Проблем с климатик - Panasonic CS-E12DKEW CU-E12DKE
-
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Проблем с климатик - Panasonic CS-E12DKEW CU-E12DKE
Здравейте колеги,
проблемът е следният - много е шумен вентилатора - лагерите са заминали, прилагам и снимка.
Това дето е с номер 2 е мотора на вентилатора - в него има лагери, които са износени и причиняват шума. Проблемът е че този мотор е много скъп - майстори ми казват цени от рода на 250-300 лв. Моля ако някой от вас се занимава с климатици и може да намери мотор на сносна цена да ми пише. Предполагам че и лагерчето с номер 4 от схемата също трябва да се смени.
Парт номерата на частите са следните:
мотор - CWA981149
лагерчето от другата страна на турбината - CWH64K007
Благодаря предварително за съдействието и съветите Ви!
проблемът е следният - много е шумен вентилатора - лагерите са заминали, прилагам и снимка.
Това дето е с номер 2 е мотора на вентилатора - в него има лагери, които са износени и причиняват шума. Проблемът е че този мотор е много скъп - майстори ми казват цени от рода на 250-300 лв. Моля ако някой от вас се занимава с климатици и може да намери мотор на сносна цена да ми пише. Предполагам че и лагерчето с номер 4 от схемата също трябва да се смени.
Парт номерата на частите са следните:
мотор - CWA981149
лагерчето от другата страна на турбината - CWH64K007
Благодаря предварително за съдействието и съветите Ви!
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатик - Panasonic CS-E12DKEW CU-E12DKE
Добре дошъл в клуба, мотора е около 160лв нов във Пан сервиз.
- Vasseto
- Мнения: 2643
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с климатик - Panasonic CS-E12DKEW CU-E12DKE
А лагерите за тоз мотор са 608zz.
Тук съм написал как става :
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=67&t=299210
Тук съм написал как става :
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=67&t=299210
-
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Re: Проблем с климатик - Panasonic CS-E12DKEW CU-E12DKE
radi_nrj написа:Добре дошъл в клуба, мотора е около 160лв нов във Пан сервиз.
Шума е ужасен :( Чудя се дали да не се пробвам да побългаря мотора - смяна на лагерите
Vasseto написа:А лагерите за тоз мотор са 608zz.
Тук съм написал как става :
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=67&t=299210
Благодаря много за мнението!
А да попитам - това на схемата с номер 4 - и то ли е лагер - от другата страна на турбината.
Ако отида в магазин за лагери и кажа 608zz би трябвало да ми намерят, така ли да разбирам :)
И 1 полезен линк по темата - жалко че е на шведски и не разбирам нищо, но явно и в белите държави правят "побългаряване" :)
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=3485.0
- Vasseto
- Мнения: 2643
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с климатик - Panasonic CS-E12DKEW CU-E12DKE
Uneek написа:..А да попитам - това на схемата с номер 4 - и то ли е лагер - от другата страна на турбината.
Ако отида в магазин за лагери и кажа 608zz би трябвало да ми намерят, така ли да разбирам :)...
Това с номер 4 е втулка в която лагерува турбината. Нея само я почиствам и смазвам с грешчица.
Ако отидеш в магазина вземи 2 лагера 608zz с метална капсаловка, както си дал на шведския линк. Последно слагах FAG и майка ми е мн доволна.
-
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Re: Проблем с климатик - Panasonic CS-E12DKEW CU-E12DKE
Vasseto написа:Uneek написа:..А да попитам - това на схемата с номер 4 - и то ли е лагер - от другата страна на турбината.
Ако отида в магазин за лагери и кажа 608zz би трябвало да ми намерят, така ли да разбирам :)...
Това с номер 4 е втулка в която лагерува турбината. Нея само я почиствам и смазвам с грешчица.
Ако отидеш в магазина вземи 2 лагера 608zz с метална капсаловка, както си дал на шведския линк. Последно слагах FAG и майка ми е мн доволна.
Благодаря ти много за мненията, много ме е страх само да не счупя нещо, но предвид алтернативата 200+ лева задължително ще се пробвам да го ремонтирам Ще пиша пак, като имам движение по въпроса.
-
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Re: Проблем с климатик - Panasonic CS-E12DKEW CU-E12DKE
alexx написа:питай
ТУК
Има развитие по случая
Благодарение на този сайт си имам нов мотор за климатика Утре ще го монтирам... Искам само да Ви попитам, на мотора има едно като тиксо/фолио, което ми изглежда като метализирано. Трябва ли да го махам, или да си седи - въпросното фолио свързва двата метални края на мотора Може да е проводимо
Имам и снимки:
-
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Re: Проблем с климатик - Panasonic CS-E12DKEW CU-E12DKE
Климатика е оправен Онзи ден си играх 5 часа с разглабяне, почистване, измиване... Всичко беше задръстено в адски прахоляк - всичко бе откачено и откарано във ваната и старателно измитно. Доста време си играх но резултата си струваше. Е, имаше и грешки - при сглобяването бях объркал 2-те моторчета - на хоризонталната и вертикалната щори и като пуснах климатика се държеше неадекватно, но се оказа че моторчетата са еднакви и просто им смених буксите на платката и всичко тръгна идеално. Даже имам чувството че след старателното изчистване грее доста по-добре климатика. Яд ме е че не снимах, но като ми се закучи работата забравих и за апарат и за всичко друго.
Re: Проблем с климатик - Panasonic CS-E12DKEW CU-E12DKE
старият мотор може да се ремонтира ,но има някой тънкости .
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатик - Panasonic CS-E12DKEW CU-E12DKE
Тия от Клима Маркет може ли да им се има доверие за сервиз на климатик. И моя мотор на турбината е за смяна, но в момента имам по-сериозен проблем. Корпуса на външното тяло е под напрежение и искам някой доверен техник да го погледне. Първоначално помислих, че е офазено директно от захранващия кабел, но на корпуса излиза някакво напрежение от 160V, което няма как да е от фазата.
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пет 17 май 2013 10:36
- Автомобил: Passat variant B6 TDI
- Двигател: BMP
- Контакти:
Re: Проблем с климатик - Panasonic CS-E12DKEW CU-E12DKE
Здрасти колега radi_nrj, провери дали ти е занулен контакта където е включен климатика. Ако не е той замасява по медните тръби и затова е така.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатик - Panasonic CS-E12DKEW CU-E12DKE
Контакта е занулен, въртях щепсела, но ефект нямаше. Мился, че проблема е в инвертора и ще се пробвам да си викна техник директно от K&K.
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с климатик - Panasonic CS-E12DKEW CU-E12DKE
radi_nrj написа:Контакта е занулен, въртях щепсела, но ефект нямаше. Мился, че проблема е в инвертора.
Колега, правилно мислиш.
Това явление са наблюдава и дори при инверторните хладилници.
Вариант за решението е заземен контакт, не занулен.
Има и друга причина за тези смущения монтажниците да са спестили едно от жилата в кабела който се използва за връзка между двете тела - т.е. земното между двете тела.
Обикновено тока на напрежението от смущението(някаква индукция се получава) е много малък(няколко милиампера), и не е опасен.
Провери и вътрешното тяло, дали има напрежение по ламелите.
И друг въпрос ти този потенциал между какво го измерваш, в смисъл между климатизатора и нулата ли? Ако да замери и между фазата и климатизатора.
П.П.Това което го пиша е за инверторен климатизатор.
Поздрави!
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатик - Panasonic CS-E12DKEW CU-E12DKE
Става въпрос за инсталация на панелка. Всички контакти са занулени от баща ми (беше много добър ел. техник). За заземяване положението е малко сложно, трябва да си го направя отделно от цялата инсталация на блока защото общата инсталация няма земя.
Ще пробвам да зануля външното тяло и ще пиша...
Ще пробвам да зануля външното тяло и ще пиша...
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта