


Кои скоби са по-добри
- tubleron
- Мнения: 303
- Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
- Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
- Двигател: AAM 1992
- Местоположение: Пловдив
Кои скоби са по-добри
Здравейте Колеги,ЧНГ,Много здраве и късмет на всички. Чудя се кои скоби са най-добри . "1" ги има навсякъде,но ако "2" са по-добри бихте ли казали от къде мога да намеря такива?
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Кои скоби са по-добри
Аз лично предпочитам вариант 2. Но са малко специфични при монтаж/демонтаж. Искат инструмент познат като "чирашки клещи", такъв с раздвижено рамо. По-малките размери могат да се демонтират и с обикновени клещи, ама трябва да си силен в ръцете. Държат много повече от първите, оригинално се вграждат такива скоби на автомобилите ни. Откъде да ги вземеш? Отиди в някоя морга и си обери колкото можеш такива. Предполагам ще минеш с почерпка.
Последна промяна от stefan4o на Сря 01 яну 2014 21:28, променено общо 2 пъти.
- tubleron
- Мнения: 303
- Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
- Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
- Двигател: AAM 1992
- Местоположение: Пловдив
Re: Кои скоби са по-добри

- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Кои скоби са по-добри
Вариант 2 е по-добре, но за удобство може да се сложи и вариант 1 (ако е някое кофти място).
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Кои скоби са по-добри
И аз предпочитам N2. За големите скоби трябват специални клещи за скоби, но не "чераци", без тях пак става но е много по-трудно.
- vinixxx
- Мнения: 1822
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Кои скоби са по-добри
1 е много удобна,но малко повече стягане и превърта
2 е трудна за работа,но много по-надеждна
няма пълно щастие
2 е трудна за работа,но много по-надеждна
няма пълно щастие
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Кои скоби са по-добри
Качествените скоби с винт не превъртат. Тези за клещи са удобни за монтажната линия, ама на терсене място ти ебават мамата! Като надеждност са еднакви.
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Кои скоби са по-добри
Не съм съгласен че са еднакви. За мен 2 са по-надеждни поради факта, че профила им е завършен кръг. При 1 долната част на винта винаги е прав участък и има по-голям шанс да не уплътни равномерно.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Кои скоби са по-добри
1 стягат много по-здраво и затова и уплътняват по-добре. Ако са качествени е много трудно да превъртят. Няколко пъти се е налагало да заменям 2 с 1 заради "потене" на снадката.
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Кои скоби са по-добри
При тежки случаи , аз си ги комбинирам и двете 

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Кои скоби са по-добри
dlug написа:За мен 2 са по-надеждни поради факта, че профила им е завършен кръг.
Принципно съм съгласен!
Само не трябва да се пренебрегва умората на матерала и изгубване на еластичните свойства на стоманата.
След няколко опита за 'наместване', че и изрязване на маркучи и поставяне на тези скоби на нови места ми се наложи да изпосменя близо 70% от №2 с №1.
Чак тогава спряха странните течове по колата ми

Иначе и аз пробвам до последно да си запазя оригиналните. Чак след като се убедя, че вече няма шанс - тогава сменям.
Пробвах варианта и с комбинация от двете.
Някъде става. Но където мястото, където трябва да легне скобата е малко и тя попадне прекалено близо до разшреното на края на щуцера се появява огромна опасност от прерязване на маркуча.

-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Кои скоби са по-добри
Аз смених където можах от №1 с №2, защото капеше и от много стягане счупих тройника.
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Кои скоби са по-добри
При малки размери номер 1 не стяга равномерно понякога - или остава малко пространство при застъпването, или се деформира самата скоба при стягане. Но причината сигурно е просто в калпавата изработка, не толкова в принципа на действие. Затова на тънките маркучи гледам да слагам номер 2.
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Кои скоби са по-добри
С №2 не може да се скъса маркуча от пренатягане. С №1 съм стягал маркуч за въздух Ф10 издържа на 6 атмосфери въздух без проблем, но скобите са по 1лев парчето, дори ме питаха от хубавите или от евтините. Съответно 1л или 30ст.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Кои скоби са по-добри
muns61 написа:Качествените скоби с винт не превъртат. Тези за клещи са удобни за монтажната линия, ама на терсене място ти ебават мамата! Като надеждност са еднакви.
Като се сплеска маркуча с времето скобите с винт трябва да се натегнат от някого докато пружинните се затягат сами

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта