Колеги tъй като
radi_nrj си е направил труда подробно да напише последователноста за сваляне /демонтаж/ на елементи от отоплението за да се стигне до тези прословути клапи и защото нямам климатик а и цяло лято хвърчаха парчета дунапрен във въздуховодите отварям темата и ще се пробвам да херметизирам клапата
ето кво ми е написал колегата за което мн. му благодаря:
За да стичнеш до клапите пак теябва да разглобиш доста. Ако колата ев беаз климатик може да се пробваш да мехнеш жабката и кората под нея. После махаш кутията на филтъра и отвиваш една гайка, която държи тялото на вентилатора към купето (В ляво долу зад турбото се пада). След това откопчаваш металните щипки, които държат въздуховода с вентилатора за основното тяло с клапите, откачаш жилото на клапата за рециркулация и кабелите на вентилатора и би трябвало да можеше да измъкнеш целия въздуховод. Така ще имаш макар и минимален достъп до клапите. Ако дунапрена си е на тях и като въртиш врътките се отварят и затварят плътмо проблема не е в тях.
Ето тук в моята тема колегата е снимал как е стигнал до клапите:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=152266&start=225Една от клапите е тази, която регулира дали да духа топло или студено. Като падне дунапрена от нея под него остава ламарината, която е на дупки и въздъха не минава всичкия през радиаторчето, а част от студения въздух влиза директно в купето.