Стар дизел - „за“ и „против“

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...

Заслужава ли си дизел „на старо“ (10 г.)?

Да, заслужава си
117
62%
Не си заслужава, по-добре бензин
17
9%
Вземай бензин и слагай газ
40
21%
Не мога да преценя
10
5%
Друго (моля, уточнете)
4
2%
 
Общо гласове: 188
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот samo_pechka » Вто 14 яну 2014 10:52


Отначало , като прочетох заглавието на темата , се сетих за Транзит-ите дето ги имах , чист дизел. Тоя мотор (кола) с ускорение на автобус Чавдар от 80-те години, ме радваше с безпроблемната си работа , Трябва да си абсолютен идиот да го съсипеш . Идеята ми е ,че времето назад няма се върне , да, вярно е ,че "механичните" дизели имаха големи недостатъци ( тромави, тракащи, и т.н.) , но имаха и предимства, не им "трябва" ток за да вървят , относително всеядни и...т.н. ще ми липсват :redface За разхода- и да , и не .Не вс. по колата е само разход на гориво, сещам се и за няколко случая със взривяване на бутилки ..сори :redface не искам да кажа ,че ей сега ще се взриви някой.Просто го споменах :stumm.Отделно нащ'те управници измислят "странични" разходи за собственици на автомобили с газ.уредби. Пък и аз си ценя багажното пространство . Знам за тороидалните бутилки, но си предпочитам пълноразмерна рез.гума с джанта да си имам.И тя да е на мястото си.
За чупене и правене по единия или другия вид двигател ( гориво) спор няма ,но е вярно ,че след 2000-та г. всички коли са направени да се "чупят" по график и дали ще е бензин или дизел, ти излиза през носа.




Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот plamikcho » Вто 14 яну 2014 11:11


Стар дизел наистина е относително понятие, поне за мен по-лошото на "стар" е твърде много километри или лошо състояние, не толкова годините. Пасата го взех на 5г и около 270к реални. Това може би не е съвсем стар дизел, но е близо. Преди да го взема, бягах от дизел на старо като дявол от тамян. Бяха ми промили мозъка с всякакви черни сценарии, скъпо струващи части, непалене зимата и т.н. Исках да взема бензинова кола, но не успях поради факта, че точно този модел Пасат Вариант, който си бяхме харесали с жена ми, хич го няма бензинов. Или поне аз не срещнах такъв. Но точно този модел бяхме решили да купим :smile Та така станахме дизелджии :beer . Карал съм и с газова преди време и повече не искам. Не съм имал кой знае какви проблеми, но икономията не е толкова голяма, колкото изглежда на пръв поглед, а носи известни неудобства. Накратко според мен:
- бензин/газ за градско на къси разстояния е пълна скръб, особено зимата. Огромен разход. Единственото предимство на бензина е, че поне не го мисля дали ще замръзне, ако паднат много температурите.
- дизела харчи по-малко при всички ситуации. Установил съм, че Пасата при разходки 3 км само студен (спирам и стрелката едва е мръднала) дава разход най-много 10/100. При същия режим Голф 4 1.6 АКЛ клони към 13. При по-продължително градско (загрели коли) - Пасата слиза на 7-8/100, Голфа остава на 10.
- дизела загрява по-бавно от бензина (поне при моите коли е така). За кратки разходки през зимата бензина е по-комфортен, загрява по-бързо.
- поддръжката на дизела е по-скъпа като цяло. Ще дам пример с акумулатора - на дизела му трябва по-голям и по-скъп такъв по дефолт.

Прочетох мнения относно смисъла от дизел спрямо изминатите километри и че при малко изминати такива е по-добре бензин. Това според мен няма връзка с темата, която засяга изобщо дали си струва купуването на дизелова кола на старо. Според мен си струва. Ако се подбере правилно и с малко късмет (което важи общо за колите на старо) няма никакъв проблем.


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1098
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот eng » Вто 14 яну 2014 11:16


Freakylol написа:
eng написа:Ми да пак не са същите, пак има по-малко "капани", на 1,8Т му се набива един ГИ и пак не са същите, звука и той не е същия, като на ТДИ-то и пак няма ГНП, пък и да има вода в бензина няма да е толко проблем както в нафтата.
Вървежа........................и той не е същия...............друго?
Пак казвма и аз харесвам дизел заради големия върт.момент, но просто за Бг и то 10+ годишна кола си е бъркане в торбата, а и автора не споменава за бензин с турбо а доколкото разбирам говори за атмосверен бензин.Иначе ако сравнявам атмосверени бензин и дизел-какво има за сравнение?Освен по-ниския разход в литри в полза на нафтата, но ако се сложи газ на бензина и тая разлика се стопява.
Трудно ми е да си прадставя кола 2001-2003 да кажем Пасат Б5 или Б5,5 чист дизел - нямам идея това как въобще ще се движи?


Преди това нали спомена турбо,съединител,дюзи.. сега вода и глупости. Кое не му е същото на вървежа? 1.9тди 131 бие 1.8т 150, кое не му е същото ? Нафтата къде е проблема, аз проблеми с нафтата от големите вериги нямам? За разхода.. колко гори 1.8т със 140? под 10 не е със сигурност, 1.9 ще даде 5.5, при сегашните цени сметни колко е разликата..
+ това инвестираш 1000лв за ГИ.. а тва вече вибрации,шум и т.н. е въпрос на вкус ;)

пък за къси разстояния да не говорим, аз как живея в малък град и се кара по 1км на посока тамън на газ лятото ще карам, а зимата ще си прекам на бензин понеже е евтин и с "малък" разход ;)

Kолега не се пъни толко, никой няма полза от надаване на тон.Карал съм близо година служебен Пасат Б5,5 АВф 131 коня и смея да твърдя че долу горе знам за какво иде реч.Само да уточня че пасат-а беше на реални 120к, пак повтарям реални от Германия.Нещото което не мога да отрека е тягата която създава тоя мотор, но при 140 сам човек тоя Пасат гори 6/6,2 по борд незнам къде ги видя тези 5,5 айде да предположим, че твоя е по-запазен.При 140 шума в купето що годе се понася макар че е леко дразнещ, при 160 нещата стават зверски а за по-нагоре да не казвам.Говоря за кола карана преди това в Германия без хлоп и троп.Неколкократно прецакване на едната дюза от вода в нафтата, промивки, прочистване, сменяне на горивни филтри (това са си пари).От Дружба докато изляза на околомръсното нали не искаш да ти казвам колко показва по борд тая хала- между 23 и 18 това говоря за минус 5 до 8 градуса, за по-надолу не съм гледал борда, че не ме е интересувало, не го зареждам аз.
Мисълта ми беше че поддръжката на такава кола е неминуемо по-скъпа от бензинова такава дори и с турбо.
За вървежа...........................какво има да се коментира, мисля въпроса е ясен, че не може да става сравнение на бензин с турбо.
Но шума от ВАГ-нски дизел е нещото което ми бърка в ........................., еле па на студен мотор.
Друго?


Потребителски аватар
boqn92
Мнения: 324
Регистриран на: Нед 12 фев 2012 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот boqn92 » Вто 14 яну 2014 12:07


Голф 4 1.9ТДИ 110кс като стар дизел извънградско гори 5-5,5 нормално каране а градско под 6,5 не може да падне.
Голф 4 2.3вр5 150кс извънградско 8-9л а градско под 12 не пада.
Не знам при 1.8 и др. бензинови двг как стоят нещата но мисля че няма голяма разлика ако се сложи газ на бензина.
Както казаха колегите много е относително в какво състояние е колата.Аз лично до сега много съм ревал от дизел а от бензин нямам оплаквания освен разхода.И да добавя един лаф на мой приятел: като купувате кола и със Бог да ходите да я гледате пак не е сигурно какво ще следва. :bowdown


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот forski » Вто 14 яну 2014 12:19


Ами всичко зависи от стилът на шофиране, при мен извънградско със 100км. на 5-та колата е на 2400об.мин. което е супер и ако карам по-този начин сигурно разхода няма да е повече от 6-6,5/100
Друг е въпроса че никога не съм гонил разход и за това все се въртя около 8-9/100 но това си е мой проблем, и бърка само и единствено в моя джоб!


Потребителски аватар
boqn92
Мнения: 324
Регистриран на: Нед 12 фев 2012 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот boqn92 » Вто 14 яну 2014 12:29


Да и аз съм падал на 6,5-7 но нали при нормално шофиране без много икономия.
8л бензин струва средно 21лв
9л газ струва 12лв
6л дизел струва 16лв
Аз лично в момента карам дизел 3.0 кубика и честно казано май не си струва тракането и ходенето по сервизи.


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1098
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот eng » Вто 14 яну 2014 13:08


boqn92 написа:
Аз лично в момента карам дизел 3.0 кубика и честно казано май не си струва тракането и ходенето по сервизи.

Би ли споменал защо?


Потребителски аватар
boqn92
Мнения: 324
Регистриран на: Нед 12 фев 2012 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот boqn92 » Вто 14 яну 2014 13:28


Основно няма голяма разлика бензина ако се кара на газ.А при дизела като тръгнеш да сменяш дюзи,турбина и да си чистиш инетеркулера за да не издъхва.А последно време много важно за мен детайл е тишината на двигателя от ауспуха да реве колкото иска.За вървежа дизела си върви и дава чувството ,че си в много мощна кола.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот Stivi » Вто 14 яну 2014 14:04


Е то тези трилитрови дизели първите им купувачи не са били пенсионери да ходят до магазина или младежи до кафето ами хора с бизнес пътуващи много а МНОГО в белите страни е наистина много ,така че какво да очаква човек после като дойде тая кола в БГ на 30% от първоначалната и цена и на 30% от истинските километри освен много пари за ремонти icon_idea


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1098
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот eng » Вто 14 яну 2014 14:36


boqn92 написа:А при дизела като тръгнеш да сменяш дюзи,турбина и да си чистиш инетеркулера за да не издъхва.А последно време много важно за мен детайл е тишината на двигателя от ауспуха да реве колкото иска.За вървежа дизела си върви и дава чувството ,че си в много мощна кола.

Е точно това и аз се опитвах да кажа, ама някои колеги скачат , като ощипани моми на селското хоро на мегданя.
Пак казвам- и аз харесвам дизел ама да го карам малко по-на запад от Сърбия.


Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот Freakylol » Вто 14 яну 2014 16:31


boqn92 написа:Основно няма голяма разлика бензина ако се кара на газ.А при дизела като тръгнеш да сменяш дюзи,турбина и да си чистиш инетеркулера за да не издъхва.А последно време много важно за мен детайл е тишината на двигателя от ауспуха да реве колкото иска.За вървежа дизела си върви и дава чувството ,че си в много мощна кола.


Колко дизела си карал и колко дюзи и турбини си сменял? А колко кулера си чистил, не се заяждам, а ми е интересно


Потребителски аватар
boqn92
Мнения: 324
Регистриран на: Нед 12 фев 2012 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот boqn92 » Вто 14 яну 2014 17:07


Над 6 вида дизели съм карал и няколко бензинки.Чистил съм 1 кулер но пак не издържа много.Много си любопитен :icon_lol


shanadjiqta
Мнения: 748
Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:24
Автомобил: Audi 80 B4
Двигател: 1994 1z
Местоположение: Стара Загора

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот shanadjiqta » Вто 14 яну 2014 17:21


Последните ми две коли са все стари дизели,но не на по 10 г.,а истински стари.От 3 години имам голф 2 1,6 ГТД с интеркулера и какво ли не и мина през главата-силов тунинг,състезания на писти и отделно евридейка,ама постоянно и за всичко.Ами не можах да стигна по-далеч от гарнитура на главата.Няма такова издръжливо животно.От седмица имам Ауди 80 Б4 1,9 ТДИ 90 коня,комби,94 година.Взех го от Северна България и ми даде разход под 5/100 при скорости до 100 км/ч.При тази скорост е на 2000 оборота,как да гори :smile Според мен покупката на 20-годишен дизел от доказани марки автомобили с доказани двигатели е по-малко рисково от покупка на 10-годишни лежащи на стари лаври душегубци


Потребителски аватар
boqn92
Мнения: 324
Регистриран на: Нед 12 фев 2012 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот boqn92 » Вто 14 яну 2014 17:29


1.6 дизел е доказан :th_up


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот kris11 » Вто 14 яну 2014 17:39


@ shanadjiqta Aлоо - темата е за 10г дизел , а не за 20г многомилионници,
Има огромна разлика, ама огромна в надеждност и са нагъчкани с електроника. След 2000-2002г вс е направено да се чупи след изтичане на гаранцията. Вс. старее и арматурни табла,тапицерии, дисплеи, микроключета,потъмняване на рефлектори. Директивата е консуматорско общетво -купи,чупи и пак купи.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта