Не успях да проследя дали въпросния бус има клима (май няма?), но по мое инфо бусовете без клима духат през средните духалки само студено? Поне така знам от немските източници, от времето, когато търсих къде е проблемът при моя бус - той също е без клима и духа само студено през средните духалки.
Клик-клик
Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
Не, този няма климатик и до колкото усетих, духа осезаемо по-студено от средните 3 духалки. Примерно на стъклото и на двете странични ако духа 20-25 градуса при около 0 навън, през средните духа леден въздух, с температура като навън. Аз разхвърлям ли му таблото, ще стане ясно дали трябва да духа топло от там, ама искам да се подготвя предварително :)
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
ОК, щом трябва. Залагам на "заводско студено" от средните духалки
Успяваш ли да се ориентираш с немските термини?
Успяваш ли да се ориентираш с немските термини?
Последна промяна от Чудомир на Чет 09 яну 2014 1:02, променено общо 1 път.
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
http://www.t4-wiki.de/wiki/Luftverteilerkasten Според схемата наистина духа студено през средните духалки,на моделите без клима.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
Хаха, групов копи-пейст на една и съща картинка от различни места. Да живее авторското право
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
Съвсем се ориентирам с немския :) Значи средните духалки духат винаги (ако не са затворени директно от тях) и духат само студено...това е напредък, един проблем по-малко.
Някой има ли представа кой номер е предпазителя за долния вентилатор? (седи под купето отдолу по средата на буса и от там има въздуховоди до под седалките)
Остава да докараме топлото
Някой има ли представа кой номер е предпазителя за долния вентилатор? (седи под купето отдолу по средата на буса и от там има въздуховоди до под седалките)
Остава да докараме топлото
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
Има развитие по темата :)
Оказа се много комплексен проблем - буса има печка, тя има електрическа циркулационна помпа (външна за печката). Цялата печка не беше вързана правилно към 6-пътния клапан, който регулира кога откъде да минава антифриза според температурата му. Също така не работеше циркулационната помпа на печката (изгнили и бяха кабелите). Беше вързано така, че колкото повече загрява буса, толкова по-малко антифриз минава към радиаторите за отопление -> водната помпа на двигателя се мъчи да избутва вода през помпата на печката (която не работи), през самата печка и после тази вода е силно редуцирана като дебит от почти затворения и неправилно свързан 6-пътен клапан. Резултата е, че към радиатора минава сравнително малко антифриз, достатъчно за да поддържа маркуча горещ, но недостатъчно за да отоплява вътре нормално. Радиатора в резултат на това също се беше задръстил с мизерия....нормално, като няма циркулация през него кой знае от кога. Развитието - сменихме радиатора на парното с нов и понеже нямаше време (буса се ползва), откачихме изцяло печката и 6-пътния клапан от охладителната система за да може да се кара и да духа топло. Резултата е парно убиец .Когато колегата намери време, ще се пробваме да възстановим захранването на помпата и да вържем правилно клапана, за да подкараме и печката както трябва.
За смяната на радиатора - не е нужно да се сваля цялото табло. Свалят се корите под таблото при педалите и при пасажера, разкачат се въздуховодите и жилата от тялото, развиват се болтовете отпред, които крепят тялото към коша, откачат се и маркучите за парното и вакуумите и с малко изсулване, тялото излиза от мястото си. Не се свалят волан,табло с уреди,радио,копчета,панел за управление на клапите и т.н.Като изключим,че през повечето време се работи надолу с главата, става относително лесно.
Оказа се много комплексен проблем - буса има печка, тя има електрическа циркулационна помпа (външна за печката). Цялата печка не беше вързана правилно към 6-пътния клапан, който регулира кога откъде да минава антифриза според температурата му. Също така не работеше циркулационната помпа на печката (изгнили и бяха кабелите). Беше вързано така, че колкото повече загрява буса, толкова по-малко антифриз минава към радиаторите за отопление -> водната помпа на двигателя се мъчи да избутва вода през помпата на печката (която не работи), през самата печка и после тази вода е силно редуцирана като дебит от почти затворения и неправилно свързан 6-пътен клапан. Резултата е, че към радиатора минава сравнително малко антифриз, достатъчно за да поддържа маркуча горещ, но недостатъчно за да отоплява вътре нормално. Радиатора в резултат на това също се беше задръстил с мизерия....нормално, като няма циркулация през него кой знае от кога. Развитието - сменихме радиатора на парното с нов и понеже нямаше време (буса се ползва), откачихме изцяло печката и 6-пътния клапан от охладителната система за да може да се кара и да духа топло. Резултата е парно убиец .Когато колегата намери време, ще се пробваме да възстановим захранването на помпата и да вържем правилно клапана, за да подкараме и печката както трябва.
За смяната на радиатора - не е нужно да се сваля цялото табло. Свалят се корите под таблото при педалите и при пасажера, разкачат се въздуховодите и жилата от тялото, развиват се болтовете отпред, които крепят тялото към коша, откачат се и маркучите за парното и вакуумите и с малко изсулване, тялото излиза от мястото си. Не се свалят волан,табло с уреди,радио,копчета,панел за управление на клапите и т.н.Като изключим,че през повечето време се работи надолу с главата, става относително лесно.
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
И аз му обясних на колегата,че няма нужда от много разглобяване на таблото радвам се,че е станало
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
avtohit77 написа:И аз му обясних на колегата,че няма нужда от много разглобяване на таблото радвам се,че е станало
Това, което му беше казал ,той не го беше разбрал съвсем, ама като за идея как да подходя, беше от съществена полза
Когато буса е свободен, ще се занимая с печката и ще пиша какво се е случило :)
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
С печката тотална греда - електрическата помпа си е здрава (външна е и пише Пиербург на нея).Кабелите до нея са изгнили заедно с буксата за нея. Свалихме помпата,почистихме и конектора,плясняхме я в леген с вода - като подадеш напрежение си помпа и то доста сериозен дебит вади. Тръгнах по кабела,за да видя до къде ще отведе,но до никъде не стигнах...кабела не е част от заводската инсталация на буса,пускан е допълнително. От тук нататък на колегата му трябва някой човек,който е в час с печките и ел. инсталациите им,за да му подкара електрически печката и циркулационната помпа. Печката е Eberspächer , в момента се управлява от няккаъв допълнително сложен модул - на таблото има дисплейче с копченца (на което нон стоп мигат всички символи).
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
Колеги, развитие по темата ?? Вярно че е преди 3 години, но научих доста интересни работи (предстой ми филм - присаждане на климатик ) :) и преглеждам полезни теми "филми" на съфорумци.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта