Имам въпрос относно показанията на корекциите на дюзите.
Двигателя 1.9 TDI ATJ 116hp / 310Nm
След регулировка на дюзите на 180 градуса показанията са следните:
Преди да се направи интервенцията, стойността на 1-ви цилиндър беше същата, на 2-ри и 3-ти бяха по-близо до нулата, а на 4-ти беше положителна стойност около 0,5mg/str.
При самата регулировка реглажните болтове направиха по около 270 - 300 градуса до затягане. След това ги отвихме на 180 градуса и затегнахме контра-гайките.
Сега има малка разлика в звука - някак си е по-равномерен и малко повече трака (все едно нормален дизел работещ с по-голямо предварение).
Ускорява се малко по-лесно... с по-леко натиснат педал (това специално е малко субективно).
Основната причина поради, която направих регулировката, е че в повечето случаи върти малко повече докато запали сутрин (4 - 5 секунди), по някога запалва на 3 цилиндъра и за около 1 - 2 секунди се оправя. Пушеци няма при първо палене.
Тази сутрин, след регулировката запали лесно, но в момента е топло навън. Пушеци отново нямаше.
Има ли място за притеснение или да не се вкарвам в някакви филми?
ПС: Промених заглавието на темата за да е в помощ и на други търсещи информация по въпроса.
Регулиране на PD-елементите на 1.9 TDI
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Регулиране на PD-елементите на 1.9 TDI
Последна промяна от dispatch на Пет 10 яну 2014 19:38, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 15:17
- Автомобил: Audi A4 TDI
- Двигател: blb2006
- Местоположение: Русе
Re: Корекции на милиграмите на 1.9 TDI PD
Мисля 4е са добре ето моите как са.
Address 01: Engine ()
12:59:19 Group 013: Idle Speed Smooth Running Control
-0.47 mg/str Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H
-0.19 mg/str Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H
0.33 mg/str Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H
0.31 mg/str Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H
12:59:19 Group 001: Injected quantity
861 /min Engine speed 790-870
5.2 mg/str Injected quantity 3.0-9.0
5.1°KW Spec. Inj. duration 5-8°Ck.
36.9°C Coolant temp 80-110°C
Address 01: Engine ()
12:59:19 Group 013: Idle Speed Smooth Running Control
-0.47 mg/str Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H
-0.19 mg/str Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H
0.33 mg/str Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H
0.31 mg/str Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H
12:59:19 Group 001: Injected quantity
861 /min Engine speed 790-870
5.2 mg/str Injected quantity 3.0-9.0
5.1°KW Spec. Inj. duration 5-8°Ck.
36.9°C Coolant temp 80-110°C
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Корекции на милиграмите на 1.9 TDI PD
Изчетох доста неща относно регулирането на помпа-дюзите и навсякъде пишеше, че корекциите се гледат на загрял мотор - над 80°C.
Като гледам при теб пише: "36.9°C Coolant temp"
Би трябвало да стоплиш мотора и тогава да видиш корекциите как ще са.
Като гледам при теб пише: "36.9°C Coolant temp"
Би трябвало да стоплиш мотора и тогава да видиш корекциите как ще са.
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: Съб 29 яну 2011 16:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Haskovo
Re: Корекции на милиграмите на 1.9 TDI PD
Какъв ти е разхода, и след регулирането на дюзите промени ли се?
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Корекции на милиграмите на 1.9 TDI PD
За сега не мога да кажа променил ли се е и в каква посока, нямам много минати километри. Просто имам чувството, че по-лесно се ускорява, с по-малко газ и ако е така би трябвало разхода да ми е малко надолу.
Притеснява ме единствено, че звука се промени и стана малко по-твърд. Преди време ни докараха при нас едно Берлинго 1.6HDi, чисто ново на 000200км. и то работи по същия начин.
Притеснява ме единствено, че звука се промени и стана малко по-твърд. Преди време ни докараха при нас едно Берлинго 1.6HDi, чисто ново на 000200км. и то работи по същия начин.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Корекции на милиграмите на 1.9 TDI PD
Знам ,че мнението ми не е по темата ама защо твоя мотор е 310 НМ ,а не както би трябвало 285 НМ
.Гледам ,че конете са стокови ,а НМ не са . Питам от интерес .

- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Корекции на милиграмите на 1.9 TDI PD
По каталог така ги дават:
1.9 TDI AJM 115 PS (85 kW; 113 hp) @4000 rpm / 285 N·m (210 lb·ft) @1900 rpm
1.9 TDI ATJ 115 PS (85 kW; 113 hp) @4000 rpm / 310 N·m (230 lb·ft) @1900 rpm
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat_%28B5%29#Engines
Натисни на 'Show' в секция 'B5 diesel engines'
Иначе на Vag-Com ми показва в LABEL-fila-a 'AJM' (виж снимката в първия пост), а на лепенката при резервната гума пише ATJ. Според мен или не е кодирано както трябва или ми е сменян софта..., или пък софта и за двата мотора е един и същ.
Иначе днес от интерес се качвах на един Б5.5 със 131 коня мотор (310Nm) да видя как върви... и мога да кажа, че като ускорение до 120км/ч върви като моя. (според мен)
Колегата по-горе mita6kiii може би пита какви са ми показанията на разхода по борд компютър..., но таблото ми е без борд-компютър.
----------------------------------------------------
Никой не каза това нормално ли е да се промени звука на двигателя след "натягането" на PD-елементите.
Казвам натягане, защото при мен на практика си беше натягане самото регулиране на 180 градуса.
Четох в някоя от темите по въпроса, че някои ги регулирали на 220 градуса и взимам да се чудя дали да не ги развия на 40 градуса та да станат на 220.
Притеснява ме да не би така да има по-голямо износване или някакви други отрицателни ефекти за горивната система или за мотора като цяло.
Нека хората имащи знания по въпроса или са се сблъсквали с това и имат опит, да напишат един - два реда... дали има място за притеснение.
1.9 TDI AJM 115 PS (85 kW; 113 hp) @4000 rpm / 285 N·m (210 lb·ft) @1900 rpm
1.9 TDI ATJ 115 PS (85 kW; 113 hp) @4000 rpm / 310 N·m (230 lb·ft) @1900 rpm
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat_%28B5%29#Engines
Натисни на 'Show' в секция 'B5 diesel engines'
Иначе на Vag-Com ми показва в LABEL-fila-a 'AJM' (виж снимката в първия пост), а на лепенката при резервната гума пише ATJ. Според мен или не е кодирано както трябва или ми е сменян софта..., или пък софта и за двата мотора е един и същ.
Иначе днес от интерес се качвах на един Б5.5 със 131 коня мотор (310Nm) да видя как върви... и мога да кажа, че като ускорение до 120км/ч върви като моя. (според мен)
Колегата по-горе mita6kiii може би пита какви са ми показанията на разхода по борд компютър..., но таблото ми е без борд-компютър.
----------------------------------------------------
Никой не каза това нормално ли е да се промени звука на двигателя след "натягането" на PD-елементите.
Казвам натягане, защото при мен на практика си беше натягане самото регулиране на 180 градуса.
Четох в някоя от темите по въпроса, че някои ги регулирали на 220 градуса и взимам да се чудя дали да не ги развия на 40 градуса та да станат на 220.
Притеснява ме да не би така да има по-голямо износване или някакви други отрицателни ефекти за горивната система или за мотора като цяло.
Нека хората имащи знания по въпроса или са се сблъсквали с това и имат опит, да напишат един - два реда... дали има място за притеснение.
Re: Регулиране на PD-елементите на 1.9 TDI
Тази процедура се прави с индикаторен часовник и е доста прецизна...така ли е направена? Питам защото съм виждал страшни случаи на реглаж на инжектори.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Регулиране на PD-елементите на 1.9 TDI
Не е правена с индикаторен часовник.
С дълъг шестограмен ключ (с форма на буквата "Г"). Смятам че градусите +/-2 сме ги уцелили заради дългото рамо на ключа.
С дълъг шестограмен ключ (с форма на буквата "Г"). Смятам че градусите +/-2 сме ги уцелили заради дългото рамо на ключа.
Re: Регулиране на PD-елементите на 1.9 TDI
dispatch написа:Не е правена с индикаторен часовник.
С дълъг шестограмен ключ (с форма на буквата "Г"). Смятам че градусите +/-2 сме ги уцелили заради дългото рамо на ключа.
Не питах за градусите на реглажните шпилки, а за използването на индикаторен часовник за да се определи кога е максимално натиснат инжектора от гърбицата на разпределителния вал. С какво сте го мерили това?
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Регулиране на PD-елементите на 1.9 TDI
Ами то се вижда кога е най-натиснат инжектора - когато кобилицата е на върха на гърбицата... има едно положение, в което спира да се движи кобилицата и е в най-долно положение върху инжектора.
А силата на стягане - идва един момент, в който спира да се стяга... усеща се, че колкото и сила да приложиш на реглажните шпилки няма да мръднат повече.
А силата на стягане - идва един момент, в който спира да се стяга... усеща се, че колкото и сила да приложиш на реглажните шпилки няма да мръднат повече.
Re: Регулиране на PD-елементите на 1.9 TDI
Toва не е точен начин да регулираш инжекторите...направи го както пише в елсата.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Регулиране на PD-елементите на 1.9 TDI
Не съм дърпал ElsaWin да я инсталирам, че е бая голяма - над 40GB.
Ако не ти представлява трудност би ли постнал тук screen-shot от страницата с обяснението. Английския не ми е проблем.
Ще е полезно и за доста други, следящи темата.
Ако не ти представлява трудност би ли постнал тук screen-shot от страницата с обяснението. Английския не ми е проблем.
Ще е полезно и за доста други, следящи темата.

Re: Регулиране на PD-елементите на 1.9 TDI
Това е правилния начин...когато го направиш ще ми е интересно да видя показанията на инжекторите.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Регулиране на PD-елементите на 1.9 TDI
Благодаря ти!
Мисля че в гаража дето си правя колата имат такъв часовник (микрометър).
Само трябва да измислим някакво приспособление за захващане подобно на това оригиналното на VW.
Мисля че в гаража дето си правя колата имат такъв часовник (микрометър).
Само трябва да измислим някакво приспособление за захващане подобно на това оригиналното на VW.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 62 госта