Голф 4 тди 110 коня ASV центровка

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Центровка на голф 4 тди 110 коня asv-мотор

Мнениеот ventotdi » Вто 14 яну 2014 20:32


SCALE написа:Това най отпред е нещо като зегерка , която спира буталцето да не изпадне , зад буталцето е пружината , която със своето съпротивление определя налягането в помпата , а зад пружината има един стопор набит в кухия болт от горна страна -именно той се причуква да натегне пружината и така тя вече ще отваря на по-голямо налягане. При избутване на буталцето всл. на вътрешното налягане на помпата се освобождават долните отворчета на кухия болт и нафтата вместо да влезе в помпата се отича към обратната нафта.Само че в гражни условия май не е препоръчително да се прави и освен това клапанът работи като двойка и с един подобен , който е поставен на обратната нафта.
http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=6846

Темата , която си споделил е доста изечрпателна и достатъчна за всеки да се ориентира.




mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Центровка на голф 4 тди 110 коня asv-мотор

Мнениеот mshbul » Вто 14 яну 2014 22:48


Реших да се зачета и това нещо е предпазен ветил, а не регулатор. Той работи само в случай на превишено налягане поради запушване на трасето на връщащата нафта.
Това да се почуква отгоре би имало смисъл само, ако е излязъл долния ограничител или е омекнала пружината. Т.е. ако си е в ред този клапан почукването не води до каквото и да било освен увеличаване на налягането на отваряне, което не играе роля за работата на мотора.

Наистина от четенето видях, че често дефектира и то най-често се вади ограничителя отдолу и затова го заваряват да не излезе пак. Това което има смисъл е да се извади и провери как е отдолу и да му се сменят уплътненията.


didopoli
Мнения: 168
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 4 тди 110 коня ASV центровка

Мнениеот didopoli » Вто 14 яну 2014 22:59


Аз мисля,че играе роля за буталото на аванса(или така ми се иска) т.е. ако ограничителя(зегерката както я наричат някои)се извади налягането ще падне и ако то не е достатъчно да премести през авансаторния клапан буталото....(дано не мисля грешно де..)


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 тди 110 коня ASV центровка

Мнениеот mshbul » Вто 14 яну 2014 23:12


Да, ако се извади е проблем, започва да отваря на по-ниско налягане и в помпата няма нужното налягане и не може да се достигне аванса.
Но тук е повреда, а не настройка, както се твърди в темата.

Почукването може да има смисъл само, ако се приеме, че има омекаване на пружината, което е напълно реалистично, но пак не води до други промени, освен връщане към първоначално предвиденото налягане на отваряне.

И не става дума за компенсиране на износването, както се пише по-нагоре, защото от тук не се вдига работното налягане.

Обаче за другия клапан, който вероятно има роля за регулиране на налягането сега нямам сили да чета.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 4 тди 110 коня ASV центровка

Мнениеот Zinoto » Вто 14 яну 2014 23:43


Компенсира се износването, но само по отношение на предварението, по отношение на количеството впръсквано гориво се компенсира по друг начин. Най-лесно се компенсират и двете характеристики с добавяне на масло и сгъстяване на вискозитета на горивото, но става по-скъпо и без това скъпото гориво.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 тди 110 коня ASV центровка

Мнениеот mshbul » Сря 15 яну 2014 8:42


Е как ще се компенсира износването.
Примерно - нормално налягане вътре 16 бара. Предпазен клапан 20 бара.
Помпата се е износила и вече прави 10 бара. Ти чукаш там и правиш клапана на 25 бара. Това как променя налягането вътре, което е много далеч от налягането на отварянето на този клапан.

Аз това намерих за този клапан. Някой ако има по-точна информация как работят тези клапани нека каже.

Мисля, че и другия клапан, който е на връщащото също е предпазен и фиксира максималното налягане вътре.

И за двата - ако помпата е износена и не прави нужното налягане колкото и да увеличаваш предпазното(което е по-високо от реалното) се постига само по-високо максимално налягане, а не влияе на работното.

Друг е въпроса, че тези клапани може да са започнали да отварят на по-ниско налягане и е добре да се върнат към първоначално нагласеното им налягане. Но това не компенсира износване.

Освен това този клапан се продава нов и е под 50лв. Не случайно го има като резервна част.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Голф 4 тди 110 коня ASV центровка

Мнениеот ka4o_pi4a » Сря 15 яну 2014 13:24


Този клапан може ли да е причина за промяна на оборотите на празен ход при студен мотор ?


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 тди 110 коня ASV центровка

Мнениеот mshbul » Сря 15 яну 2014 19:37


ka4o_pi4a написа:Този клапан може ли да е причина за промяна на оборотите на празен ход при студен мотор ?

Не. На празен ход, ако влияе, то в движение ще е ужас.


kraskko
Мнения: 307
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
Автомобил: bmw
Двигател: dizel
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Голф 4 тди 110 коня ASV центровка

Мнениеот kraskko » Чет 16 яну 2014 17:25


колеги според вас тази центровка добре ли е?
интересувам се за процентите на авансатора,не са ли много?
колата е ауди 80 1.9 тди 1z 90кс. (с чип ако е от значение)
Прикачени файлове
log.png
log1.png
ето още една снимка


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 тди 110 коня ASV центровка

Мнениеот mshbul » Чет 16 яну 2014 20:33


Центровката се гледа на празен ход.
Имаш леко недостиг на аванс - може е от центровка, а може и от старост.

Сега ще ти кажат, че ще ти го оправят с почукване.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 4 тди 110 коня ASV центровка

Мнениеот Zinoto » Чет 16 яну 2014 22:36


mshbul написа:Центровката се гледа на празен ход.
Имаш леко недостиг на аванс - може е от центровка, а може и от старост.

Сега ще ти кажат, че ще ти го оправят с почукване.

Те милиграмите настройват с почукване, че аванса няма да докарат с начукване :mhihi колко му е?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 тди 110 коня ASV центровка

Мнениеот ventotdi » Пет 17 яну 2014 17:56


mshbul написа:Центровката се гледа на празен ход.
Имаш леко недостиг на аванс - може е от центровка, а може и от старост.

Сега ще ти кажат, че ще ти го оправят с почукване.

Много си негативен .Ако си сметнал ,че ръсим глупости си напълно освободен от темата колега :th_up


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 тди 110 коня ASV центровка

Мнениеот ventotdi » Пет 17 яну 2014 17:56


mshbul написа:Центровката се гледа на празен ход.
Имаш леко недостиг на аванс - може е от центровка, а може и от старост.

Сега ще ти кажат, че ще ти го оправят с почукване.

Много си негативен .Ако си сметнал ,че ръсим глупости си напълно освободен от темата колега :th_up


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 тди 110 коня ASV центровка

Мнениеот mshbul » Пет 17 яну 2014 20:08


Написах конкретни неща за какво са тия клапани или поне това, което аз намерих за тях и настъпи пълно затишие.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 тди 110 коня ASV центровка

Мнениеот ventotdi » Пет 17 яну 2014 20:10


mshbul написа:Написах конкретни неща за какво са тия клапани или поне това, което аз намерих за тях и настъпи пълно затишие.

Аз смятам ,че при твоя автомобил и капачка от шампанско на неговото място няма да даде разлика :th_up



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: licho58 и 77 госта