теч на масло и гарнитура на главата?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Gnom
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 24 дек 2006 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

теч на масло и гарнитура на главата?

Мнениеот Gnom » Пон 25 дек 2006 16:59


Здравеите, Голфаджии :).
Нов съм тук (доскоро имах ФИАТ), та може и да повтарям някоя тема (за което се извинявам), но имам нужда от помощ...
Имам доста за разказване, така че няма да губя време:
Преди една седмица си купих Голф 3 "New Orleans" 1.6, 94 година на 160 000 км. Винаги съм си мечтал за Голф, но досега нямах нужните финанси :(. Всичко изглеждаше наред... Онзи ден обаче забелязах, че под колата остават мазни петна. Веднага разгледах всичко (което пропуснах да направя купуваики колата, естествено) и открих, че от гарнитурата (близо до ангренажния ремък) тече малко масло. Под малко имам предвид няколко капки и то само когато колата е в движение или докато се успокои. След това обаче проверих и водата-омешана е с масло, и то стабилно. При последния преглед е имало проблем с маслото, но тои е бил оправен. Как да разбера откъде точно е теча до ремъка и как да разбера дали меша вода с масло сега или просто не е промита от предния път? Проблемът е, че съм все-още в Германия (купих Голфа тук), нищо не разбирам, а към средата на Януари ще си пътувам за БГ. Мога ли да изкарам така 2000км??? И да оправям колата вкъщи? И къде мислите, че е проблема? Защото ако гарнитурата е за смяна, тук ще ми одерат кожата...
Помощ!!!
ХЕЛП!!! ??? mod edit: vaskoto1




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пон 25 дек 2006 17:23


за начало може да ни кажеш кода на мотора-предполагам че ще е АBU за тая година... което само по себе си са лоши новини.
ползвай търсачката с кода ма мотора си само и ще се учудиш колко инфо ще изплюе-приятно четене. :wink:


Gnom
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 24 дек 2006 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Gnom » Пон 25 дек 2006 17:32


Пардон, просто забравих-кода е WVWZZZ1HZRP095436.
Отивам да чета какво пише :)


Gnom
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 24 дек 2006 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Gnom » Пон 25 дек 2006 18:02


Всъщност маи не е този нужният номер, а? :( . Предупредих, че не съм голям разбирач... Сега си прерових документите и установих, че немците много-много не бръснат номера на мотора за слива :). Никъде не го пише. Само номера на рамата го има навсякъде. Поне се информирах къде ми е произведена колата :)


Gnom
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 24 дек 2006 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Gnom » Пон 25 дек 2006 18:50


Прочетох всичко супер основно-наистина не мога да намеря кода на мотора :? . Или съм сляп, или вече изперквам, или наистина го няма (вкл. и големия талон го изкълвах основно). Някаква идея къде и дали изобщо някъде го има скапания код?


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пон 25 дек 2006 18:55


Направи му една снимчица на двигателя и все някой ще го разпознае.Вариантите са три:ABU 75 к.с.,AEK 100 к.с.,АЕА 75 к.с..


Потребителски аватар
Bob.Baev
Мнения: 1150
Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bob.Baev » Пон 25 дек 2006 18:56


Gnom написа:Прочетох всичко супер основно-наистина не мога да намеря кода на мотора :? . Или съм сляп, или вече изперквам, или наистина го няма (вкл. и големия талон го изкълвах основно). Някаква идея къде и дали изобщо някъде го има скапания код?



http://vwclub.bg/vin.php виж тук!


Gnom
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 24 дек 2006 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Gnom » Пон 25 дек 2006 19:10


Утре ще направя няколко снимки и ще ги кача. bbaev, като вкарам номера на рамата там в търсачката, не ми изкарва код на мотора. Сега сядам на масата, че жената ме подгони. Утре пак ще ви изнудвам за помощ и съвет :). Благодаря на всички, които се включиха досега и весела коледа!
P.S. А, забравих-75коня е със сигурност :). Така че остават ABU и AEA.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пон 25 дек 2006 19:26


в багажника има един квадратен стикер с много инфо по него-там трябва да го пише. търси под стелките на ламарината при ключалката или по ботушите-някъде.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 25 дек 2006 19:44


Здравей Gnom. Май си оцелил марката, но, за съжаление, не и екземпляра! :(
На няколко пъти прочетох внимателно какво си написал. Без да притендирам за абсолютна точност, мисля, че щом маслото е избило към водата, не би избило и извън гарнитурата (и обратно, разбира се!) Съмнява ме, че при последния ремонт някой 'майстор' е забравил да затегне някой от болтовете на главата. Дано само не се окаже скъсан, защото тогава зора е доста по-голям.
Ако е просто хлабав, би могъл да закрепиш нещата и сам. Просто отваряш капака на клапаните и притягаш всички болтове. Дано само вече не е издухало отново гарнитурата, вследствие на незатягането.
Иначе другия вариант, (исключвам този за ремонт веднага на място, за да не ти "одерат кожата... ") е да смениш отново маслото и да гледаш какво ще стане. Ако отново се присече... лошо! Едва ли ще е безопасно да тръгнеш с тази кола на 2 000 км-ово пътешествие. По-добре на автовоз и тук да го оправиш.
Късмет! И Весела Коледа на всички!


Gnom
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 24 дек 2006 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Gnom » Вто 26 дек 2006 15:19


Здравеите пак.
Успях да намеря кода на мотора-както някои от вас се опасяваха, мотора е ABU :? . Направих и снимки (извинявам се за лошото качество, но времето тук е отврат а апаратчето ми е куча марка) и ги качих в галерията. Снимал съм точно мястото, от което изглежда, че изтича масло, както и съда за водата (не се вижда много-много, но вътре има масло). Надявам се, че някои от вас вече могат да ми дадат краино компетентно мнение къде ми е проблема :) и дали мога да изкарам пътя до вкъщи без да закъсам някъде в Румъния например :shock . Благодаря ви предварително и весели празници!
П.П. radotom, маслото ще го сменя, но след нова година. Колата съм я отрегистрирал, за да не плащам застраховка, така че не мога да я карам в момента (само я припалвам отвреме-навреме). Но ще последвам съвета ти-мерси.


Потребителски аватар
NitroSonyc
Мнения: 9
Регистриран на: Чет 11 май 2006 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот NitroSonyc » Вто 26 дек 2006 15:28


Няма никакво значение какъв е мотора! Ако вкара вода в маслото е много по лошо>пробвай да източиш водата и да я доливаш няколко пъти и да видиш дали ще се изчисти ,ако не стане значи има проблем с гарнитурата можеш да пробваш да се прибереш така но няма никаква гаранция че ще стигнеш.Може да е прегрявана и да е крива главата и мн .други неща.Маслото от външната страна на мотора не е проблем може да тече от всякъде и от семеринг не е проблем ще доливаш и ще се прибереш.По добре опитай с промиването на системата. Късмет!!!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 26 дек 2006 20:28


Напълно съм съгласен с колегата NitroSonyc. Още по-добре ще е ако имаш възможност да разкачиш някой от маркучите, примерно на главата и пуснеш течаща вода там на работещ двигател.
Все пак, не е много трудно (поне когато не е толкова студено навън, де) да отвориш капака на клапаните и да провериш болтовете на главата. Доколкото разбирам, там, където си, възможностите ти за 'човъркане' по колата са ти силно ограничени...


Gnom
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 24 дек 2006 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Gnom » Чет 28 дек 2006 19:17


radotom, прав си-наистина имам голям проблем да "човъркам" по колата :cry: . Според немските закони не мога да се ровя по мотора-някои съвестен съсед веднага ще ме докладва и след 5мин. ще ми цъфне някоя патрулка да ме пита какво си мисля, че правя :lol: . За човъркане (ако си мислиш, че си маистор) има така наречените "сервизи направи си сам"-плащаш си наем на час и ползваш канал, крик и т.н. Но първо е скъпо и второ не съм от наи-разбиращите, както мисля е станало ясно :oops: . Но ако знам точно какво да направя и как, 1-2 часа наем за сервиз все ще ми се откъснат от сърцето :lol: . То4но затова и поисках съвет от всички тук. Другата седмица като оправя документите, ще промия системата (и ще проверя и болтовете на главата).
Благодаря ви още веднъж за компетентните мнения (нови се приемат също с удоволствие :lol: ), а когато промия ще докладвам какво е положението.
Весели празници!


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Чет 28 дек 2006 20:24


Пич,болтовете на главата се притягат с динамометричен ключ!Не е елементарно :!:
Не можеш ли да намериш някой български майстор там и да свършите работа :roll:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта