Неприятно бучене (резонанс) на ниски обороти-РЕШЕНО!!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Неприятно бучене (резонанс) на ниски обороти-РЕШЕНО!!

Мнениеот mafiota » Сря 27 дек 2006 11:32


Здравеите казвам на всички фенове на любимата марка, и членове на форума.Аз съм все още новобранец тук но от дълги години карам и уважавам марката VW.До скоро имах Пасат '78год., но преди около месец го продадох и сега си взех Пасат 91год., комби, 1,8моно,РП мотор с газова. Новият пасат е супер, много съм доволен,има леки забележки , но все пак е нормално за кола на 16 години, надявам се с времето колкото мога да ги поизчистя!
Та колеги бих изкал да помоля за съвет ако сте се сблъсквали с такъв проблем като моя , а именно:когато запаля колата (не бензин) на около 1100 оборота се чува много гадно бучене, наподобяващо нискочестотен резонанс в купето.Това го прави на около 850 и 1100 оборота, нагоре се изчиства. От това бучене направо таблото започва да вибрира.Пропуснах да спомена че:
1. Катализатора е заменен с някакво гърне, може би резонансно, но си нямам на представа дали това гърне е точно такова каквото трябва да бъде , и дали е сложено на точното разстояние от колекторните тръби, защото се вижда че тръбите са разкроявани и заваряни наново.На това първото гърнр дето е на мястото на катализ. има знаците на VW и Audi, и една стрелка която показва посоката на изгорелите газаове.
2. Друга причина която си мисля че може да бъде , е предния тампон на двигателя, но незнам тои как се проверява дали е заминал!!Пробвах да дръпна ръчната и така да се опитам да тръгна , та двигателя се надига от тампона на около 2 см. дали е нормално това??
3. И последно което си мисля, дали е възможно центровката да е разбутана заради газовата!!
Все още не съм ходил на диагностика, защото доста се "пооръсих" около пасатора но по нататък ще ида.
Ами това е эа сега от мен ще съм благодарен на всички эа съветите ви! :wink: :lol: +/

Последна промяна от mafiota на Чет 16 авг 2007 7:30, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 27 дек 2006 11:41


Най вероятно е от резонаторното гърне, и при мене се получава подобно бучене при запалване като е студена колата. Но има възможност и да е от меката връзка тя да е почнала да изпуска провери и нея.





Р.С. :welcome_to_group


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 27 дек 2006 13:04


Първо: :welcome_to_group , колега!
Само радостни емоции да то носи пасатора!
Сега на въпроса
Вероятността да се получава резонанс и от гърнето и от тампона е еднакво голяма.
Аз обаче съм без катализаатор (вероятно съм имал някога, не знам) и на негово място стои само черупката! Т.е., просто е избушен и сега в това гърне няма абсолютно нищо. Въпреки това, не мога да кажа, че колата е дразнещо шумна или че тресе нещо. А не съм някой рацер, това си е семейния автомобил и го карам като такъв!
Края на лятото сменях тампони на двигателя. Предния като го смених мотора още повече утихна и се успокои. Този, който е до ремъците го смених 1 седмица по-късно. Какъв сложих не зная, но така взе да тресе и ручи колата, че едвам истраях до следващата събота и бегом на канала да си върна стария тампон, че нямаше 'сухо' за по-нов.
Не разбрах обаче какво имаш пред вид, като казваш, че двигателя се е вдигал на 2 см. от тампона? Че е отлепял напълно и се е получавала междина, или, че тампона се е разтягал 2 см.
Ако е първото, директно го сменяй! Стига да не са клеасали болтовете, можеш да го смениш и сам. Аз се справих дори и без канал. Само качих едната гума на един висок тротоар и готово. Трябва ти и крик, за да повдигнеш мотора.
Успех!


kristian112
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот kristian112 » Сря 27 дек 2006 17:40


и при мен има лек шум на нулеви обороти когато е студена колата.отвън не се чува но вътре особенно на задните седялки се чува.нещо по изпусквателната система е щото като накарам някой да понатисне с крак крайното ми гърне и шума изчезва.но с тези студове ще я гледам напролет май :)


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 27 дек 2006 22:37


Благодаря ви колеги,ами маин наистина към преден тампон отива работата ама ше видя допълнително да се консултирам с някои маистор.Тя колата си бучи на тея обороти даже и след като загрее, но като е студена е направо непоносима!А когато опъна ръчната и се опитам леко да тръгна самия двигател се надига от тампона, но немога да преценя дали тампона е скъсан, просто се забелязва едно надигане на мотора като се натовари, спрямо гредата на коята е разположен тампона (предния). Но си мисля че може би и резонаннсното гърне не е каквото трябва да бъде!!
Благодаря ви още веднъж за мненията колеги, продължавам да дерзая, а ше се радвам други с подобен проблем да споделята.


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Сря 27 дек 2006 22:54


Аз залагам на скъсан тампон :wink:


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 16 авг 2007 7:29


Колеги, малко по-късно, но все пак да пиша че проблемът е вече решен. Виновникът:

Изображение

и вследствие скъсването на десния тампон (може би) е заминал и левия - под скоростната кутия:

Изображение

Вече и трите тампона са сменени, и проблемите с вибрации, бучене, лашкане при тръгване са решени. Като цяло шумът от двигателя поотихна, и сега вече като се опитам да разклатя двигателя - тои едно тежко и мазно се олюлява.
За десния тампон се наложи да потърся помоща на майстор , но с левия и предния сам се справих.
Най-важните инструменти които ми трябваха за подмяна на двата тампона в домашни условия (ск. кутия и преден) бяха два крика (аз използвах оригиналния към колата и маслен за повдигане на двигателя), камък 13, 15, 17, два удължителя и върток към тях ("гидория").
Успех на ентусиастите:))



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ssssl и 58 госта