Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловдив?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот silent » Пон 13 яну 2014 16:37


Сработва ако стигне пределно налягане. Ако не сработи обикновенно масления филтър се отваря от кербовката и става локва за нула време. След това беж в магазина за нов филтър. Обикновенно става зимата при много ниски температури и не сработил клапан за високо налягане на помпата.




Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот Sstefaan84 » Вто 14 яну 2014 1:33


vwpnss написа:Зумер, мисля че няма, защото има само един датчик за налягане на главата, май на около 0,15-0,20 бара, черен.
Мога пак да измеря налягането с друг манометър за всеки случай, ама като гледам манометъра ми се струва, че бавно реагира - налягането се повишава бавно при увеличаване на оборотите, а на студен двигател реагира много бързо.

При вас какво е налягането на студен и загрял двигател и бързо ли вдига налягане след увеличаване на оборотите?

При мен при стартиране сутрин след 10сек става 5 до 6 бар при натискане на газта до към 1500об отива на 8бар и клапана отваря и до там! При повишаване на температурата налягането пада, но при форсиране стрелката е доста бърза ! При мен има доста голяма разлика в показанията дали сам в движение или на място, в движение има към 1бар по-ниски показания!


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот vwpnss » Вто 14 яну 2014 10:14


Аз до сега не съм забелязал в движение да са по-ниски показанията.
Иначе и при мене докато загрее двигателя стрелката е доста бърза при форсиране, обаче като е загрял и се кара така стрелката бавно реагира при увеличаване на оборотите, затова питах на загрял двигател бързо ли трябва да реагира?


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот Sstefaan84 » Пон 20 яну 2014 10:38


vwpnss написа:Аз до сега не съм забелязал в движение да са по-ниски показанията.

Сега ще ти обясня как е при мен, колата е загряла карана е да кажем 30мин, и примерно карам по магистрала с 100км/ч това са 3000об , катеря лек наклон показва 3бар в момента в които пусна газта примерно вече почвам да пускам наклона, оборотите са същите но баровете стават 4.Пробвал съм на такова пускане да спра горивото копчето газ-бензин да е на 0, и сам на скорост и в момента в които натисна газта баровете падат в момента в които пусна педала налягането се вдига и разликата е към 1 бар.
Ето вчера пътувах до Ботевград и показанията бяха следните; качвам се на магистралата и вдигам 100км/ч налягането е 4бар, след 20мин вече е 3-3,2бар, дори да падна на 90км/ч налягането е същото! Маслото е на 8500км, и мисля че е леко разредено с бензин ,защото сутрин първите 5мин на бензин яко дави!


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот vwpnss » Пон 20 яну 2014 11:27


Защо се получава разлика в налягането на място и в движение?
При тебе има ли охладител за маслото?


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот Sstefaan84 » Пон 20 яну 2014 11:36


vwpnss написа:Защо се получава разлика в налягането на място и в движение?
При тебе има ли охладител за маслото?

Не знам защо е тази разлика или картерни газове или нещо аксиален луфт(но луфт не усещам)!
А топлообменик нямам , и се замислям да сложа!


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот vwpnss » Пон 20 яну 2014 20:07


За какъв луфт става дума?
Топлообменник може да се сложи, при мене има, ама не знам колко помага, щом го слагат значи охлажда маслото.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот rudoni » Пон 20 яну 2014 22:04


Виждам ,че много се лутате из дебрите на техниката! :th_up Това добре.Ама и много не знаете.Лошо! :thumb_down Още в началото се коментира колко трябва да е , и повече не ровете! :a045 Ровете по двигателите ,ама не Вие ,а добре подготвени хора.За 3(трети) път пиша- системата е затворена и налягането е определено при определени обороти и за всеки двигател е различно!Това се подържа от клапан в помпата регулиран в завода производител.Където и да мерите в контура на системата ,налягането трябва да е постоянно.Ако е извън нормите до 0.2-0.5 бар. се търси проблем в системата.Вие тук не показахте проблеми ,а само коментари на кого ,колко и как. Всички сте добре! Карайте със пълна газ! :a045 :drunk


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот vwpnss » Пон 20 яну 2014 23:55


В маслената помпа има само един клапан, нали?
Ако той се отваря примерно при 5 бара на студен двигател, при загрял до като не достигне тези 5 бара няма да се отвори, така ли е? Ако е така как този клапан регулира налягането?
Да не би на студен двигател клапана да се отваря повече и после при загряване на маслото постепенно се затваря, и така в зависимост от оборотите и температурата на маслото се отваря и затваря колкото трябва, за да поддържа определено налягане.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот rudoni » Вто 21 яну 2014 21:08


регулира с тарирана пружина-ако е студено и гъсто на по ниски оборототи отваря,ако е топло и рядко - до като стигне налягането(с високи обороти)
.Ако има пробиви във вид на хлабини може и да не отври! Те хлабините са го отворили!
няма налягане!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот radotom » Вто 11 фев 2014 19:35


vwpnss написа:В маслената помпа има само един клапан, нали?
Ако той се отваря примерно при 5 бара на студен двигател, при загрял до като не достигне тези 5 бара няма да се отвори, така ли е? Ако е така как този клапан регулира налягането?

rudoni написа:регулира с тарирана пружина-ако е студено и гъсто на по ниски оборототи отваря,ако е топло и рядко - до като стигне налягането(с високи обороти)

Първо няма с какво да снимам, после не мога да си изровя всички парчета от помпата, па накрая се оказа, че няма драйвери за фото-то :no
Нейсе! Всички проблеми вече са преодолени - остана само да спре да ме мързи (невъзможно!) :mhihi

Те ви помпичката на В3/В4, Г2/Г3 а вероятно и на други:
Изображение

Ето я и разглобена:
Изображение

Виждате част от износването (това е сравнтелно запазена помпа), но по-важно е хлабината м/у зъбите
Изображение

Ето тапата, която държи гадната тарирана пружина. Леко личат не-много настоятелните ми опити да я отворя:
Изображение

Тук пък, в дясната част, е клапана, подпрян от пружината, а над него входа от смукателя:
Изображение

Какво се случва?
Маслото от картера, през цедката на смукателя (със синьо) попада в зъбите на зъбна помпа.
Изображение
След това вече, под високо налягане (с червено) тръгва нагоре към маслената магистрала. Там, където е изхода към магистралата е и челото на клапана.
Когато налягането е над допустимото, то избутва буталото, преодолявайки пружната, клапана се отваря и маслото попада отново във входа на помпата, при налягането на картера. Означено е с прекъсната оранжева стрелка.

Конкретно тази помпа е моята.
Въпреки леките деруги по долната част даваше много стабилно налягане. Проблема й е, че е надрано и буталцето на клапана. В резултат, при студена кола, вдигаше над 10 бара налягане при 1500оборота зарад задирането на буталото.
Колко над - не мога да кажа - уреда ми е до 9.9 бара, а маслото (тогава) Castrol 5W40. В момента съм с Selenia 5W50, защото тази помпа, която монтирах, е с по-голямо износване, ама пък й работи байпасния клапан :c020


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот rudoni » Вто 11 фев 2014 21:38


Браво Радо,добре илюстровано! Днес затворих мотор от друга марка със симптоми за светеща лампа на маслото след като загрее.Един път смяна на масло-продължава.Консултации тук-таме из дебрите на "майсторите" и мнения от "износени лагери" до "смяна на маслоподаваща помпа".Да ,ама НЕ!Просто задръстен маслоприемник!
Да това бе !


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот vwpnss » Сря 12 фев 2014 9:41


С тези снимки е много точно обяснено, аз в интернет разглеждах разглобени помпи като тази.
Сега на Голфа (1.6 TD) на загрял двигател и празен ход се дочува едно леко лупане последователно и през едно и също време.
Може да се наложи скоро да се прегледат лагери и помпата.
Чувал съм, че на тарираната пружина на клапана на помпата подлагали шайбичка, с цел натягане на пружината и малко по-високо налягане. Обаче според мен ако има проблем в лагери или помпа няма смисъл от по-високо налягане.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот radotom » Сря 12 фев 2014 9:54


vwpnss написа:Чувал съм, че на тарираната пружина на клапана на помпата подлагали шайбичка, с цел натягане на пружината и малко по-високо налягане.

Това е абсолютно безсмислено и служи само някой да вземе едни излишни пари от другиго.
Клапана отваря само когато налягането е над 7-8 бара.
Това може да се случи единствено когато маслото е студено и прекалено гъсто.
Или при екстремно високи обороти.
Разлакан ли е мотора, като загрее маслото (особено някоя минерална чорба с вискозитет 15W40) не може да вдигне такова налягане и при 10 000 оборота :no


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот kompresor » Чет 22 май 2014 22:34


Този клапан, ако е заседнал, залепнал и не разтоварва изобщо лекува ли се ? Да разбирам ли че при проблем с разтоварващия клапан трябва да се смени помпата ?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 65 госта