Става дума за един усилвател. Проблема е, че му нямам схемата, защото е гаражно производство и понеже бъкел не разбирам от тоци ще се опитам да го обясня тук. Има два изпляскали кондензатора, които според повечето усилвателни схеми са към маса.
Става дума за 47uf 400v. До колкото успях да проследя мисля, че отиват към маса, но не съм много сигурен, че все пак е обемен монтаж. В двата канала има шум, който е доста неприятен особено при широколентови говорители с висока чувствителност.
Текущите кондензатори са на Fujicon. Въпроса ми е следния. Каква роля играят тези кондензатори и ако изпляскат какво може да стане (какво да очаквам друго да е прецакано). В интерес на истината и двата канала работят, но има шумове и то сериозни. 
Някой може ли да удари рамо, а дори да дойде да го види и да предложи вариант да го фикснем. Също така дали мога да сложа 47uf 450v, защото има за по 2 кинта и то доста качествени.
			
									
									Усилвател - малко кахъри по схемата
- doaiena
 - Мнения: 1500
 - Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
 - Автомобил: Audi A3
 - Двигател:
 - Местоположение: София, Зоната на здрача
 - Контакти:
 
Re: Усилвател - малко кахъри по схемата
Шум или брум, хората доста често бъркат дефинициите, защото ако шуми е едно, ако има брум е друго!
			
									
										
						- Vizor
 - Изгубена душа
 - Мнения: 12509
 - Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
 - Автомобил: Subaru Forester XT
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Усилвател - малко кахъри по схемата
doaiena написа:Шум или брум, хората доста често бъркат дефинициите, защото ако шуми е едно, ако има брум е друго!
Брум и пук има :D
И ?
Не попитах това.. Ако можеш помогни. Ако не.. гуугъл имам и аз + това изчетох голяма част от него. Останалото го учат по 2-3 години в техническия примерно :)
- brazy
 - Мнения: 227
 - Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
 - Автомобил: Passat B3
 - Двигател: 1.9TD AAZ 1993
 - Местоположение: София /Горубляне
 - Контакти:
 
Re: Усилвател - малко кахъри по схемата
Кондензатора мисля че е сложен там за да служи като филтър и да няма смущения от захранването  ,може да се замени и с този 450в.  ако нещо те притеснява в смяната му по добре си сложи  400в.
			
									
										
						- radi_nrj
 - Мнения: 9331
 - Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
 - Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
 - Двигател: AEL ALH
 - Местоположение: София
 
Re: Усилвател - малко кахъри по схемата
Волтовете на етиката показват максималното напрежение, което може да понесе кондензатора. Там принципа е колкото повече толкова повече  
 и не е никакъв проблем 400V да се заменят със същия капацитет на 450V.
			
													
 и не е никакъв проблем 400V да се заменят със същия капацитет на 450V.
				   							 				   
					Последна промяна от radi_nrj на Пет 20 дек 2013 15:53, променено общо 1 път.
									
			
										
						- Vizor
 - Изгубена душа
 - Мнения: 12509
 - Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
 - Автомобил: Subaru Forester XT
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Усилвател - малко кахъри по схемата
Точно тебе чаках да ми кажеш това :D Отивам за кондензатори
			
									
										
						- doaiena
 - Мнения: 1500
 - Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
 - Автомобил: Audi A3
 - Двигател:
 - Местоположение: София, Зоната на здрача
 - Контакти:
 
Re: Усилвател - малко кахъри по схемата
radi_nrj написа:Волтовете на етиката показват максималното напрежение, което може да понесе кондензатора. Там принципа е колкото повече толкова повечеи не е никакъв проблем 400V да се заменят със същия капацитет на 450V.
Колега, това правило май важи повече за микроферадите, иначе в случая 400v или 450v не е от голямо значение!
Към Vizor, колега внимавай да не объркаш поляритета на кондензатора като запояваш, че яко гърми

- Vizor
 - Изгубена душа
 - Мнения: 12509
 - Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
 - Автомобил: Subaru Forester XT
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Усилвател - малко кахъри по схемата
Няма как да го объркам... поне това е едно от първите неща, които разбрах за глупавите кондензатори. ТЪпото е, че е вързано към входната лампа и практически едвам едвам се проследява къде отива. За сега ще го сменя с 1:1 такива каквито са сложени. После по мнението на колега от форума ще ги пусна по-големи ако са към маса само, а не по усилвателната страна..
			
									
										
						- Vizor
 - Изгубена душа
 - Мнения: 12509
 - Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
 - Автомобил: Subaru Forester XT
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Усилвател - малко кахъри по схемата
TiL написа:Какво е електролитния кондензатор? Има определен капацитет, има поляритет... Мисля си че е сложен там като "защита". Пробвай да смениш кондензаторите и виж дали ще има смущения. Говорителите ти читави ли са?
Говорителите са широкоелнтови фостекси, които слушах и до сега с този усилвател. Усилвателя е с плазмени стабилизатори, отделно захранване и ГУ50 изходни лампи. Никога до сега не съм имал проблем. Имам едно притеснение защо е станало така. Правих един интерконект 3.5 -> 2xRCA и когато го мръднах едни път, започна да бръмка. Може да е окъсило и да е изпляскало тоя кондензатор (моя логика разбира се..). Утре след смяната ще пиша какъв е резултата, но първо ще си взема нормален кабел или ще пускам с интерконектите от леко моднатия Маранц. За жалост нямам и читави дискове и слушам флакове.. Живи и здрави..
- Vizor
 - Изгубена душа
 - Мнения: 12509
 - Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
 - Автомобил: Subaru Forester XT
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Усилвател - малко кахъри по схемата
Новия кабел е Проел с позлатените чинчове.. доволен като за 20 кинта
Смених кондензаторите много фино и всичко е 6+ в момента. Слушам си джаза!!
			
									
										
						Смених кондензаторите много фино и всичко е 6+ в момента. Слушам си джаза!!
- Vizor
 - Изгубена душа
 - Мнения: 12509
 - Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
 - Автомобил: Subaru Forester XT
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Усилвател - малко кахъри по схемата
От една година го имам, но явно е дошло времето на тея кондензатори. Надявам се скоро да слушам нещо поне 6 инчово в широкия спектър и хорнова конструкция.
			
									
										
						- radi_nrj
 - Мнения: 9331
 - Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
 - Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
 - Двигател: AEL ALH
 - Местоположение: София
 
Re: Усилвател - малко кахъри по схемата
Имам на Proel 3,5mm->2RCA от най-скъпия и стерео жака халтави в някои букси. Във същите букси сме тествали жак от слушалки за 15лв, влиза плътно и прави префектен контакт. Голяма драма е с тия 3,5mm жакове (или жака ще е тънък или дупката широка  
 )
Иначе кой ти го прави усилвателчето? Имах малък SE от Гого и бях много доволен ама неможах да разкарам 100W трилентови сандъци и си взема хорни та го разкарах. Иначе хубави широколентови ми се намират ама няма кой да ми направи кутиите
  
  
 

			
									
										
						
 )Иначе кой ти го прави усилвателчето? Имах малък SE от Гого и бях много доволен ама неможах да разкарам 100W трилентови сандъци и си взема хорни та го разкарах. Иначе хубави широколентови ми се намират ама няма кой да ми направи кутиите
  
  
 
- Vizor
 - Изгубена душа
 - Мнения: 12509
 - Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
 - Автомобил: Subaru Forester XT
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Усилвател - малко кахъри по схемата
Как да няма бе! Влади! :D 
Темата можем да я променим на едно Hi-END аудио :D Усилвателя е еднотактник 3 ватов с E80CC Tungsram и ГУ50. Плазмени стабилизатори от Аспарух (гу50-тките също от него са слагани). Бившия на Владо (dgd). Не ми се ходеше до Аспарух да го оправя. Оказа се, че 4 омовия продължава да пръщи, но 8-цата свири доволно (фостексите се справят добре макар, че са 87фе :D). Искам 166-ци да сложа в едни хорни и да спирам с глупостите. Кабели за колоните мисля от Пуховите да взема с едни банани Накамичи.
Дай някой fullrange дето да свири. Също се издирва и читав ДАК за отвратително малко пари :D
			
									
										
						Темата можем да я променим на едно Hi-END аудио :D Усилвателя е еднотактник 3 ватов с E80CC Tungsram и ГУ50. Плазмени стабилизатори от Аспарух (гу50-тките също от него са слагани). Бившия на Владо (dgd). Не ми се ходеше до Аспарух да го оправя. Оказа се, че 4 омовия продължава да пръщи, но 8-цата свири доволно (фостексите се справят добре макар, че са 87фе :D). Искам 166-ци да сложа в едни хорни и да спирам с глупостите. Кабели за колоните мисля от Пуховите да взема с едни банани Накамичи.
Дай някой fullrange дето да свири. Също се издирва и читав ДАК за отвратително малко пари :D
- radi_nrj
 - Мнения: 9331
 - Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
 - Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
 - Двигател: AEL ALH
 - Местоположение: София
 
Re: Усилвател - малко кахъри по схемата
Ползвам дакчето на Митака "Fenkiller" с PCM 2707 и съм адски доволен. Няма нещо за под 60лв дето да свири по-добре!
Иначе дебни в Ebay за 12" Monitor Gold на Tannoy и да ти сковеме едни Westminster-ки - доволен ще останеш
			
									
										
						Иначе дебни в Ebay за 12" Monitor Gold на Tannoy и да ти сковеме едни Westminster-ки - доволен ще останеш

- Vizor
 - Изгубена душа
 - Мнения: 12509
 - Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
 - Автомобил: Subaru Forester XT
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Усилвател - малко кахъри по схемата
И ще ми трябва една ядрена електроцентрала за да ги захранвам :D Като гледам с какви лампи ги слушат ми става лошо :D
Какви са тея фулрейнджове, които имаш? Оферта? :D
			
									
										
						Какви са тея фулрейнджове, които имаш? Оферта? :D
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта