Пасат B5.5 1.9 ТДИ AVB, проблем при палене+гаснене - РЕШЕН

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Пасат B5.5 1.9 ТДИ AVB, проблем при палене+гаснене - РЕШЕН

Мнениеот thewolf » Сря 15 яну 2014 19:10


Помощ колеги, не знам какво става, на -15 градуса колата пали от раз, след 3-4 секунди изгасва. Когато пробвах за 2-ри път запалих и преди да изгасне подадох малко газ да стигне до 1000 оборота и пуснах, след което си задържа на 750 оборота. Няколко пъти така стана. Не е от температурата преди и когато я взех беше така на плюс 2 градуса. Също така гасне в движение, докато сменям предавка, да речем ако съм на 3-та с 2500 оборота, изключвам от скорост и намалявам докато включа на 2-ра и изгасва, не е всеки път, случи се 4-5 пъти, но е неприятно. Изглежда като я изключа от скорост от по-високи обороти и гасне, ако е била на 2000 оборота и изключа от скорост не гасне. Какво да правя нз, помощ :rolleyes :rolleyes :confused :confused :confused

колата е пасат Б5.5 1.9 ТДИ 101 коня 74 киловата дюза помпа AVB двигател

ПРОБЛЕМА С ПАЛЕНЕТО, ГАСНЕНЕТО И ДЪРЖЕНЕТО НА ОБОРОТИ Е РЕШЕН

Последна промяна от thewolf на Нед 23 фев 2014 14:00, променено общо 1 път.




phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Passat B5.5 проблем при палене

Мнениеот phantom_ » Сря 15 яну 2014 20:07


Помпaтa в резервоaрa чувa ли се дa рaботи?горивен филтър сменял ли си?


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот thewolf » Сря 15 яну 2014 23:07


Не съм се заслушвал дали работи помпата, а филтъра го смених преди 2 дни, но само филтъра, без тръбичките и горната му част. Дали има възможност тя да е запушена? Брат ми ми разправя, че е възможно някъде да влиза въздух, да е скъсана някаква тръба и да нарушава херметичността на горивната система /уредба/. дюзи? горивна помпа? Нямам си на идея, накой може ли да каже, дали е имал такива проблеми и как се решават? Ниска температура на двг също е на лице

Диагностика може да му направя, но тук ще струва може би към 2 бона, което хич не ме устройва. Гледам да правя по нея нещата сам. Идвам си в БГ след няколко месеца и ще сменям всичко, но до тогава трябва да оправя това с паленето, че може да има последствия докато пътувам до БГ

Последна промяна от thewolf на Вто 04 мар 2014 18:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот okti_1 » Сря 15 яну 2014 23:13


Направи диагностика да видиш какво ще покаже грешки и т.н. и после е човъркай.


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот thewolf » Сря 15 яну 2014 23:29


Колега, по-горния коментар не го прочете май за 2-та бона за диагностика, една трета от цената на колата, съмнявам се да ги дам.

Други мнения и хора, които имат опит с подобни проблеми с колите им? Благодаря предварително. Спешно ми е . . .

Няма ли кой да ми помогне?


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот dispatch » Чет 16 яну 2014 16:48


Може да се е*ава датчика на педала на съединителя.


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот thewolf » Чет 16 яну 2014 19:45


Колега, каква е връзката между тоя датчик и гасненето или паленето с лека газ след като запали? Мислех си че е нещо по горивната система. Брата каза да пиша във форума на ФВ и че тук най-много разбират момчетата. Чакам за още мнения, на никой ли не му се е случвало това с гасненето при палене след 3 секунди и гасненето при изключване от скорост или при смяна на предавките? на какъв фолксваген попаднах само :)


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот phantom_ » Чет 16 яну 2014 19:54


Преди дa смениш филтърa прaвеше ли го?Много ме съмнявa дa смуче въздух от някой мaркуч..Когaто резервоaрa е под половин се чувa помпaтa,зaслушaй се много е вaжно!


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот dispatch » Чет 16 яну 2014 20:03


В общи линии, когато натискаш спирачка и си на скорост, т.е. съединителя не е натиснат, ЕКУ-то ограничава горивото, за да изразходваш по-малко енергия при спирането. Ако този датчик не работи или не дава вярна информация на ЕКУ-то, при натискане на спирачка и натискане на съединител, ЕКУ-то ще продължи да ограничава горивото и мотора ще гасне. (дано съм успял да го обесня правилно)
Понеже казваш, че при смяна на предавка гасне, за това давам това като вариант. Една диагностика с ВАГ-КОМ най-добре ще си покаже, ама като казваш че е такава цифра...
То че е скъпо в Западна Европа, скъпо е... ама чак пък толкова...


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот phantom_ » Чет 16 яну 2014 20:09


Aко си в Осло ,имaм приятел тaм коийто си купи кaбелче..и вярвaм ще ти помогне.


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот thewolf » Чет 16 яну 2014 23:26


phantom правеше го и преди да сменя филтъра, викаш от някъде да влиза въздух... трябва да се провери. напълних резервоара вече :), голяма грешка май хехехе. Ще се заслушам като го поизхабя, то трудно при тоя разход. Между другото има май малко повишен разход и за това си мисля, дали не е някакъв проблем при впръскването на горивото. 9 смесено не е нормално нали? При положение, че карах основно на магистралата с 100 км, повече не може щото толкова е ограничението.

Dispatch добре го обясни, а сега ако ми кажеш и къде се намира тоя датчик да го проверя :) Утре след работа бих се пробвал.

Възможно ли е, температурата на колата да пада рязко при включване на топлото и причината за това да е липсата на фреон във климатроника? чува се едно странно шумолене, като на течаща вода или като на хладилник нямащ течност . . .

Това са ми 2-та проблема, ама са сериозни, че без топло през зимата в Норвегия, не е работа :) За 45 мин каране стопля до 60 градуса пускам топлото духа 2-3 минути топло и после темп на двг пада до 55 или 50 и няма топло. :scare3

Последна промяна от thewolf на Вто 04 мар 2014 18:46, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
DaDiablo
Мнения: 676
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 22:50
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот DaDiablo » Пет 17 яну 2014 9:27


Каква е тая диагностика за 2 бона? :horror
Отиди в някой сервиз да ти я закачат на диагностика и виж данните, които дава дебитомера.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот lz2aii » Пет 17 яну 2014 9:31


Колега, със същия мотор съм и за сега (да чукна на дърво) нямам подобни проблеми. Проблема ти е изолиран случай според мен и вероятно решението му е много просто, но както казват колегите по-горе, най-добре като си дойдеш да я закачиш за грешки. Другия вариант е да се видиш с това момче от Осло, което може да ти свърши работа. Странния шум, предполагам, че е от недостатъчно охлаждаща течност. Когато аз си сменях антифриза, докато се обезвъздуши системата се чуваше подобен шум няколко часа. Не вярвам обаче двата проблема да имат връзка. Успех при отстраняването на проблема и ще следя темата с интерес.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот phantom_ » Пет 17 яну 2014 18:17


Приятеля ми се кaзвa Стaнислaв със женa си и двете децa е тaм,но не е нaвътре в нещaтa със диaгностикaтa,кaбелa го имa отскоро.
Зa повече инфо нa лични.


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот thewolf » Нед 19 яну 2014 19:44


Сега остава да разбера защо неще да загрява. Четох много в нет-а и както каза lz2aii, че предният собственик каза, че е ново сменен антифриза, та се чудих, дали е обезвъздушен добре и това шумолене и бълбукане да не идва от този антифриз. Пробвах, отворих капачката на разширителния съд и дадох газ, шума го нямаше. Опитах се ръчно да обезвъздуша до колкото е възможно като помпах долната тръба на радиатора и горната на разширителният съд, един вид да се създаде вакуум и да може да изхвърли този въздух. Четох, че там където са датчиците може да е попаднал въздуха и за това така да неще да отчете температурата. Да ви кажа имаше лек ефект, като на място колата достигна до 70 градуса работна температура, пуснах топлото и пак избяга след няколко минути, но поне загря малко колата :), преди си стоеше на 50 на място и ако не тръгна изобщо не и се мърдаше на тая стрелка.

ДаДиабло едно влизане в сервиза ми струва 250 лв, само от входа :)

фантом, не го познавам Станислав. Поръчах си от нет-а такъв кабел, да видим какво става.

Скоро след месец ще има и снимки от как сменявам ремъка и ролките и водната помпа.

Последна промяна от thewolf на Вто 04 мар 2014 18:48, променено общо 1 път.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта