Кои скоби са по-добри

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
tubleron
Мнения: 303
Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
Двигател: AAM 1992
Местоположение: Пловдив

Кои скоби са по-добри

Мнениеот tubleron » Сря 01 яну 2014 21:13


Здравейте Колеги,ЧНГ,Много здраве и късмет на всички. Чудя се кои скоби са най-добри . "1" ги има навсякъде,но ако "2" са по-добри бихте ли казали от къде мога да намеря такива?
skoba.jpg




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19322
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Кои скоби са по-добри

Мнениеот stefan4o » Сря 01 яну 2014 21:23


Аз лично предпочитам вариант 2. Но са малко специфични при монтаж/демонтаж. Искат инструмент познат като "чирашки клещи", такъв с раздвижено рамо. По-малките размери могат да се демонтират и с обикновени клещи, ама трябва да си силен в ръцете. Държат много повече от първите, оригинално се вграждат такива скоби на автомобилите ни. Откъде да ги вземеш? Отиди в някоя морга и си обери колкото можеш такива. Предполагам ще минеш с почерпка.

Последна промяна от stefan4o на Сря 01 яну 2014 21:28, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
tubleron
Мнения: 303
Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
Двигател: AAM 1992
Местоположение: Пловдив

Re: Кои скоби са по-добри

Мнениеот tubleron » Сря 01 яну 2014 21:26


:biggrin Благодаря


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Кои скоби са по-добри

Мнениеот plamikcho » Сря 01 яну 2014 21:30


Вариант 2 е по-добре, но за удобство може да се сложи и вариант 1 (ако е някое кофти място).


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Кои скоби са по-добри

Мнениеот batmit » Сря 01 яну 2014 21:38


И аз предпочитам N2. За големите скоби трябват специални клещи за скоби, но не "чераци", без тях пак става но е много по-трудно.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Кои скоби са по-добри

Мнениеот vinixxx » Сря 01 яну 2014 22:14


1 е много удобна,но малко повече стягане и превърта
2 е трудна за работа,но много по-надеждна
няма пълно щастие


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Кои скоби са по-добри

Мнениеот muns61 » Сря 01 яну 2014 22:38


Качествените скоби с винт не превъртат. Тези за клещи са удобни за монтажната линия, ама на терсене място ти ебават мамата! Като надеждност са еднакви.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Кои скоби са по-добри

Мнениеот dlug » Сря 01 яну 2014 23:29


Не съм съгласен че са еднакви. За мен 2 са по-надеждни поради факта, че профила им е завършен кръг. При 1 долната част на винта винаги е прав участък и има по-голям шанс да не уплътни равномерно.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Кои скоби са по-добри

Мнениеот ktamen » Чет 02 яну 2014 0:17


1 стягат много по-здраво и затова и уплътняват по-добре. Ако са качествени е много трудно да превъртят. Няколко пъти се е налагало да заменям 2 с 1 заради "потене" на снадката.


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Кои скоби са по-добри

Мнениеот red rider » Чет 02 яну 2014 0:27


При тежки случаи , аз си ги комбинирам и двете :icon_lol


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Кои скоби са по-добри

Мнениеот radotom » Пет 03 яну 2014 0:19


dlug написа:За мен 2 са по-надеждни поради факта, че профила им е завършен кръг.

Принципно съм съгласен!
Само не трябва да се пренебрегва умората на матерала и изгубване на еластичните свойства на стоманата.
След няколко опита за 'наместване', че и изрязване на маркучи и поставяне на тези скоби на нови места ми се наложи да изпосменя близо 70% от №2 с №1.
Чак тогава спряха странните течове по колата ми :cry
Иначе и аз пробвам до последно да си запазя оригиналните. Чак след като се убедя, че вече няма шанс - тогава сменям.
Пробвах варианта и с комбинация от двете.
Някъде става. Но където мястото, където трябва да легне скобата е малко и тя попадне прекалено близо до разшреното на края на щуцера се появява огромна опасност от прерязване на маркуча. :exclaim


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Кои скоби са по-добри

Мнениеот batmit » Пет 03 яну 2014 19:35


Аз смених където можах от №1 с №2, защото капеше и от много стягане счупих тройника.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Кои скоби са по-добри

Мнениеот plamikcho » Пет 03 яну 2014 19:44


При малки размери номер 1 не стяга равномерно понякога - или остава малко пространство при застъпването, или се деформира самата скоба при стягане. Но причината сигурно е просто в калпавата изработка, не толкова в принципа на действие. Затова на тънките маркучи гледам да слагам номер 2.


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Кои скоби са по-добри

Мнениеот batmit » Пет 03 яну 2014 19:55


С №2 не може да се скъса маркуча от пренатягане. С №1 съм стягал маркуч за въздух Ф10 издържа на 6 атмосфери въздух без проблем, но скобите са по 1лев парчето, дори ме питаха от хубавите или от евтините. Съответно 1л или 30ст.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Кои скоби са по-добри

Мнениеот radi_nrj » Пет 03 яну 2014 20:01


muns61 написа:Качествените скоби с винт не превъртат. Тези за клещи са удобни за монтажната линия, ама на терсене място ти ебават мамата! Като надеждност са еднакви.


Като се сплеска маркуча с времето скобите с винт трябва да се натегнат от някого докато пружинните се затягат сами :c020



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 126 госта