B3, 1.8 Mi - Карета умират на поразия - решено

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

B3, 1.8 Mi - Карета умират на поразия - решено

Мнениеот Emo » Нед 15 дек 2013 20:15


Здравейте, приятели,

На път съм да си намразя автомобила, вечния сокол, тази шхуна, която ме носи през бурното море на живота вече 11 години.
Без шега, до скоро около 1.5 години търкалях Пасата по 6-7000, km на месец - няма такъв автомобил. Големото железно сърце умре в ръцете ми на 500 000, km, при 170, km/h, трансплантирах от надежден донор с ортопедични проблеми и . . . отново вече 120-150 000, km съм в джаза, но, голямо НО . . .


Преди около 4 месеца смених маншон на ляво външно каре и десен външен накрайник на кормилната щанга, 2 месеца след това изтрещя дясното външно каре и го смених (с някакво - не знам име на производител) с ново, преди две седмици изтрещя карето от ляво - взех цяла лява полуос със здрави маншони и карета и я смених като сложих и нови маншони, за 'секи случай. Ииии . . . сега идва интересното . . . преди седмица изтрещя отново дясното външно каре - смених го пак с ново (предишното било от калпав материал - така ми казаха - убаво, нека е така). Разтропа се пак отляво, направо изтрещя - вчера купих ляво външно каре и днес отидох да разлабат гайката на една гумаджийница, изчаках да се позасили слънцето и се метнах - за 1.5 часа бех гото'ф' собственоръчно. Поизчистих се, всмукнах една цигарка и потеглих леко - отначало нищо - кола, като кола, след малко лекинко зачатка, при потегляне по-остро, по-звънко, при висока скорост по-глухо, слабо, но го има, вероятно ще изтрещи пак.

Т'ва горе е фактологията, сега малко цвят - 'да изтрещи' имам предвид следното: трака непрекъснато и даже тресе, усеща се във волана, при ниска скорост и потегляне пука остро, при висока скорост, около 90, km/h глухо и тресе. Това. което ме озадачава е, че след всеки ремонт се оправя за около 150, km пробег и след това започва леко и вече след 300, km изтрещява.

Сменял съм ляво каре, един път преди 10 години, знам какво е! Сега разбирате, че православният ми гняв е основателен. Помагайте, че багажника ми започва да се запълва с карета, леви, десни, цели полуоси, въобще имам повече карета в багажника, отколкото по ходовата част. отговарям на всякакви въпроси, дори и такива свързани с детството ми и ревността към бащата. Утре отивам да запаля свещ, явно съм грешен, започнах да се заглеждам по други автомобили (куклата 'ше чукне след 8 месеца 21 лазарника), а пичовете в тях си карат без да им мигне окото, въобще не подозират 'ф' 'къв филм съм.

Благодаря Ви предварително!


п.п. Извинете ме за езика, явно изрещявам, не знам, да се смея ли да ругая ли . . .

п.п.п. Малко коригирах, че снощи бях изпушил и съм започнал да бъркам ляво/дясно.

Последна промяна от Emo на Пет 20 дек 2013 16:50, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Каретата не са това, което са - енигма B3, 1.8 Mi

Мнениеот silent » Нед 15 дек 2013 20:37


Колега моя е на 350х.км. известни и до момента не съм сменял карета...само маншони средно на година и половина... две....по миналото лято мисля лявото взе да притраква ..оказа се че маншона се е скъсал и без да омазни и не съм го усетил навреме ..карето беше тръгнало но свалих разглобих измих нова грес маншон и се оправи.... в началоо малко задъждаше но се "окара" и малко след това беше е ок..... видимо за тези километри има износване в леглата на съчмите в чашките но въпреки това няма тракане тропане чукане щумове т.н... понеже при скъсан маншон вече задълнително разглобявам и чистя искам да подчертая че сепаратора както вътрешнната част-не знам как да я нарека се монтират точно в определено положение в чашката...
При толкова много сменени карета се съмнявам това да е проблема но все пак да кажа че при неправилно сглобяване дори сепаратор да се обърне се появяват проблеми и започва да се товари цялото каре поради ограничено движение.. не се сещам какво друго може да ги троши тези карета....не казваш да има вибрации или нещо друго при шофиране .....


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi

Мнениеот Emo » Нед 15 дек 2013 20:50


Здравей, silent,

не съм разглобявал външните карета, и лявото и дясното са нови, интересното е, че след ремонт/смяна няма проблем известно време, но след това започва да трака и да тресе - тресе си, усеща се във волана. Чудя се какво друго може да е или да води до това.


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi

Мнениеот alexx » Нед 15 дек 2013 21:23


а вътрешните свалял ли си до сега?
да не се е разкрачила нещо предницата да е с неестествени наклони?


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi

Мнениеот Emo » Нед 15 дек 2013 21:25


Чудя се, може ли да е спраскано лагеруване на вала (за него се хваща чашата, към която вътрешното каре) от диференциала към някоя полуос. Откровено има връзка с предаването на момент от колелото към двигателя и обратно. Но ако вала от диференциала мени геометрия, за да убие каретатата ще спраска сателитите на самия диференциал или вуншния лагер няма да го има, а семеринга на изхода от корпуса ще даде фира. Не знам вече какво да мисля.

Счупена пружина? Лагер на главина? Каретата умират едно след друго поради някакава причина, не мога да разбера каква.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12135
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 15 дек 2013 21:27


Братме ти ме разби, освен да ти дават карета за голф деа!?
По принцип толкова бързо скапване сигурно е от липса на някаква геометрия, кривина или де да знам.
Единственото друго което се сещам е за една шайба метална и една пластмасова втулка които се слагат в края на шлиците на полуоската за да опира карето в тях, при теб има ли ги, както и една дебела шайба под гайката с която се стяга карето през лагера!?


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi

Мнениеот my heart iS iCe » Нед 15 дек 2013 21:29


Колега, нещо не ми се връзва да трошиш каретата като солети! Ходи при някой да ти погледне предницата, кога за последни си и правил реглаж? :gruebel


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi

Мнениеот Emo » Нед 15 дек 2013 21:39


alexx написа:а вътрешните свалял ли си до сега?
да не се е разкрачила нещо предницата да е с неестествени наклони?


Предницата я гледах преди 4 месеца при смяна на десен външен накрайник на кормилната щанга, един месец преди това също, а момчето като я накачи с датчиците каза, че такава читава геометрия за 20 годишен автомобил е рядкост, не бил удрян и прочее. Тампоните на макферсъните (окачването на тея каляски се казава 'люлееща свещ', но както и да е) са също ок! Тампоните по носачите са 6. Биелетките са 6, шарнирите са ок, едният - десният почва да умира (убиха го от бой при смяна на каретата). Ей т'ва не мога да разбера сменят маншона или цялото външно каре и освобождават шенкела от шарнирния болт (шарнира остава на носача) и след т'ва от биелетката от торсионната щанга, за да увисне носача надолу. Не е ли по-просто да изчегъртат три 13-ки и шарнира да остане на шенкела - много по-просто е. След това е 'лего'.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi

Мнениеот Emo » Нед 15 дек 2013 21:41


К.Одаджийски написа:Братме ти ме разби, освен да ти дават карета за голф деа!?
По принцип толкова бързо скапване сигурно е от липса на някаква геометрия, кривина или де да знам.
Единственото друго което се сещам е за една шайба метална и една пластмасова втулка които се слагат в края на шлиците на полуоската за да опира карето в тях, при теб има ли ги, както и една дебела шайба под гайката с която се стяга карето през лагера!?


Да има ги лично ги видях днес, докато лично сменях левото каре. Сичкото си беше на местото. Пълен шах съм.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi

Мнениеот silent » Пон 16 дек 2013 8:27


Честно казано не виждам логика да се търси проблема в нарушена геометрия....това е функцията на каретата да предават въртящ момент в променлива геометрия....и двете карета според мен имат достачно 'ход' за да компенсират големи отколонения в геометрията... направо си е загадка...


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi

Мнениеот gancho » Пон 16 дек 2013 9:58


трака непрекъснато и даже тресе, усеща се във волана, при ниска скорост и потегляне пука остро, при висока скорост, около 90, km/h глухо и тресе.


Колега,описаните симптоми са характерни за проблем с въТрешни карета!!!
Външните карета обикновено тракат/чаткат при навит волан, в завой.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi

Мнениеот Emo » Пон 16 дек 2013 16:15


gancho написа: Колега,описаните симптоми са характерни за проблем с въТрешни карета!!!
Външните карета обикновено тракат/чаткат при навит волан, в завой.


При движение направо, при потегляне пука, а при учвеличаване на скоростта се увеличава честотата. При завиване, независимо от посоката, ляво или дясно, причатква по-осезаемо. Не мога да си обясня защо при подмяна на кое да е каре се оправя за известно време и после пак започва всичко отново.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi

Мнениеот gancho » Пон 16 дек 2013 17:44


Явно вече си отработил процедурата по смяна на карета и няма да е проблем да разглобиш и да размениш местата на двете въТрешни карета.Така няма да даваш пари за части.
Ако изчезне шума-ясно.Това е само временно решение и ще трябват нови.
п.п.:
Като свалиш от полуоката вътрешните карета за смяна-набий ги на нещо плътно и вържи на стяга/менгаме,хвани карето с ръце и виж радиалния луфт.Не пречи същата процедура да направиш и с външните.От луфта ще ти стане ясно кое колко е разбито.Можеш да започнеш с тези,които ти стоят в багажника :mhihi
:beer


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi

Мнениеот alexx » Пон 16 дек 2013 19:44


мога да ти кажа да се свържеш с popeye и да си търсите взаимно проблема и да обмените ценен опит, при него определено е във вътрешните карета
Не е ли по-просто да изчегъртат три 13-ки и шарнира да остане на шенкела - много по-просто е.
така се нарушава геометрията
Чудя се, може ли да е спраскано лагеруване на вала (за него се хваща чашата, към която вътрешното каре) от диференциала към някоя полуос.

ако е така като свалиш вътрешното каре от фланеца, той трябва да играе много навсякъде и задължително ще се отрази на вътрешното каре


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Карета умират на поразия - енигма B3, 1.8 Mi

Мнениеот radotom » Пон 16 дек 2013 20:10


Emo написа:Не мога да си обясня защо при подмяна на кое да е каре се оправя за известно време и после пак започва всичко отново.

Защото е възможно (според човека, който ти обещах да питам) при промяна позицията на каретата, да поемат грецчица, която малко или много създава уплътняваш филм и временно да се подобряват нещата.
Впрочем - да си вдигал много (или свалял много (не вярвам, не си толкоз луд! :mhihi )) колата?

На ЛС пращам телефон и част от карта, за да се ориентираш как да стигнеш



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], MapTo_D и 68 госта