Стар дизел - „за“ и „против“

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...

Заслужава ли си дизел „на старо“ (10 г.)?

Да, заслужава си
117
62%
Не си заслужава, по-добре бензин
17
9%
Вземай бензин и слагай газ
40
21%
Не мога да преценя
10
5%
Друго (моля, уточнете)
4
2%
 
Общо гласове: 188
Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот НарКол » Чет 16 яну 2014 9:48


stefarata написа:Против стария дизел съм, но по икономически съображения карам такъв.


Значи казваш колега, че има сметка в стария дизел? Точно това се питаше в задачата. :th_up
А не дали може да вдигне 100 км за 5 секунди. Състезателите да си карат турбо голфовете, нямам против. :mhihi




Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот НарКол » Чет 16 яну 2014 9:48


Грешка

Последна промяна от НарКол на Чет 16 яну 2014 10:44, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот forski » Чет 16 яну 2014 10:01


НарКол написа:
stefarata написа:Против стария дизел съм, но по икономически съображения карам такъв.


Значи казваш колега, че има сметка в стария дизел? Точно това се питаше в задачата. :th_up
А не дали може да вдигне 100 км за 5 секунди. Състезателите да си карат турбо голфовете, нямам против. :mhihi


А ако заместим SDI от 1997г. с Комън рейл от 2004г. дали същото изречение ще остане валидно ? :smile


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот samo_pechka » Чет 16 яну 2014 10:11


Ние в семейството караме не десет, ами 14-15 годишни дизелови каляски :smile Имат си предимства бензиновите коли , ма не се отделяме от АФН-а . За мен точно този мотор е идеалната среда откъм поддръжка и разход. Лошото е ,че все по-трудно се намират така запазени и читави. Аз можех да се "гръмна" и с някоя по-шикарна и по-нова кошница , за какво ?! Вместо да си гледам рахатлъка , да и робувам със скъпа поддръжка! Ние сме си взели коли да ги караме , ако ще стоят само в гараж и "елате ме вижте" , мен такива не ми трябват ! С много малко изключения масата коли след 2000-2001 год. производство , са програмирани да се чупят по график, без значение дизел или бензин и двата типа могат ти отровят животеца .
П.п. комън рейл , ама на японска тойота от двата литра и нагоре , без ДПФ :biggrin - тях ги признавам


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот НарКол » Чет 16 яну 2014 10:49


forski написа:А ако заместим SDI от 1997г. с Комън рейл от 2004г. дали същото изречение ще остане валидно ? :smile


'Ми не знам. :smile
Аз бих карал SDI вместо Комън рейл, ако ще ми създава по-малко проблеми с поддръжката. :beer


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот plamikcho » Чет 16 яну 2014 11:43


Колеги, иска ми се да уточня някои неща, тъй като забелязвам едни и същи спорове и тук (както в други теми) и редовните два лагера - дизелджии и газаджии. Темата би трябвало да засяга само особеностите на двата типа двигатели /бензин, дизел/ и периферията, свързана с тях. Мисля, че не е коректно да се слага турбото като минус на дизела, понеже повечето дизели го имат. Има и бензинови турбо мотори, с тях нека да се сравнява. Както и атмосферен дизел с бензинов такъв. Не съм запознат (моля по-знаещите да уточнят), но не мисля, че турбото на бензиновия мотор е по-нечупещо се от това на дизеловия.


golf_td
Мнения: 716
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pomorie

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот golf_td » Чет 16 яну 2014 12:57


samo_pechka се е изказал много правилно - не е логически нормално да плащаш много пари за по-нов като години автомобил ( пък било то и бензин и дизел) - след като си създаваш повече проблеми и ядове , колкото повече електроника има една кола - толкова по-сложно и трудно се ремонтира. Не казвам , че трябва да се върнем в праисторията , напротив , човек винаги се развива само напред , но .. има едно НО..Ако един човек си купи нова вещ - в случая и кола по-нова, той би я взел за да има освен лукса и екстрите на една по-нова вещ , колата я взима и заради пестене на нерви , ремонти , пари ... нали казват че по-скъпото излиза по-евтино, но уви - в тоя случай далеч не е така. И още една поговорка има "Хвали старо , карай ново" - но тая поговорка е измислена , по времето когато новите неща се правиха качествено и тогава да речем - ако някой през 90-та година реши да си замени 15-годишния голф 1-ца с чисто нов голф 2-ка - тука вече говорим за тая поговорка в пълната и сила - тъй като поне в първите 5,6 години - въпросния купувач няма да има никакви проблеми , а вероятно ако е добър стопанин и след тия 5,6 години. Но ако да речем аз сега си продам голф 2-ката и си взема голф 5-ца - надали ще ми е толкова безпроблемен и безгрижен живота от към поддръжка и сервиз, пък и нека малко да имаме и малко тръпка , че караме коли - то новите коли са като подвижни офиси , нито усещаш че пътуваш , нито усещаш че управляваш - затова се трепят по пътищата , друго е да усещаш машината , километрите и реалната представа от ситуациите и движението, да усещаш като въртиш волана , че има някакъв натиск , то кво ще му е сега с хидравлика с едното пръстче да въртиш геврека - такива шофьори не ми ги хвалете - не си ли карал жигула и москвич - си много опасен на пътя , нямаш усет за нещата и си мислиш че всичко което хвърчи се яде :horror ... пък и честно - какво им харесвате на новите коли визуално , то вече нямат индивидуалност , всичките дизайнерки решения се свеждат до супер овални форми , не можеш да разбереш къде почва тавана и къде свъшва капак , фаровете изнесени на капака отпред все едно ще ми светят в небето или отстрани на калниците ... броните ги слели с ламарините , не можеш да разбереш кое броня , кое ламарина, вътре сива и скучна тапицерия в повечето случаи и бъкано с раздути пластмаси.. айде няма нужда - всичко хубаво е вече измислено, красивите коли са в миналото, сега всичко е изгъзица :thumb_down Съжалявам , че леко се отклоних от темата , но това е истината - единствения плюс в момента на един по-нов автомобил е неговата по-голяма безопасност - като абс и еър бег - но все пак всичко опира до задкормилното устройство и скоростта - защото и с джип с фул екстри ако се забиеш със 150 км челно в стълб или дърво или друг автомобил - тези защити няма да ти помогнат!


Вълчан
Мнения: 880
Регистриран на: Нед 17 мар 2013 20:11
Автомобил: Mazda 5
Двигател:

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот Вълчан » Чет 16 яну 2014 19:24


Заглавието е малко подвеждащо.....какво значи стар дизел 2004 като тогава са по нови разработки които се прилагат доста години напред...по скоро за 15-18 год дизели да се сравнява....


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот НарКол » Чет 16 яну 2014 19:42


Вълчан написа:Заглавието е малко подвеждащо.....какво значи стар дизел 2004 като тогава са по нови разработки които се прилагат доста години напред...по скоро за 15-18 год дизели да се сравнява....


Има морално остарели и физически остарели дизели.
Аз имам предвид физически остарял дизел, какъвто смятам е един 10 г. двигател. :th_up


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот Golf_Diesel_ » Чет 16 яну 2014 19:47


golf_td прав си за това че старите коли са направени да ти служат, а не като по-новите ти да служиш на тях,но по тая тема дай да започнем да се разхождаме с копия, както са правили преди.Всичко зависи от това какви доходи имаш, защото ако вземаш 2 бона заплата в България едва ли ще си караш Голф 2ката.Или пък може и да си караш, но не като ежедневна кола.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19312
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот stefan4o » Чет 16 яну 2014 20:06


Недей опира до доходите де. Има си отделна тема там. Ако вземам 2 бона и имам 1000 лева кредити няма да карам нова кола със сигурност :mhihi От друга страна ако ме хранеха майка ми и баща ми, не плащам сметки и 500 лева заплата биха ми стигнали да карам по-модерна кола, от тая, която карам в момента. :mhihi Съвсем друг е въпросът, че аз не желая да карам друга кола, освен тази, но горните примери ги дадох хипотетично. :beer

Последна промяна от stefan4o на Чет 16 яну 2014 20:12, променено общо 1 път.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот lion_heart002 » Чет 16 яну 2014 20:10


И 3000 да взима,човек е неразумно да си харчи парите за някаква си тенекия.
Имам и стар и сравнително нов дизел-2007-ма година ТДИ и 2000 СДИ,както и бензинка. И съм сигурен,че няма купя пак по-нов дизел! Даже преди няколко дни взех още един СДИ,чудя се дали да не смени ТДИ-ката,но има малко работа по него първо. Няма такова надеждно и здраво животно като SDI... Динамиката я няма,но пък за нея си имам бензинова хонда...


Потребителски аватар
DaDiablo
Мнения: 676
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 22:50
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот DaDiablo » Чет 16 яну 2014 20:19


Сега очакваш да ах-неме на всичките ти тди-та, сди-та и и-та?


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот lion_heart002 » Чет 16 яну 2014 20:24


Хич нищо не очаквам,още по-малко ме интересува какво си мислиш! Просто споделям мнение,за мен стар и хубав дизел,макар и без липса на динамика е SDI. Нещо да не се засегна,не съм имал за цел да си мерим чурките... :biggrin

Според мен смисъл от стар дизел има,когато е надежден и евтин за поддръжка,точно какъвто е SDI,старите предкамерни дизели макар и по-шумни и с турбо и без турбо,пак стават,но пък не останаха читави!


Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стар дизел - „за“ и „против“

Мнениеот xploda » Чет 16 яну 2014 20:45


lion_heart002 написа:Динамиката я няма,но пък за нея си имам бензинова хонда...


Верно ли казА, че 125 коньовата Д15-ка е динамична :mhihi

А тва с доходите е толкова относително, че.... Имам познат с 2000лв. заплата, кара от последните Е60-ки с мощен бензинов мотор. Но няма дети, няма коти дето се казва. Плющи си коврите наред и не го мисли. Другия взима повече от 2000, но плаща кредит за много хубав тристаен апартамент на хубаво място в София. Роди му се дете и човека си търкаля вектра б дизел. Третия с горе долу същите доходи си кара една ибиза най-обикновена дизелова. Пак няма дети, коти, но си дава всичките пари за всякаква техника и хай-тек гаджети. Четвъртия взима 1500, няма пак дети, коти. Живее с още трима коча :mhihi за да мине само с 200лв. наем на месец и кара какво? Хикс петицаааа :mhihi Естествено с амнайсе чакащи за оправяне неща и при всяка възможност(не включваме развозване на мадами :mhihi ) си ползва градския транспорт :mhihi
И т.н. и т.н. :mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: simo7 и 53 госта