Голф 4 AJM тече масло през отд. картерна вентилация

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Anonymous88
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
Местоположение: Враца

Голф 4 AJM тече масло през отд. картерна вентилация

Мнениеот Anonymous88 » Пон 20 яну 2014 20:53


Проблема е следния(с малко предистория)почистих ЕГР клапана преди нова година(смрадеше целия мотор през отворите 2та малки отвора) 700 км нямаше и помен от масло от там. Но миналата седмица ми се наложи да ходя 2 пъти до Плевен и преди 2 дни какво да видя :scare3 отново масло от същото място и не само(О-пръстена на ЕГРа не го смених, а беше за смяна,просто беше неделя и нямаше от къде да взема нов)та и от там почна да избива масълце. Доста съм прочел за този проблем при ПД че било "нормално" но при мен е много маслото.
Реших да сваля маркучето на картерната вентилация и какво да видя буквално текна масло от там.
Отидох при 1 приятел и на канала какво да видя целия компресор в масло също омаслено и от захранващата с масло турбината тръбичка(проверихме да не би да не е стегната,но уви беше.Точно на чупката на тръбата излизаща от турбото дето се свързва с пластмасовата(сплескана и оребрена) пластмасова тръба която отива в кулера яко омаслена 7/8 см. точно при снадката. При обслужването както и вчера турбината бе проверена за луфтове(първия път от майстор вчера от нас) никакви луфтове поне не и доловими на ръка.


Имам и друго питане относно тандем помпата. Цялата кутия е в масло повтарям масло не нафта явно тече от помпата (поне аз не виждам от къде от друго място) мислех,че е от буксата за дюзите на главата, но не е от там.Също не е от Пластмасовия накрайник на помпата от който страдат много помпи LUK здрав е и няма капка масло там.
Та въпроса ми е продава ли се някакъв комплект уплътнения за тази помпа.
Маслото е Repsol 5w40 сменено преди 4742км и от 5л. туба вече няма и капка :banghead

Доста четох последните 2 дни и стигнах до извода,че явно налягането при разпределителния вал е мн високо
на какво може да се дължи това
Вече почнах да я намразвам тази кола :banghead
В момента нямам финансовата възможност да отида при някой майстор да я погледне и може би оправи за това искам ако някой се е сблъсквал с такъв или подобен проблем да сподели или някой запознат да даде мнение




red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 AJM тече масло през отд. картерна вентилация

Мнениеот red.devilll » Пон 20 яну 2014 23:48


Имаше една тема,за една колежка,на която и сменили половината двигател заедно с турбото,а накрая излезнало от филтъра,който е отгоре на капака. А ремонтни комплекти за тандем помпа се продават около 60-70лв бяха някъде,но са 3 или 4 модела


Потребителски аватар
Anonymous88
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 AJM тече масло през отд. картерна вентилация

Мнениеот Anonymous88 » Вто 21 яну 2014 0:18


чел съм я темата колега, както и почти всички теми с подобен проблем.Затова пуснах тази тема.
Също така съм пропуснал да споделя,че надувах и смуках :redface при отвита капачка на капака има 100% циркулация.При затворена след лек надув се създава налягане което не мога да преодолея с уста :redface
Относно ремонтния комплект намерил съм 1 в продавалник който е за моята помпа LUK 038145215 но в него има само 2 части ето направо обявата защото няма да мога да обясня http://prodavalnik.com/garnituri-za-tandem-pompa-part-no-038145215-i33002105 но по ЕТКА дават,че има още 1 О-пръстен с форма на 8ца (2)
Но не знам дали и 3те ще трябва да се сменят а именно 1,2 и 2А
п.п снимката е примерна и свалена от интернет,че нещо не мога да се оправя с новата ЕТКА след като преинсталирах лаптопа.
Прикачени файлове
cap007-1.png


brofkin
Мнения: 38
Регистриран на: Чет 16 дек 2010 21:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф 4 AJM тече масло през отд. картерна вентилация

Мнениеот brofkin » Вто 21 яну 2014 10:03


Здравей!
Имам голф със същия мотор като твоя AJM. При мен уплътненията за тандем помпата са двата отделни пръстена, предполагам и при теб ще са същите. Виж си номера на помпата на капака й. Ако е 038 145 209 А, сигурно и ти си с такива. Намират се във всеки магазин за авточасти.
Другата гарнитура е за тандем помпи, но с различна буква накрая на номера, или поне така зная. Те са на поновите ПД.
За теча на масло по скоростната кутия също погледни задния щуцер на тандем помпата, този, който сочи към купето.
При мен бях забелязал, че от там сълзи масло и имаше луфт в самия щуцер. Купих си епоксидно лепило течна стомана на Бизон (около 15 лв.) и работата заспа. Бях сменил гарнитурите и оправих луфта заедно с щуцера и от тогава нямам проблеми.
Ако ще сменяш сам гарнитурата на помпата, внимавай със стягането да не развалиш резбите, че ще имаш ядове. Ако все пак се случи, и за това има решение. Също така почисти добре маслото по краищата на помпата и блока.
Относно капака на клапаните, ако мислиш, че имаш проблем с клапана за картерните газове, можеш да купиш от някоя по-нова кола втора употреба и да пробваш. По ЕТКА излиза че AJM/ASZ/ARL са с еднакви капаци. Аз си намерих за 20 лв. капак с гарнитура от ASZ , тъй като моята гарнитура беше в плачевно състояние и течеше като лейка. Засега е ОК.
Ако все пак търсиш нов капак, в Аутотрейд е 363 лв.,а същия в Шкода е 180 лв (гарнитура+капак за клапаните). Това са цени от петък.
Също така погледни и капачката и гърловината. Две отделни делящи части са. При мен и от там много течеше.

Иначе не се впрягай толкова много и аз бях като теб, зная дразнители са тези течове, но са все пак коли на 13-14 години и 200 к -300 к км и нагоре. Моята за 10к км отиваше 1л. масло, че някой път и малко повече. Ще видим сега с новата стара гарнитура и капак какво ще снане.
Успех! :th_up


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Голф 4 AJM тече масло през отд. картерна вентилация

Мнениеот StrEagle » Вто 21 яну 2014 15:28


Колега, капака на главата в Шкода по каталожен номер ли го търсиш, или отиваш и искаш за твоя двигател, защото на мен 363лв не ми се дават..


brofkin
Мнения: 38
Регистриран на: Чет 16 дек 2010 21:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф 4 AJM тече масло през отд. картерна вентилация

Мнениеот brofkin » Вто 21 яну 2014 15:38


Може и по двата начина, но ако кажеш в Шкода за AJM двигател, ще ти отговорят, че го нямат, тъй като доколкото зная няма Шкода с AJM мотор.
Или казваш 1.9 ТДИ ASZ мотор или 038103469S.
Аз сложих втора ръка от ASZ мотор и всичко е едно към едно.


Потребителски аватар
Anonymous88
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 AJM тече масло през отд. картерна вентилация

Мнениеот Anonymous88 » Вто 21 яну 2014 16:36


Колега има Шкода(Октавия 2) 115/16hp. мой приятел кара такава,но не знам AJM или AUY е кода на мотора.
Номера на помпата ми е точно такъв колега
brofkin написа:038 145 209 А
ще може ли да ми адеш парт. номер на уплътненията ако е възможно(преинсталирах си лаптопа и сега не мога да се оправя с ЕТКА 7.4)
Относно проблемния щуцер на въпросните помпи LUK при мен няма луфтове и няма и капка масло. Масло се стича явно (защото няма хубав изглед) от долу и зад въпросния щуцер отзад м/у помпата и главата не виждам от къде другаде при положение,че проблемните места няма проблем при тях.

За капака мисля,че проблема не е в него.Като надуя с уста при отворена капачка си има свободна циркулация.
Явно има високо налягане при вала.възможно ли е да е от О-пръстените на дюзите (тях не съм ги сменявал)
В момента тук е хладно и вали,а нямам гараж или някакъв навес поне да не ме вали.Намислил съм да изпробвам нещо и се надявам да се получи.Трябват ми около 1м. масло устойчив маркуч,прозрачна бутилка 250/500м.л и малко силикон да си направя импровизиран Oil Catch Tank да покарам известно време и да видя какво количество масло ще се събере в бутилката


brofkin
Мнения: 38
Регистриран на: Чет 16 дек 2010 21:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф 4 AJM тече масло през отд. картерна вентилация

Мнениеот brofkin » Вто 21 яну 2014 16:51


Ако имаш проблеми с ЕТКА, използвай този сайт: http://www.vagcat.com/epc/
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GOLF/2000/203/49/2434035/#1
038109293
038109293A
За уплътненията на дюзите не мога да ти дам отговор, а за импровизирания Oil catch can трябва да оставиш изход в кена, за да може все пак да излизат от някъде картерните газове.
Махни кората и огледай добре и гарнитурата на капака, капачката и гърловината да не тече от там.


Потребителски аватар
Anonymous88
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 AJM тече масло през отд. картерна вентилация

Мнениеот Anonymous88 » Вто 21 яну 2014 17:46


Благодарско за линковете и номерата Колега :beer
За OCT Няма да е отворен към атмосферата.Нямам представа това което съм го замислил дали ще върши работа,но ако не пробвам няма да разбера.2 парчета м.у маркуч 1то от капака в горната част на бутилката(пробит отвор малко под капачката и за всеки случай мазнато със силикон или Момент Фикс,че имам под ръка :mhihi )след това от другата страна на бутилката по съшия начин и обратно в тръбата след филтъра.
Капака от ляво,дясно и отпред не тече със сигурност отзад не мога да видя хубаво но предполагам,ако течеше колектора щеше да е омаслен,а не е.


Потребителски аватар
edmunddo
Мнения: 65
Регистриран на: Чет 17 юли 2008 13:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф 4 AJM тече масло през отд. картерна вентилация

Мнениеот edmunddo » Вто 21 яну 2014 19:02


Колега аз имам абсолютно същите като твоите проблеми,като този с тандем помпата го реших за 40 лв. с гарнитури от ауто плюс.Тези малките гарнитурки,които си описал по-горе-приличащи на осморки са за мястото между вакуум и нафтовата помпа(тандем помпата се разделя на две и тези гарнитурки са за там),а ти трябва и още една,която е за между помпата и главата.При мен също така беше олято зад мотора след като смених целия комплект гарнитури на помпата сега оттам нямам проблем.А относно маркуча за маслените пари моя също се пълни,а съм сменил капака с чисто нов,но разликата е никаква и незнам за другите мотори,но 1.4 тди няма маслен сепаратор или поне аз не можах да открия и вече се отказах да се боря с това.Въпреки този теч обаче за 9500км съм долял 300гр. масло,което за дърто тди си е повече от добре.Ще ти следя темата да видя дали ще се намери някакво решение точно за този теч


Потребителски аватар
Anonymous88
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 AJM тече масло през отд. картерна вентилация

Мнениеот Anonymous88 » Вто 21 яну 2014 21:40


Главния проблем ми е теча от помпата(омасляването от ЕГР-а е незначително в сравнение с това,но е дразнещо да осира целия капак също и всичко в задната част на мотора)
Сега като знам какво точно ми трябва за помпата възможно най-скоро ще си поръчам всички възможно уплътнения за този модел помпа(така и така ще се сваля поне да се смени всичко възможно)и ще бъдат сменени.След това ще се заема с импровизирания Oil Catch да видя ще има ли ефект,ако не ще се предприемат по-драстични мерки,а именно Race Pipe(така и така мисля да слагам Boost Meter) и ограничаване на ЕГР-а чрез VCDS.
Стига проблема да не е от сегменти и да се налага отваряне на мотора а изобщо нямам желание и средства в най-"мъртвия" сезон от годината да харча излишни средства.
А и нямам никакви оплаквания относно мощност,динамика и вървеж на колата,ускорява си доста прилично,прави си малко над 200км/ч по километраж ускорението до към 160км/ч става за "норматив" разхода ми е повече от нормален за 820км. 50/50 градско извънградско по борд разхода ми е 6.8л/100км.

При някакво развитие или имам още въпроси веднага ще споделя.И дано се справя с този маслотек :banghead и с темата бъда полезен на колеги с подобен проблем.
Благодаря на всички за съветите и мненията ви до тук :bowdown :love.vwclub
Само 1 неяснота остана за мен щом може би високото налягане при разпр. вал не е от запушена картерна вентилация от какво може да е О-пръстени Дюзи или износен лагер/и на разпределителен вал (някъде из темите,но къде не си спомням бях чел за такава възможност)(да пази господ за лагерите на вала ако има такава вероятност)


Потребителски аватар
Anonymous88
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 AJM тече масло през отд. картерна вентилация

Мнениеот Anonymous88 » Чет 23 яну 2014 23:16


Има малко развитие по темата.
Значи днес реших да поразхвърлям малко пливналия в масло мАтор. Тъй като бях набедил за поразията О-пръстените на тандем помпата бяха поръчани въпросните с парт номера
brofkin написа:038109293
038109293A
за които ме информира колегата (Благодарско за което :bowdown )
Реших профилактично да сваля капака на клапаните(при положение,че съм запознат с рисковете от свалянето на капака реших да го направя :screwy )да видя какво се случва отдолу. Сваляме с Брат ми капака и какво да видим :horror :scare3 гарнитурата скъсана на 2 места 1 парче от нея откъснато(парчето до ТП-та отгоре на капака) омазано яко със силикон и за съжаление разбрах от къде идва проблема :censored2
ТП-та не тече просто капака опуска масло точно до нея и "масълцето" :censored2 се стича по самата помпа,главата и блока(ето защо я бях набедил)
Добре че пичовете от фирмата за авточасти се навиха да ни доставят гарнитура при положение,че току що си беше тръгнал пича от нас :banghead
Докато дойде новата гарнитура решихме да изчистим главата от остатъците гарнитура и силикон и да видя какво аджеба представлява тоя капак(в частност) това 2-но дъно и вентилация.
Бях се запасил с 1 бутилка Meglio и се почна 1 пръскане 1 миене 1 "духане" :redface :horror като видях колко гняс изтече от него(забравих да спомена,че разглобих някаква пластмаска от него от предната страна мисля,че беше :rolleyes )А предполагам че и по средата може да се разглоби но ме беше страх за да не го съсипя.
Искам да предупредя,ако някой не знае гарнитурата която дойде не е същата има по 2 малки чопчета от двете страни които са обърнати(на старата дебелите са от вътрешната страна,а тънките от външната) а на новата са обратното
За всеки случай мазнахме със силиконче сглобихме и (поне аз очаквах да текне като лейка) запалихме колата,блъска около 20 мин на място не текна :mhihi след тва газ до Плевен,че забравихме да дадем на пича О-пръстените :screwy а трябваше да ги върнем (тамън и да видим дали ще текне "пустинячеца мръсен") след почти 130км няма и капка масло (дано и да няма :rolleyes )
Относно Oil Cath-a реших за сега да не се занимавам нали изчистих капака пак казвам изтече толкова гняс от тоя Пустинячец,че се замислих как М@мк@ му се е събрало толкова смрад там.
Ако текне ще се купува капак 2ра ръка от АРЛ (преди 2 седмици брата и бащата правиха 1 Бора АРЛ и сменяваха гарнитура на капака и тази новата пасва 1:1 ) и моя ще бъде разглобен до колкото може, да видя имали някакъв лек за тия вентилации :mhihi
Това е за сега Колеги ако има някакви новини ще споделям.
Поздрави :beer


Потребителски аватар
gogo369
Мнения: 42
Регистриран на: Вто 08 мар 2011 9:45
Автомобил: golf 5 1.9tdi bkc
Двигател: 1.9tdi bkc
Местоположение: Асеновград

Re: Голф 4 AJM тече масло през отд. картерна вентилация

Мнениеот gogo369 » Чет 27 фев 2014 20:00


здравей колега ,темата ти много ме зайтересува виждам ,че е от доста отдавна ,но би ли споделил какво се случи след това ,оправи ли се вентилацията на картерните газове с меглио по този начин и дали падна разхода на гориво защото и аз съм пред дилема дали да не си закупя този капак


Потребителски аватар
Anonymous88
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 AJM тече масло през отд. картерна вентилация

Мнениеот Anonymous88 » Чет 27 фев 2014 21:19


новата гарнитура още не е протекла,но открих,че и от буксата за кабелите на дюзите също пръска масълце :mad
относно вентилацията същата история. Не съм свалял пластмасовата тръбичка да видя какво се случва,но няма и нужда да го правя защото имам следи от масло по входящия колектор който е точно под въпросната тръбичка :mad също и ЕГР-а отново ми е облян в масло,а го чистих ноември месец :stumm
Да се стопли още малко и съм решил да чистя Турбина,Колектор,ЕГР,Кулер и Турбо-Пътищата.
Щот имам съмнения,че геометрията ми задържа,входящия колектор е :horror а кулер и т.пътищата профилактично
Но най-вероятно ще се сменят сегменти :censored2


Потребителски аватар
gogo369
Мнения: 42
Регистриран на: Вто 08 мар 2011 9:45
Автомобил: golf 5 1.9tdi bkc
Двигател: 1.9tdi bkc
Местоположение: Асеновград

Re: Голф 4 AJM тече масло през отд. картерна вентилация

Мнениеот gogo369 » Чет 27 фев 2014 21:59


благодаря колега за отговора ,значи с меглио няма да се почисти както трябва вентилацията наи добре нова ,макар че е малко скапа,чудих се дали и аз да не чистя турбина и там всичко останало ,но ме убедиха че няма как да се запуши на моя двигател



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CekoBen@ и 65 госта