Здравейте, приятели,
На път съм да си намразя автомобила, вечния сокол, тази шхуна, която ме носи през бурното море на живота вече 11 години.
Без шега, до скоро около 1.5 години търкалях Пасата по 6-7000, km на месец - няма такъв автомобил. Големото железно сърце умре в ръцете ми на 500 000, km, при 170, km/h, трансплантирах от надежден донор с ортопедични проблеми и . . . отново вече 120-150 000, km съм в джаза, но, голямо НО . . .
Преди около 4 месеца смених маншон на ляво външно каре и десен външен накрайник на кормилната щанга, 2 месеца след това изтрещя дясното външно каре и го смених (с някакво - не знам име на производител) с ново, преди две седмици изтрещя карето от ляво - взех цяла лява полуос със здрави маншони и карета и я смених като сложих и нови маншони, за 'секи случай. Ииии . . . сега идва интересното . . . преди седмица изтрещя отново дясното външно каре - смених го пак с ново (предишното било от калпав материал - така ми казаха - убаво, нека е така). Разтропа се пак отляво, направо изтрещя - вчера купих ляво външно каре и днес отидох да разлабат гайката на една гумаджийница, изчаках да се позасили слънцето и се метнах - за 1.5 часа бех гото'ф' собственоръчно. Поизчистих се, всмукнах една цигарка и потеглих леко - отначало нищо - кола, като кола, след малко лекинко зачатка, при потегляне по-остро, по-звънко, при висока скорост по-глухо, слабо, но го има, вероятно ще изтрещи пак.
Т'ва горе е фактологията, сега малко цвят - 'да изтрещи' имам предвид следното: трака непрекъснато и даже тресе, усеща се във волана, при ниска скорост и потегляне пука остро, при висока скорост, около 90, km/h глухо и тресе. Това. което ме озадачава е, че след всеки ремонт се оправя за около 150, km пробег и след това започва леко и вече след 300, km изтрещява.
Сменял съм ляво каре, един път преди 10 години, знам какво е! Сега разбирате, че православният ми гняв е основателен. Помагайте, че багажника ми започва да се запълва с карета, леви, десни, цели полуоси, въобще имам повече карета в багажника, отколкото по ходовата част. отговарям на всякакви въпроси, дори и такива свързани с детството ми и ревността към бащата. Утре отивам да запаля свещ, явно съм грешен, започнах да се заглеждам по други автомобили (куклата 'ше чукне след 8 месеца 21 лазарника), а пичовете в тях си карат без да им мигне окото, въобще не подозират 'ф' 'къв филм съм.
Благодаря Ви предварително!
п.п. Извинете ме за езика, явно изрещявам, не знам, да се смея ли да ругая ли . . .
п.п.п. Малко коригирах, че снощи бях изпушил и съм започнал да бъркам ляво/дясно.
B3, 1.8 Mi - Карета умират на поразия - решено
B3, 1.8 Mi - Карета умират на поразия - решено
Последна промяна от Emo на Пет 20 дек 2013 16:50, променено общо 2 пъти.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Каретата не са това, което са - енигма B3, 1.8 Mi
Колега моя е на 350х.км. известни и до момента не съм сменял карета...само маншони средно на година и половина... две....по миналото лято мисля лявото взе да притраква ..оказа се че маншона се е скъсал и без да омазни и не съм го усетил навреме ..карето беше тръгнало но свалих разглобих измих нова грес маншон и се оправи.... в началоо малко задъждаше но се "окара" и малко след това беше е ок..... видимо за тези километри има износване в леглата на съчмите в чашките но въпреки това няма тракане тропане чукане щумове т.н... понеже при скъсан маншон вече задълнително разглобявам и чистя искам да подчертая че сепаратора както вътрешнната част-не знам как да я нарека се монтират точно в определено положение в чашката...
При толкова много сменени карета се съмнявам това да е проблема но все пак да кажа че при неправилно сглобяване дори сепаратор да се обърне се появяват проблеми и започва да се товари цялото каре поради ограничено движение.. не се сещам какво друго може да ги троши тези карета....не казваш да има вибрации или нещо друго при шофиране .....
При толкова много сменени карета се съмнявам това да е проблема но все пак да кажа че при неправилно сглобяване дори сепаратор да се обърне се появяват проблеми и започва да се товари цялото каре поради ограничено движение.. не се сещам какво друго може да ги троши тези карета....не казваш да има вибрации или нещо друго при шофиране .....
Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi
Здравей, silent,
не съм разглобявал външните карета, и лявото и дясното са нови, интересното е, че след ремонт/смяна няма проблем известно време, но след това започва да трака и да тресе - тресе си, усеща се във волана. Чудя се какво друго може да е или да води до това.
не съм разглобявал външните карета, и лявото и дясното са нови, интересното е, че след ремонт/смяна няма проблем известно време, но след това започва да трака и да тресе - тресе си, усеща се във волана. Чудя се какво друго може да е или да води до това.
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi
а вътрешните свалял ли си до сега?
да не се е разкрачила нещо предницата да е с неестествени наклони?
да не се е разкрачила нещо предницата да е с неестествени наклони?
Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi
Чудя се, може ли да е спраскано лагеруване на вала (за него се хваща чашата, към която вътрешното каре) от диференциала към някоя полуос. Откровено има връзка с предаването на момент от колелото към двигателя и обратно. Но ако вала от диференциала мени геометрия, за да убие каретатата ще спраска сателитите на самия диференциал или вуншния лагер няма да го има, а семеринга на изхода от корпуса ще даде фира. Не знам вече какво да мисля.
Счупена пружина? Лагер на главина? Каретата умират едно след друго поради някакава причина, не мога да разбера каква.
Счупена пружина? Лагер на главина? Каретата умират едно след друго поради някакава причина, не мога да разбера каква.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12135
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi
Братме ти ме разби, освен да ти дават карета за голф деа!?
По принцип толкова бързо скапване сигурно е от липса на някаква геометрия, кривина или де да знам.
Единственото друго което се сещам е за една шайба метална и една пластмасова втулка които се слагат в края на шлиците на полуоската за да опира карето в тях, при теб има ли ги, както и една дебела шайба под гайката с която се стяга карето през лагера!?
По принцип толкова бързо скапване сигурно е от липса на някаква геометрия, кривина или де да знам.
Единственото друго което се сещам е за една шайба метална и една пластмасова втулка които се слагат в края на шлиците на полуоската за да опира карето в тях, при теб има ли ги, както и една дебела шайба под гайката с която се стяга карето през лагера!?
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi
Колега, нещо не ми се връзва да трошиш каретата като солети! Ходи при някой да ти погледне предницата, кога за последни си и правил реглаж? 

Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi
alexx написа:а вътрешните свалял ли си до сега?
да не се е разкрачила нещо предницата да е с неестествени наклони?
Предницата я гледах преди 4 месеца при смяна на десен външен накрайник на кормилната щанга, един месец преди това също, а момчето като я накачи с датчиците каза, че такава читава геометрия за 20 годишен автомобил е рядкост, не бил удрян и прочее. Тампоните на макферсъните (окачването на тея каляски се казава 'люлееща свещ', но както и да е) са също ок! Тампоните по носачите са 6. Биелетките са 6, шарнирите са ок, едният - десният почва да умира (убиха го от бой при смяна на каретата). Ей т'ва не мога да разбера сменят маншона или цялото външно каре и освобождават шенкела от шарнирния болт (шарнира остава на носача) и след т'ва от биелетката от торсионната щанга, за да увисне носача надолу. Не е ли по-просто да изчегъртат три 13-ки и шарнира да остане на шенкела - много по-просто е. След това е 'лего'.
Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi
К.Одаджийски написа:Братме ти ме разби, освен да ти дават карета за голф деа!?
По принцип толкова бързо скапване сигурно е от липса на някаква геометрия, кривина или де да знам.
Единственото друго което се сещам е за една шайба метална и една пластмасова втулка които се слагат в края на шлиците на полуоската за да опира карето в тях, при теб има ли ги, както и една дебела шайба под гайката с която се стяга карето през лагера!?
Да има ги лично ги видях днес, докато лично сменях левото каре. Сичкото си беше на местото. Пълен шах съм.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi
Честно казано не виждам логика да се търси проблема в нарушена геометрия....това е функцията на каретата да предават въртящ момент в променлива геометрия....и двете карета според мен имат достачно 'ход' за да компенсират големи отколонения в геометрията... направо си е загадка...
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi
трака непрекъснато и даже тресе, усеща се във волана, при ниска скорост и потегляне пука остро, при висока скорост, около 90, km/h глухо и тресе.
Колега,описаните симптоми са характерни за проблем с въТрешни карета!!!
Външните карета обикновено тракат/чаткат при навит волан, в завой.
Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi
gancho написа: Колега,описаните симптоми са характерни за проблем с въТрешни карета!!!
Външните карета обикновено тракат/чаткат при навит волан, в завой.
При движение направо, при потегляне пука, а при учвеличаване на скоростта се увеличава честотата. При завиване, независимо от посоката, ляво или дясно, причатква по-осезаемо. Не мога да си обясня защо при подмяна на кое да е каре се оправя за известно време и после пак започва всичко отново.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi
Явно вече си отработил процедурата по смяна на карета и няма да е проблем да разглобиш и да размениш местата на двете въТрешни карета.Така няма да даваш пари за части.
Ако изчезне шума-ясно.Това е само временно решение и ще трябват нови.
п.п.:
Като свалиш от полуоката вътрешните карета за смяна-набий ги на нещо плътно и вържи на стяга/менгаме,хвани карето с ръце и виж радиалния луфт.Не пречи същата процедура да направиш и с външните.От луфта ще ти стане ясно кое колко е разбито.Можеш да започнеш с тези,които ти стоят в багажника

Ако изчезне шума-ясно.Това е само временно решение и ще трябват нови.
п.п.:
Като свалиш от полуоката вътрешните карета за смяна-набий ги на нещо плътно и вържи на стяга/менгаме,хвани карето с ръце и виж радиалния луфт.Не пречи същата процедура да направиш и с външните.От луфта ще ти стане ясно кое колко е разбито.Можеш да започнеш с тези,които ти стоят в багажника


- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi
мога да ти кажа да се свържеш с popeye и да си търсите взаимно проблема и да обмените ценен опит, при него определено е във вътрешните карета
ако е така като свалиш вътрешното каре от фланеца, той трябва да играе много навсякъде и задължително ще се отрази на вътрешното каре
така се нарушава геометриятаНе е ли по-просто да изчегъртат три 13-ки и шарнира да остане на шенкела - много по-просто е.
Чудя се, може ли да е спраскано лагеруване на вала (за него се хваща чашата, към която вътрешното каре) от диференциала към някоя полуос.
ако е така като свалиш вътрешното каре от фланеца, той трябва да играе много навсякъде и задължително ще се отрази на вътрешното каре
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi
Emo написа:Не мога да си обясня защо при подмяна на кое да е каре се оправя за известно време и после пак започва всичко отново.
Защото е възможно (според човека, който ти обещах да питам) при промяна позицията на каретата, да поемат грецчица, която малко или много създава уплътняваш филм и временно да се подобряват нещата.
Впрочем - да си вдигал много (или свалял много (не вярвам, не си толкоз луд!

На ЛС пращам телефон и част от карта, за да се ориентираш как да стигнеш
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], MapTo_D и 70 госта