Здравейте колеги
днес вече съм на прага да купя туба бензин да полея пасата и да го гледам как гори.Всичко това се дължи на следния проблем :
миналата седмица за 120 км градско в София пасата изгори 25 литра бензин което е абсурдно просто.Днес ходих при майстора и поради други болежки свързани с окачването.Той като чу разхода и как работи колата каза че и трябва центровка което е нищо работа,от което ми олекна.След като се справи със окачването и тн. дойде време на центровката при което почна да върти делкото насам натам нито така нито така , колата продължава да вкарва повече от необходимото гориво при което майстора стигна до извода че това може да е ламбда сондата (и ето тук е момента в които искам помощ от вас) тя седи на генерацията от нея излиза кабелче с буксичка и не отива никъде просто отсрещната (мъжка) букса я няма.Въпроса ми е някои знае ли къде трябва да се намира този друг край къде трябва да отива и изобщо как да го намеря.
Благодаря ви предварително.
Passat B3 1.8 mono 1988 г. RP мотор ламбда сонда
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Passat B3 1.8 mono 1988 г. RP мотор ламбда сонда
Това ти не е от сондата. Аз карах на газ и моята сонда беше изгоряла, но като минех да я покарвам известно време на бензин не ми е правило впечатление да вдига разхода.
Друга е причината. Как така е връткал връткал делкото...по слух ли?
...там белези нещо гледа ли?


Re: Passat B3 1.8 mono 1988 г. RP мотор ламбда сонда
човека си ги гледа белезите използва си там някакъв уред му забравих името. Не е от майстора защото аз видях с очите си сондата кабела които излиза от нея и виси в небитието не влиза никъде в нищо за това искам да знам от колега със 1.8 бензинов на къде отива кабела да знам на къде да го търся може да е прекъснат някъде може преди години да е пречил на някои и да го е срязал неграмотни хора много ... искам да знам само проследяването на кабела от самата сонда на къде отива :)
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Passat B3 1.8 mono 1988 г. RP мотор ламбда сонда
На капака на клапаните отзад има една скоба която е хваната за едно от болтчетата които стягат капака. Там на тази скоба трябва да имаш букса за сондата....ама от буксата къде отиваше по двигатела не помня за съжаление....други да кажат
Re: Passat B3 1.8 mono 1988 г. RP мотор ламбда сонда

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat B3 1.8 mono 1988 г. RP мотор ламбда сонда
Как разбра ,че ти е изгорила толкова?
Re: Passat B3 1.8 mono 1988 г. RP мотор ламбда сонда
като заредих в неделя вечерта занулих километража и в края на седмицата разбирай другата неделя имаше 124 км да съм с точност а количеството от бензин просто го нямаше, по какъв друг начин мога да съм разбрал
просто не е нормално в София при тези условия в който карах да харчи повече от 10 максимум ....

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat B3 1.8 mono 1988 г. RP мотор ламбда сонда
Мисълта ми е,че разчиташ на точност в показанието на индикатора,а реално не е така!Системата е изключително не точна.За да е вярно отчитането,трябва да заредиш"до горе",минаваш поне 100 км,допълваш и така виждаш разхода! Предположих,че не си го направил така,и за това те попитах! 

Re: Passat B3 1.8 mono 1988 г. RP мотор ламбда сонда
приятел,този остарял мотор (който карам и аз) е нормално да харчи между 11 и 13 зимата,при студени температури.,ламбда сондата започва да ти дава сигнали след 70-80градуса,защото няма подгряване.дотогава двигателят го кара на по-богати смеси.зависи и от стила ти на каране,зависи и от задръствания,работа на място.при всички положения 25разход не е нормално,но това не е причината.
Re: Passat B3 1.8 mono 1988 г. RP мотор ламбда сонда
така е колеги освен сондата се наложи смяна на делкото с дистрибуторната капачка + палеца. А и нещо което научих тия дни за кабелите как могат да се проверят дали са ОК. е да се замерят с мултицет и ако са над 5 килоома са си чук :) благодаря на колегите за бързото реагиране :)
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat B3 1.8 mono 1988 г. RP мотор ламбда сонда
По този начин можеш само да провериш дали са прекъснали кабелите! Ако,обаче е "пробила" изолацията,с това измерване не можеш да я хванеш!
А най-често проблема е точно пробив!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта