Стар дизел - „за“ и „против“

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...

Заслужава ли си дизел „на старо“ (10 г.)?

Да, заслужава си
117
62%
Не си заслужава, по-добре бензин
17
9%
Вземай бензин и слагай газ
40
21%
Не мога да преценя
10
5%
Друго (моля, уточнете)
4
2%
 
Общо гласове: 188
Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот plamikcho » Сря 15 яну 2014 14:33


Виждам, че газаджиите напънаха анкетата :mhihi. А колегата xploda както обикновено e на ниво със сравненията :bowdown . Напълно съм съгласен, обаче това се отнася не само за стара дизелова кола, а изобщо за стара кола. Аз пък имам други наблюдения. Доста по-често чувам лошо работеща бензинова кола, отколкото дизелова. От съседите ми има доста със стари дизели, повечето от които са VAG (и на критичните 10 г). Карат си ги хората и не се оплакват. За мен дизела е по-надежден и по-здрав, особено за дълъг пробег. Въпрос на вкус (и необходимост) е кой какво ще си вземе. А относно новите коли - в България трябва да си доста над средното ниво по доходи, за да имаш нова кола. Понякога се чудя като видя някоя нова кола покрай блока - живее човека в мизерна панелка, кара из дупки, гараж няма, двор няма, ама нова кола взел :screwy. Освен това, в лизинги и застраховки се наливат мноого повече пари, отколкото в тъй страшните и скъпоценни маховик, турбо и прочие :a045




golf_td
Мнения: 716
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pomorie

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот golf_td » Сря 15 яну 2014 14:35


Ама то и колата толкова е негова новата - та тя е повече на банката , отколкото негова собственост ...


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот plamikcho » Сря 15 яну 2014 14:50


Точно и аз на това акцентирах - "взел" нова кола и "налива" пари в лизинги и застраховки. Единствено си остава кефа, че никой друг не е пърдял на седалките :mhihi


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот forski » Сря 15 яну 2014 15:02


Предимствата на дизеловия мотор, според мен:
нисък разход на гориво
много добра тяга още в ниските обороти
не му пречи кой знае колко, дали катериш баир, дали си пуснал климатик или си го натоварил като магаре, оно си тегли :mhihi
поради многото Nm. почти не превключваш скорости, извънргадско си играеш само с педала на газта
проблема с тракащите дизели се реши с появата на Common rail
в диапазона 2000-3500об/мин. разполагаш с пълните възможности на автомобила
И тук хубавото свършва, защото всяко удоволствие на този Свят се заплаща, а именно във скъпоструващата периферия около дизеловия двигател, няма да изброявам защото всички знаете за какво става въпрос.
Това че дизелът вървял повече от бензина мисля няма какво да го коментираме, там където дизелът свършва, бензиновия двигател тръгва, на цената на висок разход разбира се, но кеф цена няма.
Не мога да се сетя за някоя чак толкова скъпа част или компонент около или по-бензиновия двигател, която да струва от порядъка на 1500 или 2000лв. и която да се води един вид консуматив като турбото или шибания маховик.
С едно зареждане на калпава нафта в един CR двигател и за броени часове пускаш брада до земята, да оставим на страна и цената на нафтата която е колкото цената на бензина( където имаш опция газ, метан) или по-скъпата цена на закупуване на дизеловия автомобил.

п.п. Чуваш plamikcho, лошо работещи бензинови коли защото няма кой да смени кабелите и свещите, или да изчисти дросела :smile и аз ги чувам...мундари има и в двата лагера.

Последна промяна от forski на Сря 15 яну 2014 17:28, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот xploda » Сря 15 яну 2014 15:39


forski написа:мундари има и в двата лагера.


Taка съм най-съгласен. На пълен палачорин даже да му дадеш чисто нова кола, да му сипваш ти бензина и да му плащаш всички разходи пак ще намери начин да ѝ е*е майката за отрицателно време. На другия полюс - хора, които си обгрижват колата и се грижат за нея, като за дете и резултата обикновено е 20+ годишна мъркаща лъскачка, с всичко работещо по нея и истински ламарини :

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот forski » Сря 15 яну 2014 16:01


И от тук можем да заключим че няма лоши двигатели или лоши марки автомобили, а има лошо собственици :smile


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот StrEagle » Сря 15 яну 2014 16:04


А защо не и двете? Стар дизел с газова уредба.. :mhihi


Потребителски аватар
Burner_inc
Мнения: 690
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
Автомобил: Touran Kawasaki Versys 1000
Двигател: BLS 2009
Местоположение: София

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот Burner_inc » Сря 15 яну 2014 17:24


Предпочитам дизела, а ако колата е бензинова да е турбо бензин. Еластичността на двигателите с турбо и удоволствието от карането там е друго. Другият плюс е по-ниският разход и големият въртящ момент в ниски обороти и не е нужно да сваляш 2 предавки, за да изпревариш. Ако се скапе турбото ремонта е скъп, но това е цената на кефа. Преди карах бензинова кола и разгода на бензин беше 13-15, а сега трудно праскачам 8 и за мен си заслужава дизела. Газови уредби не харесвам! А удоволствие в бензиновите атмосферни двигатели има само ако могат да се развъртат бързо и на много обороти, което при автомобилните двигатели го няма.


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2398
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот StS » Сря 15 яну 2014 18:39


Форски - виж 2.0 TSI каде започва и каде свършва...
Horsepower 230,2 Hp @ 4700-6200 rpm
Torque 350 Nm @ 1500-4600 rpm

Ако ще ги сравняваме - да е както трябва. :beer т.е с 2.0 CR


Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот Freakylol » Сря 15 яну 2014 18:43


bmwww написа:И по кое 1.9тди 131 коня бие 1.8т 150 коня . Едва ли е максимална скорост или пък 0-100 км/ч ! И как изобщо 131 коня ще са по добри от 150 коня ! Иначе нищо не пречи като запалиш колата да пушиш една цигара докато обърне на газ така хем не караш на бензин докато обърне на газ хем загреваш двигателя да не работи студен !


http://www.youtube.com/watch?v=8Hmvg2VXM4A

Опитах се да намеря аналогични коне и купета.. клипа говори достатъчно, а победителя е тди-то :c020


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот lion_heart002 » Сря 15 яну 2014 19:06


Аз пък мисля,че този с бензиновата просто не мое да кара... Ей го колко върви ТДИ,колкото една Онда 1.5,даже няма и толкова...

http://www.youtube.com/watch?v=qF7c05aRZxo


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот jijane » Сря 15 яну 2014 19:07


Момци 2014-та година сме, а в темата става въпрос за 10 годишни коли. Какво споменавате някакви антики дето били здрави като камък.От писалите в темата, единици са тези които притежават коли от посочения период, а пък мнения бол. Повечето коментират нещо чули от тък от там, прочетено от някой форум, малко като приказката за циганина - не съм ял луканка, ама батко е гледал един как яде. Около 2004-та и бензините и дизелите са еднакво трошливи и скъпи за поддръжка. Понеже българина се има за голям тарикат и не пада по гръб, може през ден да е в сервиза, но пак ще вика на всички - никакви проблеми нямам с колата, само наливам и карам. Бензин/газ/метан/дизел все има нужда от поддръжка, а след 2000-та година евтина такава няма, има де, да караш до разпад и после да плюеш колко е скапана дадената марка.


bmwww
Мнения: 911
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот bmwww » Сря 15 яну 2014 19:15


Колегата с по-горния да спре да дава такива клипчета ами да хване учебника по математика и да сметне тегло делено на коне = ускорение 0-100 :th_up Пример:1300кг / 131 коня = 9.92 сек. или 1300кг / 150 = 8.66 при еднакво тегло ама се съмнявам дизела да тежи колкото бензина !

При еднакви коне и купета винаги бие тоя с по-голям въртящ момент , иначе винаги от 0-100 бие тоя с повече коне ! Клипчета нема смисъл да си показваме .... всеки ще намери Опел Астра А бие оранжаво Ламбо у Бургас и т.н.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот lion_heart002 » Сря 15 яну 2014 19:29


Абсолютно си прав. Разликата в теглото е 72кг в полза на хондата,но това както сам каза,не доказва нищо. Никой не може да ме убеди,че на еднакви купета два мотора с еднаква мощност,единия бензин,другия дизел и двата с турбо и че дизеловия ще върви повече-просто няма как да стане!


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот alexx » Сря 15 яну 2014 19:36


дизела достига максимума и на коне и на въртящ момент при по ниски обороти, от там идва предимството



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта