених обтягащото тяло. Но с алуминиево не знаех че са ментета дадох 80 лева за него. И така една зима нямаше проблеми. Сега тази зима при чисто нов ремък втулки на обтегача си циври.... Като хвана тялото спира. Много вибрира. Та се чудих таз вечер дали ако не нагрея г образната джаджда на оксижен и да я усуча в подходящата посока така че да напъне повече ремъка няма да има ефект ??? Как мислите ? Преди година бащата изправи шенкел така :D Смятам да му дам джаджата за домашно да я прегъне малко да видим какво ще стане ? НЯкой сещал ли се е до сега ? Дали ще помогне? Или ще стане по зле ?
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Идея за Г образния обтегач
Ако нямаш климатик си вземи стойка и динамо с оптягане на ремъка да е динамото . По старата изработка е по добрия вариянт и все пак един файлауф на динамото и си готов. Аз така на правих вентото ми преди 2 години и така го продадох без проблеми .... още няма ,знам защото аз потдържам колата в сервиза :)
- KadROo
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1Z 1997
- Местоположение: Варна
Re: Идея за Г образния обтегач
Ами нямам клима. От какъв мотор да търся таз стойка на динамото ? Моя е 1z
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Идея за Г образния обтегач
То при варианта тип "панта" , ще ти тр и динамо
не само основата . По принцип причината ти , да се скапва бързо обтягането , се дължи на поопечен демфер на кол.вал , не се поемат добре пулсациите на мотора ( най-вече на ниски ) и оттам страда целия възел , съответно и ремъка се скапва . Аз четох преди време тема на Добромирски за фрайлауфната ролка на динамото , не всички коли я имат . И на моята си нямаше хоригинал , но си купих такава и я сложих , повече от него момент насам , проблем с обтягане, свирене , скърцане - няма ! Родих се 


- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Идея за Г образния обтегач
т.н. "инерционна ролка" е с малко по-голям диам. от обикновената...пистовия ремък влиза трудно
... с малко бутане напред на пета скорост...и край с вибрациите 
P.S.
всички демпферни шайби имат "по рождение" малък дисбаланс...все пак ротора на генератора е достатъчно тежък и "муден" и той е основния виновник за тези прословути вибрации,гадно скърцане и дразнещи шумове на празен ход при старите нафтовите печки произведени без т.н. "успокоители на пистовия ремък"


P.S.
всички демпферни шайби имат "по рождение" малък дисбаланс...все пак ротора на генератора е достатъчно тежък и "муден" и той е основния виновник за тези прословути вибрации,гадно скърцане и дразнещи шумове на празен ход при старите нафтовите печки произведени без т.н. "успокоители на пистовия ремък"

- KadROo
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1Z 1997
- Местоположение: Варна
Re: Идея за Г образния обтегач
по скоро исках да чуя какво мислите за идеята с прегъването ? днес поразсъждавах малко и мисля че ще стане ...ще пиша като намеря време да експериментирам :)
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Идея за Г образния обтегач
А сигурен ли си, че ремъка ти не е вече с променен размер към по голям. Някои ремъци имат това "предимство".
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Идея за Г образния обтегач
Няма да има ефект колега
Сменяш шайбата с фрайлафна и се решава проблема.Като натегнеш ремъка даже ако елиминираш въобще пружината и натегнеш принудително всичкото ще го отнесе ремъка и в един момент ще се скъса без предупреждение.Както колегата намекна проблема е в инерционния момент на ротора на генератора,или по просто казано дизеловия двигател а и не само той работи на тласъци.Всеки такт всяка експлозия в цилиндър е тласък.Тези тласъци се изглаждат донякъде от маховика и от демпферната шайба но остават все пак частично.Тези остатъци вече рефлектират на възела пистов ремък алтернатор и ротора на последния не може да следва всеки тласък заради голямата си инертност и в резултат на това ремъка се оптяга и отпуска в синхрон с тласъците.Инерционната шайба(фрайлайф)елиминира това като "реже" единия тласък подобно на модела колело Балкан който не е с контра а с тресчотно зъбно колело.Малко дълго стана но целта е да се разбере че този проблем изобщо не е толкова прост колкото изглежда.Като допълнителен минус към това може да се добави че този проблем износва пистовия ремък,обтягащия механизъм,демпферната шайба и шпонката на зъбното колело на коляновия вал.Последните две и особенно последното са причина за основното слабо място което може да нправи двигателя на салата.

- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Идея за Г образния обтегач
vladko1001 написа:т.н. "инерционна ролка" е с малко по-голям диам. от обикновената...пистовия ремък влиза трудно... с малко бутане напред на пета скорост...и край с вибрациите
Ами на мен в един магазин , отдето си пазарувам части редовно , ми намериха абс. същият диаметър ролка


- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Идея за Г образния обтегач
на практика с новата ролка може да "падне" с няколко миливолта раб. напрежение от генератора на празен ход - ама кой кара "на празен ход"
много е гаден скърцащият звук между гума и метал - "подскачащ до небето" пистов ремък и разни ролки и шайби

много е гаден скърцащият звук между гума и метал - "подскачащ до небето" пистов ремък и разни ролки и шайби

- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: Идея за Г образния обтегач
Kolegi,на мен ми се случва за втори път при потегляне/според мен поради умора на пружината и по слаб натиск в/у ремъка/ се чува едно гъргорене ,което последсвие изчезва при по големите обороти, преди години сменях тази пружина с нова а така също и втулките на Г образната извита ОС.....сега мисля да закупя ремък с 1 /един/ сантиметър по къс = 20 лв. защото нова пружина = 100 лв.
= струва
= струва
- KadROo
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1Z 1997
- Местоположение: Варна
Re: Идея за Г образния обтегач
звучи приемливо. сподели резултата 

- 110afn
- Мнения: 1905
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Идея за Г образния обтегач
kiko946 написа:Kolegi,на мен ми се случва за втори път при потегляне/според мен поради умора на пружината и по слаб натиск в/у ремъка/ се чува едно гъргорене ,което последсвие изчезва при по големите обороти, преди години сменях тази пружина с нова а така също и втулките на Г образната извита ОС.....сега мисля да закупя ремък с 1 /един/ сантиметър по къс = 20 лв. защото нова пружина = 100 лв.
= струва
....и ако може ремъка да е Континентал Контитек с грапав гръб

- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Идея за Г образния обтегач
Не веднъж писах във форума за проблема на обтяжните ролки на двигателя AAZ.Колеги:Вземете си простата стойка за динамото (не климатична).Проверете по моргите.Има ги навсякъде.При нея няма обтяжни ролки,няма бастути,няма втулки.Аз съм с такава и си купих и обикновена ролка за алтернатора (не тресчотъчна).Струва около 22лв. Всички проблеми като:свирене,мучене,скърцане,вибрации и т.н изчезнаха изведнъж завинаги.Всъщност ми се струва,че и при 1Z ще се получи.
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Идея за Г образния обтегач
Не е гаранция това , ако ти е опечен демфера на кол.вал и с този тип алтернатор ще яде ремъка
За сведение аз преди на AAZ-ета бях с този тип - на панта . При мен се оказа че демферната шайба, въпреки ,че не биеше и грам ( и не преплъзваше ), явно си беше поопечена и не поемаше правилно пулсациите на мотора , ядеше за отр.време каишите, реших го с фрайлауфна ролка, стана един път . Тъй като реших да мина на по-мощен алтернатор , преминах на тип бастунка - и пак няма и грам проблем , но на самия алтернатор- фрайлауфна ролка
Та мисълта ми е колега Водния дух1 при теб ако е било станало , не означава ,че и при други ще стане , явно ти е читав все още демфера и затова нямаш проблем . Като се поопече ( ако въобще това се случи скоро ) ще е друга ситуацията .
За сведение аз преди на AAZ-ета бях с този тип - на панта . При мен се оказа че демферната шайба, въпреки ,че не биеше и грам ( и не преплъзваше ), явно си беше поопечена и не поемаше правилно пулсациите на мотора , ядеше за отр.време каишите, реших го с фрайлауфна ролка, стана един път . Тъй като реших да мина на по-мощен алтернатор , преминах на тип бастунка - и пак няма и грам проблем , но на самия алтернатор- фрайлауфна ролка

Та мисълта ми е колега Водния дух1 при теб ако е било станало , не означава ,че и при други ще стане , явно ти е читав все още демфера и затова нямаш проблем . Като се поопече ( ако въобще това се случи скоро ) ще е друга ситуацията .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта