Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Чет 19 дек 2013 12:57


Абе брато нали кара 80 Ауди В4, е привидно беше по добро от моя РП пасат дето го продадох, но излезе по Ядовита. :Mr Green Fun

Пасата ТДИ е 1500 кила, колега.

Аз като вземах ТДИ-то имах пари почти за В5-110 коня и седнах в една такава, после отворих и мотора. След това седнах в В5.5, отидох изтеглих лек заем и се ментах на 5.5 !

Не съжалявам, заема го върнах за година, а сега само редя предавките в бързината и гледам как оборотомера се движи като скоростомера- бързо ! :Mr Green Fun




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 19 дек 2013 13:11


kossis написа:Почти нищо общо няма В5 с В5.5 ! Не съм съгласен !

Докато приликите между В3 и В4 са доста !


и какви са толко многото разлики между б5 и б5.5 ? Фарове, броня, решетка. 95% от частите се прехвърлят без преправяне. Еднакви купета, салони, екстри почгти идентични. За мен б5/б5.5=б3/б4 имаше едно време едни задачки по математика, Б5 се отнася към Б5.5 тъй както б3 се отнася към Б4 :)


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 19 дек 2013 13:17


yanio написа:И аз Б6 не бих си взел :D
Първо , че външния вид не ми харесва , второ проблемите са x2 :)
При Б6 замине ли си дюза директно те оставя на пътя , докато 5.5 ще пуше , ще тресе ,но ще стигне до сервиза.
Ако сега трябваше да избирам бих взел А6 131к.с 2002-2003г , но този мотор при А6 е рядкост. Иначе аудито е една идея по-качествено като изработка и комфорт

Външния вид и на мен ми е изкривен малко, но в началото ми беше още по-грозен, сега почва да ми харесва. Така е с всеки нов модел, първата реакция е, еее защо прецакаха хубавия стар пасат, да но след време като видиш стария пасат и ти грознее :)
п.с. А6 131к.с. с ръчна 6 степенна исках и аз, но остави, че са редки ами държат и някакви нереални цени за коли на по 12 години...


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Чет 19 дек 2013 14:57


Колега ти си написал разликите ! Има и кора над акумулатора която е доста съществена и върши отлична работа !

Има кори по мотора които пазят топлината- не е само за газария тая кора на 131 коня отгоре на мотора.

Мотора е коренно различен-ПД и тнт !!!
Отивам на Село и гледам тече ми масло -масленият филтър-капачката ПВЦ-газарска работа (картушен филтър)-опръстена се опекал на 6 хиляди км и протекла на студа. Отидох и смених филтъра и опръстените и спря теча.
Взех нова капачка да имам при следващата смяна -чисто нова.
На В5 филтъра ти е нормален и такъв теч трудно може да се спретне ! :Mr Green Fun

Колкото повече гледам В5 виждам че почти не си прилича с В5.5. И екстрите ми се струва че са повече на 5.5.
Наводняващо се серво. :Mr Green Fun
Крушки бол по духалките, усилени педали на съединителя и спирачките, ESP система за стабилизиране.
6 скоростна кутия. Има и още но не се сещам сега.
Самостоятелен контрол на плафона на багажника.
Халогенни фарове за мъгла, лупи на късите.
За някой неща може и да бъркам !

Иначе съм съгласен че новите модели или ти харесват отведнъж или не. А старите погрозняват като остареят-като при хората !

===========
Катализатора на бензинките може и да не се маха. Но тук има турбо, което хвърля масло и може и да е добре да се махне катализатора.

=============
Въздушният филтър за купето ми пише че е и за В6 ! :mrgreen
Значи и В6 е като В5.5 ??? Има взаимозаменяеми части.

Карал съм и ТДИ 105 коня и тягата е доста малка в сравнение с 131к.

Определено 131 ми допада и като мотор и като спиране-нали е с вакуум помпа.

Незнам В5 с вакуум (тандем) помпа ли е ???


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Apokaliptiko » Чет 19 дек 2013 15:29


Сега аз каквото съм видял, и като се има предвид че братовчеда има автокъща в Русе и знам колите на какви километри идват, а да не говорим, че съм ходил и с него в Италия и знам какво е състоянието им. Ами проста сметка кола 2002 година на 170-80 хил км. няма как да стане брааааатттт. Какво за 11-12 години по 15 хил. км да не съм на салама вървата, че да не знам че колите са по на 300-400 хил.км. да не говорим, че вече те от Италия ги връщат, за България още една инжекция с 100 хил. км. и си победител. Според вас лъжа ли? Говорим си истини. За разлика между двата са, че по новия има малко лъскавини отвън и малко отвътре, както и калници предни задни различни фар и стоп /че кво и мойте са сега с лупи. Едни рингове на таблото, подлакътник, задна кора, трети стоп, това е нещастната малка разлика. Има и една малко знаеща се, че по новия е с малко по голямо вътрешно пространство от стария. Беше някакви сантиметри около 3-5 см. като седнеш в новия да не сядаш в Авентадор, сядаш пак в салона Б5. Мен главната ми цел бе да е комби и притенциозен ли е нафта-лина тъй като аз разполагам с такъв за момента. Какво да кажа 180 хил. км имам с талигата и на бензиностанцията сме за течност на чистачки и за винетка в началото на година за друго не ходя. Смятате ли, че не си е изплатила парите? Колата съм я карал 17,18,19 цола носачи за 7 години веднъж съм сменял. Обслужването са е консумативи. И там са едни 280 лева /мои цени/ но не е претенциозен на дюзи и други лайна. Капачките ги гледам и само отварям за чистачките казанчето останалите така си стоят, а на б5.5 е друга вълна, там нещата са корекомски. Ясно е, че Б5.5 е претенция и има защо комънрейла, а на АФН простичко но е сполучливо / неискам да обиждам колегите с Б5.5 / Сега се връщам от братовчеда, доста говорихме по въпроса и изводът е следният: Каза ми карай си колата не се занимавай с глупости след 2000 година всичко става мармалад във всяко отношение. За сравнение не мога да кажа, че той не разполага с пари, напротив разполага, продава Пасати Б6, БМВ 530 хд, х5, а кара Ситроен Берлинго и Мерцедес 190 2.5 чист дизел. Това ми е мисълта рентабилно ли е? Понеже капризно ли е, не е рентабилно. Мисля, че бях честен и сериозен. Само да не съм обидил някой.


Потребителски аватар
DaDiablo
Мнения: 676
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 22:50
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DaDiablo » Чет 19 дек 2013 15:33


Извинявай, но когато някой ми каже карай си 190-ката или карай си голф 2-ката, те са железни коли, след тях развалиха автомобилостроенето, директно спирам да го слушам.


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Apokaliptiko » Чет 19 дек 2013 15:42


DaDiablo написа:Извинявай, но когато някой ми каже карай си 190-ката или карай си голф 2-ката, те са железни коли, след тях развалиха автомобилостроенето, директно спирам да го слушам.


Добре....прав ли съм? Диабло директен съм и предпочитам истини да си говорим от колкото да се хвалим, а да нямаме пари да се поддържа даден вид автомобил. Лошото е, че всичко отива на там /малко да се използва и повече да се чупи/.


Потребителски аватар
DaDiablo
Мнения: 676
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 22:50
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DaDiablo » Чет 19 дек 2013 15:54


Факт е, че тези коли се търкалят по нашите улици, все още, точно заради това. Че са направени да издържат и вече са издържали 25+ години. Баща ми също кара 190-ка, 1990-та, и чак тази година смени съединител (друго нищо сериозно не е правил).
Това не го оспорвам.
Но колко сигурна е на пътя тази кола? Колко удобна е тази кола? Какви екстри има тази кола? Чакаш 15 минути да ти изсуши предното стъкло и т.н. за останалите да не говорим.
Не те познавам лично, но по колата ти съдя, че си човек, който държи да му е комфортна и хубава колата. За това влагаш пари в нея. Това е инвестиция. Каква част от инвестицията можеш да си върнеш от стара кола? Взимаш я за 4к, набиваш 2-3к и накрая я продаваш за 3к. Не че при 5.5 ще си на печалба, далеч съм от тази мисъл, но има един момент, който ако изпуснеш колата става вечно твоя.


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Apokaliptiko » Чет 19 дек 2013 16:19


Никога не съм имал желание да прехвърлям коли, една през друга. От нещо като съм доволен съм си доволен.....А баща ти не мисля, че е състезател понеже хората на годините на твоя баща и моя /когато беше здрав/ мислят, как да стигнат от точка А до точка Б. И да си свършат дадената работа, хич не ги бърка дали като пръднат няма седалките да го поемат и да го изкарат като парфюм на Хуго Бос или да раздават газ. Те хората на 80 км и виждат дърветата на ограда. А за колата ми ми е хоби да си човъркам, това е болест и няма лекуване.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Чет 19 дек 2013 16:27


Значи В5.5 е по претенциозна на нафта ! Спор няма !
Аз сипва Макс моушън само и на Лукоила в провинцията от тяхната !
Ти на В6 или В7 ще сипеш ли тираджииска нафта ???? :Mr Green Fun

Ти питаш за това дали си заслужава да смениш В5 с В5.5 нали ???

Е какво очакваш ???

Хората които карат В5 и по лабави ще ти кажат не я сменяй !

А ние които караме В5.5 казваме да заслужава си !!! Нормално и естествено !

Аз ще ти кажа вземи Дизел, а колегата вземи бензин -кой кавото се е прецакал !
Аз ти казах и минусите и плюсовете на колата. Не е икономична за града и тнт !

Като не искаш, чакаш да можеш да вземеш В7 или 8 и това е !!! :Mr Green Fun

Едно време и Ладата 1600 беше голям звер и много "вървеше" и бензиновият ми В3 беше супер, но сега не искам да се качвам в тях !
Мармалад не мармалад, важното е да е в срок на годност !!!! :mrgreen


defjam
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот defjam » Чет 19 дек 2013 16:53


Извинявай , но какъв е тоя б5.5 комънрейл :D


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Чет 19 дек 2013 16:55


Да колегата бърка няма комън рейл на В5.5 !!!


defjam
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот defjam » Чет 19 дек 2013 16:59


100000kм само с тубите наливам и не мисля , че пд е притенциозен от към гориво , в сравнение с комъна :D


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 19 дек 2013 17:00


и след всичко изписано и отклоненията от темата станаха във всички посоки. Аз мисля точно като братовчед ти, ако ще купуваш нещо то поне да има разлика, която е съществена, ако ще си взимаш 5.5 - по-добре не се занимавай с глупости. Едва ли ще оцениш разликите , които Kossis споменава като съществени. Аз след като останах без кола се оглеждах за А6 или Б5, по стечение на обстоятелствата ми изпадна 5.5. на цена под тази , на която се купува б5 и затова го взех, има разлики да, има стойка за чаши и жабка в задната седалка, има пластмаса над акумулатора, има есп - серийно, не че няма б5 с есп. Има малко по модерна визия, има лупи, че и б5 има с лупи, че и с ксенон оригинален ? Има и с халогени б5 ? Разликите са нищожни - разликата между базов модел и хай лайн са много по-големи отколкото между б5 и б5.5 при еднакви нива на оборудване... Като цяло идеята ми, е че като седнеш в Б6 сядаш в коренно различна кола, която няма нищо общо с предходните два модела, докато като покажа на жена ми някой б5 стига да е същия цвят и тя не прави разлика с нашия б5.5 .

п.с. сега по темата... стига отклонения - махането на катализатора в 90% от случаите е изключително безмислено, и с обратен на очаквания ефект!!! Имам познат , който от 30 години се занимава само с гърнете , изработна на изпускателни поръчкови системи и т.н. всичко свързано с тях. Казвал ми е безброй пъти, повечето катализатори, които съм свалил съм обяснявал с часове на клиентите, че е тъпо, но като искат го свалям режа го пред тях и им показвам, че не е затъпкан, не е запушен и им обяснявам накратко как действа. Половината се връщат с молба да им го монтира обратно, че почва да свети чек-а да работи шумно и нестабилно двигателя. Не ги пипайте тия катализатори, докато не е сигурно, че са затъпкани, пък дори и това да се случи, карайте на 4-та със 130 в продължение на 50-100км и след като спре да Ви мирише на сяра в купето , вече си имате чисто нов катализатор. :a045


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 19 дек 2013 17:04


kossis написа:Ти на В6 или В7 ще сипеш ли тираджииска нафта ???? :Mr Green Fun


те тировете да не карат с някакви по различни горива ? Аз аудито на бензиностанция съм го заредил веднъж! За 30хил км не съм имал никакви проблеми. Всички дюзи ми бяха с показание 1.1 на празен ход, моментен разход 0.6 на място.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта