Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловдив?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди
Сработва ако стигне пределно налягане. Ако не сработи обикновенно масления филтър се отваря от кербовката и става локва за нула време. След това беж в магазина за нов филтър. Обикновенно става зимата при много ниски температури и не сработил клапан за високо налягане на помпата.
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди
vwpnss написа:Зумер, мисля че няма, защото има само един датчик за налягане на главата, май на около 0,15-0,20 бара, черен.
Мога пак да измеря налягането с друг манометър за всеки случай, ама като гледам манометъра ми се струва, че бавно реагира - налягането се повишава бавно при увеличаване на оборотите, а на студен двигател реагира много бързо.
При вас какво е налягането на студен и загрял двигател и бързо ли вдига налягане след увеличаване на оборотите?
При мен при стартиране сутрин след 10сек става 5 до 6 бар при натискане на газта до към 1500об отива на 8бар и клапана отваря и до там! При повишаване на температурата налягането пада, но при форсиране стрелката е доста бърза ! При мен има доста голяма разлика в показанията дали сам в движение или на място, в движение има към 1бар по-ниски показания!
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди
Аз до сега не съм забелязал в движение да са по-ниски показанията.
Иначе и при мене докато загрее двигателя стрелката е доста бърза при форсиране, обаче като е загрял и се кара така стрелката бавно реагира при увеличаване на оборотите, затова питах на загрял двигател бързо ли трябва да реагира?
Иначе и при мене докато загрее двигателя стрелката е доста бърза при форсиране, обаче като е загрял и се кара така стрелката бавно реагира при увеличаване на оборотите, затова питах на загрял двигател бързо ли трябва да реагира?
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди
vwpnss написа:Аз до сега не съм забелязал в движение да са по-ниски показанията.
Сега ще ти обясня как е при мен, колата е загряла карана е да кажем 30мин, и примерно карам по магистрала с 100км/ч това са 3000об , катеря лек наклон показва 3бар в момента в които пусна газта примерно вече почвам да пускам наклона, оборотите са същите но баровете стават 4.Пробвал съм на такова пускане да спра горивото копчето газ-бензин да е на 0, и сам на скорост и в момента в които натисна газта баровете падат в момента в които пусна педала налягането се вдига и разликата е към 1 бар.
Ето вчера пътувах до Ботевград и показанията бяха следните; качвам се на магистралата и вдигам 100км/ч налягането е 4бар, след 20мин вече е 3-3,2бар, дори да падна на 90км/ч налягането е същото! Маслото е на 8500км, и мисля че е леко разредено с бензин ,защото сутрин първите 5мин на бензин яко дави!
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди
Защо се получава разлика в налягането на място и в движение?
При тебе има ли охладител за маслото?
При тебе има ли охладител за маслото?
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди
vwpnss написа:Защо се получава разлика в налягането на място и в движение?
При тебе има ли охладител за маслото?
Не знам защо е тази разлика или картерни газове или нещо аксиален луфт(но луфт не усещам)!
А топлообменик нямам , и се замислям да сложа!
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди
За какъв луфт става дума?
Топлообменник може да се сложи, при мене има, ама не знам колко помага, щом го слагат значи охлажда маслото.
Топлообменник може да се сложи, при мене има, ама не знам колко помага, щом го слагат значи охлажда маслото.
Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди
Виждам ,че много се лутате из дебрите на техниката!
Това добре.Ама и много не знаете.Лошо!
Още в началото се коментира колко трябва да е , и повече не ровете!
Ровете по двигателите ,ама не Вие ,а добре подготвени хора.За 3(трети) път пиша- системата е затворена и налягането е определено при определени обороти и за всеки двигател е различно!Това се подържа от клапан в помпата регулиран в завода производител.Където и да мерите в контура на системата ,налягането трябва да е постоянно.Ако е извън нормите до 0.2-0.5 бар. се търси проблем в системата.Вие тук не показахте проблеми ,а само коментари на кого ,колко и как. Всички сте добре! Карайте със пълна газ!






-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди
В маслената помпа има само един клапан, нали?
Ако той се отваря примерно при 5 бара на студен двигател, при загрял до като не достигне тези 5 бара няма да се отвори, така ли е? Ако е така как този клапан регулира налягането?
Да не би на студен двигател клапана да се отваря повече и после при загряване на маслото постепенно се затваря, и така в зависимост от оборотите и температурата на маслото се отваря и затваря колкото трябва, за да поддържа определено налягане.
Ако той се отваря примерно при 5 бара на студен двигател, при загрял до като не достигне тези 5 бара няма да се отвори, така ли е? Ако е така как този клапан регулира налягането?
Да не би на студен двигател клапана да се отваря повече и после при загряване на маслото постепенно се затваря, и така в зависимост от оборотите и температурата на маслото се отваря и затваря колкото трябва, за да поддържа определено налягане.
Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди
регулира с тарирана пружина-ако е студено и гъсто на по ниски оборототи отваря,ако е топло и рядко - до като стигне налягането(с високи обороти)
.Ако има пробиви във вид на хлабини може и да не отври! Те хлабините са го отворили!
няма налягане!
.Ако има пробиви във вид на хлабини може и да не отври! Те хлабините са го отворили!
няма налягане!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди
vwpnss написа:В маслената помпа има само един клапан, нали?
Ако той се отваря примерно при 5 бара на студен двигател, при загрял до като не достигне тези 5 бара няма да се отвори, така ли е? Ако е така как този клапан регулира налягането?
rudoni написа:регулира с тарирана пружина-ако е студено и гъсто на по ниски оборототи отваря,ако е топло и рядко - до като стигне налягането(с високи обороти)
Първо няма с какво да снимам, после не мога да си изровя всички парчета от помпата, па накрая се оказа, че няма драйвери за фото-то

Нейсе! Всички проблеми вече са преодолени - остана само да спре да ме мързи (невъзможно!)

Те ви помпичката на В3/В4, Г2/Г3 а вероятно и на други:

Ето я и разглобена:

Виждате част от износването (това е сравнтелно запазена помпа), но по-важно е хлабината м/у зъбите

Ето тапата, която държи гадната тарирана пружина. Леко личат не-много настоятелните ми опити да я отворя:

Тук пък, в дясната част, е клапана, подпрян от пружината, а над него входа от смукателя:

Какво се случва?
Маслото от картера, през цедката на смукателя (със синьо) попада в зъбите на зъбна помпа.

След това вече, под високо налягане (с червено) тръгва нагоре към маслената магистрала. Там, където е изхода към магистралата е и челото на клапана.
Когато налягането е над допустимото, то избутва буталото, преодолявайки пружната, клапана се отваря и маслото попада отново във входа на помпата, при налягането на картера. Означено е с прекъсната оранжева стрелка.
Конкретно тази помпа е моята.
Въпреки леките деруги по долната част даваше много стабилно налягане. Проблема й е, че е надрано и буталцето на клапана. В резултат, при студена кола, вдигаше над 10 бара налягане при 1500оборота зарад задирането на буталото.
Колко над - не мога да кажа - уреда ми е до 9.9 бара, а маслото (тогава) Castrol 5W40. В момента съм с Selenia 5W50, защото тази помпа, която монтирах, е с по-голямо износване, ама пък й работи байпасния клапан

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди
Браво Радо,добре илюстровано! Днес затворих мотор от друга марка със симптоми за светеща лампа на маслото след като загрее.Един път смяна на масло-продължава.Консултации тук-таме из дебрите на "майсторите" и мнения от "износени лагери" до "смяна на маслоподаваща помпа".Да ,ама НЕ!Просто задръстен маслоприемник!
Да това бе !
Да това бе !
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди
С тези снимки е много точно обяснено, аз в интернет разглеждах разглобени помпи като тази.
Сега на Голфа (1.6 TD) на загрял двигател и празен ход се дочува едно леко лупане последователно и през едно и също време.
Може да се наложи скоро да се прегледат лагери и помпата.
Чувал съм, че на тарираната пружина на клапана на помпата подлагали шайбичка, с цел натягане на пружината и малко по-високо налягане. Обаче според мен ако има проблем в лагери или помпа няма смисъл от по-високо налягане.
Сега на Голфа (1.6 TD) на загрял двигател и празен ход се дочува едно леко лупане последователно и през едно и също време.
Може да се наложи скоро да се прегледат лагери и помпата.
Чувал съм, че на тарираната пружина на клапана на помпата подлагали шайбичка, с цел натягане на пружината и малко по-високо налягане. Обаче според мен ако има проблем в лагери или помпа няма смисъл от по-високо налягане.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди
vwpnss написа:Чувал съм, че на тарираната пружина на клапана на помпата подлагали шайбичка, с цел натягане на пружината и малко по-високо налягане.
Това е абсолютно безсмислено и служи само някой да вземе едни излишни пари от другиго.
Клапана отваря само когато налягането е над 7-8 бара.
Това може да се случи единствено когато маслото е студено и прекалено гъсто.
Или при екстремно високи обороти.
Разлакан ли е мотора, като загрее маслото (особено някоя минерална чорба с вискозитет 15W40) не може да вдигне такова налягане и при 10 000 оборота

- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди
Този клапан, ако е заседнал, залепнал и не разтоварва изобщо лекува ли се ? Да разбирам ли че при проблем с разтоварващия клапан трябва да се смени помпата ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта